PDA

View Full Version : Radio Orange???



guitargeek3
26 september 2007, 20:18
Ik heb een nieuwe versterker.
Een Orange AD 30 TC, geweldig ding!

Voor mij klink ie zoals het moet... op 1 klein ding na.

Bij beide kanalen als de gain tegen het max. komt hoort ik een radio signaal.
Ik heb 2 gitaren; Gibson les paul standard en een USA Fender met Hot Noiseless pickups.
Nu krijg ik alleen het probleem bij de Fender en niet bij de Gibson.

Ik weet dat het probleem bij de aarde kan liggen maar mijn stopcontact heeft aarde (nog voor de zekerheid nagemeten).

Waar kan het nog meer aan liggen?

Alvast bedankt!

guitargeek3
26 september 2007, 20:20
Sorry!
Verkeerd gepost!

Mitch
26 september 2007, 20:58
Ik twijfel alleen waar ik 'm naar toe moet verplaatsen :satisfie:
Het kan namelijk ook aan de combinatie gitaar + kabel liggen... en kabel is weer randapparatuur. Het hoeft niet aan je amp te liggen. Ik laat 'm wel even staan, kijken of er goeie tips komen.

morroow
27 september 2007, 08:39
hmmm als het alleen bij je fender gebeurd heb je het probleem denk ik wel gevonden. Er zitten misschien wel noiseless pickups op je strat maar misschien is hij niet goed genoeg geaard. Je gitaar moet ook goed geaard zijn anders gaat ie verkeerde dingen opvangen. Heb je veel andere elektronische apparatuur in de ruimte staan waar je het probleem had? Want dat is bij mij nog wel eens de reden.

Kim Wilson
27 september 2007, 08:48
Als er ergens in de buurt een sterke AM-zender (of een etherpiraat, die hebben niet zulke goeie zenders) hebt, kun je van alles proberen, maar die zenders storen echt op alles. Zelfs op het kerkorgel. Het is al eens gebeurd dat de plaatselijke piratenzender door de kerk schalde. :D