PDA

View Full Version : Danelectro



tbros2000
27 september 2007, 11:36
nu 229 bij Feedback

D'r zijn meerdere topics over deze gitaartjes, maar wat ik graag wil weten of ze goed in stemming blijven. Ik heb nu een strat-imitatie van Richwood, die raakt constant uit stemming. Zou een Danelectro een verbetering zijn?

Joey Handsome
27 september 2007, 11:57
Ik heb een tijd geleden de U2 van Nellyrocks geleend. Vond het echt een lekker gitaartje. Weet niet meer zo goed of ie lang gestemd bleef, wel dat ie lekkerder speelde dan m'n squier.

rickert
27 september 2007, 12:16
IK WIL HEM! Verdimme alleen al omdat Page er een had/heeft:p

tbros2000
27 september 2007, 12:27
niet alleen Page, maar ook Rory Gallagher bijvoorbeeld, ook niet de minste

Nellyrocks
27 september 2007, 12:31
Ik heb een tijd geleden de U2 van Nellyrocks geleend. Vond het echt een lekker gitaartje. Weet niet meer zo goed of ie lang gestemd bleef, wel dat ie lekkerder speelde dan m'n squier.

ja. Mijn dano dus

Ik ehb hem inmiddels verkocht omdat ik hem nooit gebruikte maar het zijn leuke gitaartjes. verwacht geen top notch spul en superkwaliteit hardwear. De charme van die gitaren vind ik juist ook dat het geen reet voorstelt en toch lekker klinkt.

Mijne ontstemde iig niet snel.

yanto
27 september 2007, 12:31
IK WIL HEM! Verdimme alleen al omdat Page er een had/heeft:p

Ik heb hem :D

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98223

@ts: hij blijft goed op stemming. Ben er nu een tijdje mee aan het spelen en ook in verschillende stemmingen, alles is heel erg stabiel.

gieros
27 september 2007, 13:42
Ik heb een aantal jaar een Danelectro 56-U2 gehad. De nieuwe modellen hebben hebben verbeterd hardware (tuners, brug etc), de mijne had een houte brug en cheapy tuners. Desondanks mooie gitaar met vette bluesy/funky klank. Leuk om White Stripes nummers op te spelen. Helaas heb ik hem niet meer maar k heb laatst op de Pro gespeeld bij Feedback, en hij klonk heel goed.

gieros
27 september 2007, 13:49
om terug te komen mijn Danelectro 56-U2 bleef redelijk goed in stemming,ik denk dat met de nieuwe modellen alle bekende problemen (tuners, brug die niet valt te intoneren) zijn verholpen. Of het een verbetering op je Richwood is weet ik niet, ligt aan wat je ermee wil doen.

Kim Wilson
27 september 2007, 14:08
Een Richwood hoeft niet te ontstemmen, volgens mij. Het lijkt me wat voorbarig om daarvoor een andere gitaar te kopen. Kijk eerst eens of de topkam een beetje goed is, of de snaren daar niet teveel in klemmen. En de brug vastzetten wil ook nog wel eens wat helpen. En anders is het met andere stemmechanieken wel op te lossen. Een Richwood moet ook gewoon stemvast kunnen.