PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



yanto
26 september 2007, 17:30
Yes ik heb hem, net gehaald bij Feedback. De Danelectro '59 reissue!

:D:D:D


http://www.adirondackmusic.net/leftovers/myweb2/images/j_page_w_dano_2.jpg

Parasite
26 september 2007, 17:41
Cool, zit daar nou zo'n "lipstick" element in?

Mr.Fingers
26 september 2007, 17:57
Wat een fout model is me dat... Ik zou het nooit zelf kopen, maar het ziet er zo "jaren 60" uit dat het wel iets voor mij is... Speeltie vlotjes?

Luke-wannabe
26 september 2007, 18:11
Heb je die wijnrode gekocht?

yanto
26 september 2007, 18:16
@ MR.Fingers. De Page factor maakt het een erg coole gitaar. Dat is ook de enige reden dat ik hem gekocht heb.
Hij speelt en klinkt niet slecht, zeker gezien het gewoon een budget gitaar is.
Kashmir en In My Time of Dying klinken iig erg overtuigend.

@ Luke-wannabe. Heb de zwarte. Die burgondy stond idd als enige in de winkel. Maar ze hadden nog een zwarte op voorraad. Wellicht wel meer.

Veekeren
26 september 2007, 21:19
Ik vind het een beetje een "lelijk eendje". Op zich niet zo mooi, maar dan wel op een manier dat het toch leuk is :D Ben benieuwd hoe hij speelt, wil hem maandag wel effe zien GJ!

pannekoek
27 september 2007, 07:44
foto's! foto's!

appart gitaartje maar hij heeft zo zijn charmes

edit: 100ste post :D

Luke-wannabe
27 september 2007, 08:31
@ Luke-wannabe. Heb de zwarte. Die burgondy stond idd als enige in de winkel. Maar ze hadden nog een zwarte op voorraad. Wellicht wel meer.

Klonk deze beter dan de Burgundy? Ik vond die namelijk erg schel op het brugelement, wat ik bij die pro's weer niet had

yanto
27 september 2007, 08:54
Klonk deze beter dan de Burgundy? Ik vond die namelijk erg schel op het brugelement, wat ik bij die pro's weer niet had

Heb ze beide geprobeerd en heb geen verschil in klank gehoord. De pro heb ik niet getest. Het brugelement is idd wat aan de schelle kant, maar met de toon wat teruggedraaid is dat wel in toom te houden. Clean vond ik vooral het halselement en tussenstand lekker klinken. Kon er nog een warme jazzy klank uitkrijgen en de tussenstand is erg geschikt voor blues/country achtige dingetjes.
Met een lichte oversturing heb je gelijk die herkenbare Danelectro sound zeker als je met een slide speelt.

q-elvis-p
27 september 2007, 08:56
Heb ze beide geprobeerd en heb geen verschil in klank gehoord. De pro heb ik niet getest. Het brugelement is idd wat aan de schelle kant, maar met de toon wat teruggedraaid is dat wel in toom te houden. Clean vond ik vooral het halselement en tussenstand lekker klinken. Kon er nog een warme jazzy klank uitkrijgen en de tussenstand is erg geschikt voor blues/country achtige dingetjes.
Met een lichte oversturing heb je gelijk die herkenbare Danelectro sound zeker als je met een slide speelt.

hey cool die zie je niet vaak!!! rocken maar!!! Gaaf hoor.

E-J
27 september 2007, 09:46
Gaaf man! Ze zijn er eindelijk!!!

Kan je er:
a. wat fototjes van maken... en
b. soundsamples!!!

:)

Ik ga er ook z.s.m. eentje aanschaffen!!!

yanto
27 september 2007, 11:10
Gaaf man! Ze zijn er eindelijk!!!

Kan je er:
a. wat fototjes van maken... en
b. soundsamples!!!

:)

Ik ga er ook z.s.m. eentje aanschaffen!!!

Helaas zijn mijn digitale middelen wat beperkt, dus kan geen foto's en soundsamples maken.
Op zich zijn het vrij eenduidige gitaren dus als je er één hebt gezien heb je ze allemaal gezien ;)

JeroenSchaaf
27 september 2007, 11:30
Jah das zo! maar foto's doen het hem net altijd even!

( gisteren net de folder binnen gekregen ! ziet er goed uit )