PDA

View Full Version : Beginner zoekt akoestische gitaar



Azrael
25 januari 2003, 21:30
Hallo , ik speel nu een jaartje elektrisch en ben me ook gaan interresseren in akoestisch spelen. Voor hoeveel geld koop ik een beetje goede gitaar? Ik wil nummers als Clapton gaan spelen.
Ik hoef geen prof gitaar maar ik wil ook geen brandhout. Wie kan me helpen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Azrael op 2003-01-25 21:31 ]</font>

Leen Kap
26 januari 2003, 10:30
Gebruik even de zoekfunktie en je vindt massa's informatie.
Meest genoemde goede beginnersgitaren zijn Seagull, Norman, Simon&amp;patrick, Art&amp;Lutherie, Furch.
Kijk voor gebruikte exemplaren op http://www.gitaarmarkt.nl of www. marktplaats.nl

john.3001
27 januari 2003, 14:35
Ik zelf vind de Artwood series van Ibanez erg mooi. Je hebt ze al voor ongeveer 200 - 250 euro

Alfred Jodokus
28 januari 2003, 12:10
Als Eric Clapton Unplugged bedoel je zeker!
Want anders speelt Clapton toch meestal electrisch. Maar ik kan het fout hebben.

Persoonlijk vind ik: Ibanez, Seagull, Crafter en Simon&amp;Patrick goede starters gitaren. Je kan natuurlijk als je niet teveel geld heb ook zo'n starterpakket kopen van Fender bij Feedback. Het is geen geweldige gitaar maar je kan alvast voor nog geen honderd euro leuk spelen.
Afijn veel plezier, als je voor tweedehands gaat neem iemand mee die wat van gitaartjes af weet want voor je het weet koop je een kat in de zak! Suc6