PDA

View Full Version : Splawn in Nederland (of Duitsland)?



a darker shade of grey
28 september 2007, 21:14
Is er een Splawn dealer in Nederland of in Duitsland? Ik zie ze alleen maar in Amerika, maar ze klinken wel heel erg lekker....

xmichielx
28 september 2007, 22:13
waar heb je ze dan goed gehoord dan?
let wel: een optreden,cd of youtube filmpje zegt niks..daar kan van alles nog tussen zitten (geluidsman, producer etc.)

maestro_nl
28 september 2007, 23:05
Splawn zit geen CE-keurmerk op. Officieel dan ook niet leverbaar in de EU.
Ieder verstandige importeur zal z'n bezitting hierdoor niet kwijt willen raken.

AART
28 september 2007, 23:56
Oftewel, zoek een tussenpersoon in de vs die hem per particuliere zending hier naartoe stuurd.

a darker shade of grey
29 september 2007, 10:39
Oftewel, zoek een tussenpersoon in de vs die hem per particuliere zending hier naartoe stuurd.

Ja daar was ik al bang voor, daar ga ik niet aan beginnen, te riskant. Bedankt voor de info.

Topic mag dicht wat mij betreft.

caliban
29 september 2007, 12:23
Rocksolidamps dealt ook splawn, ik weet niet of ze shippen naar europa, maar je kan proberen. Wel opletten met de 220/240 volt van hier en 110 in VS.

Useless
1 oktober 2007, 19:55
Ik heb mijn versterker (Quick Rod )rechtstreeks van de fabriek laten komen
Wel drie maand wachttijd
http://i131.photobucket.com/albums/p316/aquaman_photos/dsc004622.jpg

casper innosence
1 oktober 2007, 21:19
Ik heb mijn versterker (Quick Rod )rechtstreeks van de fabriek laten komen
Wel drie maand wachttijd
http://i131.photobucket.com/albums/p316/aquaman_photos/dsc004622.jpg

Vet ding, ben wel erg benieuwd naar die splawns, heb er goede verhalen over gehoord iig

kun je er meer over vertellen?

AART
1 oktober 2007, 22:32
Hey Useless, heb jij niet ooit een 5150 II van mij gekocht?
Je RGT3020 met EMG's komt me bekent voor..

a darker shade of grey
2 oktober 2007, 18:39
Rechtstreeks uit de fabriek? Klinkt zeer interessant! Dan neem ik aan dat ze hem ook bouwen voor 230 volt zonder exorbitante meerprijs?

kirk19
2 oktober 2007, 19:32
je kan de voltages achteraan switchen dus geen meerprijs

gerrekat
2 oktober 2007, 19:41
Maat vamme heeft een quick rod prima amp!

a darker shade of grey
2 oktober 2007, 20:28
Maat vamme heeft een quick rod prima amp!

En hoe kwam ie eraan?

Ow en useless, zou je mij de prijs die je betaald hebt willen PM'en? Als je niet wilt doen, vooral niet doen, voel je niet verplicht :)

gerrekat
2 oktober 2007, 21:44
Op ebay Duitsland gekocht, die maat vamme woont overigens in Finland. Ik vond de Splawn niet zo goed op laag volume maar op oorlogsstrekte klinkt ie behoorlijk vet.

caliban
3 oktober 2007, 00:38
Juist twee clips gevonden. Slechte opname, maar klinkt toch heel erg cool.
Veel meer highgain dan ik verwachtte. Het leek me altijd eerder iets in de JCM800 soort. Weliswaar met een beetje meer gain, maar niet zoals dit, deze is redelijk brutaal vind ik.

http://nl.youtube.com/watch?v=uYavVKbPGh0
http://nl.youtube.com/watch?v=AjG2pinanQY

kirk19
3 oktober 2007, 15:07
de prijzen staan online!!! Een quickrod zonder al teveel opties ( andere headshell of andere lampen dan el34 ) kost ongeveer 1900 euro met de dollar van tegenwoordig ( inclusief shipping en taxen bij de douane )

a darker shade of grey
3 oktober 2007, 20:15
de prijzen staan online!!! Een quickrod zonder al teveel opties ( andere headshell of andere lampen dan el34 ) kost ongeveer 1900 euro met de dollar van tegenwoordig ( inclusief shipping en taxen bij de douane )

Jah ik weet dat de prijzen op de site staan, maar inderdaad, hoe zit het met douane/shipping/verzekering etcetera.

