PDA

View Full Version : Het grote Behringer stompboxes topic



Pagina's : [1] 2 3 4 5

Fuhgawz
21 januari 2005, 16:04
Hoewel deze post al weer een dikke 2 jaar oud is (op het moment van dit schrijven) is het tot nog to het hoofd-Behringer-topic, simpelweg omdat het de eerste was.
De meeste vragen over Behringer pedalen zitten in de strekking van informeren naar kwaliteit of gebruikerservaringen. Om die reden kunnen nieuwe Behinger draadjes hier verder aan vast worden geplakt. Heb je dus Behringer vragen, commentaren of wat dan ook, zet ze lekker hier maar maak geen nieuw topic aan.... tenzij je een hele specifieke vraag hebt.



Komt dit jullie niet ergens bekend voor?

Klik op mij :razz: en vervolgens op 'Stompboxes' (http://www.behringer.com/02_products/musicalinstrument_index.cfm)

http://www.behringer.com/MT100/MT100_medium.jpg

http://www.behringer.com/UC100/UC100_medium.jpg

http://www.behringer.com/VD1/VD1_medium.jpg

http://www.behringer.com/vp1/VP1_medium.jpg

De Boss kopieën kosten slechts 23 euro en de EHX kopieën 46 euro, dus dat is helemaal niet duur. Volgens mij laat de kwaliteit wel te wensen over, maar dat zien we wel als ze uitkomen.

StereoX
21 januari 2005, 16:14
het ziet er idd behoorlijk cheap ass uit. ben wel benieuwd naar het geluid...

amon
21 januari 2005, 16:14
WHAHA, wat zullen we nou beleven... :D


Hoewel, ik zoek nog wel een racktuner, en daar heb ik me bij voorgenomen nooit meer dan 100 euro voor te betalen. Die BTR2000 is misschien het proberen waard voor 82 euro, met racklight en metronoom :D

hexxxus
21 januari 2005, 16:41
ben wel benieuwd naar de hellbabe, alleen de naam al maakt me nieuwsgierig :evil:

Lucluc
21 januari 2005, 17:07
Je zou toch verwachten dat Boss bepaalde patenten heeft.... 23 euro voor een nieuw effect? 35 euro voor een digitale delay???? Ben wel benieuwd en ga ze ZEKER testen.

robzilla
21 januari 2005, 17:15
lame..

iam
21 januari 2005, 17:36
http://www.behringer.com/ADI21/ADI21_medium.jpg

ben hier wel benieuwd naar... waar zie jij die prijzen?

Fuhgawz
21 januari 2005, 17:38
Rechts naast het plaatje, bij 'Prices'. Je moet wel eerst je land invullen, maar tussen Nederland en Duitsland zit over het algemeen maar één euro verschil... Dat ding van jouw plaatje kost €46.

iam
21 januari 2005, 17:44
hmja... mss wel interessant als gewone DI,

heb ik toch ni echt nodig op dit moment... mss als ik wat geld teveel heb :)

marc_o
21 januari 2005, 18:00
Mwa, nee, vormen en kleuren doen me eigenlijk nergens aan denken :o

Malochia
21 januari 2005, 20:22
Damn, je bent me net voor, wou dit ook net posten. :D

Het is wel een behoorlijke Boss-rip-off zeg. :o Maar die prijzen...mmhh, ga ze ook zeker testen.

doncker
21 januari 2005, 21:52
Is voor het najaar 2005,
Als die fx goed klinken ga ik toch wel eens overwegen om losse fx te kopen ipv een 19" fx unit.
Very interesting

Les Paul
21 januari 2005, 22:14
Je zou toch verwachten dat Boss bepaalde patenten heeft....

Ik heb wel eens gehoord dat Behringer rechtzaken meeberekend in de kostprijs van dit soort produkten. Ze verkopen er gewoon heel veel in korte tijd en tegen de tijd dat de rechtzaken beginnen, dan stoppen ze met de verkoop en hebben ze voldoende winst gemaakt.

