PDA

View Full Version : Taylor in de USA besteld via internet !



Dylan61
26 januari 2003, 09:29
Vandaag kwam mijn Taylor 314 binnen, keurig verpakt in een mooie koffer. Prachtige gitaar! Vijf dagen levertijd ! Prijs gitaar 800$ verzenden 84$ Douane en BTW 214$. Samen dus 1098$ (is op het moment 1016 E)

(Besteld met VISA dan is hij gelijk verzekerd.)

Laagste prijs die ik in Nederland heb kunnen vinden is 1610 E.

Succes

Leen Kap
26 januari 2003, 10:27
Waar heb je 'm gekocht?

Dylan61
26 januari 2003, 11:18
BuffaloBross Com.

Dirk_Hendrik
26 januari 2003, 11:31
Welkom bij de nederlandse Taylorgebruikersvereniging

Kun je je internetlink even helemaal geven. Op buffalobross.com kom ik niet echt bij een site die mij de impressie geeft dat ze er goedkope taylors verkopen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2003-01-26 11:33 ]</font>

Dylan61
26 januari 2003, 13:09
Ze geven geen prijzen op het internet mag niet van Taylor, (lees de prijsvoorwaarden) en dan zelf even bellen!
Email reageren ze niet op, dit is zo'n beetje de grootste zaak van Amerika even een gezellig praatje is er niet bij, je moet precies weten wat je wilt prijs vragen en gelijk bestellen.

Dylan61
26 januari 2003, 13:20
PS. De prijs voor een Taylor 314 is overal tussen de 790$ en 880$, gewoon zelf informeren naar de goedkoopste verzendkosten, in NY alleen zijn al 25 Taylor dealers, doe je best.

Dirk_Hendrik
26 januari 2003, 18:08
Sure. Ik geloof je meteen en met kort en zakelijk Amerikaans kan ik ook mijn dingetje wel doen. Blijf ik er bij dat:

http://www.buffaloBros.com

niet bepaald eeen suggestie van een discounter geeft.

en buffalobross (dubbele s)niets doet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2003-01-26 18:10 ]</font>

Dirk_Hendrik
26 januari 2003, 18:11
ps.

ff googelen.

http://www.buffalobrosguitars.com

Hmmmm....

Laat maar zitten met die Taylors. Ik heb al een Taylor.

:smile: :smile: Deze gasten hebben Santa Cruz !!! :smile: :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2003-01-26 18:14 ]</font>

Dylan61
26 januari 2003, 21:32
http://www.guitartrader.com heeft ook Talor, wel eerst netjes om vragen maar doen niets met VISA naar het buitenland.

(PS ik dacht er iemand een plezier mee te doen).

Dylan61
26 januari 2003, 21:38
PS Dirk-Hendrik het zijn geen "discount" prijzen dit "zijn" gewoon de prijzen in Amerika. Wij betalen hier gewoon het dubbele.

( Vraag maar wat Martin prijzen via email aan dat kan wel.)

Dirk_Hendrik
27 januari 2003, 11:31
Hmm,

Wat betreft de taylors kan ik me dat niet zo goed voorstellen daarzij hun prijslijst gewoon online hebben en die weinig verschil maakt met die van benelly.

Dylan61
27 januari 2003, 15:34
Zeg Dombo lees dit dan 'nog' een keer:

"Ze geven geen prijzen op het internet mag niet van Taylor, (lees de prijsvoorwaarden) en dan zelf even bellen! "

En nu stop ik hiermee.

Dirk_Hendrik
27 januari 2003, 18:43
Op 2003-01-27 15:34, schreef Dylan61 de volgende flame:
Zeg Dombo lees dit dan 'nog' een keer:

"Ze geven geen prijzen op het internet mag niet van Taylor, (lees de prijsvoorwaarden) en dan zelf even bellen! "

En nu stop ik hiermee.


En DUS zijn ze een discounter... dombo..

Alfred Jodokus
28 januari 2003, 14:22
Lekker belangrijk wat het is.