Ik vind ze heerlijk klinken, maar inderdaad zoveel moeite en risico is het misschien niet waard.

Marshall JCM2000 met een overdrive ervoor dan maar?

Jimwoud
3 oktober 2007, 20:50
Jah ik weet dat de prijzen op de site staan, maar inderdaad, hoe zit het met douane/shipping/verzekering etcetera.

Ik vind ze heerlijk klinken, maar inderdaad zoveel moeite en risico is het misschien niet waard.

Marshall JCM2000 met een overdrive ervoor dan maar?
Dan zou ik voor een 2de hands Marshall 30th annive... 6100 gaan 3kanaals, denk dat ie wel goed aan je eisen voldoet. kosten rond de 800 euro ofzo 2de hands.

caliban
3 oktober 2007, 23:14
Die prijs valt redelijk goed mee vind ik. Splawn is toch een redelijk boutiquemerk.

Squier4ever
4 oktober 2007, 00:53
ik vind ze erg vet klinken, die gast in die clippies krijgt er een vette sound uit, bijna EVH.

a darker shade of grey
4 oktober 2007, 09:11
Dan zou ik voor een 2de hands Marshall 30th annive... 6100 gaan 3kanaals, denk dat ie wel goed aan je eisen voldoet. kosten rond de 800 euro ofzo 2de hands.

Ja maar vergis je niet, ik wil écht heel high gain! Gewoon rochting metal eigenlijk, laat ik het maar zeggen, maar ik heb gewoon een hekel aan die moderne metalscheur. Zo modern en klinisch. De britse oversturing leeft meer voor mijn geval. Ook bij Line6 modeling (in Gearbox, geen slechte modeler) kom ik altijd uit op een marshall. Ik heb welgeteld 1 preset op een mesa gemaakt, die klinkt wel lekker, maar de marshall presets al dan niet met booster ervoor zijn mijn favorieten, zelfs voor Dream Theater!

Jimwoud
4 oktober 2007, 09:23
Ja maar vergis je niet, ik wil écht heel high gain! Gewoon rochting metal eigenlijk, laat ik het maar zeggen, maar ik heb gewoon een hekel aan die moderne metalscheur. Zo modern en klinisch. De britse oversturing leeft meer voor mijn geval. Ook bij Line6 modeling (in Gearbox, geen slechte modeler) kom ik altijd uit op een marshall. Ik heb welgeteld 1 preset op een mesa gemaakt, die klinkt wel lekker, maar de marshall presets al dan niet met booster ervoor zijn mijn favorieten, zelfs voor Dream Theater!
Daarom juist, die 6100 gaat wel richting metal hoor, en anders een TSL60/100. Ik hou juist ook van die britse heavy metal scheur. Hoewel ik moderne sounds lees 5150 ook heel vet vind. Met m'n Sovtek heb ik ook die britse heavey metal scheur.

kirk19
4 oktober 2007, 15:33
de quickrod kan makkelijk metal aan, indien je een iets modernere sound wil moet je wachten op de splawn nitro release

caliban
4 oktober 2007, 22:17
Ik kan niet goed uiteenhouden welke amps splawn allemaal maakt.
Quickrod, promod en noem maar op. Iemand die weet waar het verschil aan ligt

Useless
4 oktober 2007, 23:55
Ik kan niet goed uiteenhouden welke amps splawn allemaal maakt.
Quickrod, promod en noem maar op. Iemand die weet waar het verschil aan ligt
http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-7752531797335533212&hl=en

gerrekat
5 oktober 2007, 11:43
Ja maar vergis je niet, ik wil écht heel high gain! Gewoon rochting metal eigenlijk, laat ik het maar zeggen, maar ik heb gewoon een hekel aan die moderne metalscheur. Zo modern en klinisch. De britse oversturing leeft meer voor mijn geval. Ook bij Line6 modeling (in Gearbox, geen slechte modeler) kom ik altijd uit op een marshall. Ik heb welgeteld 1 preset op een mesa gemaakt, die klinkt wel lekker, maar de marshall presets al dan niet met booster ervoor zijn mijn favorieten, zelfs voor Dream Theater!

