PDA

View Full Version : feedback bij bossme30



r33n
27 september 2007, 00:20
hallo allemaal

ik heb sinds kort een nieuwe versterker; engl screamer 50 head met marshall 1936 cab eronder (2x12)
nu vind ik de scheur van de engl te licht uitvallen, en heb ik besloten om voor distortion mijn boss me 30 ervoor te zetten

deze (de boss)heeft altijd goed gewerkt bij mijn transistortje (30w jim harley) zonder feedback (tenzij echt naar de box gericht).

Nu bij m'n engl heb ik heel wat last van feedback, ie schreeuwt wanneer ik nix aansla (ook al demp ik de snaren). Uiteraard zonder boss ervoor geen last van.

Heeft iemand enig idee aan wat dit kan liggen of hoe ik dit kan oplossen? ben een complete noob op gebied van effecten en modules en pedaaltjes by the way. Dit is men eerste echte deftige versterker, werd wel tijd na 5jaar

ps: stekker is geaard, gitaar niet naar cab/head gericht

thanks in forward

r33n
27 september 2007, 17:18
iemand? of heb ik nu een ongelooflijk domme vraag gesteld?

Jimwoud
27 september 2007, 17:31
is geen domme vraag, maar wat wel apart is, is dat je de distortion niks vind, de meeste kopen daarom juist een Engl.

Gebruik je nu 2 distorions over elkaar heen, of alleen je boss op het clean kanaal.

Misschien iets minder gain gebruiken of het uitgestuurde volume van de boss zachter zetten.

dunnoaname
27 september 2007, 17:57
Ik zou toch gewoon proberen door je speltechniek een zwaardere sound te krijgen ipv meer gain te gebruiken, een Engl hoort zat gain te hebben voor alle stijlen.
Al je dan toch per se extra scheur wilt hebben kan je het beste een overdrive selecteren op je boss, de gain minimaal zetten en dan het volume van de boss flink omhoog. Hierdoor geeft de boss als het ware je Engl op zijn donder, waardoor je meer gain en een strakkere sound krijgt.

r33n
27 september 2007, 18:15
is geen domme vraag, maar wat wel apart is, is dat je de distortion niks vind, de meeste kopen daarom juist een Engl.

Gebruik je nu 2 distorions over elkaar heen, of alleen je boss op het clean kanaal.

Misschien iets minder gain gebruiken of het uitgestuurde volume van de boss zachter zetten.

ik gebruik nu voornamelijk de distortoin van de boss, zoals het niet hoort :) minder gain gebruiken helpt niet, ga wel eens proberen het uitgestuurde volume te verminderen


@dunnoaname:
overdrive selecteren van de boss, en dan die z'n gain minimaal en de gain van de engl regelen?

ik ga beiden eens testen,alvast bedankt voor het antwoord!