PDA

View Full Version : PRS SE en LC Hurricane



Rormo
27 september 2007, 18:31
hey,

Ik zoek een winkel waar ze deze beide modellen hebben. Nu had ik al The groove factory gevonden. Maar dat is 2 uur heen en 2 uur terug rijden. Weet iemand een plek zo dicht mogelijk bij Leiden waar ze zowel London city Hurricanes (III en IV) als PRS SE customs hebben?

Dank!

Uiteraard staat het jullie ook vrij om je mening te geven over welke gitaar van de 3 jullie beter vinden :) Ik ben wel benieuwd.

grayfink
27 september 2007, 18:41
De PRS

Want daar staat PRS op....

Herman
27 september 2007, 19:27
Zelf heb ik de SE Singlecut nu een maandje ongeveer, en die bevalt me fantastisch! Het is een mooie gitaar om te zien, hij speelt (imo) heel erg lekker, klinkt heel erg goed (ook accoorden hoor je erg goed als *uiteraard je gain niet helemaal vol open draaien*, en lekkere dikke solo toon). Voor het geld ben ik nog altijd super tevreden met mijn keuze en heb ik nog nergens spijt van gehad. Prima (afgewerkte en klinkende) gitaren.

Nou moet ik ook zeggen dat ik dan nog nooit op zo'n London City heb gespeeld, maar daar hoor ik ook veel goede dingen over, dus ik zou toch als je idd de kans krijgt beide eventjes testen.

Debaser
27 september 2007, 23:17
Ze hebben de london citys in Haarlem bij Alphenaar en MusicManiacs
tegen over elkaar.

Orpheo
28 september 2007, 00:08
bij vanilla music store in den haag heb je de LC Hurricanes, en om de hoek heb je rockpalace met de prs se's. succes!

zeppo
28 september 2007, 00:50
Ze hebben de london citys in Haarlem bij Alphenaar en MusicManiacs
tegen over elkaar.
En bij Music Maniacs hebben ze ook een PRS SE Custom.
Meteen naar toe gaan, testen en gewoon kopen (de PRS dan :D )

Tin
28 september 2007, 08:18
Max guitar in Den Haag heeft prs SE's

Rormo
28 september 2007, 15:40
bij vanilla music store in den haag heb je de LC Hurricanes, en om de hoek heb je rockpalace met de prs se's. succes!

thnx! Lijkt mij tot nu toe het beste alternatief. Is dat op loopafstand van elkaar?

Geen 1 winkel die beide gitaren heeft???

tjeabele
28 september 2007, 15:46
Die PRS is niet alleen wat duurder maar ook veel beter!

Bekijk de PRS kleuren in de topic PRS Se in Gitaar-diversen!

Quadrifoglio
28 september 2007, 16:10
Alleen jammer dat PRS geen SE's met 24 fretten maakt

Ever Dying
28 september 2007, 17:37
Ik zou voor die gitaren eerst eens bellen met The Groove Factory..
Was er afgelopen weekend, 4 uur lang gereisd, ze hadden niet bepaald de gitaren die ik zocht..(Allemaal al verkocht)

Hoewel ik wel naar huis ging met een Framus Diablo Pro :cooler: :P

Rormo
28 september 2007, 18:23
Ja, als ik zo lang ga rijden dan laat ik ze zelfs apart leggen voor me zodat ik zeker weet dat ze er zijn. Doen winkels ook niet moeilijk over, want als ik zo'n eind er voor kom weten ze ook dat ik er waarschijnlijk wel eentje koop.

Orpheo
28 september 2007, 20:11
ja, vanilla is letterlijk om de hoek van rockpalace.

Rormo
29 september 2007, 00:13
Het valt me opeens op dat er twee versies zijn van de SE custom. Met tremolo en zonder tremolo. Zit er afgezien van een andere brug uiteraard vershcil tussen deze gitaren of zijn ze precies gelijk? De PRS website biedt weinig antwoorden.

En heeft iemand ervaring met de kwaliteit van die tremolo? Is het een degelijk ding, of is het na een lichte aanraking een groot ontstemmings festijn?

tjeabele
29 september 2007, 11:08
The Groove wat? Oeps....

Rormo
30 september 2007, 13:31
Niemand die weet of ik beter de versie met tremolo kan nemen of zonder??

glasbier
30 september 2007, 14:45
Ik heb die zonder tremelo en is erg goed. Ontzettend veel sustain.

NickG
30 september 2007, 15:04
Die tremolo is heel degelijk, een moderne betere variant van een strat trem, zoiets als een Wilkinson (niet Floyd Rose uiteraard). Een voordeel boven de stoptail is dat deze zadels heeft voor elke snaar, de stoptail kan dit niet per snaar maar alleen met de boven- en onderkant van de bridge geloof ik.

Ik heb gehoord dat de tremolo nog beter werkt als je de topkam vervangt voor een van grafiet en de tuners voor locking tuners. Dit kan je wel als een reden zien om toch voor de stoptail te gaan.

Rormo
30 september 2007, 15:39
In feite geldt voor elke gitaar die niet duizenden euros kost dat je de nut het beste kunt vervangen als je een tremolo hebt. Is opzich geen probleem, graphtech nut oid zijn niet zo duur. Weet niet of ik daar zelf aan ga beginnen, maar als ik het laat doen kan het ook nooit erg veel kosten. Maar wellicht is het wel helemaal niet noodzakelijk...

Mitch
30 september 2007, 16:09
In tegenstelling tot de strats en teles vond ik de pRS-lookalike van LC een ding dat het alleen van zijn uiterlijk moet hebben. Wel wat bling zo hier en daar, maar een uiterst slappe hals, geen tremolo nodig zal ik maar zeggen. Bij lange na niet zo'n bang for the buck als zijn klassiekere neefjes.