een Splawn zit qua gain (en tone) erg richting de ENGL Invader (misschien ook een tip, absoluut geen typische moderne Powerball scheur). Dus absoluut genoeg gain voor metal maar dan zit je echtw el aan de max gain die je eruit kan halen. Ik zette op de splawn maar ook op de Invader de gain rond de 7-8 iets dat ik op een Powerball of SE absoluut niet in mijn hoofd zal halen. Als je echte verzadiging wil zou ik zelfs een booster ervoor zetten.

Useless
5 oktober 2007, 12:37
een Splawn zit qua gain (en tone) erg richting de ENGL Invader (misschien ook een tip, absoluut geen typische moderne Powerball scheur). Dus absoluut genoeg gain voor metal maar dan zit je echtw el aan de max gain die je eruit kan halen. Ik zette op de splawn maar ook op de Invader de gain rond de 7-8 iets dat ik op een Powerball of SE absoluut niet in mijn hoofd zal halen. Als je echte verzadiging wil zou ik zelfs een booster ervoor zetten.

Had je dan wel de Splawn met de drie gain stages
Ik heb absoluut geen boost nodig en de gain staat ergens tussen de 6 en de 7

kirk19
5 oktober 2007, 17:34
en jawel: vanaf vandaag is de splawn nitro beschikbaar. De 1ste splawn voor het meer moderne werk

Lexvandoef
5 oktober 2007, 17:49
Ik vind ze trouwens wel erg gaaf klinken, highgain, maar in mijn oren toch redelijk vintage. Gaaf :hippie:

Ik denk trouwen wel dat je met een goeie Marshall ook redelijk in de buurt komt, maybe ietsiepietsie minder gain, maar wel dezelfde soort sound.

kirk19
5 oktober 2007, 18:11
dat is waar wat je zegt, scott splawn doet niets speciaals. Hij maakt van een basic jcm 800 ontwerp een hotrodded splawn

Lexvandoef
5 oktober 2007, 19:02
dat is waar wat je zegt, scott splawn doet niets speciaals. Hij maakt van een basic jcm 800 ontwerp een hotrodded splawn

hehe, maar het blijven wel enorm geile amp vind ik, zeker omdat ze verschillende modi en kanalen hebben.

Maar goed, aan de andere kant kan je dan ook weer naar een JVM kijken :hippie:

a darker shade of grey
5 oktober 2007, 19:25
Dank voor de leuke reacties allemaal, maar al met al helpt het niet echt om mijn gas ervoor te verminderen. Heb eens wat meer research gedaan, en heb de Splawn competition ontdekt. Als ik de (erg onoverzichtelijke) site goed begrijp, is het een 50 watt versie van de quickrod, maar dan met geschakelde OD-modes. Klopt dat? Hij is nog ram goedkoper ook....die durf ik wel te importeren...

kirk19
5 oktober 2007, 19:34
kost 1500 euro om die binnen te brengen en de competition is eigenlijk een quickrod zonder apart clean kanaal maar als je met de volume knoppen op je gitaar prutst is dit op te lossen. Splawn is zeker een aanrader!!! De competition is 50watt en nog veel te luid naar het schijnt en hij heeft een handige pentode triode switch. Ik zit momenteel met enorm veel gas voor de nieuwe nitro. Die klinkt echt fenomenaal

http://youtube.com/watch?v=YFEd342t5Ig

a darker shade of grey
5 oktober 2007, 19:51
OKee, dan koop ik eerder de competition denk ik, vind 400 euri extra voor een clean kanaal wel wat overdreven, aangezien ik bijna nooit clean speel en als ik clean speel echt geen marshall clean wil hebben...koop ik wel een keer een fenderbakje erbij...

