PDA

View Full Version : Toepassing grote George L pluggen (haaks)



the sure thing
27 september 2007, 22:23
In mijn enthousiasme heb ik via gitaarmarkt 10 grote haakse George L pluggen gekocht. Nu gaat dat volgens mij niet goed met mijn dunne George L gitaarkabel! Of wel? Moet ik nou een "dikke" gitaarkabel kopen? Ik wil ze gebruiken voor op mijn pedalboard. ALS ik dikke gitaarkabel moet kopen, van welk merk moet ik het kopen als ik vergelijkbare kwaliteit wil hebben?

Squier4ever
27 september 2007, 23:49
In mijn enthousiasme heb ik via gitaarmarkt 10 grote haakse George L pluggen gekocht. Nu gaat dat volgens mij niet goed met mijn dunne George L gitaarkabel! Of wel? Moet ik nou een "dikke" gitaarkabel kopen? Ik wil ze gebruiken voor op mijn pedalboard. ALS ik dikke gitaarkabel moet kopen, van welk merk moet ik het kopen als ik vergelijkbare kwaliteit wil hebben?

George 'l wss, is de enige fabrikant van gitaarkabel die (voor zover ik weet) met coax kabels werkt.

bert k
27 september 2007, 23:57
??? Iedere gitaarkabel is toch coax?

peter_heijnen
28 september 2007, 06:52
ALS ik dikke gitaarkabel moet kopen, van welk merk moet ik het kopen als ik vergelijkbare kwaliteit wil hebben?
Lijkt me dat je dan beter ook dikke GL koopt om geprut te voorkomen, je wilt toch dat die kabel goed ingeklemd word?

The Lo Lands
28 september 2007, 10:50
Kheb zelf ook GL op mijn pedalboard met haakse en rechten pluggen. Naar mijn weten heb je inderdaad twee dikte GL kabels. Simpelweg even je plug meenemen naar de winkel waar je je GL kabel gaat aanschaffen en kijken welke erin past :)

drap
28 september 2007, 12:15
Je hebt inderdaad twee dikten George L kabel. De dikke moet je hebben voor patchkabels volgens mij. En als het eenmaal zit, laat het dan ook lekker zitten, want door z'n stugheid is het niet echt bevordelijk voor je George L kabel om telkens te verplaatsen en te buigen en te doen enzo. Heeft me al aardig wat kabel gekost in ieder geval.

Squier4ever
28 september 2007, 12:29
??? Iedere gitaarkabel is toch coax?

volgens mij niet.... nja iig George 'L is een speciaal soort kabel, die je zonder solderen aan de jacks kunt monteren. de kern is ook erg dik en klinkt waanzinnig.

bert k
28 september 2007, 12:35
Ja, ik snap hem, dat is wel speciaal. Maar iedere kabel met een kern en een omgewikkelde mantel heet coax. Van coaxiaal .

the sure thing
30 september 2007, 22:17
Anyway, thanks! Ik wist niet dat GeorgeL ook DIKKE kabels had. Ik heb ze gelijk besteld!