PDA

View Full Version : Geluiden van SRV tot en met Metallica



TheGoliath
28 september 2007, 17:47
Hey,
ik zoek naar een versterker (dit wordt waarschijnlijk pre-amp met poweramp shit) en dan wil ik dus de geluiden kunnen halen van Stevie Ray Vaughan, Red Hot Chili Peppers, Rage Against The Machine, Van Halen, Metallica, Disturbed, en noem zo maar op. Ik had al iets gevonden: De MTS Series van Randall(en Egnater natuurlijk), maar ik vroeg me af of jullie nog een leuk idee hebbe.

-------------------------------------
Mijn motto: Niet zeike, gewoon spelluh!
-------------------------------------

BeeJee
28 september 2007, 18:46
Buiten het modulaire kom je dan al gauw uit op digitale pre-amps denk ik.

marc_o
28 september 2007, 20:48
Marshall JMP-1 pre-amp en lekkere eindtrap, kom je erg ver mee en klinkt als een dijk.

Of wacht heel even op de nieuwe Line6/Bogner combo. Buizencombo met Line6 digitale modellen en mogelijkheden gecombineerd.

TheGoliath
29 september 2007, 14:21
ik ben niet zo weg van de Line 6 combo's, ik heb deze al een keer uitgeprobeerd en vind deze niet zo geweldig klinke, het heeft geen karakter, en dat karakter krijg je via buizen en Line 6 heeft geen buizen :( Ik heb bijvoorbeeld de Line 6 Flextone, Spider III etc. uitgeprobeerd.

JMP-1 heb ik ook op gespeeld, GEWELDIG!! in combinatie met Marshall 9100 eindtrap.
Alleen... Hier haal ik geen SRV mee :(, dus dan zou ik nog een versterker erbij moete kope, en dat wordt veel te veel gesleep..

paulusdeBKB
29 september 2007, 14:34
Je zou ook met 2 of meer preamps kunnen werken om al je geluiden te krijgen. JMP1 voor je bread&butter sounds, en dan nog een Reussenzehn voor Fender-clean, of iets anders natuurlijk.

TheGoliath
29 september 2007, 15:24
Dat is trouwens wel erg jammer, Fender verkoopt natuurlijk geen pre-amps... Dit komt natuurlijk omdat vroegah de rack gear vooral gebruikt werd door de (hard) Rock gitaristen, dus werden er nooit clean pre-amps geproduceerd, dus dat zuigt best wel :(

TheGoliath
29 september 2007, 15:28
Ik ben niet erg bekend met Reussenzehn, dus ik weet ook niet hoe dat klinkt...

TheGoliath
29 september 2007, 15:37
Zou het trouwens niet een goed idee zijn om dan zo'n Fender pre-amp te laten maken door iemand, kan het helaas zelf niet, sowieso omdat ik de schematics niet kan lezen, en het voor mijzelf veel te veel tijd zou innemen.

paulusdeBKB
30 september 2007, 11:08
Daarom raad ik Reussenzehn aan: die heeft een Fender-type preamp ontwikkeld. Zoek maar even op dit forum.

TheGoliath
1 oktober 2007, 19:48
Hoe heet deze Pre-amp dan van Reussenzehn, heb een beetje op die site gekeken maar kan helaas niks vinden...

TheGoliath
1 oktober 2007, 19:59
De Blackface soms?