PDA

View Full Version : Marshall dsl 100 met jcm 900 lead 1936 cabinet



Martyn
27 september 2007, 17:42
Via via ben ken ik ik iemand die een Marshall DSL100 top met Jcm 900 2x12 lead 1936 cabinet verkoopt. mijn vraag dus (kort maar krachtig) is dit beetje een lekkere combinatie voor rock/poprock geluid? en wat voor prijs is redelijk voor dit tweedehands paar?

Rormo
27 september 2007, 18:40
Voor die DSL zou ik zeggen tussen de 750 en 850 (mits in goede staat). Cabinet zou ik niet weten.

Dude
27 september 2007, 19:13
die dsl kost nieuw 950 of 990..... weet niet meer waar maar er wordt flink gestunt met de nieuwprijs van dat ding momenteel.
2ehands prijs zou dus echt een stuk lager moeten liggen dan wat de post hierboven zegt hoor. Eerder rond de 600 euro max. Cabinetje doet tussen de 250 en 300. Echt de max... denk dat je als je dat setje voor rond 900 euro kan kopen je een leuke deal hebt. Alles daarboven zou ik laten staan.

E-J
27 september 2007, 20:06
die dsl kost nieuw 950 of 990..... weet niet meer waar maar er wordt flink gestunt met de nieuwprijs van dat ding momenteel.

Waar waar waar :D

Rormo
27 september 2007, 20:07
Ik heb de 100W versie echt nog niet onder de 1050 gezien. Maar kan natuurlijk aan mij liggen, ik zie lang niet alles.

Dude
27 september 2007, 20:43
ik las het hier op het forum een dag of wat geleden... damn waar was dat nou. Zal effe zoeken vanavond.

BartL
27 september 2007, 20:59
www.guitarbargains.com

Zag net ook dat ze de nieuwe AC-15: 490 eurootjes!

Misschien toch maar eens kopen dan, is met weinig verlies te verkopen dacht ik zo.

Rormo
27 september 2007, 22:23
Daar staat hij voor 995. Dat is inderdaad goedkoop, maar nog steeds zou ik dan zeggen dat 750 geen slechte 2e hands prijs is. Vind het echt bijzonder dat hij daar zo goedkoop is.

Overigens nooit van die site gehoord. Is het wat die site?

Jimwoud
27 september 2007, 22:26
Daar staat hij voor 995. Dat is inderdaad goedkoop, maar nog steeds zou ik dan zeggen dat 750 geen slechte 2e hands prijs is. Vind het echt bijzonder dat hij daar zo goedkoop is.

Overigens nooit van die site gehoord. Is het wat die site?
Ik heb er wel eens wat slechts over gehoord, maar de producten zullen wel goed zijn, ik weet niet of er b-keus bestaat. Heb ook gehoord dat veel producten niet op voorraad hebben, en een lange levertijd hebben.

maar ja horen zeggen. Ik weet het niet, voordat je gaat bestellen zou ik wel eerst contact met ze opnemen over de beschikbaarheid sowieso. En het is een onderdeel van Piens in Belgie

Rormo
27 september 2007, 23:04
Vind het er allemaal niet heel best uitzien. Als ik "PRS" of "Paul Reed Smith" intyp komt er niets uit. Als ik "Fender" intyp komt er van alles, ook pedaaltjes die niet van Fender zijn....

Maar we dwalen af :)

cas121
28 september 2007, 08:41
staat nog een dsl100 voor 650 op MP, lijkt me ook niet verkeerd

BartL
28 september 2007, 12:08
staat nog een dsl100 voor 650 op MP, lijkt me ook niet verkeerd
Als ik zelf wat spullen kwijt zou zijn, zou ik al langs zijn geweest denk ik :) Maargoed, ik kom het aan de straatstenen niet kwijt allemaal :p

Edit: Iets meer ontopic >> In hoe verre is een JCM900 ander dan een JCM800 qua contructie? Of zijn ze in principe hetzelfde?

heavy-metal-thunder
28 september 2007, 12:55
Via via ben ken ik ik iemand die een Marshall DSL100 top met Jcm 900 2x12 lead 1936 cabinet verkoopt. mijn vraag dus (kort maar krachtig) is dit beetje een lekkere combinatie voor rock/poprock geluid? en wat voor prijs is redelijk voor dit tweedehands paar?

goeie rockcombinatie (DSL is geen metal amp)! De versterker heeft 2 kanalen, met elk 2 afzonderlijke modi.
Kanaal 1: - clean à la oude Marshall (maar lang niet zo warm en vol) als een plexi. Denk eerder JMP's van begin seventies. Maar met wat reverb erop, behoorlijk voor funky strum.
- overdrive: denk JCM 800 (maar toch net zo goed niet). Ideaal voor gain op 7 en rock powerchords

Kanaal 2: Hier ook weer 2 modi, waarbij het ene wat meer richting metal zou gaan. Maar ik vind dit kanaal niet echt geschikt voor heavy powerchords of riffs. Het is veel meer een lead kanaal, waarbij je mooie zingende solo's kan mee maken.