Ben nu het filmpje aant kijken van die nitro, klinkt ook erg okee! Maar die is wel erg duur, 2000 euro...

kirk19
5 oktober 2007, 19:57
ja dat is ook mijn probleem, hij is momenteel een tikje te duur maar binnenkort als ik mijn gitaar verkocht krijg koop ik hem zeker en vast. De clean op die amps is niet met marshall te vergelijken hoor, hij is veel warmer. Ik zal eens een filmje daarvan zoeken

voor de mensen die willen weten hoe je aan de exacte prijs geraakt: deze berekening maak ik voor de nitro

1950 dollar basisprijs
250 dollar transport naar europa
BTW ( afhankelijk belgië 21% en nederland 19% )
Invoerrechten +- 3.5%

Voor de nitro komt dit in euro ( wisselkoers tov dollar 1.41 ) op 1942 euro

a darker shade of grey
5 oktober 2007, 20:11
ja dat is ook mijn probleem, hij is momenteel een tikje te duur maar binnenkort als ik mijn gitaar verkocht krijg koop ik hem zeker en vast. De clean op die amps is niet met marshall te vergelijken hoor, hij is veel warmer. Ik zal eens een filmje daarvan zoeken

voor de mensen die willen weten hoe je aan de exacte prijs geraakt: deze berekening maak ik voor de nitro

1950 dollar basisprijs
250 dollar transport naar europa
BTW ( afhankelijk belgië 21% en nederland 19% )
Invoerrechten +- 3.5%

Voor de nitro komt dit in euro ( wisselkoers tov dollar 1.41 ) op 1942 euro

Ja dat is dus echt te veel geld voor mij.

Maar nog ff een GAS-stimulance: dit (http://www.youtube.com/watch?v=u_DFsM-w-xw) filmpje heeft mij eigenlijk met Splawn laten kennismaken en volgens mij is het nog neit langs gekomen! Wat een sound!!!!

edit: damn, ik heb net nog ff wat meer filmpjes gechecked van de Nitro, klinkt monsterlijk zeg! Maar die prijs :(

kirk19
5 oktober 2007, 20:32
die nitro is echt te gek, ik heb hier thuis een engl powerball en een mesa triple recto maar de nitro is toch wel een klasse apart. Ik hoop mijn dean usa te kunnen verkopen voor het geld dat de nitro kost. Splawn is gewoon qua sound echt de sound die ik al een tijdje zoek. Het zijn amps waarvoor ik alle andere ( indien de nitro het goed doet eens hij hier is ) zou willen vervangen. Combinatie quickrod/nitro zou gaaf zijn maar helaas een droom...

Lexvandoef
5 oktober 2007, 20:41
hey te gek, je wilt er echt eentje gaan halen :hippie:

die nitro klinkt trouwens echt te vet, high gain, maar dan wel super organisch in mijn oren, echt mooi.

kirk19
5 oktober 2007, 21:18
enige nadeel: ik moet wachten op het geld totdat ik mijn gitaar heb verkocht en dan moet ik nog eens 12 weken wachten vooraleer hij klaar zal zijn. Splawn heeft namelijk een 12 weken backup order. Oh man wat heb ik last van GAS maar het is leuk om lezen dat ik niet alleen ben

a darker shade of grey
6 oktober 2007, 10:54
enige nadeel: ik moet wachten op het geld totdat ik mijn gitaar heb verkocht en dan moet ik nog eens 12 weken wachten vooraleer hij klaar zal zijn. Splawn heeft namelijk een 12 weken backup order. Oh man wat heb ik last van GAS maar het is leuk om lezen dat ik niet alleen ben

Haha inderdaad! Hou het topic levend :p

Ik heb eens goed na zitten denken, maar de Nitro wordt toch te zeer een rib uit mijn lijf. Ik ga ook binnenkort op kamers, dus dat zal ook wel een lieve duit gaan kosten, en dan kan ik simpelweg geen 2500 euro uitgeven aan een versterker. Dus als ik een Splawn ga halen, wordt het de competition.

