PDA

View Full Version : vragen over toneport / line 6 programma



Arts
26 september 2007, 19:22
Hoi,

Ik heb even 2 korte vraagjes, hopelijk dat ze te beantwoorden zijn:

Ik gebruik trouwens het programma Ableton Live ( wat erbij zit als je het koopt)

1. Ik heb zonet even een paar gitaarpartijen over elkaar opgenomen..
En nu wil ik dat dus in een geluidsbestand krijgen. Hoe doe ik dit? (ik kan niet op export midi clip in het menu File drukken)

2. Kan je de gitaarpartijen ook nog zo verdelen dat de ene gitaar meer over de linker box gaat, en de andere gitaar meer over de rechter box zodat het wat mooier verdeeld is. En zo ja, hoe ?

Hopelijk kunnen jullie snel antwoord geven ;).. Dan heb ik weer wat te doen ;)

STW
26 september 2007, 19:40
ik ben niet zo bekend met ableton, maar wat jij wilt heeft iig niets met midi te maken

google eens op "export audio in ableton"
en "panning in ableton"
of iets in die geest

David1223
26 september 2007, 19:54
1. Linksbovenenaan: File, Render To Disk
http://img249.imageshack.us/img249/5199/a1ip9.png

2. Zie plaatje hieronder:
http://img249.imageshack.us/img249/3231/a2xd2.png

Arts
26 september 2007, 20:10
zal zometeen ff posten wat ik heb opgenomen: verwacht er niet veel van trouwens :P

Arts
26 september 2007, 20:25
keb nog een probleempje dan..
want hij slaat niet als .wav op maar als .wav.asd :S

hoe sla je precies goed op dan?

STW
26 september 2007, 21:45
http://www.ableton.com/pages/downloads/manuals

Arts
27 september 2007, 10:39
nog kom ik er niet uit

STW
27 september 2007, 15:28
voor zover ik het begrijp maakt ableton automatisch die .asd files aan, daar zet ableton bepaalde instellingen in

mijn suggestie:
zoek ff of je wav files ergens anders staan (wat niet hoort, ze moeten eigenlijk in dezelfde map als die .asd-files staan)
als je goed gerenderd hebt móeten die wavs ergens staan


(dit is trouwens allemaal opgegooglede info, ik ben nog steeds amper bekend met ableton)

Kathleen
19 oktober 2007, 19:37
hey,

heb ook een klein probleempje bij het opslaan, als ik dus render to disk doe wordt het wel opgeslagen, maar als ik dat wil afspelen geeft dat 0 seconden

Azrael
19 oktober 2007, 19:45
Ga nu allemaal toch eens keer die manual doorlezen. 't Is echt zo moeilijk niet. Die manual is er niet voor niks en hij wordt zo vaak gepost op het forum hier. Zie signature.

bass blom
20 oktober 2007, 00:28
en anders is er de help :D

Kathleen
24 oktober 2007, 01:31
Ja, ik heb dus de manual gelezen, maar het lukt mij dus nog altijd niet.
Als ik dus in Ableton Live iets opneem en dan in het Arrangement View de tijd selecteer en Render To Disk doe, krijg ik over de gekozen tijd gewoon stilte
Ik hoor mijn opgenomen stukje door mijn koptelefoon en als mijn Toneport niet insteekt en ik mijn opgeslagen set open, hoor ik het ook gewoon door mijn boxen van de computer. Ik begrijp er dus niets van, maar ja ik ben ook maar een vrouw e, die trouwens niet zo technisch is aangelegd en mijn man nog minder dus daar heb ik ook geen hulp aan.

Groetjes Kathleen

bass blom
24 oktober 2007, 01:38
Ja, ik heb dus de manual gelezen, maar het lukt mij dus nog altijd niet.
Als ik dus in Ableton Live iets opneem en dan in het Arrangement View de tijd selecteer en Render To Disk doe, krijg ik over de gekozen tijd gewoon stilte
Ik hoor mijn opgenomen stukje door mijn koptelefoon en als mijn Toneport niet insteekt en ik mijn opgeslagen set open, hoor ik het ook gewoon door mijn boxen van de computer. Ik begrijp er dus niets van, maar ja ik ben ook maar een vrouw e, die trouwens niet zo technisch is aangelegd en mijn man nog minder dus daar heb ik ook geen hulp aan.

Groetjes Kathleen

moet je wellicht zoals in cubase, ergens een output kiezen voor je bestand?

overkomt mij ook wel eens, staat hij op stereo 2..
renderderender, leeg bestand met stilte :(

Kathleen
24 oktober 2007, 14:46
dankjewel, ja redelijk stom van mij maar nu is het dus opgelost

David1223
25 oktober 2007, 00:45
hey,

heb ook een klein probleempje bij het opslaan, als ik dus render to disk doe wordt het wel opgeslagen, maar als ik dat wil afspelen geeft dat 0 seconden

Dat heb ik soms ook,
Dan moet je even voordat je hem renderd Het stukje selecteren dat je wilt renderen.

chubbyfan
26 oktober 2007, 18:43
of shortcuts gebruiken (ctrl,R),hoef je niks te selecteren :lp:

Arts
26 oktober 2007, 19:30
pff.. waarom heb ik dit topic gestart :P

Alles is nu compleet duidelijk voor me kwa opnemen etc.
Gebruik nu ook Cubase ipv Ableton.

Van mij mag er een slotje op ;)