PDA

View Full Version : DrumProgramma



David1223
26 september 2007, 16:50
Om BackupTracks te maken voor liedjes zoek een programma die de volgende dingen moet kunnen

- Er moeten veel drumgeluiden opzitten met verschillende klanken
- Het moet goed klinken als je het converteert naar WAV of MP3
- Ik ga ermee de drumpartij van liedjes inprogrammeren om daar zelf gitaar bij te spelen en te zingen
- Het zou wel het handigst zijn als je het kon bedienen met je toetsenboord, dus dat je bijvoorbeeld:
--X--X--XX-X---X intypt en zo de drums er inzet.
- Graag zo goedkoop mogelijk.
- Ik vind het wel belangrijk dat het realistich klinkt.

Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de door jullie genoemde programma's

Alvast Bedankt!

Rouzy
26 september 2007, 16:51
EZdrummer of fruityloops :soul:

STW
26 september 2007, 17:03
of addictive drums, heel realistisch, verschillende sounds... en duur

als je het gratis wilt en met je toetsenbord wilt werken is een tracker misschien een optie, modplug tracker bijvoorbeeld. dan zou ik je wel aanraden om ff via google op zoek te gaan naar samples, de bijgeleverde drums zijn niet je-van-het.

in de linux-hoek zit ook wat gratis muzieksoftware, wat vaak gewoon draait op windows, is misschien ook een optie

en zo zijn er nog wel 100 mogelijkheden denk ik

David1223
26 september 2007, 17:15
Zijn die EZ en Addictive echt hun geld waard? Lijken me wel twee hele mooie programma's.

EDIT: Bestaat er ook een mogelijkheid om die dingen tweedehands te kopen?

bass blom
26 september 2007, 18:01
beatcraft is ook leuk en niet duur
30 dollar ofzo
en je kan een 1 maand demo downen

David1223
27 september 2007, 19:36
Zijn die EZ en Addictive echt hun geld waard? Lijken me wel twee hele mooie programma's.

EDIT: Bestaat er ook een mogelijkheid om die dingen tweedehands te kopen?

Ik herhaal mezelf even.

Kan je met EZDRUMS ook zelf patterns maken?

STW
27 september 2007, 19:53
heb je al op google of de ezdrummer site gekeken? lijkt me sterk als je daar geen antwoord op je vragen kan vinden

David1223
27 september 2007, 19:56
Die laatste niet.

meul
28 september 2007, 21:29
ja kan! je doet dit in de host waar je de ez plugin laad. voor zover ik weet komt ez niet met een eigen interface voor het programmeren van patronen

David1223
29 september 2007, 23:48
Okej maar ik heb nog steeds niet echt een duidelijk antwoord op mijn gigantisch grote vraag,

Kan je zelf een pattern als bijvoorbeeld dit maken?

C1|x---------------|----------------|x---------------|----------------|
Hf|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|
S |----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|
t |----o-o-o-o-o-o-|o---o-o-o-o-o-o-|----o-o-o-o-o-o-|o---o-o-o-o-o-o-|
F |------o---o---o-|o--o--o---o---o-|------o---o---o-|o--o--o---o---o-|
B |o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|
1 + 2 + 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 +

meul
29 september 2007, 23:51
Okej maar ik heb nog steeds niet echt een duidelijk antwoord op mijn gigantisch grote vraag,

Kan je zelf een pattern als bijvoorbeeld dit maken?

C1|x---------------|----------------|x---------------|----------------|
Hf|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|
S |----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|
t |----o-o-o-o-o-o-|o---o-o-o-o-o-o-|----o-o-o-o-o-o-|o---o-o-o-o-o-o-|
F |------o---o---o-|o--o--o---o---o-|------o---o---o-|o--o--o---o---o-|
B |o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|
1 + 2 + 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 +

begrijp ik jou nu niet of praat ik zwhulznahavelbla ???

David1223
30 september 2007, 00:22
begrijp ik jou nu niet of praat ik zwhulznahavelbla ???

Ja, Ik snapte je antwoord niet echt.


dus, Je kan je eigen patterns invoeren en maken?

Rouzy
30 september 2007, 00:24
Zo'n pattern kan je maken met EZdrummer in Cubase :)

David1223
30 september 2007, 00:35
Ik heb alleen geen cubase, wel Live lite 4 Line 6 Edition

Maar met een eigen pattern maken bedoel ik dus een stukje drum maken van bijv 4 tellen en dan eerst de bassdrum invoeren, dan bijv een snare er bij.
enzovoort.

meul
30 september 2007, 00:47
Ja, Ik snapte je antwoord niet echt.


tis oke, nieuwe poging!

ezdrummer is een zogenaamde plugin. je installerd het programma en roep het op in een zogenaande host. een host is een programma waarin je muziek maakt, opneemd, afmixed, componeerd zo je wilt. cubase, nuendo, adobe audition, fruityloops, sonar, etectera zijn voorbeelden van dit soort programma's.

als je ezdrummer goed hebt geinstalleerd kan je het programmaatje oproepen in deze hosts. via een zogenaamde interface in het programma, in cubase en fruity heet dit de piano roll, dit is een step sequenter waar je de patronen als het ware kan tekenen, of inkloppen op een keyboard, ik zelf doe het met mijn muis. ook het dingetje dat jij schetst kan op deze manier gedaan worden.

