PDA

View Full Version : Hoe krijg ik mijn elementen uit mijn hollowbody?



Kim Wilson
27 september 2007, 19:48
Ik heb een setje elementen die ik in mijn Artcore wil bouwen. Maar ik krijg de oude er niet uit, want het kabeltje is te kort. Is er een bepaalde methode of volgorde? Moet ik eerst mijn pu-switch eruit halen of zo?

Wie o wie helpt me uit de brand?

Hendriks
27 september 2007, 20:30
Dunne draadjes (vislijn) met secondelijm aan de pots en switch lijmen , daarna schroeven los en via de elementen de zaak eruit trekken , solderen en daarna de vislijnen weer aantrekken om de handel weer op de goede plek te krijgen.
Of zoals ik het gedaaan heb : elementen eraf , draad dicht bij de elementen losknippen , draden nieuwe elementen aan de oude vastsolderen (goed isoleren)

Klaar , beetje veel draad maar dat hoor je niet.

Hendriks
27 september 2007, 20:44
O'ja bij de eerste mogelijkheid kun je de handel via de F-hole eruit halen.

Kim Wilson
27 september 2007, 20:44
Oké thanx! Hier kan ik zeker wat mee!

Nielsje
27 september 2007, 23:43
Dunne draadjes (vislijn) met secondelijm aan de pots en switch lijmen , daarna schroeven los en via de elementen de zaak eruit trekken , solderen en daarna de vislijnen weer aantrekken om de handel weer op de goede plek te krijgen.
Of zoals ik het gedaaan heb : elementen eraf , draad dicht bij de elementen losknippen , draden nieuwe elementen aan de oude vastsolderen (goed isoleren)

Klaar , beetje veel draad maar dat hoor je niet.

Goeie tip dude!
Ik was er zelf vandaag nog niet opgekomen!

Kim Wilson
8 oktober 2007, 09:28
Dunne draadjes (vislijn) met secondelijm aan de pots en switch lijmen , daarna schroeven los en via de elementen de zaak eruit trekken , solderen en daarna de vislijnen weer aantrekken om de handel weer op de goede plek te krijgen.

He Hendriks, bedankt! Ik heb deze methode gisteren gebruikt, en alles zit weer perfect terug op zijn plek. Ik heb alles er trouwens via een F-gat uitgehaald om te (de-)solderen, dus de draadjes van de elementen moest ik vanaf de pu-gaten naar het F-gat leiden, maar dat was geen probleem.

Echt een supermethode!!

Hendriks
8 oktober 2007, 10:28
Your Welcome , veel plezier ermee .
Hoe klinkt ie?

Kim Wilson
8 oktober 2007, 10:32
Geen idee nog. Ik had hem gisteren om 22:00 pas klaar, dus op goed volume testen was geen optie. :D
Ik heb hem op heel laag volume nog wel even getest, kijken of alles nog naar behoren werkte, en dat was zo. Ik heb wel het idee dat ie nu wel iets helderder en voller klinkt, en meer output ook. Maar ik zal hem eerst op wat meer volume moeten proberen.

Rutger
8 oktober 2007, 10:42
wat voor pups zijn het?

Kim Wilson
8 oktober 2007, 10:51
Rockingham elementen. Geen idee wat het zijn, maar iemand had ze over, en ik kon ze voor de verzendkosten overnemen. Dan kun je nog eens wat proberen. :)

Het zijn wel erg mooie elementen trouwens. Echt helemaal ongebruikt nog, met twee zwarte banen waar de polepieces in zitten. Uitsparingen in de chromen kapjes dus.

Kim Wilson
8 oktober 2007, 10:57
Ze zaten dus in een Peavey Rockingham, kom ik zojuist achter. Deze dus: http://guitare.playback-europe.com/produits.php?prodid=10896&partner=shopzilla_UK

http://guitare.playback-europe.com/produits/PEAVEY/images/15901410_2.jpg

Rutger
8 oktober 2007, 11:41
Een soort filtertrons dus, interessant :)