PDA

View Full Version : Ontwerp van mijn nieuwe pedalboard



Nocki
28 september 2007, 13:15
Hoi,

Hierbij het ontwerp van mijn nieuwe pedalboard. Zelf heb ik niet zoveel ervaring met pedalboards dus wou ik ana jullie vragen of deze setup ene goed idee is. De pedalen heb ik allemaal al maar nog geen tuner. is dit ene leuke volgorde?

http://people.zeelandnet.nl/nocki/byoclayout.jpg

de pedalen zijn afgezien van de draadloze set allemaal van BYOC.

ben benieuwd of iemand een op of aanmerking kan maken... alvast bedankt!

Nielsje
28 september 2007, 13:18
waarom staat je phaser zover vooraan?
Tja.. Tapdansen is het een beetje he?

Heb je misschien ook een plaatje met potentiele lay-out, of wil je het echt zo op je bord hebben?

E-J
28 september 2007, 13:20
Hey Nocki,
Leuke effectjes, niet wat veel alleen? :P

Ik zou experimenteren met boosters achter de Big Muff te zetten. Ervoor maakt de Muff nog agressiever, erna juist vetter en nog beter! (althans dat is mijn mening). Het is wat je zelf wilt!

Voor de rest lijkt me dit gewoon een hele goede opstelling... alleen waarom zoveel overdrive/distortionpedalen haha :D

Nielsje
28 september 2007, 13:22
Ja inderdaad, is die triboost clean? Zo ja, waarom niet helemaal als allerlaatste in de keten? Achter je delay dus. kan je voor je solo's gewoon alles lekker pumpen.

jimihattricks
28 september 2007, 13:23
leek mij ook wat veel idd.. maar blijkt dat ik er precies evenveel op heb staan (de wireless transmitter niet meegerekend).. :D

Nocki
28 september 2007, 13:25
waarom staat je phaser zover vooraan?
Tja.. Tapdansen is het een beetje he?

Heb je misschien ook een plaatje met potentiele lay-out, of wil je het echt zo op je bord hebben?

Tis inderdaad tapdansen maar het meeste zal ik niet altijd gebruiken.
Ik weetnog niet waarde phaser het beste klinkt. voor of achter de drive pedalen. vandaar ook dat ik een beetje naar de ervaringen vraag...




Hey Nocki,
Leuke effectjes, niet wat veel alleen? :P

Ik zou experimenteren met boosters achter de Big Muff te zetten. Ervoor maakt de Muff nog agressiever, erna juist vetter en nog beter! (althans dat is mijn mening). Het is wat je zelf wilt!

Voor de rest lijkt me dit gewoon een hele goede opstelling... alleen waarom zoveel overdrive/distortionpedalen haha :D

tis inderdaad wat veel. maar wel leuk! ik za leens spelen met de booster achter de muff. of de muff helemaal vooraan in ieder geval...
Als de overdrives klinken anders. en ik hou daar wel van. voor elk type van song een ander geluid!



Ja inderdaad, is die triboost clean? Zo ja, waarom niet helemaal als allerlaatste in de keten? Achter je delay dus. kan je voor je solo's gewoon alles lekker pumpen.

triboost kan 3 dingen doen waaronder inderdaad clean boost. ik zal er eens mee rommelen wat beter klinkt. bedankt voor deze god raad allemaal...

Nielsje
28 september 2007, 13:29
succes, en laat ons je bevindingen weten!


bedankt voor deze god raad allemaal...

Voor iemand die in de kerk speelt, vind ik dit echt een hele leuke typo :)

morroow
28 september 2007, 13:32
Wat loopt iedereen te zeuren dat het veel pedalen zijn? Das toch vette sh*t!
Lekker stampen en combineren voor vette originele sounds! Loop je een iedergeval niet elke minuut of elk nummer naar hetzelfde trucje of geluid te luisteren! Megagrote pedalboards zijn rock 'n roll. Respect..

