PDA

View Full Version : RS Guitarworks



Veekeren
28 september 2007, 14:32
Iemand ervaring met hun upgrade kits? Hier (http://www.rsguitarworks.net/rsstore/index.php)de site van hun webshop.

Ik wil de pots van mn Gibson Les Paul vervangen, maar ipv voor 40 euro aan CTS pots te bestellen kan ik wellicht voor een paar tientjes meer bij hen wat bestellen...

Zou overigens wel m'n eerste soldeeravontuur worden. Ik ga de benodigdheden om te solderen maar eens kopen (en eerst wat oefenen op patchkabels), ik vind dat het iets is wat ik gewoon moet kunnen :D

Overigens, mocht ik bij RS gaan bestellen, als iemand anders ook interesse heeft pm me. De verzendkosten zijn vrij hoog (rond de 30$), altijd interessant om die te delen lijkt me.

Debaser
28 september 2007, 14:40
gaat het om DIT (http://www.rsguitarworks.net/rsstore/product_info.php?products_id=393) setje ?

Veekeren
28 september 2007, 15:02
Nee, dan eerder deze (http://www.rsguitarworks.net/rsstore/product_info.php?cPath=31_59&products_id=296) of deze... (http://www.rsguitarworks.net/rsstore/product_info.php?cPath=31_59&products_id=291)

Die pre-wired setjes zijn wel handig, maar wellicht dat ik het zelf gesoldeerd krijg voor 30 dollar extra. Heb ik mn soldeer apparatuur er ook weer uit.

JvD.
28 september 2007, 15:11
jezus wat dat guitarworks een overprizede bende!
of ben ik nou gek?

G.G.
28 september 2007, 15:19
jezus wat dat guitarworks een overprizede bende!
of ben ik nou gek?

Hoezo overpriced?

Plastic knopje, van inkoop $0.05 voor $20

http://www.rsguitarworks.net/rsstore/product_info.php?cPath=37_55&products_id=115

JvD.
28 september 2007, 15:23
wtf! waarom koopt iemand ooit iets bij die zaak? zou je toch al uit princiepe niet doen!

Squier4ever
28 september 2007, 15:28
sommigen zijn nou eenmaal zo perfectionistisch dat zelfs het lulligste dingetje historisch correct moet zijn en RS speelt daar gewoon op in.

Veekeren
28 september 2007, 15:33
Hehehe, jullie mogen ook gewoon zeggen dat jullie het anders zouden doen in mijn geval hoor :P

Ik ben nieuw in de wereld van electronische upgrades, zoals jullie wellicht al geraden hadden. Ik had dus zoiets als ik voor een 4tal CTS potjes al een 35 euro kwijt ben, waarom dan niet nog iets extraas uitgeven voor iets completers.

Maar wat zouden jullie doen dan? Gaat me dus eigenlijk in eerste instantie voornamelijk om nieuwe potmeters, maar andere zaken die ook nuttig zijn om te vervangen kunnen meegenomen worden. Wat anders te bestellen en waar is dat prijstechnisch verstandig om te doen (ben niet bang voor het buitenland)?

Tristan
28 september 2007, 16:31
Ik weet het ook niet man, ik zit met precies hetzelfde en was ook al aan het kijken naar dat RS Guitarworks...
Ik heb het gehoord in de PRS van Les Paul R8 die hier op het forum zit en ik moet zeggen dat het echt heel erg goed klonk...
CTS pots kan ook natuurlijk, maar let dan wel op dat ze 500k zijn, laat ze even doormeten, want vaak meten ze aanzienlijk lager dan 500k en daar gaat je gitaar doffer of minder levendig van klinken...

Les Paul R8
28 september 2007, 19:31
Zoals Tristan al zei, heb ik in mijn PRS CE een RS setje gezet. De klank werd duidelijk transparanter en kreeg meer ballen. Ik vond het het geld zeker waard.
Met het inbouwen liep ik wel tegen een foutje in de beschrijving aan. Telefonisch hebben ze mij verder prima geholpen.

vinni
28 september 2007, 20:46
Hoi,

Ik ben zo'n perfectionist!:satisfie:

Heb ooit eens zo'n complete set voor een Gibson The Paul gekocht.
Tja...het klonk goed.....maar ja....met originele CST's wellicht anders....
Maar minder....tja.

