PDA

View Full Version : Bier in mijn ibanez pue5b



timroyle86
25 januari 2003, 21:03
Ik heb gisteravond met oefenen bier in mijn ibanez pue5b gekregen, het droop er bij de schakelaars en knopjes in. Het is een analoge bass multieffects waar ik prima mee uit de voeten kan. Daarna deed hij allemaal vreemde dingen en nu doet alleen de Pass het nog. Wat moet ik doen? en is dit pedaal nog wel te redden?
alvast bedankt.

Negative K3 fan
25 januari 2003, 21:33
1 woord: DOM!

aadplagiaat
26 januari 2003, 00:51
Wat je zou kunnen proberen is de potmeters en schakelaars met video-spray (reiniger) in te spuiten na eerst met hoge (LUCHT)drukspuit die potmeters van overgebleven bier te hebben ontdaan. Ook de rest van de print kun je met die spray en hogedruk proberen schoon te maken. Zet hem voor die tijd niet meer aan om eventuele (verdere) schade te voorkomen. Na het reinigen van de potmeters (spuit de video-spray in een opening aan de zijkant -als die er is) ook die potmeters nog eens met de hogeluchtdruk spuit droogblazen. Nogmaals ik heb het niet over een Karcher ding maar een perslucht toestel :razz:

Shay
26 januari 2003, 01:30
Kans is groot dat het al is gaan roesten.

timroyle86
28 januari 2003, 22:49
toen ik zondag m'n pedaal weer probeerde deed ie 't weer. Het was in ieder geval niet in één woord DOM, ik lust wel een biertje en heb hem wel opgedronken in tegenstelling tot de eigenaar van het bewuste blikje. Maargoed ik heb hem voor een reinigingsbeurt weggebracht. Als ik er zelf mee ga kloten mol ik altijd wel iets. Aard bedankt voor je advies!

jorrit
31 januari 2003, 20:50
misschien niet in een woord dom....maar niet echt slim, ik laat nooit mensen met drank etc. bij mijn pedalen in de buurt komen....en je ziet maar gebeurd dat wel...krijg je dit soort dingen...maar goed mazzel dat ie t nog doet..
een goede leer voor de voldende keer???

:grin:
groeten jorrit

habberdoedas
31 januari 2003, 22:03
Hé timroyle86,

Is het zo'n Ibanez eff. met een buisje erin?
Ik heb destijds de gitaarversie ervan gehad.
Bij mij gebeurde er toen ook zo'n geintje bij een optreden in een Discotheek. Een of ander boerelul vond tijdens dat optreden dat wij niet genoeg dronken. Komt die Lul met een blad bier aan zetten. Je raad het al...Zo over m'n eff pedal van Ibanez en weg geluid. Toen ik m'n pedal op z'n kop hield om hem te laten leeglopen kwam er wel een vat bier uitzetten. Na het optreden het eff pedal uit elkaar geschroeft alles goed droog gemaakt m.b.v. een Föhn (niet te heet)en alle schakelaars gereinigd. De volgende dag weer aangesloten en er was niks aan de hand.
Degelijk eff pedal van Ibanez dat ook nog bier lust ook ha,ha,ha,ha, Leuk hé