Kim Wilson
28 september 2007, 13:40
... Megagrote pedalboards zijn rock 'n roll. Respect..
Grote pedalboards zijn natuurlijk hartstikke gaaf, maar het heeft geen hol met Rock&Roll te maken. R&R is rechtstreeks met je gitaar in je flink overstuurde ouwe 1-kanaals Marshall of Fender bak. :satisfie:


Qua volgorde kan ik je niet helpen, maar ik ben erg benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat eruit gaat zien! Tof project! :)

drap
28 september 2007, 13:45
Grote pedalboards zijn natuurlijk hartstikke gaaf, maar het heeft geen hol met Rock&Roll te maken. R&R is rechtstreeks met je gitaar in je flink overstuurde ouwe 1-kanaals Marshall of Fender bak. :satisfie:


Qua volgorde kan ik je niet helpen, maar ik ben erg benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat eruit gaat zien! Tof project! :)

Je bent in de war met blues Hans ;)

Kim Wilson
28 september 2007, 13:47
Je bent in de war met blues Hans ;)
Helemaal niet. Chuck Berry, Jerry Lee Lewis en Elvis hadden voor zover ik weet geen overvol pedalboard, maar dát was wel Rock&Roll. :)

EuroCinema
28 september 2007, 13:51
Jerry Lee Lewis had zelfs geeneens een gitaar!

Kim Wilson
28 september 2007, 13:54
Jerry Lee Lewis had zelfs geeneens een gitaar!
Zie je? Rock&Roll draait allemaal om minimalisme! :D

Nocki
28 september 2007, 14:01
hihi... Dat heeft niet lang geduurd eer het weer over R&R ging.

Dit wordt ongeveer de layout van het bord. alleen nog een tuner erop aansluiten en eens kijken naar de signal line... Bedankt iedereen.

Het is echt een heel goed gevoel om zelf je effecten te hebben gebouwd. Hulde aan de gier voor de service die ze hebben geleverd en het goede contact!
Ik denk dat ik alle pedalen heb die ik wil hebben. misschien is de ring modulator (the twin) een pedaal wat beter voor de keten moet. er zit namelijk ook een compressor in die ik waarschijnlijk het meest ga gebruiken.

hoe denken jullie daarover? compressor voor of na de drive pedalen?

The Lo Lands
28 september 2007, 14:17
14 pedalen in serie lijkt mij persoonlijk geen goed idee! Misschien zou je een extra effect loop-pedaal kunnen aanschaffen zodat je zeg maar 2 groepen (loops) van 7 pedalen krijgt. Er wordt ook aangeraden om niet meer dan 7 pedalen achter elkaar (serie) te schakelen in verband met signaalverlies, storing en nog wat technisch signaalverlies waar ik zo niet op kan komen?

Speeddemon
28 september 2007, 14:27
14 pedalen in serie lijkt mij persoonlijk geen goed idee! Misschien zou je een extra effect loop-pedaal kunnen aanschaffen zodat je zeg maar 2 groepen (loops) van 7 pedalen krijgt. Er wordt ook aangeraden om niet meer dan 7 pedalen achter elkaar (serie) te schakelen in verband met signaalverlies, storing en nog wat technisch signaalverlies waar ik zo niet op kan komen?
+1. Een een goeie buffer ervoor! Want 14x TB in serie, ik zou er niet aan beginnen.

drap
28 september 2007, 14:30
Helemaal niet. Chuck Berry, Jerry Lee Lewis en Elvis hadden voor zover ik weet geen overvol pedalboard, maar dát was wel Rock&Roll. :)

Man, dat is uit een tijd dat jij nog aan het slootjespringen was met je pa! Toen bestonden er amper pedalen man! :seriousf:

almarvk
28 september 2007, 14:31
Ik ben erg benieuwd naar het eindproduct :)

En ik verwijs Nocki helemaal niet naar m'n sig...

The Lo Lands
28 september 2007, 14:42
+1. Een een goeie buffer ervoor! Want 14x TB in serie, ik zou er niet aan beginnen.
Er zijn ook een soort strips op de markt waarbij je alle 14 pedalen + 1 parallel schakelt en individueel aan of uit kunt schakelen. Hiermee bedien je dus niet de pedalen zelf maar een soort 'schakelstrip' welke je op je plank kunt bevestigen. Als je alles uit hebt staan heb je tevens een true bypass signaal naar je versterker toe. Misschien is dit wel een goede oplossing?

Nocki
28 september 2007, 14:52
Tje... al die pedalen zijn in principe al truebypass... Ik zie niet in wat het nut is van een looper. Het is inprincipe al een looper natuurlijk...

Speeddemon
28 september 2007, 15:33
Tje... al die pedalen zijn in principe al truebypass... Ik zie niet in wat het nut is van een looper. Het is inprincipe al een looper natuurlijk...
Het nut van een Looper is dat je meerdere pedalen in een loop kan hangen en daardoor tegelijk aan en uit kan zetten. (en je zou dan een Looper met een true-bypassbare buffer kunnen nemen).
En programmeerbare loopers (Wobo, Gigrig) gaan nog verder.

peter_heijnen
28 september 2007, 16:04
+1. Een een goeie buffer ervoor!
Heeft ie al, er zit een hele fraaie in de byoc wah.

