PDA

View Full Version : problemen met wiring



niekb
28 september 2007, 13:00
Gisteren heb ik mijn bestelling gekregen van TF.
Een Duesenberg grand vintage humbucker en een Duesenberg domino P90.
Natuurlijk heb ik gisteravond meteen de soldeerbout ter hand genomen en alles gesoldeerd. Ingeplugd en... schweeeeel piiiiieeeeep :sneaky:

Ergens is er dus wat misgegaan. Heeft iemand een idee wat t kan zijn? Ook trekt de tonepot veel volume weg en moet ik beide (volume en tone) dicht draaien om m stil te krijgen. Ik ga ervan uit dat die elementen ok zijn!?

Ik ben niet zo'n soldeerwonder maar ga alles er weer uit halen en opnieuw beginnen. Weet iemand hoe de Duesenberg gitaren gesoldeerd zijn? En wat is er mogelijk mis gegaan?
Ik heb 2x 250 k pots (eigenlijk 300, heb ze doorgemeten)
Een weerstand, zo'n grote oranje amerikaanse rakker. 22 nogwat (gekregen van iemand, zou erg goed moeten zijn)

Thnx
Groet'n
Niek

Nielsje
28 september 2007, 13:12
Waarom 250 pots? Ik heb in m'n les paul met p-90's 500k pots.
heb je een schema van de gebruikte schakeling?

heb je een oranje weerstand van .22?! bedoel je niet een condensator van 0.22 uF?

Orpheo
28 september 2007, 13:14
ik denk dat je t flink verkeerd hebt gesoldeerd... heb je wel goed geaard?

niekb
28 september 2007, 13:39
ik denk dat je t flink verkeerd hebt gesoldeerd... heb je wel goed geaard?

Denk je? :seriousf:
Ik weet het wel zeker.



@Nielsje
de pots zijn 300k, Ik wil dat eens uitproberen. Heb het erover gehad met iemand. Gewoon om te kijken hoe dat uitkomt.

http://www.guitar-parts.com/pictures/999c/Capacitor.jpg

niekb
28 september 2007, 13:40
Denk je? :seriousf:
Ik weet het wel zeker.



@Nielsje
de pots zijn 300k, Ik wil dat eens uitproberen. Heb het erover gehad met iemand. Gewoon om te kijken hoe dat uitkomt.

http://www.guitar-parts.com/pictures/999c/Capacitor.jpg

Die linksboven bedoel ik :)
Electronica noob ben ik haha

Meneer I.
28 september 2007, 14:22
Kun je het schema posten dat je hebt gebruikt en een foto van je soldeerkunsten? Dan kunnen wij je wel verder helpen. Kijk trouwens eerst eens naar de aansluitingen op de jack (omgewisseld?).

niekb
28 september 2007, 15:11
Ik heb een schema gebruikt voor 2 x hum, 1 tone, 1 volume van seymour duncan. Ik kon geen ander schema vinden.
Wellicht dat t daar niet helemaal goed gaat.

Ik heb de draden van de elementen met elkaar verbonden zoals Duesenberg dat aan geeft. Bij de Humbucker: rood en wit aan elkaar en aftapen. Groen aan de switch en zwart op de pot. Bij de p90: rood en zwart aan elkaar en op de pot. Wit aan de switch. En de rest verbonden zoals aangegeven op het schema van Seymour Duncan.

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_1v_1t_3w
Ik heb inmiddels alles weer verwijderd. Dus geen foto van m'n braaikunsten.

Meneer I.
28 september 2007, 15:21
Schema moet bruikbaar zijn, 250K pots moeten ook werken(of dit optimaal is, is een tweede). Volgens mij klopt je bedrading zoals je 't zegt in de tekst ook.

Had je het gepiep op elke stand? Zo, ja dan is het denk ik de jackverbinding geweest. Ik heb het zelf ook eens gehad en toen bleek dat de bedrading op de jack verkeerdom zat...tja beetje te lang doorgegaan met solderen toen....

niekb
28 september 2007, 15:28
Schema moet bruikbaar zijn, 250K pots moeten ook werken(of dit optimaal is, is een tweede). Volgens mij klopt je bedrading zoals je 't zegt in de tekst ook.

Had je het gepiep op elke stand? Zo, ja dan is het denk ik de jackverbinding geweest. Ik heb het zelf ook eens gehad en toen bleek dat de bedrading op de jack verkeerdom zat...tja beetje te lang doorgegaan met solderen toen....

Op de jack zit het goed...:sneaky:
Ik kan me haast niet voorstellen dat t aan de elementen zou liggen. Ze zijn gewaxt en Duesenberg is toch wel ok dacht ik zo..

Is er iemand met een Duesenberg die eens kan kijken hoe het zit?

Groet'n
Niek

niekb
28 september 2007, 20:00
opgelost!

Het was idd een aarde probleem (:satisfie: was een draadje vergeten :chicken:)

grtz
Niek