PDA

View Full Version : 12-snarige gitaar kopen



Florian78
28 september 2007, 16:23
Ik ben van plan een 2e hands 12-snarige gitaar te kopen.
nu heb ik al verschillende gitaren aangeboden gekregen
waaronder:
-Fenix
-Eko
-Takeharu
-Morris

allemaal zitten ze rond de 100 euro. iemand enig idee wat het beste merk is?
thanks

TimmU
28 september 2007, 16:42
nieuw heb je een prachtige ibanez 12string met ingebouwde tuner voor 159 euro ,misschien een idee?

Ibanez
V-7212E-NT
http://www.muzikmanie.cz/Ibanez-V7212E-NT_id2732.jpg
:gitarist:

Butger
28 september 2007, 18:43
Bij de merken die je noemt zul je echt de gitaren moeten uitproberen. Er zit veel verschil tussen...

Voor wat het waard is - ik heb een Fenix tele - die vind ik weinig bijzonder.

Mr.Fingers
28 september 2007, 18:57
Ik ben van plan een 2e hands 12-snarige gitaar te kopen.
nu heb ik al verschillende gitaren aangeboden gekregen
waaronder:
-Fenix
-Eko
-Takeharu
-Morris

allemaal zitten ze rond de 100 euro. iemand enig idee wat het beste merk is?
thanks

12-strings zijn leuke gitaren, maar je moet echt alles testen wat in je prijsklasse zit, en durven over je budget gaan, als er daar net een vlot speelbare tussenzit, want een 12-string is enorm hard om te bespelen, door de brede hals en het vele aantal snaren dat je moet indrukken, is het zeer belangrijk om een vlot speelbaar exemplaar te bemachtigen! Laat je niet verleiden door de lage kostprijs, want vaak spelen die dingen zo zwaar dat eens je ze hebt, je ze voor altijd in je rek laat staan...

Blend
28 september 2007, 20:09
Ik heb zelf voor minder dan honderd euro een Yamaha FG 411 12 gekocht. Ik zie ze haast nooit langskomen tweedehands, maar voor rond de 100 euro moet wel te doen zijn? Hij speelt lekker, zit een mooi geluid in, en aardig wat volume.

http://img478.imageshack.us/img478/8513/dscf7644ha3.jpg

hadv
28 september 2007, 21:41
ik heb een ibanez concord uit 1979, zo'n pre-lawsuit kopie van een Fender (hockeystick). mag je komen uitproberen

Mr. Ibanez
28 september 2007, 22:30
Ik heb een Garrison AG-400 12-string. Speelt heerlijk! En voor die prijs een waanzinnig geluid!

wietse
28 september 2007, 22:44
Ik ben van plan een 2e hands 12-snarige gitaar te kopen.
nu heb ik al verschillende gitaren aangeboden gekregen
waaronder:
-Fenix
-Eko
-Takeharu
-Morris

allemaal zitten ze rond de 100 euro. iemand enig idee wat het beste merk is?
thanks

kiezen tussen de fenix en de Takeharu,
Fenix gitaren werden bij young chang gemaakt en dat is een vrij grote naam in gitaar land, laatst nog een western van hun beet gehad, volledig massief, erg mooie gitaar met een mooie klank.
Takeharu was een merk van de suzuki violin company en werden ook gemaakt uit goede materialen, en zijn kwalitatief ook behoorlijk goed.
EKO heeft een lekkere hals IMO maar is low budget (en vaak krom)en morris net zo, morris was nog een slagje erger, bijna hondo kwa kwaliteit, niet veel soeps dus.
het is aan jou dus de fijnst spelende en klinkende er uit te zoeken, ik vind 12 snarigen prachtig zolang ik ze maar niet hoef te stemmen.
wat een klote werk is dat.

liesje
30 september 2007, 12:57
Ik heb zelf een 6 -snarige Takeharu. het is een oud beestje, hij rammelt een beetje en ligt op zolder. Hij speelt wel heel licht. Ik kocht hem als scholier. Was toen niet erg duur. Ik was arm. Hij heeft denk ik naast de Takemines gelegen..
Nu heb ik een Blueridge 6 -snaar. Die bevalt heel goed.
Ik zag die 12- snarige Takeharu ook op marktplaats staan. Er was een ringetje af en ze vroegen er 270 euro voor. Dat leek me een beetje veel.
Voor 219 euro heb je een nieuwe Fender (12 snarig) zag ik op de site van de Spanjaard(Alkmaar) . Die kun je evt ook weer makkelijker verkopen als ie niet bevalt.
Zelf heb ik pas een Morgan (12- snarig) gekocht ook via marktplaats voor een leuke prijs. Hij speelt heerlijk en ik ben er hartstikke blij mee. Hij was nagenoeg nieuw, een impuls aankoop van de eerste eigenaar. Er zat zelfs nog verpakkingmateriaal op de pickguard.
Koop geen gitaar zonder er eerst op te spelen. Je hebt niks te verliezen, als je lager biedt en het gaat niet door komt er wel weer een andere langs! Laat je niet gek maken. Ik wens je succes! Laat het nog even horen als je iets koopt.

liesje
30 september 2007, 13:15
Stemmen doe ik via de site van de popschool Maastricht. Makkie.