BartL
28 september 2007, 16:14
Ey Nocki...bedankt, nu heb ik dus verschrikkelijk veel gas voor een AC-15 en een boel pedalen... fuckerdefuck!! :)

Nocki
28 september 2007, 16:21
In de Wah zit inderdaad een buffer. maar die gaat alleen aan als de wah gebruikt wordt. Ik hoopte nergens last van te hebben. doet de draadloze set niets aan laag en hoog ohm-ig?
Het is een samson wireless series one UHF set.

Wat betreft je gas is er niks geen ergere plek dan dit forum :-)

Een oplossing met meerdere pedals in een loop is geen oplossing voor me.

Mocht ik inderdaad bevinden dat het geluid niet is wat ik zoek gaan er pedalen weg. de bedoeling is om een complete midi set tehebben (Mesa Mark IV, Intellifex gestuurd met ENGL midi gear) en een pedalen setup waar het heir over gaat. met loopers werken enzo is de moeite denk ik niet. dan kan er beter wat af.
Ik heb nu de pedalen nog uit elkaar liggen ivm verven en waterslide decals maar als ze allemaal klaar zijn zal ik ze eens achterelkaar hangen om te kijken wat er beter is.


ik lees net dat de output impedantie van de draadloos set op 5k tot 10k ohm zit. hebben jullie hier iets aan?

The Lo Lands
28 september 2007, 16:36
Een oplossing met meerdere pedals in een loop is geen oplossing voor me.
14 pedalen in serie is ook geen oplossing. Je hoeft niets me de tips te doen maar je wijst ze wel makkelijk van de hand, jammer, waarom dan vragen om tips als je aangeeft weinig ervaring met pedalboards te hebben?

Nocki
28 september 2007, 16:46
Wat is dan precies het nut van die looper? ik begreep altijd dat een looper ervoor is om een groep pedalen in 1 keer aan of uit te zetten.

en dat wil ik gewoon niet. al de pedalen zijn tb dus een looper om de spullen tb te maken is niet nodig lijkt me. tenzij ik de reden over het hoofd zie. wat is het nu van die looper? Ik heb er ooit eens 1 laten maken voor boss pedalen in te hangen maar veel nut vond ik m niet hebben behalve dan dan ik geen tonesuck had van de boss pedalen. wat is dan het nut van de looper? als daar een goed antwoord op is hoor ik het graag. maar als de loop de enige reden is wijs ik m van de hand. ik hoor ook van alles over de buffer maar heb geen idee wat een buffer is. ik dacht dat ie het geluid van laag ohmig naar hoog ohmig over zet. en ik denk dat de draadloze set een hoogohmig signaal geeft. zie ik iets over het hoofd?

Speeddemon
28 september 2007, 16:51
Een oplossing met meerdere pedals in een loop is geen oplossing voor me.Tja, ik zie meerdere pedalen, die je 99,9999% nooit tegelijk gaat gebruiken. A/B Loops zouden dan al ideaal zijn.
Sowieso, zoveel verschillende drive pedalen en dan op een Vox spelen. Ik zou echt gaan downsizen tot het uiterste als ik jou was. Kijk, ik vind zelf tremolo, flanger en een 2e delay ook leuk, maar hoe vaak gebruik je het effectief?
Maak een allround board ervan en een specifiek board ofzo.

Ik wil bijvoorbeeld nog eens een 'vintage/60's/surf' setup; mooie trem, slapback echo, compressor en evt een milde drive/boost. Maar daar komt echt geen phaser, flanger, chorus, fuzz ofzo aan te pas.
Anderzijds; wat moet ik met een tremolo of een slapbackecho in een heavy metal setup? Noem me conservatief, ik noem het praktisch.



ik lees net dat de output impedantie van de draadloos set op 5k tot 10k ohm zit. hebben jullie hier iets aan?
Dan buffert ie als 't goed is, ja. Volgens de handleiding van mijn draadloze set (Nady Gold 442 Diversity) kun je het beste nog een 220pF condensator tussen signal en massa van de jack van je transmitter solderen, voor signaalbehoud, etc. Ik heb eergister de originele plug van m'n Nady transmitter (waar Mogami draad aan zit :) ) verwijderd en er een nieuwe Neutrik Silent plug aangezet, incl. zo'n condensatortje.
Als 't goed is, hoef ik nou nooit meer effe m'n versterker zacht te zetten bij 't wisselen van gitaren, want die knallen zouden nu verleden tijd moeten zijn.

