PDA

View Full Version : lollars vs Fralins P90



RF
27 september 2007, 16:10
hi, iemand beide wel eens aan de tand gevoeld en een mening kunnen vormen over hoe ze te vergelijken zijn? Komt er een in de buurt van de oude Franz PU's?

grrobert

Tristan
28 september 2007, 16:35
Ik vind de Fralins in ieder geval niet geweldig, klinken wel heel erg open, bijna klinisch, weinig Rock 'n Roll, weinig lekkere vuile midrange, wat dat betreft vind ik de Gibson P90's een stuk beter...

Sjel
28 september 2007, 17:11
Hey Robert,

ook ik was op zoek naar iets dat het geluid benadert van de Franzen die je vaak op die prachtige oude Guilds ziet. Wel ik heb tijdelijk (tenminste, dat was de bedoeling) een goedkoop setje GFS p90's geïnstalleerd. Ik dacht: dan kan ik ondertussen gewoon m'n gitaar gebruiken en als ik gevonden heb wat ik zoek, gooi ik die goedkope dinger er weer af.
Wel, er zullen er hier velen mij voor gek verklaren, maar ik heb gewoon de sound gevonden in die spotgoedkope PU's. Ze zijn natuurlijk niet exact hetzelfde als die Franz PU's, maar ze benaderen op een of andere manier toch écht wel dezelfde feel. Ben in de toekomst wel van plan om ze als experiment te laten herwinden op dezelfde manier als Franz PU's. Op die Franzen zit geloof ik dikkere koperdraad, maar minder windingen dan op de meeste p90's.

RF
29 september 2007, 13:30
bedankt voor de tips. Ik ben met name ook geinteresseerd in het verschil tussen de fralins en de lollars, iemand ervaring mee?

grrobert

jungletarzan
29 september 2007, 14:00
Hi ik heb een gibson special single cutaway en heb er lollars op gezet en ze zijn helemaal top. Toch weer een stukje beter dan de custom shop p90s van gibson die er op zaten. Ze zijn wat krachtiger maar toch blijft het vintage karakter erin gewoon goed. P90s van Fralin heb ik nooit gehoord, wel heb ik een setje vintage hot in mn strat zitten die ik gewoon goed vind, met nadruk op gewoon. Ik denk dat er bij lollar iets meer zorg aan besteed wordt iets meer handwerk.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.

RF
29 september 2007, 18:20
zeker! bedankt voor je reactie.

grrobert