De prijs: afzonderlijk mag je rekenen op 7 à 725 voor de amp en een 300 voor cabje. Maar, vorige week stond op ebay een DSL met 4*12 Marshall cab voor 1000 en werd niet op geboden.

De DSL had voor mij 1 nadeel: je kan enkel d.m.v een drukknop op het frontpaneel de modi switchen én er is een behoorlijkg groot geluidsniveauverschil tss clean en overdrive.

Nielsje
28 september 2007, 13:09
Edit: Iets meer ontopic >> In hoe verre is een JCM900 ander dan een JCM800 qua contructie? Of zijn ze in principe hetzelfde?

glad ijs ;)

Ja, qua constructie zijn ze hetzelfde, allebij zo'n 75 cm breed, 22 diep, 27 hoog. En in 50 en 100 watt modellen te krijgen. Metalen face plates. Zwarte tolex. Wit logo. Zelfde fabrikant.

Nee, qua constructie zijn ze niet hetzelfde, ga ze maar eens beluisteren. van de week nog gerepeteerd op een jcm 900 in een oefenruimte (wel de dual reverb overigens). Les 1, niet schakelen. Les 2, gewoon de master volume gebruiken voor enigzins mooi geluid, laat die pre-amp met rust. Heb wel eens een sl-x gespeeld en die vond ik wel redelijk fijn, maar totaal niet classic-marshall.

Ik vind nog steeds de lead kanalen van de dsl wat neuzig bij laag volume. Bij hoog volume is het wel fijn. (zeker met een fijn neck element). Maar niet geschikt voor akkoorden werk.

E-J
28 september 2007, 13:11
Ik vind nog steeds de lead kanalen van de dsl wat neuzig bij laag volume. Bij hoog volume is het wel fijn. (zeker met een fijn neck element). Maar niet geschikt voor akkoorden werk.

Ik hoor dat een simpel EQ pedaaltje als een Boss GE-7 wonderen kunnen doen bij het leadkanaal...

Trouwens... voor de liefhebbers: er staat een DSL100 met 4x12 cab (geen Marshall) op Marktplaats voor 800 euro! Mooie prijs...

En nee... het is niet mijn advertentie :)

tjeabele
28 september 2007, 13:14
Die JCM900 wordt wel veel afgezeken op verschillende fora, maar in combinatie met de juiste andere apparatuur is het een goeie, en een stuk goedkoper dan de dsl.

Kim Wilson
28 september 2007, 13:15
Die JCM900 wordt wel veel afgezeken op verschillende fora, maar in combinatie met de juiste andere apparatuur is het een goeie, en een stuk goedkoper dan de dsl.
Euh, volgens mij gaat de vergelijking JCM800-JCM900 in deze thread om de constructie van de cabs, en niet de amp zelf...

Nielsje
28 september 2007, 13:19
Die JCM900 wordt wel veel afgezeken op verschillende fora, maar in combinatie met de juiste andere apparatuur is het een goeie, en een stuk goedkoper dan de dsl.

Ik geloof je op je woord :). Maar als jij er gelukkig mee bent, dan mag dat. Ik begin niet aan die dingen.

BartL
28 september 2007, 13:26
Euh, volgens mij gaat de vergelijking JCM800-JCM900 in deze thread om de constructie van de cabs, en niet de amp zelf...
Inderdaad! excuses voor 't misverstand :)

Edit: Juist! Dus zijn JCM900 kasten gewoon iets goedkoper omdat er jcm900 opstaat, of zijn de JCM800 kasten gewoon ietsje beter?

Piekhaar
28 september 2007, 15:56
Ik vind de JCM2000 DSL100 (de enige waar ik ervaring mee heb) een zeer fijne versterker. Ik vind het ook niet slechter of beter dan mijn JCM900 Dual Reverb. Hij is gewoon anders. Hij kan meer metal aan dan mijn JCM900.

Bij ons in de band hebben we dus een JCM2000 en een JCM900. Klinken allebei vet, maar toch anders. Vind ik ideaal in een band. De 2000 is wel veelzijdiger dan de JCM900.

Nielsje
28 september 2007, 16:18
Inderdaad! excuses voor 't misverstand :)

Edit: Juist! Dus zijn JCM900 kasten gewoon iets goedkoper omdat er jcm900 opstaat, of zijn de JCM800 kasten gewoon ietsje beter?

heb je het nu over een versterker, of een cab? De cabs zit namelijk ook een verschil in. De oude jcm 800 cabs hadden dikker hout, en andere speakers, 65 watters t.o.v. de huidige 75 watters. Klinken echt beter!(maar dat is mijn bescheiden mening)

BartL
29 september 2007, 11:22
Juist de cabinetten. Het gaat me dus inderdaad alleen om de constructie (niet om de speakers ofzo).

Dank, B.