The Lo Lands
28 september 2007, 16:56
Wat is dan precies het nut van die looper? ik begreep altijd dat een looper ervoor is om een groep pedalen in 1 keer aan of uit te zetten.
Dat is één van de opties, daarnaast kun je meerdere eventueel noisy pedalen uit je chain halen waardoor je toch een schoon geluid behoudt. Je zegt dat alle pedalen true bypass zijn, maar de wah heeft een buffer!? True bypass houdt wel in dat als je de batterij of spanning van het effect afhaalt de verbinding niet verbroken wordt, is dit echt wel het geval, sommige pedalen in je chain lijken mij dus niet true bypass?

Heb je alle 14 pedalen in serie al getest, en klonk je eindsignaal nog sterk zonder al te veel storing of signaalverlies?

Valoosj
28 september 2007, 16:57
misschien heeft nocki hier ook iets aan...
waar kan je nu het goedkoopst neutrik jacks bestellen? Zeker voor zo'n pedalbord is het nodig om goede patchkabels te hebben, maar Ik vind de neutrik jacks overal zo duur.

Speeddemon
28 september 2007, 17:09
misschien heeft nocki hier ook iets aan...
waar kan je nu het goedkoopst neutrik jacks bestellen? Zeker voor zo'n pedalbord is het nodig om goede patchkabels te hebben, maar Ik vind de neutrik jacks overal zo duur.
www.musicstore.de

2,40 voor de rechte pluggen en 3,50 voor de haakse pluggen (die nieuwste types). (Conrad.nl is een dikke 40ct per plug duurder).

Nocki
28 september 2007, 17:11
@speeddemon
Bedankt! ik weet nu dus dat ik een draadloze set heb die als buffer werkt.

Ik zal zeker niet altijd de fx gebruiken. het meeste zal ik de chorus, Phaser en delays gebruiken. verder af en toe de overdrives.
Ik speel in een bandje waarbij elke keer ronde de 8 a 10 nummers gespeeld gaan worden. afwisselend in stijl van country tot blues naar rock via jazzy terug naar funky dingetjes. dus alles komt voorbij.
Ik wil best wat pedalen laten vallen maar verwacht ze toch af en toe te gebruiken. de layout van dit pedalboard is ook zo gemaakt dat alles wat ik veel gebruik onderin zit en wat ik minde gebruik rechts bovenin zit.
maar eigenlijk wil ik geen consessies doen.

@The Lo Lands
de Wah heeft alleen een buffer als hij aan staat. hij is true bypass en heeft dus geen buffer als hij uit staat. de draadloos set werkt dus nu als buffer. maar verder zijn alle pedalen TB.

@Valoosj
Wat betreft de aansluitingn twijfel ik er erg sterk aan om niet alles gewoon in 1 keer aan elkaar te solderen als het werkt zoals ik wil.


Ik zal zeker alle pedalen proberen achter elkaar om te kijken of het wat doet met de sound. en mocht blijken dat er tonesuck is gooi ik er zonder pardon zeker een aantal pedalen uit. De wah, tremelo, twin en beaver zijn geen pedalen die ik erg zal missen maar de bedoeling is wel om dit allemaal bijeen te houden. mocht het niet lukken zal ikk zeker ook een looper overwegen maar ik ben bang dat als ik opeens de loop open gooi mn geluid ook een dip neemt. en dan heb ik verschillende sounds zonder een fx aan te gooien.

The Lo Lands
28 september 2007, 17:56
@The Lo Lands
de Wah heeft alleen een buffer als hij aan staat. hij is true bypass en heeft dus geen buffer als hij uit staat. de draadloos set werkt dus nu als buffer. maar verder zijn alle pedalen TB.

Ik zal zeker alle pedalen proberen achter elkaar om te kijken of het wat doet met de sound. en mocht blijken dat er tonesuck is gooi ik er zonder pardon zeker een aantal pedalen uit. Mocht het niet lukken zal ik zeker ook een looper overwegen maar ik ben bang dat als ik opeens de loop open gooi mn geluid ook een dip neemt. en dan heb ik verschillende sounds zonder een fx aan te gooien.
Dat is alvast een plus van alle TB pedalen!