Heeft iemand van jullie ook ervaring met de cabs van Splawn? De oversized 212 heeft wel mijn aandacht getrokken. Qua looks een kopie van de Bogner 212, en schijnt kwalititatief ook erg goed te zijn. En dat allemaal voor een luttele 600 dollar....

kirk19
6 oktober 2007, 11:09
jep ik hou het topic alive!!!

De cabs van splawn zijn naar ik hoor zeer degelijk gebouwd en hebben een ruime speakerkeuze, ik denk dat alles kan maar scott zal je wel helpen met wat je wenst; hij is een zeer begaan met zijn klanten en potentiële klanten. Ik mail soms met hem ivm met de nitro. Ik hoop dat ik mijn dean USA kwijt geraak en indien dat niet lukt kan ik mijn triple recto nog altijd verpatsten en dan heb ik ook geld voor de nitro. De competition is in ieder geval ook heel vet, ik heb het al gezegd: het is een 50watt quickrod zonder clean kanaal en met de extra pentode/triode switch dua hij heeft de klank van de quickrod met zich mee

Jimwoud
6 oktober 2007, 13:15
Heeft iemand van jullie ook ervaring met de cabs van Splawn? De oversized 212 heeft wel mijn aandacht getrokken. Qua looks een kopie van de Bogner 212, en schijnt kwalititatief ook erg goed te zijn. En dat allemaal voor een luttele 600 dollar....

Denk dat een cab wel duur is om te verzenden. dan kom je wel duur uit.

Dat filmpje klinkt inderdaad echt super goed.

kirk19
6 oktober 2007, 13:26
de cab verzenden zal inderdaad niet goedkoop zijn

een 4*12 kost 749 dollar
verzending zal iets van een 350 dollars zijn denk ik
totaal met taxen en invoerrechten: 970 euro ongeveer ( dollar euro koers van 1.41 )

caliban
6 oktober 2007, 14:26
Die nitro klinkt echt wel geweldig. Waarmee zou hij het beste te vergelijken zijn van andere bestaande amp.

kirk19
6 oktober 2007, 19:11
hij is niet te vergelijken met een andere amp, die splawns hebben een unieke gain structuur. Ik heb nog nooit zo iets gehoord alhoewel ik denk dat een soldano wel dicht kan komen maar de splawn sound is vrij uniek me dunkt

caliban
6 oktober 2007, 20:03
Als ik die clips zo hoor, heeft hij precies wat de ballen van een bogner überschall maar een veel vettere gain structuur.
Iemand een idee wat het elektronisch truukje erachter zou wezen.
Want in principe is het toch ook een hotrodded jcm800 net zoals slo enzoverder.

a darker shade of grey
6 oktober 2007, 20:43
Denk dat een cab wel duur is om te verzenden. dan kom je wel duur uit.

Dat filmpje klinkt inderdaad echt super goed.

Daar heb je een goed punt, dan kan ik wel bij feedback de Framus 212 scoren ofzo, kan ik bij Splawn een headshell bestellen die ook nog eens matchet bij dat vintage rood :)
Ik ga er geen Engl 212 onderzetten denk ik, die heb ik wel altijd in mijn hoofd gehad als cab die ik wilde hebben, maar dat staat echt als een tang op een varken denk ik. Bogner is me wat te duur, en over die Framus hoor ik niks dan goeds!

kirk19
6 oktober 2007, 20:57
normaal gezien kan je de tolex zelf kiezen, ik denk dat met de headsells alles mogelijk is binnen grenzen van het redelijke ( lees: hij moet aan de tolex enzo aan kunnen geraken ). maar ik denk dat het zeker te doen is.

De nitro doet me denken aan recto/ubershall maar dan met een meer midrange

Jimwoud
6 oktober 2007, 21:02
Daar heb je een goed punt, dan kan ik wel bij feedback de Framus 212 scoren ofzo, kan ik bij Splawn een headshell bestellen die ook nog eens matchet bij dat vintage rood :)
Ik ga er geen Engl 212 onderzetten denk ik, die heb ik wel altijd in mijn hoofd gehad als cab die ik wilde hebben, maar dat staat echt als een tang op een varken denk ik. Bogner is me wat te duur, en over die Framus hoor ik niks dan goeds!
Gewoon je head in het zwart bestellen past hij overal bij. Ik vind dat speakerdoek van die Framus alleen niet mooi.

