PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



Blowfishy
27 september 2007, 23:02
Hoi,

ik zal mezelf eerst even voorstellen: Ik ben stephan, ben 16 jaar en speel zo'n 4,5 jaar gitaar.

Ik zoek dus een nieuwe gitaar, ik speel vooral metal, maar satriani en vai vind ik ook wel vet. ik wil dus graag een gitaar die die 3 genres lekker speelt. Ik was al naar peter verspuy geweest en daar heb ik op een cort evl k6 gespeeld. Speelde echt lekker en klonk ook heel vet. Is dit een goeie gitaar voor deze muziekstijlen of zijn er nog andere vette gitaren voor deze genres. Ik wil graag namelijk meerdere gitaren uitproberen. Mijn budget is rond de 850 euro.

Bij voorbaat dank,

Blowfishy

Dark_Tranquillity
27 september 2007, 23:12
Welkom!

Volgens mij zijn hier al miljoenen topics over, zoekfunctie? :)

Verder: Jackson, Jackson, Jackson, Jackson, Jackson, Jackson, Jackson, Jackson, Jackson, Jackson, Jackson, Jackson.

Had ik al gezegd dat een Jackson misschien wel wat voor je is?

Rormo
27 september 2007, 23:19
Vai, Satriani en metal. Dan zeg ik Ibanez Ibanez Ibanez Ibanez Ibanez Ibanez Ibanez Ibanez Ibanez Ibanez. Waarschijnlijk kun je de goedkopere signature modellen van Satriani en Vai net betalen en anders zijn er natuurlijk ook andere hele goede gitaren van Ibanez met min of meer gelijk specs. Die kunnen 100% gegarandeerd alle 3 de dingen die jij vraagt.

marter544
27 september 2007, 23:33
Ik zeg ook Ibanez Ibanez etc., alleen niet de goedkope Vai of Satriani modellen, voor dat geld kun je een veel betere en mooiere RG kopen imo! Voor Vai en Satriani zou ik wel 1tje met floyd nemen, RG520 of een oude RG550.

Blowfishy
27 september 2007, 23:51
ok bedankt! wat voor ibanez gitaren raden jullie me dan aan rond de 850 euro? wat vinden jullie trouwens van die cort evl k6? ik vond m egt vet en lekker klinken, maar is hij niet echt geschikt voor vai enzo? die Cort ziet er namelijk bruut uit en heeft EMG's, de rg prestige 1570 heeft die ibanez huismerk pickups. Die emg's lijken mij een stuk beter.

Trouwens, die rg 520 en rg 550 kan ik nergens vinden bij feedback enook niet bij musik produktiv enzo, bedoel je niet de 2550?

zeppo
28 september 2007, 01:47
cort evl k6... egt vet en lekker ... bruut
Nou, dan zou ik die maar doen ...

almarvk
28 september 2007, 08:42
Heb je ook gekeken naar een budget voor een versterker??

Tin
28 september 2007, 09:14
De rg 5xx series wordt niet meer gemaakt.

Dus daarvoor zou je echt op marktplaats moeten kijken.

Maar een RG2550 is de "nieuwe" 550 en de 1570 de "nieuwe" 570 sinds ze het prestige gedoe zijn gebruiken.

a darker shade of grey
28 september 2007, 10:03
Ik heb een EVL-K6, en nu ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar ik heb hem in de winkel vergeleken met een Ibanez RGA-121 Prestige en hij deed er niet voor onder hoor! En je krijgt er nog betere elementen in ook nog!

Blend
28 september 2007, 12:31
Ik dacht: die heeft een nieuwe gitaar gekocht!

Viel dat ff tegen...

Tin
28 september 2007, 13:01
@a darker shade of grey,

Die corts zijn idd geen slechte gitaren daarmee ben ik het met je eens.
Maar de ibanez prestige reeks uit japan die gebruikt IMO veel betere hardware en hoger kwaliteit hout. En de afwerking (frets etc) is IMO ook veel beter dan de koreaanse corts.

Ik zou iniedergeval voor een 2de hands RG570 kijken of anders naar een RG1570.

Orpheo
28 september 2007, 13:04
de rg550 word wel gemaakt. is een reissue serie...

Tin
28 september 2007, 13:14
Mhh jah dat klopt.

Maar die's ook bijna nergens meer te krijgen. en worden ook niet meer gemaakt denk ik aangezien het een limited run van 1987 stuks was.

pol
28 september 2007, 13:15
kwam cort niet uit dezelfde fabrieken als ibanez ?

de stock pickups van ibanez zijn wel minder vind ik.

Tin
28 september 2007, 13:19
De koreaanse ibanez gitaren wel.

Maar de japanse niet die komen uit de fujigen fabriek in japan

Blowfishy
28 september 2007, 13:39
Ok,

dan koop ik zeer waarschijnlijk die cort evl k6. ik vond hem heel lekker spelen en vet klinken, k ga hem in de maand oktober kopen want ik moet nog ff me salaris krijgen ;p weten jullie ook nog een mooie versterker voor mijn soort muziek rond de 400 euro ofzo? Ik gebruik hem niet voor optredens etc., ik wil gewoon op een laag tot normaal volume goed geluid hebben. Ik heb namelijk nu een roland cube 15 -__________-

Bart_Blueprint
28 september 2007, 16:27
Ik zeg Peavey Valveking 1x12. 2e hands eventueel best wel te krijgen voor de genoemde 400 euro! Heb je gelijk buizen en een versterker die erg solide is. Lijkt mij een goeie koop, ook gezien hij een redelijk lekkere overdrive heeft :)

Succes!

allochthomas
28 september 2007, 16:32
voordat het te laat is :p

probeer ook eens de gitaren van LTD, dat zijn de wat meer betaalbare gitaren van ESP. veel kwaliteit voor je geld