Maar ik ben wel benieuwd wat alle pedalen in serie met je geluid gaat doen!? Het looper pedaal kan inderdaad een dip geven maar als je een looper met extra effect mixer neemt zou je dit kunnen ondervangen. Je hebt een dergelijk pedaal van Radial wat hierin voorziet.

Nielsje
28 september 2007, 18:01
Toch wel typisch die BOYC pedalen..

zie dat een 250+ bij de gier 61 euro kost, en dan moet je hem nog zelf in elkaar lepelen ook. De mijne (gele Dod 250) heeft destijds 100 gulden gekost...

En dat was in 2001 naar ik meen..
Maar , eerlijk is eerlijk, bij de BOYC versie komt wel standaard een ledje, dat had de mijne niet. Die mijne was al wel in een leuk geel jasje gestoken..

Jimwoud
28 september 2007, 18:09
Toch wel typisch die BOYC pedalen..

zie dat een 250+ bij de gier 61 euro kost, en dan moet je hem nog zelf in elkaar lepelen ook. De mijne (gele Dod 250) heeft destijds 100 gulden gekost...

En dat was in 2001 naar ik meen..
Maar , eerlijk is eerlijk, bij de BOYC versie komt wel standaard een ledje, dat had de mijne niet. Die mijne was al wel in een leuk geel jasje gestoken..
De DOD YJM 308 kost 39 euro en is ook een kopie.

Nocki
28 september 2007, 18:26
Hihi... Ik heb teveel betaald...

maar het gevoel m zelfgemaakt te hebben en m gemodte hebben naar mijn smaak is toch onbetaalbaar hoor...

peter_heijnen
29 september 2007, 19:22
In de Wah zit inderdaad een buffer. maar die gaat alleen aan als de wah gebruikt wordt.
Hoe kom je aan die kennis? Het geeft volgens mij weinig zin om de buffer alleen aan te laten gaan als je de wah gebruikt.

Nocki
29 september 2007, 19:53
staat in de beschrijving van de wah hoe je m wilt maken. je mag er zelf voor kiezen of je m inbouwt. de schakelaar is TB. de reden om m te gebruiken eheeft schijnbaar te maken of je er een big muff achtige achtergooit of niet schijnbaar. zelf heb ik er verder geen verstand van.
tis info die ik van de beschrijving heb dus.

peter_heijnen
29 september 2007, 22:48
Ik heb de wah ahv diezelfde beschrijving gemaakt. Je kunt de buffer idd omzeilen, maar er staat volgens mij nergens dat de buffer pas aangaat als je de wah gebruikt indien je de buffer niet omzeilt.

Nitefly7
30 september 2007, 01:49
D True bypass houdt wel in dat als je de batterij of spanning van het effect afhaalt de verbinding niet verbroken wordt, is dit echt wel het geval,

... TB-politie ??

true bypass = ingang -> effect -> uitgang in 'aan' stand of 'ingang-> uitgang' in 'uit' stand...

Dunlop wah's hebben een zgn (true) hardwire bypass, waarbij er een soort parallel verbinding is, er gaat altijd 'n signaal naar het effect, maar in de 'uit' stand, gaat dit niet naar de uitgang en hoor je geen effect, maar loopt er wel stroom naar 'de effectelectronica' = potentiële tonesuck..

waar tot nu toe wel naar wordt gehint maar m.i. nog niet echt goed aan Nocki is voorgelegd, is dat de buffer wel wat helpt.. maar dat je even moet kijken of 14 (6 drive pedalen... ???) pedalen niet de 'waterdruk' weghalen..

True bypass kun je vergelijken met 'n waterslang, hoe meer true bypass, punten, hoe langer de slang..
Een buffer werkt als een soort dichter-knijpen van de slang of gewoon de kraan wat harder zetten, zodat de waterdruk aan't eind van de slang ongeveer hetzelfde is als die die erin ging..

Wat dus betekent, das als je 14 pedalen uitstaan, je dus 'n ontiegelijke waterslang kan hebben, maar zonder goede buffer maar 'n p*sstraaltje kan krijgen.. het 'straight into the amp' verhaal is ook weg, omdat je in principe 14 x 20cm (patchkabeltjes) gitaarkabel toevoegt; een dikke 2 of 3 meter...!
wat een looper doet, is die extra gitaarkabel pas 'toevoegen', op het moment dat je je fx gebruikt, je zult dan ook alleen gitaar -> looper -> amp horen
en als hij aan staat gitaar -> fx-keten -> amp

een bijkomend voordeel is dat je met meerdere loops, groepjes kunt maken van samengebruikte effecten... maar bij een ding als de Gigrig heeft ieder effect 'n eigen loop en kun je per preset ANDERE loops oproepen...
maar vaak gebruik je 'n buffer om 'n pedaal dat toonzuigt in bypass (of meerdere (TB)-pedalen aan of uit te zetten..
maar 't werkelijke voordeel is dat je afstand gitaar->versterker dichterbij komt...)