Wel grappig dat je eerst een 3-kanaals amp wilde hebben en nu bijna een 1-kanaals overweegt. Of is die jij wil tweekanaals?

kirk19
6 oktober 2007, 21:15
de competition is technisch 1 kanaal maar wel 3 schakelbare gears dus eigenlijk 3 kanalen in 1 ( de gears zijn schakelbaar via de footswitch )

Jimwoud
7 oktober 2007, 10:27
de competition is technisch 1 kanaal maar wel 3 schakelbare gears dus eigenlijk 3 kanalen in 1 ( de gears zijn schakelbaar via de footswitch )
en een gear is?? gain+volume?

Wat een kutsite zeg van Splawn:

maar wat zijn de controls nou op die competition want hij heeft 3 gears en ook nog een OD1 en OD2??

a darker shade of grey
7 oktober 2007, 10:55
en een gear is?? gain+volume?

Wat een kutsite zeg van Splawn:

maar wat zijn de controls nou op die competition want hij heeft 3 gears en ook nog een OD1 en OD2??

Een gear is een gainvoicing. Gear 1 is milde overdrive, gear 2 is JCM800 stijl en ietsje verder, Gear 3 is super high gain. Dat alles met bijbehorende voicing. Elke gear heeft OD1 of OD2, en dat is dus net weer ff wat extra gain. Dat alles footswitchable, dus single channeled, maar wel veel schakelopties.

Jimwoud
7 oktober 2007, 11:38
Een gear is een gainvoicing. Gear 1 is milde overdrive, gear 2 is JCM800 stijl en ietsje verder, Gear 3 is super high gain. Dat alles met bijbehorende voicing. Elke gear heeft OD1 of OD2, en dat is dus net weer ff wat extra gain. Dat alles footswitchable, dus single channeled, maar wel veel schakelopties.
Maar is dat dan allemaal wel goed te regelen met volumes, niet dat je clean veel zachter is. De Layout van die Quickrod is echt super, maar van die competition is geen front layout te vinden op de site.

kirk19
10 oktober 2007, 15:56
@ darker: heb je al contact opgenomen met scott splawn? Ik ben ook funds aan het bijeen rapen om er eentje te bestellen

gerrekat
10 oktober 2007, 16:19
hij is niet te vergelijken met een andere amp, die splawns hebben een unieke gain structuur. Ik heb nog nooit zo iets gehoord alhoewel ik denk dat een soldano wel dicht kan komen maar de splawn sound is vrij uniek me dunkt


Ik las ergens dat de Nitro gebaseerd is op de Powerball, de bron zou van Splawn zelf zijn.

kirk19
10 oktober 2007, 16:23
heb ik ook ergens gelezen maar ik zou ook voor de competition gaan. 100 watt splawn is gewoon teveel. Ik weet nu wel niet wat er van aan is... Die nitro heeft er wel wat van weg maar of het waar is ????? Ik heb het ook op het splawn forum gelezen dus er zal wel iets van aan zijn zeker

a darker shade of grey
10 oktober 2007, 17:37
@ darker: heb je al contact opgenomen met scott splawn? Ik ben ook funds aan het bijeen rapen om er eentje te bestellen

Nope nog niet, maar er gaat nu ook iets ingrijpends gebeuren voor mijn geldtoe- en afvoer!

IK HEB NAMELIJK EEN KAMER GEVONDEN!!! :D:D

Ik ben zo blij, ik heb de mooiste kamer die ik maar had kunnen krijgen, maar dr gaat dus nu rap een hele smak geld uit aan interieur apparatuur en borg/huur/vaste lasten.

