PDA

View Full Version : probleem met mijn looper



x19
26 september 2007, 22:12
Sinds kort gebruik ik een looper maar ik heb er een probleem mee..
Voor dat ik de looper opzet kies ik natuurlijk de effecten die ik samen wil horen.
Wanneer ik bijvoorbeeld een reverb kies en nog een ander effect, dan hoor ik, wanneer ik de looper opzet, een plof. ( een plof met reverb op :sneaky: )
Deze komt van mijn reverb neem ik aan, maar ik heb dit probleem alleen als ik de reverb opzet via de looper.
Met een delay heb ik dit probleem ook. Ik druk op de looper en ik hoor een plofje delayen.
Hoe komt dit nu toch en kan iemand mij helpen? :???:
Alvast bedankt.

AriaProII
27 september 2007, 12:06
Hmm, ik hoor dat plopje alleen als ik de looper voor het eerst aanzet nadat er stroom op mijn effecten komen. Is het bij jouw continu?

Swan
27 september 2007, 16:16
dus je hebt gitaar - looper - effecten? t is logischer om je effecten tussen je gitaar en de looper te doen...

x19
27 september 2007, 17:50
dus je hebt gitaar - looper - effecten? t is logischer om je effecten tussen je gitaar en de looper te doen...

Ik heb mijn gitaar, dan een wahwah en een TU-2, dan de looper en dan mijn versterker.
In de send-return van de looper heb ik een RV-5, DL-4, MM-4 en een TS-9.
Maar deze effecten hebben nooit voor probleempjes gezorgd. Toen ik de looper niet had zette ik de effecten aan zonder een ongewenst geluid, maar nu ze in de looper zitten geven ze dus een plof. Enkel de reverb en de delay geven problemen (de plof die reverb geeft, en een plof dat delayed).

En nee, ik heb deze plof niet 1 keer, maar elke keer als ik de looper aanzet met een delay of een reverb dat ingeschakeld is.

Alvast bedankt :satisfie:

the sure thing
27 september 2007, 22:20
Vertel eens iets over je looper... is het zelfbouw of een bekend merk?

Swan
29 september 2007, 15:58
ah zo'n looper...excuses ik dacht dat t over n looper zoals de Boss RC2 ging...

AutoStatic
29 september 2007, 18:41
Ligt aan je looper waarschijnlijk. Wat voor een is het? Met relaistjes of gewone footswitches? Ik heb er een met relaistjes (DIY) en die ploft alleen bij de eerste keer inschakelen, verder alleen een heel licht klikje. Als het een DIY looper is met een gewone footswitch kan het de led-pop zijn: http://www.muzique.com/lab/led.htm

x19
30 september 2007, 20:04
de looper is een zelfbouw
bedankt voor de site, het zal aan het ledje wel liggen denk ik.
thx!!

x19
2 oktober 2007, 20:24
oke het ligt dus niet aan het ledje.
De voeding dient normaal gezien enkel om het ledje te doen branden, neem ik aan. Dus ik had de voeding van de looper uitgetrokken en dan schakelde ik de looper aan en toen had ik de plof nog steeds, en het ledje ligt niet op, dusja, de led is het niet...
Weet iemand nog raad? :???:

Valoosj
2 oktober 2007, 21:12
zet eens een 1M weerstand tussen de aarding van je input en de 'hot' van je input...
dan zou het ploffen weg moeten zijn

AutoStatic
2 oktober 2007, 21:58
Wat voor footswitches gebruik je? En wat voor schema heb je gebruikt om de looper te maken?

AriaProII
22 oktober 2007, 15:27
Verdorie. dit weekend voorzie ik mijn loopers van stroom mbv een nieuwe daisy chain om de ledjes te laten schijnen, en prompt is er ook een plof te horen bij het schakelen. Wat nog raarder is, zonder stroomvoorziening blijft het plofje er nogsteeds! Ik zweer je dat ik in de 3 maanden dat ik de loopers heb het plofje niet gehoord te hebben, en nu opeens...luid en duidelijk.

Nielsje
22 oktober 2007, 16:02
Welke bedrading gebruiken jullie?

Het is wel belangrijk dat wanneer de loop niet gebruikt wordt, dat dan het input signaal van de loop aan de massa geschakeld wordt.

Volgens mij wordt het ook wel de X-schakeling genoemd, maar dat weet ik niet zeker. Kijk ff op een site als www.generalguitardgadgets.com voor trybypass schakelingen. Ik heb m'n fx's ook allemaal zo dat de input aan massa geschakeld wordt, en bij mij ploppen alleen nog maar de biertjes :)

x19
18 november 2007, 15:07
http://i16.tinypic.com/8bfeivn.jpg
zo is mijn looper bedraad
ik vond het origineel schema niet meer dus heb ik het maar met paint gedaan

Valoosj
18 november 2007, 17:11
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/looper-1.jpg
gebruik deze eens

dan is je loop geaard wanneer je die niet gebruikt

x19
18 november 2007, 20:03
je jacks doorverbinden en aan de MIN solderen dus?

Valoosj
18 november 2007, 20:48
kijk goed naar het linkerdeel van de schakeling. de draad die van het tuner mute gedeelte komt is je input. Probeer het met deze manier, die van jou zou ik niet in liggen prutsen. gewoon losmaken en doen zoals ik heb heb. Werkt perfect