als je pedalen aanstaan, merk je dus niks van true bypass.. en de buffer zul je merken aan de 'sterkte' van het geluid, maar als alle pedalen tegelijk aanstaan zou je geen echte tonesuck moeten hebben... tenzij elk effectencircuit gemaakt is om tonesuck te veroorzaken....

Nocki, als je iets weggooit dat je niet gebruikt, dan is er een pedalencollecte voor arme uitwisselstudenten in Zweden...!

Nocki
30 september 2007, 08:41
Hihi....

Arme uitwisselstudenten. Studeren die voor tandarts?
Bedankt voor je uitleg staat er helder en netjes en ik begrijp er nu ook iets meer van.

@ peter
de buffer is toch gewoon een onderdeel van de wah. zodra je de wah aantrapt werkt de wah en dus ook de ingebouwde buffer (nog steeds niet belangrijk ivm mn draadloze set) als ik de wah uittrap gebruik ik het circuit ook niet meer dus de wah ook niet. of zie ik nu iets over het hoofd?

Deze week hoop ik de waterslide decals binnen te krijgen en dan gaan we eens kijken welke pedalen en in welke volgorde. de microfoon is ook binnen dus binnenkort eens gaan testen!

NOcki

peter_heijnen
30 september 2007, 08:53
@ peter
de buffer is toch gewoon een onderdeel van de wah. zodra je de wah aantrapt werkt de wah en dus ook de ingebouwde buffer (nog steeds niet belangrijk ivm mn draadloze set) als ik de wah uittrap gebruik ik het circuit ook niet meer dus de wah ook niet. of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik denk het wel, nl als je de wah aan hebt heb je juist geen buffer nodig.

De ingebouwde buffer zit meteen in het signaalpad -nog vóór het wahcircuit- en maakt dus dat je veel, en zoals in jouw geval 13, pedalen probleemloos achter elkaar kunt zetten.

Als jouw zender als buffer fungeert kun je de buffer in de wah natuurlijk omitten, maar dan moet je eigenlijk altijd met je zender werken als je met je complete board aan de gang gaat. Je kunt de buffer ook onder een aparte switch zetten die zorgt dat de buffer aan of uit staat onafhankelijk van al dan niet gebruik van de wah.

Nitefly7
30 september 2007, 12:08
Hihi....

Arme uitwisselstudenten. Studeren die voor tandarts?
Bedankt voor je uitleg staat er helder en netjes en ik begrijp er nu ook iets meer van.

@ peter
de buffer is toch gewoon een onderdeel van de wah. zodra je de wah aantrapt werkt de wah en dus ook de ingebouwde buffer (nog steeds niet belangrijk ivm mn draadloze set) als ik de wah uittrap gebruik ik het circuit ook niet meer dus de wah ook niet. of zie ik nu iets over het hoofd?

Deze week hoop ik de waterslide decals binnen te krijgen en dan gaan we eens kijken welke pedalen en in welke volgorde. de microfoon is ook binnen dus binnenkort eens gaan testen!

NOcki

helaas geen tandarts, dat zou het 'arm' wel uit 'uitwisselstudent' halen denk ik..
de wah-buffer klinkt als zo'n Foxrox of 'n andere 'fuzz-friendly retrofit', zodat je wah goed werkt i.c.m fuzzpedalen erachter, als de wah uitstaat, en hij is TB, dan voeg je dus 'n klein stukje gitaarkabel toe... zelf heb ik ook 'n TB-wah als 1e, gevolgd door 'n bufferpedaal en dat werkt dus goed..

vinni
30 september 2007, 15:05
+1. Een een goeie buffer ervoor! Want 14x TB in serie, ik zou er niet aan beginnen.

Inderdaad....
Mag dan allemaal TB zijn....maar dan nog.
Gegarandeerd dat je toon toch anders is dan rechtstreeks in de amp.
Met zoveel pedalen denk ik toch dat je iets moet gaan doen met
loopers en buffers als je je toon intact wil houden.

Groet,
Vinni

Nitefly7
30 september 2007, 15:44
Hihi....