hoop dat dit wat duidelijker voor je is

chubbyfan
30 september 2007, 02:01
Ik heb alleen geen cubase, wel Live lite 4 Line 6 Edition

Maar met een eigen pattern maken bedoel ik dus een stukje drum maken van bijv 4 tellen en dan eerst de bassdrum invoeren, dan bijv een snare er bij.
enzovoort.
ja natuurlijk kan dit ook in live,staat precies beschreven in de basislessen,gewoon edit,duplicate loop ,je snare toevoegen,en je markers weer terug zetten naar het begin :)

psluijter
30 september 2007, 13:37
Kijk eens naar dK+ van NuSofting.
Per maat kun je met de muis drumsounds toevoegen of verwijderen.
38 euro. Ik gebruik het in Live 6

David1223
30 september 2007, 14:51
tis oke, nieuwe poging!

ezdrummer is een zogenaamde plugin. je installerd het programma en roep het op in een zogenaande host. een host is een programma waarin je muziek maakt, opneemd, afmixed, componeerd zo je wilt. cubase, nuendo, adobe audition, fruityloops, sonar, etectera zijn voorbeelden van dit soort programma's.

als je ezdrummer goed hebt geinstalleerd kan je het programmaatje oproepen in deze hosts. via een zogenaamde interface in het programma, in cubase en fruity heet dit de piano roll, dit is een step sequenter waar je de patronen als het ware kan tekenen, of inkloppen op een keyboard, ik zelf doe het met mijn muis. ook het dingetje dat jij schetst kan op deze manier gedaan worden.

hoop dat dit wat duidelijker voor je is


Ookeeej bedankt.

Ik heb alleen nog een vraagje over een heel ander onderwerp,

Is het het geld waar om van Live Lite Line 6 Edition Te Switchen naar Cubase SX3?

chubbyfan
30 september 2007, 15:36
ja natuurlijk,nu heb je 4 sporen tot je beschikking en 2 effecten of zo,met cubase onbeperkt.met live 6 trouwens ook

David1223
1 oktober 2007, 16:07
Ookeeej nog even over EZDRUMMER
(op de site kan ik het niet vinden) Kan je ook als je een paar uitbereidingspakketen hebt, een eigen drumkit samenstellen?

Bijvoorbeeld de Bassdrum van het ene, De snare van de andere, dan nog twee toms van weer een andere.

?

pol
4 oktober 2007, 08:30
Okej maar ik heb nog steeds niet echt een duidelijk antwoord op mijn gigantisch grote vraag,

Kan je zelf een pattern als bijvoorbeeld dit maken?

C1|x---------------|----------------|x---------------|----------------|
Hf|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|
S |----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|
t |----o-o-o-o-o-o-|o---o-o-o-o-o-o-|----o-o-o-o-o-o-|o---o-o-o-o-o-o-|
F |------o---o---o-|o--o--o---o---o-|------o---o---o-|o--o--o---o---o-|
B |o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|
1 + 2 + 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 +

Ja, dan moet je EZdrummer als vst-plugin draaien in 1 of andere vst host, Cubase bvb, en dan kan je midi's programmeren in de midi-drumeditor.

Ic3gl0vE
4 oktober 2007, 10:51
Ookeeej nog even over EZDRUMMER
(op de site kan ik het niet vinden) Kan je ook als je een paar uitbereidingspakketen hebt, een eigen drumkit samenstellen?

Bijvoorbeeld de Bassdrum van het ene, De snare van de andere, dan nog twee toms van weer een andere.

?

Ja dat kan in principe wel en dat gaat alsvolgt:
Stel je wilt de snare uit DFH, de bassdrum uit de poprock kit en de toms uit de vintage rock kit.
Laadt ezdrummer 3 keer in, programmeer je drums op 1 midispoor en kopieer vervolgens het midispoor naar de tracks waarop de andere ezdrummer kits staan. Om nu te voorkomen dat je trommels en bekkens dubbel gaat horen, kies je bij (in dit geval) de bassdrum van DFH en vintage rock voor 'none' zodat je alleen de bassdrum van de poprock kit nog hoort enz.
tikje omslachtig misschien, maar het zou moeten werken.

mrkoetje
8 oktober 2007, 21:43
je kan ook op de pianoroll de midi's in 1 keer selecteren en die koppiepeesten in het andere spoor.
als de capaciteit van je computer het niet aankan, moet je de tracks "freezen"

cardinal
14 oktober 2007, 20:06
Ja dat kan in principe wel en dat gaat alsvolgt:
Stel je wilt de snare uit DFH, de bassdrum uit de poprock kit en de toms uit de vintage rock kit.
Laadt ezdrummer 3 keer in, programmeer je drums op 1 midispoor en kopieer vervolgens het midispoor naar de tracks waarop de andere ezdrummer kits staan. Om nu te voorkomen dat je trommels en bekkens dubbel gaat horen, kies je bij (in dit geval) de bassdrum van DFH en vintage rock voor 'none' zodat je alleen de bassdrum van de poprock kit nog hoort enz.
tikje omslachtig misschien, maar het zou moeten werken.

Gaat dit niet ten koste van de processorkracht van je pc.

Wellicht is een sampleprogramma als halion wat. Kan je alle samples gebruiken die je wilt en zelf geluidsbanken maken. En de samples kan je tot in details bewerken. Alles natuurlijk via midi te programmeren.

Ik werk trouwens ook met ez drummer. Wel een supergoed programma die heel eenvoudig te begrijpen is.