PDA

View Full Version : Gretsch Electromatic



Nocki
28 september 2007, 13:16
Hoi,

Hier bij Sonora hangen een aantal gretsch electromatic gitaren en moet zeggen dat ik eg verliefd ben geworden. ik zou er graag een willen hebben. wat is julle mening over deze dingen? of kan ik beter doorpsaren voor een echte?

Nocki

morroow
28 september 2007, 13:25
Soort "Epiphone" serie van Gretsch eigenlijk toch.. ik vind ze vaak ook erg aantrekkelijk hoor. En het ziet er erg degelijk uit en voelt lekker solide aan.
Let alleen even op de prijzen per winkel want dat verschilt nogal geloof ik. De ene winkel doet ze veel goedkoper weg dan de andere is mij opgevallen.
Maar als het lekker speelt en het klinkt goed is het prima toch.. ooit als ik wat geld over heb :)

BLOK182
28 september 2007, 13:26
Ik vond ze erg prima voor het geld, heb vaker die 5120 vastgehad. Het verschil tussen een Electromatic en een 'echte' (die komen ook uit Azie tegenwoordig) is natuurlijk wel aanwezig, maar het prijsverschil is zo groot dat er eigenlijk niks tussenvalt. Het is OF 600 euro, OF 2000 euro, zelfs tweedehands zijn 'echte' Gretsches erg duur (je ziet ze ook niet vaak).

Kim Wilson
28 september 2007, 13:34
Ik heb zo'n 5120 een keer getest, en ik was er niet erg van onder de indruk. Ik vond hem niet fijn spelen, heel stug, en ik vond hem ook niet mooi klinken. Mijn Ibbie speelt een heel pak fijner dan de Gretsch die ik getest heb. Het kan natuurlijk ook altijd exemplarisch zijn...

BLOK182
28 september 2007, 14:02
Dat zou ook de standaard-afstelling kunnen zijn. Ik vind zowiezo dat Gretsches vaak iets stugs/ploinkerigs hebben, maar goed, das Gretsch:-)

Nocki
28 september 2007, 17:42
Leuke gitaren zijn het! ik denk dat ik het internet eens in de gaten ga houden.
eigenlijk zocht ik een gibson es 335 maar dit zou bets leuk kunnen zijn!

Jay75
28 september 2007, 19:14
staat of stond er een op marktplaats geloof ik :)

Een zwarte en die was ook nog eens ge-upgrade!

Volgens mij zijn het leuke gitaren, bij de duitse winkels zijn ze ook niet al te duur.

Succes

BLOK182
29 september 2007, 13:06
Mooie donkerbruine ES333 op marktplaats ergens geloof ik:-)

q-elvis-p
29 september 2007, 13:19
hey,

welke vind je precies interessant? ik heb de zwarte projet. Prima stuk hout alleen de electronica is wat minder maar die is te vervangen door gfs, echt een hele verbetering (maar heeft ook met smaak te maken).

Ik vind m zeer lekker spelen en prachtig afgewerkt. Met de nieuwe pickups klinkt hij ook nog eens erg goed!

Ik heb er 350€ voor betaald. -->450€ is droom gitaar!!!! :)

Wat ik ook erg gaaf vind zijn de elecromatic streamliners met cat's eyes. Zijn via ebay tussen de 500€ en 700€. Alleen komen ze meestal uit usa. En dat maakt het een beetje moeilijker, ivm met shipping en belasting.

Nocki
29 september 2007, 13:28
de 333 heb ik inderdaad gezien. prachtig ding is dat.

Ik ben nog nog even wezen spelen en tot de ontdekking gekomen dat als ik er een koop het een 2ehandse is voor weinig geld. welke weet ik niet maaar we gaan eens kijken wat er langskomt. de gibson heeft toch weer mijn voorkeur!