Deze week hoop ik de waterslide decals binnen te krijgen en dan gaan we eens kijken welke pedalen en in welke volgorde. de microfoon is ook binnen dus binnenkort eens gaan testen!

NOcki

waar en hoe heb je die waterslides gekregen/ontworpen?

The Lo Lands
30 september 2007, 15:54
... TB-politie ??
Top, ik zou het niet beter hebben kunnen uitleggen!! De TB-Politie :seriousf:

Nocki
30 september 2007, 17:19
waar en hoe heb je die waterslides gekregen/ontworpen?

www.modelbrouwers.nl

even naar de shop en dar kan je waterslide decals vinden. ook is er een hele pdf over dit onderwerp...

Nocki
31 oktober 2007, 09:39
Iedereen heel erg bedankt voor alle info!

Ben nu een maandje verder en heb nu eindelijk de tijd gehad om wat beter te testen op mn nieuwe Mesa .50 caliber+...
Inderdaad heb ik last van tonesuck vanaf 6 pedalen en meer... Dus ik wil inderdaad gaan snijden in het aantal of een looper gebruiken...Het kan ook nog aan de kabels liggen en ook daar wil ik mee gaan spelen. Hier moet ik nog even over nadenken maar in ieder geval bedankt voor de goede info!

Wat in ieder geval blijft zijn:

Tube screamer
Shredder
Envelope filter
Wah
Delay1
Delay2
Wat ik graag zou behouden maar niet echt noodzakelijk is:
Tremolo
triboost
phaser
rat
beaver
en dat is bij elkaar toch alweer 11 pedalen... tjongejonge... We moeten maar eens flink gaan doortesten!

Nitefly7
31 oktober 2007, 10:36
Iedereen heel erg bedankt voor alle info!

Ben nu een maandje verder en heb nu eindelijk de tijd gehad om wat beter te testen op mn nieuwe Mesa .50 caliber+...
Inderdaad heb ik last van tonesuck vanaf 6 pedalen en meer... Dus ik wil inderdaad gaan snijden in het aantal of een looper gebruiken...Het kan ook nog aan de kabels liggen en ook daar wil ik mee gaan spelen. Hier moet ik nog even over nadenken maar in ieder geval bedankt voor de goede info!

Wat in ieder geval blijft zijn:

Tube screamer
Shredder
Envelope filter
Wah
Delay1
Delay2
Wat ik graag zou behouden maar niet echt noodzakelijk is:
Tremolo
triboost
phaser
rat
beaver
en dat is bij elkaar toch alweer 11 pedalen... tjongejonge... We moeten maar eens flink gaan doortesten!

WEER een nieuwe Mesa ;) ... wuauw...!

w.b. pedalen zou ik even kijken of de buffer in de wah goed genoeg is, anders kun je misschien (naast een TB-looper), aan het begin en aan het eind nog iets 'erbij foetelen'..

Wah
Phaser
Envelope
TB-looper met Rat, Beaver, Shredder, Tubescreamer
Triboost
Tremolo
Delay 1
Delay 2

dan zit je op 8, eventueel kun je de Tri-boost ook nog in je looper gooien, maar ik denk dat je die wel handiger kunt gebruiken, zonder dat je alle pedalen in de TB-looper moet doorlopen..
8 zou met 'n goede buffer en goede kabels niet al te erg moeten zijn denk ik...

Kamiess
31 oktober 2007, 12:29
Nocki, ga je je draadloos setje op je board zetten of hou je die bij je amp?

Nocki
31 oktober 2007, 12:32
Die komt op het board erbij.

JeroenSchaaf
31 oktober 2007, 13:56
Word nog een redelijk board of niet? of ga je voor een showmaster kisT?

ponq
31 oktober 2007, 15:47
Nocki, als je toch handig bent met de soldeerbout (gezien het aantal BYOC's), waarom dan niet 2 buffertjes bouwen en er permanent tussen zetten? Dan heb je echt geen looper meer nodig.

Hellsbellsnl
5 november 2007, 16:05
Jerry Lee Lewis had zelfs geeneens een gitaar!

Da's 'n goeie, hele goeie........
Alhoewel een piano heeft ook pedalen.........toch????

Nocki
5 november 2007, 16:35
We zijn weer wat verder en ik heb voor tijdelijk even een gator ding gekocht. Het is zo'n Gator pedal tote met een stroom unit eronder. Geen idee of het wat is maar voor nu erg leuk om mee te rommelen.

Gisteren voor het eerst in de band ermee gespeeld op mn Mark Iv met intellifex in de loop.