Serefingers Super Aldi
28 januari 2003, 14:35
Dirk-Hendrik wat ben jij vervelend, Dylan61 wil ons een goede tip geven en jij gaat een beetje dom lopen doen, DOMBO!

Alfred Jodokus
28 januari 2003, 15:03
Nou ik vind dat je lef hebt om een gitaar te kopen in Amerika; vooruit te betalen;
Niet weet wat de invoerrechten zijn etc. Je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien ben ik ouderwets maar ik zou het niet aandurven. Temeer omdat ik een instrument wil zien, wil laten afstellen (omdat ikzelf te lomp ben), wil bespelen (omdat de ene Taylor niet de andere is)voordat ik de gitaar koop.

Maar hoe zit dat met de garantie? Moet je de gitaar dan opsturen en krijg je dat hetzelfde gelazer van BTW, invoerrechten over je heen. Ik weet het niet dus vertel eens?

Dirk_Hendrik
29 januari 2003, 11:52
Op 2003-01-28 14:35, schreef Serefingers Super Aldi:
Dirk-Hendrik wat ben jij vervelend, Dylan61 wil ons een goede tip geven en jij gaat een beetje dom lopen doen, DOMBO!


Met alle respect!!
Ik stel kritische serieuze vragen en wordt uitgescholden voor dombo en zo vervelend zijn? Maak het nou even!

Dylan61
29 januari 2003, 11:58
Zie je wel dat je een dombo ben.

Buzz
29 januari 2003, 12:09
Op 2003-01-29 11:58, schreef Dylan61:
Zie je wel dat je een dombo ben.


...bent!

Let eerst eens op je spelling voor je ander voor dombo uitmaakt!

Dylan61
29 januari 2003, 12:16
Ja ik zag het, ben+t

willemw
27 februari 2003, 17:54
zaterdag in bochum even een taylor dcsm '97 ophalen voor een zeer schappelijke prijs. uit amerika ontving ik, via kennissen, de tijdingen dat, vooral via schiphol ( ruw en vernielerig personeel ), het opsturen van gitaren niet vrij van risico is. en visa, dat heb ik nagevraagd, verzekert absoluut geen waar die opgestuurd wordt uit amerika. dat ze dat wel doen is echt een fabeltje. importeren uit amerika is dus niet zonder risico. in duitsland betaal je ook geen btw, invoerrechten, verzendings- en verzekeringskosten. ik betaalde voor de dcsm uit bochum 1500 euro. daar krijg ik hem nergens goedkoper voor. tip: kijk eens bij beyers-musik bochum; nieuwe guilds voor de halve prijs.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: willemw op 2003-02-27 17:55 ]</font>

Joost Assink
15 mei 2003, 09:56
MINDER LEUK NIEUWS

TAYLOR GUITARS shut down its dealers' online sales operations last week, as I reported in the most recent Tweney Report [2]. Since I wrote that item, I had a chance to speak with T. J. Baden, VP of Sales for Taylor Guitars [3]. According to Baden, letting dealers sell Taylor guitars over the Internet led very quickly to profit margin erosion for *all* dealers, not just those selling online -- and the online dealers were taking sales away from the offline dealers. As Baden put it, "a small group were taking advantage of the Internet without contributing anything."

This wasn't very good for the Taylor brand, either, Baden concedes. As a maker of high-end, expensive guitars, the company feels it's important to preserve the element of "face to face" comparison. In other words, it's harder to sell Cadillacs for a premium price if you can't get customers to take the cars for a test drive. The average Taylor customer spends 6 months looking for a new guitar and tries 20 models in 5 or 6 different retail outlets during that time, Baden says. These are picky consumers, with several thousand dollars to spend on an instrument. Taylor, naturally, wants to preserve the hands-on comparisons where its products really stand out to those customers.

Since discontinuing Internet sales by Taylor dealers, Baden says his mail has been running 20-1 in support of the new policy. Dealers who didn't jump feet-first into online sales are very relieved, after watching their profit margins fall steadily over the last year. "We're a small industry based primarily of independent dealers -- and they're scared," Baden said. "We don't want to be in this thing at the cost of our partners."

[2] The Tweney Report: I-commerce