PDA

View Full Version : godin



hesse
26 september 2007, 16:42
Ey,

nog es ikke, ik dacht dus een lc te nemen (wil ik nog steeds, maar het is voor het moment met die overname moeilijk te krijgen) dus heb ik als alternatief eens godin geprobeerd, en wat een mooi geluid. Nu heb ik hier wel klachten over gehoord op het forum, maar ook heel lovende commentaar.
Wat vinden jullie nu van een Godin (liefst een freeway floyd)?

Mitch
26 september 2007, 16:45
Klachten ? Zijn over het algemeen prima gitaren hoor. Ik weet niet waar je woont, maar een gewaardeerd forumlid uit Zeeland heeft er wat te koop staan, misschien interessant voor je. Even zoeken binnen "Snaarinstrumenten: elektrische gitaren" op het Muziekinstrumenten-gedeelte van Marktplaats en je vist ze er zó tussenuit.

Kaboemba
26 september 2007, 18:04
Een godin is werkelijk super veel waar voor je geld.

Die freeway classic is bovendien heel goed uit de test gekomen in de duitse gitarre und basse, vooral de prijs kwaliteit en veelzijdigheid werden geprezen maar dat is eigenlijk te zeggen over elke godin.
Overigens op marktplaats staat een mooie bijna nieuwe zwart te koop in Apeldoorn.
Het is dat ik ruim in de gitaren zit anders ging ik er zelf op af.
En 300 euro is de vraagprijs maar hij staat er al wat langer dus wie weet.

Ik heb 4 godins gehad (heb er nog steeds twee) en stuk voor stuk hele goede gitaren.

zjanke
26 september 2007, 20:46
Klachten ? Zijn over het algemeen prima gitaren hoor. Ik weet niet waar je woont, maar een gewaardeerd forumlid uit Zeeland heeft er wat te koop staan, misschien interessant voor je. Even zoeken binnen "Snaarinstrumenten: elektrische gitaren" op het Muziekinstrumenten-gedeelte van Marktplaats en je vist ze er zó tussenuit.

Ik woon niet in Zeeland :sneaky: En die andere aanbieder maakt de markt kapot met zijn belachelijk lage prijzen... :hippie:

bass blom
26 september 2007, 20:54
en ze zijn er ook met piezo en hexafonisch, midi uitgang :p

Mitch
26 september 2007, 22:20
Ik woon niet in Zeeland :sneaky: En die andere aanbieder maakt de markt kapot met zijn belachelijk lage prijzen... :hippie:

Had jij nou die Tetrads ook splitsbaar geknutseld op het halselement of niet ?

paulusdeBKB
26 september 2007, 22:29
Ik heb ook een Godin, en in muziekwinkels pak ik er regelmatig eentje vast om te checken of ze nog steeds zo goed zijn: dat zijn ze.

zjanke
26 september 2007, 23:02
Had jij nou die Tetrads ook splitsbaar geknutseld op het halselement of niet ?

Yep. Ik pak echter de laatste tijd steeds vaker mijn (back up) LC tele, dus ik heb besloten dat mijn main axe ook een tele moet worden (of een Godin Artisan TC) Ga ik er spijt van krijgen? Waarschijnlijk wel, maar dat moet dan maar....

Dolf
27 september 2007, 19:04
Heb een Godin LG Hmb, blijft de gitaar waar ik het liefst op speel. Klank is heel goed, maar brug p'up mocht voor mij nog iets aggressiever. Ber er wel super tevreden over!!!

hesse
29 september 2007, 21:09
Ey iedereen, bedankt hiervoor.
Ik heb iets te veel schrik voor die ene floyd dus omdat dat floyd rose systeem echt wel meer vraagt van iemand dan ik (een beginner op el (wel ervaring op klassieke, maar mja, wat ben je daarmee als het op een tremolosysteem aankomt)).
Maar het probleem is dat ik werkelijk verliefd ben geworden op de geluiden van godin. Zijn er mensen die tips hebben voor een godin onder de 400 euro (liefst uit de winkel, ik vertrouw tweedehands niet zo, en ik kan ze ook niet laten bijstellen (wederom, ik ben beginner op el he))? Eneuhm, als je ff vindt dat ik normaal moet doen en toch voor die floyd moet gaan, dan mag je dat ook zeggen hoor 8-)

zjanke
29 september 2007, 22:02
De link die Mitch bedoelt.... (http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=159092)

Ben niet te bang voor tweedehands, zeker niet bij een kwaliteitsmerk als Godin. Die Floyd zal het probleem niet zijn als je geen duikvluchten gaat maken en af laten stellen kan altijd nog. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp dat af en toe onderhoud nodig heeft.

Kaboemba
29 september 2007, 22:10
Een godin detour is volgens mij onder de 400 euro en echt een prima gitaar voor het geld, maar ik zou zeker die in Apeldoorn overwegen.

Je kent de tremelo heel makkelijk vast zetten als je er voorlopig nog geen gebruik van wilt maken.

bass blom
29 september 2007, 22:13
De link die Mitch bedoelt.... (http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=159092)


:p die dark gold is gaaf :p

tomcat
1 oktober 2007, 15:13
Ik speel reeds heel lang gitaar en heb veel verschillende gitaren gehad (ook Gibson).
Enkele jaren geleden ging op zoek naar een Les Paul-achtig model, maar liet mij niet leiden door een merk, wel door wat ik hoorde. Na veel testen en proberen viel m'n oog(r) op een Godin LGX, tweedehands, met seymour duncans en een mooie koffer. Gekocht voor 1000 euro, wel zo goed als nieuw.
Geen enkele Gibson, PRS (in de winkel) kon tippen aan de bespeelbaarheid, afwerking, gewicht en vooral klank van de Godin. Daarmee wil ik niet zeggen dat rest niet goed is, wel dat onze Amerikaanse vrienden redelijk duur zijn t.o.v. de Godin. Daarbij beschikt de Godin nog over een LR-Baggs -systeem waarbij je zeeeeer aanvaardbare akoestische klanken, zonder feedback, uit je gitaar tovert. Als je ze samen gebruikt: geweldig.
De Godin is mijn hoofdgitaar, al moet ik van de rest (fender strat 68, Gretsch Elliot Easton Electromatic, met TV-jones Powertrons) zeker niet klagen.

Conclusie: Godin is zeer goed, maar elke gitaar moet je toch eerst eens proberen.