PDA

View Full Version : rechtshandige lefty bouwen



squiertele
28 september 2007, 22:54
Hallo ik vind een omgekeerde linkshandige gitaar echt supervet om te zien en ben van plan om er zelf ook eentje te maken. Mijn plan is om dan die van Joe Perry na te maken, die ziet er ongeveer zo uit maar dan linkshandig.
http://www.geocities.com/andrieskeizer/bouwproject.jpg
Hij klopt niet helemaal, de pickguard kleur klopt niet en de kale plekken zijn groter.

Nu is mijn vraag aan jullie hoe kan ik dit het best aanpakken, kan ik bijvoorbeeld gewoon een goedkope linkshandige strat kopen, daar een tele hals opzetten en pickguard en elementen enzo veranderen en dan de gitaar omdraaien, of gaat dat niet werken om de een of andere reden die ik niet zie?

Ik heb ook ergens gelezen dat een telecaster hals niet zomaar op een stratocaster body past, klopt dat en zo ja, is dat makkelijk te verhelpen?

Wat vinden jullie van dit idee? Alle tips zijn welkom. Misschien heeft iemand ervaring met zo'n gitaar te bouwen. Of raden jullie mij het compleet af omdat het ontzettend kut speelt? (Dan kan ik hem altijd nog maken voor de looks alleen natuurlijk :cooler: )

harrie-beton
28 september 2007, 22:59
Nu is mijn vraag aan jullie hoe kan ik dit het best aanpakken, kan ik bijvoorbeeld gewoon een goedkope linkshandige strat kopen, daar een tele hals opzetten en pickguard en elementen enzo veranderen en dan de gitaar omdraaien, of gaat dat niet werken om de een of andere reden die ik niet zie?
Ik heb ook ergens gelezen dat een telecaster hals niet zomaar op een
stratocaster body past, klopt dat en zo ja, is dat makkelijk te verhelpen?

Volgens mij past een tele hals niet maar een gewone strat hals wel. Een andere hals op een gitaar zetten is erg eenvoudig en valt bijna niet fout te doen.

Xufar
29 september 2007, 00:05
Een Tele-hals kan toch wel op een Strat? Alleen de schroefgaten in de Tele-hals komen niet helemaal overeen met die in de Strat-body, dus dan zul je nieuwe gaten moeten boren.

spirit
29 september 2007, 08:14
Een telehals is recht aan de onderkant van de hiel en een strat hals heeft daar een bolling. Maar als je een 22 frets halsje neemt is dat wel onzichtbaar op te lossen.

Ik weet niet wat je precies aan je slagplaat zou willen veranderen, maar als je een body met badkuip-frezing neemt, heb je mogenlijkheden genoeg.

G.G.
29 september 2007, 08:34
Een telehals is recht aan de onderkant van de hiel en een strat hals heeft daar een bolling. Maar als je een 22 frets halsje neemt is dat wel onzichtbaar op te lossen.

Ik weet niet wat je precies aan je slagplaat zou willen veranderen, maar als je een body met badkuip-frezing neemt, heb je mogenlijkheden genoeg.

Dit is het juiste antwoord. De posts boven deze kloppen niet.

squiertele
29 september 2007, 18:41
Een telehals is recht aan de onderkant van de hiel en een strat hals heeft daar een bolling. Maar als je een 22 frets halsje neemt is dat wel onzichtbaar op te lossen.

Ik weet niet wat je precies aan je slagplaat zou willen veranderen, maar als je een body met badkuip-frezing neemt, heb je mogenlijkheden genoeg.


kan je misschien uitleggen wat een badkuip-frezing is?

spirit
29 september 2007, 22:39
kan je misschien uitleggen wat een badkuip-frezing is?
Dat is één grote ruimte onder de slagplaat, zeg maar een rechthoek, i.p.v. 3 kleine ruimtes voor de pick-up's