Dus helaas zal ik een splawn nog ff op moeten schorten. Toch jammer, maar de kamer is het waard.

kirk19
10 oktober 2007, 18:13
leuk om te horen dat je een stekkie hebt gevonden

a darker shade of grey
10 oktober 2007, 19:06
leuk om te horen dat je een stekkie hebt gevonden

danku :)

10 tekens :sssh:

Squier4ever
10 oktober 2007, 20:12
waar ga je hokken?

a darker shade of grey
11 oktober 2007, 10:20
waar ga je hokken?

In wereldstad Vroenhoven! Net over de grens bij Maastricht, supermooie kamer! Zit nu te kijken naar Laney vertserkers, wil toch buizen en ben van plan bandje op te richten daar (heb al een drummer en een gitarist gevonden, die weer connecties hebben met bassisten, afijn je kent het wel). Maar aangezien het geld eruit gaat vliegen zoals gezegd zit de Splawn er niet in, dus Laney lijkt me een zeer waardige vervanger...

Jimwoud
11 oktober 2007, 10:25
In wereldstad Vroenhoven! Net over de grens bij Maastricht, supermooie kamer! Zit nu te kijken naar Laney vertserkers, wil toch buizen en ben van plan bandje op te richten daar (heb al een drummer en een gitarist gevonden, die weer connecties hebben met bassisten, afijn je kent het wel). Maar aangezien het geld eruit gaat vliegen zoals gezegd zit de Splawn er niet in, dus Laney lijkt me een zeer waardige vervanger...
Laney is prima inderdaad. Ga misschien mijn GH50L verkopen omdat ik mijn Sovtek toch beter vindt. Wil je een combo of een top?

Henri H
29 juni 2009, 10:34
Edit: Sorry voor het bumpen van dit topic, maar op deze manier hoop ik wat meer mensen te bereiken.

Ik had pas een topic geopend waarin ik op zoek was naar een vervanger voor m'n JVM410H, en ondertussen heb ik die wel gevonden: de Marshall 30th Anniversary 6100. Zie ook dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123392).
Hij heeft niet helemaal zoveel gain als de JVM, maar de sound is wat mij betreft wel beter.
Vooral het crunch op lager volume klinkt stukken beter. Het benadert de JCM 800 sound waar ik zo dol op ben.
Voor metal riffs en leadsounds boost ik het 3e kanaal met een Maxon OD808, maar dat is niet altijd nodig.

Mijn GAS naar een Splawn Nitro blijft echter aanwezig.
Het lijkt me de perfecte amp, vanwege:

- super goede clean, tenminste, als het clean van deze mp3 (http://www.splawnguitars.com/Splawn%20Nitro%20-%20Get%20your%20mind%20right.mp3) daadwerkelijk van de Nitro is.
- Crunch lijkt me geen probleem, omdat de Nitro Marshall gevoiced is.
- Vette metal sound op kanaal 3, maar dan met dat Marshall karakter inderdaad. De bekende filmpjes zeggen genoeg lijkt me.

Mijn bezwaren:

1 Het schijnt dat de low-end van de Nitro nogal heftig is, tenminste, dat lees ik in diverse reviews op Harmony Central.
Nou weet ik niet wat die mensen gewend zijn, maar mijn 6100 heeft ook een aardige basweergave, vooral op laag volume met de "Low Volume Compensation Switch" aan, krijg je een bak meer laag, maar ook meer diepte, echt zeer bruikbaar.

2 Het verschil tussen kanaal 2 en 3 schijnt nogal miniem te zijn (geweest). Is dat nog steeds zo, of kun je wel degelijk een goeie crunch en metal sound switchen via kanaal 2 en 3?

3 Het zelf proberen van een een Nitro lijkt me toch wel gewenst.
Useless en Kirk19 hebben er allebei ééntje dacht ik?
Is het een idee dat we ergens in Utrecht of Den Bosch b.v. een Splawn Nitro/Quickrod meeting organiseren? We zouden Useless en/of Kirk19 een vergoeding voor hun onkosten/inspanning kunnen geven.

4 In hoeverre is de Nitro te schakelen m.b.v. de relais van een Rocktron Replifex of een G-Major?
Ik heb Scott Splawn hier een mailtje over gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.