Een stukje definitie was ik wel kwijt en dat was dus niet acceptabel!

Het aantal pedalen was 8 dus daar had ik al wel wat tonesuck in gehoord en dat kwam dus naar voren in de feel toen ik in de band speelde.

Zou ik met een buffer er tussen geen last hebben van tonesuck dan?
of toch maar een looper of minder pedalen?

Minder pedalen zou geen probleem zijn voor me.

Nocki

Speeddemon
6 november 2007, 14:10
Hate to say 'I told you so'... :dance:

Nitefly7
6 november 2007, 15:38
Het aantal pedalen was 8 dus daar had ik al wel wat tonesuck in gehoord en dat kwam dus naar voren in de feel toen ik in de band speelde.

Zou ik met een buffer er tussen geen last hebben van tonesuck dan?
of toch maar een looper of minder pedalen?

Minder pedalen zou geen probleem zijn voor me.

Nocki


...ik hoor dat ze in Zweden 'n chronisch tekort aan tremolo pedalen hebben...

Nocki
6 november 2007, 15:48
Misschien kan ik een deal maken tegen wat wöhwöh pedalen...

Ben toch benieuwd wat de volgende stap wordt :-)

Dirk_Hendrik
6 november 2007, 16:22
Inderdaad heb ik last van tonesuck vanaf 6 pedalen en meer... Dus ik wil inderdaad gaan snijden in het aantal of een looper gebruiken...

Jaaa.!! TB pedalen weer in een looper gooien.... "t moet niet veel zotter worden!!:seriousf:

Nocki
6 november 2007, 16:27
Tja. ik begreep het ook niet maar zo werd het uitgelegd en voorgesteld.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook neit veel meer snap van het hele onderwerp...

Speeddemon
6 november 2007, 16:30
Jaaa.!! TB pedalen weer in een looper gooien.... "t moet niet veel zotter worden!!:seriousf:
Let wel dat of je 6 TB pedalen in serie hebt hangen, en dus 12 contactpunten (i/o jacks) hebt, of 6 pedalen in een 6TB Looper, waarbij in totale bypass je maar 2 contactpunten hebt (in en out).
Knappe oren die het horen waarschijnlijk, maar then again, men hoort wel meer...

Nocki
6 november 2007, 16:33
ik kan ze beter aan elkaar solderen misschien? dan kan ook natuurlijk!
dan maak i k1 ketn van een stuk of 8 BYOC pedaaltjes...

Swan
6 november 2007, 16:42
zet er gewoon n buffer tussen, waarsch is dan heel je probleem voorbij...

Nitefly7
6 november 2007, 17:05
Misschien kan ik een deal maken tegen wat wöhwöh pedalen...

Ben toch benieuwd wat de volgende stap wordt :-)

helaas, de 535q ligt in Limburg, Nederländerna, komt in m'n midi-pedalboard..
en de Picture wah werkt vooralsnog te lekker om ook maar bij iemand ander's voet te zien!


Jaaa.!! TB pedalen weer in een looper gooien.... "t moet niet veel zotter worden!!:seriousf:

op 't eerste gezicht inderdaad een zotte gedachte..
en op 't 2e gezicht eigenlijk ook, omdat je dan wel verrekte veel aan't tapdansen slaat..

mijn filosofie hierachter was, denk ik: 6 TB pedalen die uit staan, nemen meer van je signaal weg, dan 1 TB-looper die uit staat..
dus gitaar -> TB-looper -> amp is wenselijker dan
gitaar -> TB-pedaal 1 .... -> TB-pedaal 6 -> amp
dus i.p.v. het opeenstapelen van minder-dan-ideale buffers tegengaan in non-TB-pedalen, ga je nu de kabellengte oplossen... door meer kabel toe te voegen..

het hele TB-verhaal is zo'n gekommane*k en gejammer, natuurlijk ben ook ik voor spaarzaam en uitgekiend gebruik (lees: 'aan' zetten) van 'n fortuin aan trapdoosjes... maar kom op...

natuurlijk, zodra je de looper aanzet, terwijl de 6 pedalen uit staan, ben je niet goed bezig..
*edit* zie nu dat Speedy dat ook al aan't vertellen was..


zet er gewoon n buffer tussen, waarsch is dan heel je probleem voorbij...

ja, dat ook ja...




True Bypass is en blijft een maf verhaal en 'n dooddoener af en toe: hele fora, forumposts en de TB-politie die zich bezig houdt met effecten

...die UIT staan....