PDA

View Full Version : Probeerseltje van mij.



Ash ketchum
26 september 2007, 21:43
Mijn broer had een boss BR600 gekocht en ik liep er ff mee te kloten. Na wat akkoorden heb ik wat leadwerk overheen gedaan. Later heeft mijn broer de bas ingespeeld. Dit is het resultaat; http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=754684

Feel free to give comments by the way!

Ash ketchum
27 september 2007, 22:37
Iemand commentaar?

Riky
28 september 2007, 09:56
Leuk gedaan :) Ik vind de rhythyms heel mooi!

Alleen klinken de nummers op de een of andere manier een beetje rommelig...

M Kactus
28 september 2007, 10:00
Leuk gedaan :) Ik vind de rhythyms heel mooi!

Alleen klinkt het op de een of andere manier een beetje rommelig...

Ik vind het ook erg leuk. Heel relaxed. Dat funk-riffje vind ik er erg bij passen. Maar ik snap wat Riky bedoelt. De noten van sommige tracks eindigen niet op hetzelfde moment als tonen van andere tracks. Dan lijkt alles even uit ritme, hoewel dat niet zo hoeft te zijn. Maar ik vind dat het fijn loopt, hoor.

Ash ketchum
28 september 2007, 12:11
Ik vind het ook erg leuk. Heel relaxed. Dat funk-riffje vind ik er erg bij passen. Maar ik snap wat Riky bedoelt. De noten van sommige tracks eindigen niet op hetzelfde moment als tonen van andere tracks. Dan lijkt alles even uit ritme, hoewel dat niet zo hoeft te zijn. Maar ik vind dat het fijn loopt, hoor.

Thanks!! Met drums erbij hoop ik dat het wat minder rommelig klinkt. Ik heb namelijk alles alleen met een metronoom ingespeeld. En met een echte drumtrack heb je iets meer interactie qua notenkeuze en timing.

Iemand verder nog wat comments?

Ic3gl0vE
28 september 2007, 16:38
Relaxte stukjes!

Hoe heb je dit opgenomen verder? Het klinkt een beetje ver weg allemaal. De bas staat ook harder dan de slaggitaar en dat is niet echt gebruikelijk. Daarnaast is de timing van de bas af en toe niet helemaal goed en daar krijg je dat rommelige van. Laat je broer de bas een keer opnieuw inspelen en zet 'm wat zachter, dan komt dat wel goed hoor!

Nu luister ik de tweede: Ook hier staat de bas veel te hard in de mix
De begeleidende gitaar staat wel meer naar voren en dat is goed! Mooi geluid ook :)

Ash ketchum
28 september 2007, 18:39
Relaxte stukjes!

Hoe heb je dit opgenomen verder? Het klinkt een beetje ver weg allemaal. De bas staat ook harder dan de slaggitaar en dat is niet echt gebruikelijk. Daarnaast is de timing van de bas af en toe niet helemaal goed en daar krijg je dat rommelige van. Laat je broer de bas een keer opnieuw inspelen en zet 'm wat zachter, dan komt dat wel goed hoor!

Nu luister ik de tweede: Ook hier staat de bas veel te hard in de mix
De begeleidende gitaar staat wel meer naar voren en dat is goed! Mooi geluid ook :)

Thanks!!
Ik heb het via een BOSS BR600 naar adobe audition gezet en afgemixed. Op de ruwe mix staat de bass iets te zacht, dus heb ik dat in adobe audition weer harder gezet. Ik moet kennelijk dat afmixen nog wat beter onder de knie krijgen :hippie: .