Er zijn nog wel een paar dingetjes, zoals b.v. de vraag hoe die klinkt op lager volume, maar dat zijn dingen die dan in principe vanzelf aan bod komen.

Kirk19, Useless: Lijkt het jullie wat zo'n meeting?

caliban
29 juni 2009, 13:14
- Crunch lijkt me geen probleem, omdat de Nitro Marshall gevoiced is.


De nitro heeft niet zozeer een marshall opbouw. Natuurlijk afhankelijk van waarnaar je kijkt. Het zijn gewoon vier gainstages met de equaliser 'off the plate' (anodevolger is geen juist woord heb ik ooit eens ergens gelezen). Dit terwijl marshall zo goed als altijd gebruikt maakt van het omgekeerde, een kathodevolger (zelfs in de JCM900 en valvestate). Ik denk dat de meeste Splawn amps qua preamp best erg op ENGL gelijken. De poweramp daarentegen is waarschijnlijk wel typischer marshall, maar er zijn genoeg EL34 amps die qua poweramp waarschijnlijk hard op elkaar lijken. Alstublieft als iemand er wat meer van weet, correct me, maar dit is de beperkte informatie die ik op sites als sloclone heb gevonden.

Henri H
29 juni 2009, 13:29
Misschien dat de opbouw, technisch gezien niet à la Marshall is, geen idee, maar hij klinkt toch zeker niet als een ENGL heb ik het idee.

caliban
29 juni 2009, 13:31
Misschien dat de opbouw, technisch gezien niet à la Marshall is, geen idee, maar hij klinkt toch zeker niet als een ENGL heb ik het idee.
Scott Splawn zou zelfs gezegd hebben dat hij voor de nitro zich op de ENGL powerball heeft gebaseerd. De nadruk op zou.

Marc Oblivian
29 juni 2009, 15:54
Komt dat even goed uit: er staat een Powerball op de nu al beruchte High Gain Shoot Out, heheh
Serieus: kunnen de eigenaren van die amps zich anders niet aanmelden voor de shoot out?

macwilliams
29 juni 2009, 16:16
High gain shoot out?

the sure thing
29 juni 2009, 16:36
http://i131.photobucket.com/albums/p316/aquaman_photos/dsc004622.jpg

Wat een aparte set-up voor een disco-bandje :)

....



Coole pic!!!!

Henri H
29 juni 2009, 16:40
High gain shoot out?High Gain Shoot Out (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124339).
Er ontbreekt nog een ENGL Steve Morse volgens mij. :soinnocent: ;)

macwilliams
29 juni 2009, 16:53
Vrdommeman, niemand zegt mij ook nooit wat. Volgens mij schreeuw ik niet hard genoeg. Ben ook niet zon aandachtshoer. Ik zal dat topic vanavond eens doorlezen. Afhankelijk van datum en of ik welkom ben wil ik wel verschijnen met mijn stief mors bakkie. Zitwel reduluk wat gein in die amplificator van mij. Zekers in combinatsie met de gibby met blekouts :D

metul ol duh wee :rockon:

Marc Oblivian
29 juni 2009, 17:04
Vrdommeman, niemand zegt mij ook nooit wat. Volgens mij schreeuw ik niet hard genoeg. Ben ook niet zon aandachtshoer. Ik zal dat topic vanavond eens doorlezen. Afhankelijk van datum en of ik welkom ben wil ik wel verschijnen met mijn stief mors bakkie. Zitwel reduluk wat gein in die amplificator van mij. Zekers in combinatsie met de gibby met blekouts :D

metul ol duh wee :rockon:

U zijt altijd wellekome:-)

macwilliams
29 juni 2009, 17:14
:cheerup::cheerup::cheerup:
zal zo eens gaan doorlezen. :cheerup:

caliban
29 juni 2009, 17:34
:cheerup::cheerup::cheerup:
zal zo eens gaan doorlezen. :cheerup:

Al gedaan ermee? :D Zou wel tijd worden......

macwilliams
29 juni 2009, 18:03
Ik heb de eerste post doorgelezen en gereageerd.