Ik zet ze dr maar in, weet ik in ieder geval dat dat goed zit.
Binnenkort ga ik weer een set bestellen voor een Heritage CM150 LP.

En duur?....ach.....zet het er zelf in....Als ik het door een winkel laat doen met standaard pots en caps ben ik hetzelfde kwijt.

Vinni

Veekeren
29 september 2007, 14:15
Zoals Tristan al zei, heb ik in mijn PRS CE een RS setje gezet. De klank werd duidelijk transparanter en kreeg meer ballen. Ik vond het het geld zeker waard.
Met het inbouwen liep ik wel tegen een foutje in de beschrijving aan. Telefonisch hebben ze mij verder prima geholpen.

Wat voor set heb jij genomen?

Verder nog iemand die betere opties voor me weet prijstechnisch gezien, i.p.v. slechts commentaar te leveren op de prijs van RS?

cas121
29 september 2007, 15:49
Ik heb net een SG upgrade kit van RS binnen, die wil ik binnenkort gaan installeren. Ik heb 2 vergelijkbare SG std's dus kan daarna goed kijken of/hoeveel het scheelt

B_2_the_a
29 september 2007, 15:56
gewoon via je werk bestellen? en even als opmerking erbij zetten dat ze echt 500 k moeten zijn en niet minder... voxhumana kan je er goed mee helpen..

Veekeren
29 september 2007, 16:19
gewoon via je werk bestellen? en even als opmerking erbij zetten dat ze echt 500 k moeten zijn en niet minder... voxhumana kan je er goed mee helpen..

Is een optie natuurlijk, maar dan blijft wel de vraag of de rest van die RS onderdelen de moeite zijn...

B_2_the_a
29 september 2007, 16:24
ik zou het niet doen, geldklopperij

Dirkdewaard
29 september 2007, 20:42
RS is goed, en wat goed is is vaak veel geld.
Iets dat totaal anders is dan duur trouwens.


(ik had laatst een duitse site gevonden die verkoopt ze ook. Ik zoek even tussen mijn favorieten. Ik heb toevallig zelf ook nog een setje nodig.)

Veekeren
29 september 2007, 20:46
RS is goed, en wat goed is is vaak veel geld.
Iets dat totaal anders is dan duur trouwens.


(ik had laatst een duitse site gevonden die verkoopt ze ook. Ik zoek even tussen mijn favorieten. Ik heb toevallig zelf ook nog een setje nodig.)

Zit het nou ook in die Classic van me trouwens? En als je die site vind, pm me even als je wilt, thanks!

Les Paul R8
29 september 2007, 22:56
Wat voor set heb jij genomen?

Verder nog iemand die betere opties voor me weet prijstechnisch gezien, i.p.v. slechts commentaar te leveren op de prijs van RS?

Ik weet niet meer precies welke set het was. In ieder geval was het een McCarthy switching systeem.

bluegate
10 februari 2008, 15:33
Ik heb dit weekeinde ook een RS Guitarworks Vintage Strat gemonteerd in
mijn EJ strat.
Toen ik mijn gitaar weer in elkaar had gezet en aangesloten op de versterker
kwam mij een heel aangenaam geluid tegemoed.
Meer bas en de gitaar leek harder dan voorheen.
Het volume verloop is ook een heel stuk verbeterd en ik heb de optionele
condensator op de volumepotmeter gesoldeerd zodat het hoog beter behouden
blijft bij het terugrollen van het volume.

Enige minpunt is dat de TNT inklaringskosten hoger zijn dan BTW en invoerrechten...!
Dus indien meer mensen zoiets willen adviseer ik om gezamelijk in te kopen.

vinni
10 februari 2008, 16:22
Te laat.....

Heb net voor een nieuwe gitaar ook zo'n 500K superpot besteld en ook van die Luxe Bumble Bee's.....

Vinni