EpiCenturiesAWAy
21 januari 2005, 22:21
Wel vette shit. Ik ga er ook zeker testen voor zo'n prijs kan je bijna niet misgaan

Chris Wolstenholme
21 januari 2005, 22:30
ook gewoon alle tech21 sansamp's nagemaakt, de ballen, en het er nog bij zetten ook :-D

vinni
22 januari 2005, 02:49
Heb ze ook al gezien....

Tja....ben normaliter niet zo into Zeeman-producten.
Maar heb een paar keer behringer spul gehad.....
Klonk niet verkeerd voor dat geld....

ik moet toegeven voor deze prijzen?
Ik sloeg stijl achterover......volgens mij doen ze dat bij Boss ook :-D
Als de klank en constructie nou ook nog een beetje goed is.

Ook die racktuners.....Ik heb er geen nodig....maar da''s geen geld!

We'll wait'nd see....

Vinni

P.s. Al de nieuwe Boss GT 10 Pro gezien ?

Eindelijk een G-major-killer.......
Ben benieuwd of TC nu eens uitkomt met een updated apparaat.

ReinoutV
22 januari 2005, 11:48
Het kost iig bijna niets nee. 23 euro voor een effectpedaal. Ik hoop dat ze een beetje klinken. Is wel leuk voor de beginners, om met verschillende effecten te experimenteren. Voor 50 euro het verschil tussen overdrive en distortion duidelijk maken :).

Fvddungen
22 januari 2005, 13:16
Toont maar weer aan dat de andere merken hun spullen veel te duur verkopen. Behringer mag dan wel goedkoop zijn, maar dat betekent niet automatisch dat het slecht is. Ik gebruik zelf ook Behringer thuis en ik ben er uiterst content mee.

H.Manback
22 januari 2005, 13:49
Nou dat is wel een boute uitspraak, Behringer geeft zoals je ziet 0 uit aan research en development. Gewoon een Big Muff kopieren met behuizing en al :o en dan vintage distortion er op plakken. Zo kan ik ook wel goedkoop effecten bouwen (terwijl EHX al niet zo duur is).

Ze zullen kwalitiatief gerust ok zijn, maar dit gaat gewoon nergens meer over. Oplichterij van hier tot Tokio (of China waarschijnlijk waar ze het bouwen).

Fvddungen
22 januari 2005, 15:02
As if I care.

Ik weet ook wel dat er geen kosten op R&D hoeft terug gewonnen te worden, dus kunnen de prijzen lekker laag. Maar Boss heeft zijn R&D kosten ook al lang terug verdiend, maar houdt de prijzen lekker hoog. Zeg nou zelf, 125 euro gemiddeld voor een Boss pedaal. Dat is een boel geld, terwijl het qua onderdelen geen ruk voorstelt.

Behringer is niet voor de (beperkte groep) pro's. Ze spelen perfect in op de massa, die niet het geld heeft om dure spullen te kopen.

schizo910
22 januari 2005, 15:12
Tsja, waar maken we ons druk om? Laat Boss zich er druk om maken, kan mij het schelen... Profiteer ervan, zou ik zeggen. Als het nu om het namaken van pedalen ging van kleine bouwers. Maar die grote jongens als Boss, hebben dat heus wel ingecalculeerd en hun juridische afdeling weet ook wel hoe ze met dit soort zaken om moeten gaan...

iam
22 januari 2005, 15:13
2nd quarter is dan vanaf maart ofzo?
vraag me af of ze echt gemaakt gaan worden...

H.Manback
22 januari 2005, 15:39
Hmmm, dus het motto is kan mij het schelen dat ze hun concurrenten naaien, als ik het maar goedkoop krijg...

Als je nou ook eens verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat dit soort praktijken innovatie om zeep helpen. Waarom zou je nou nog iets nieuws bedenken, als bedrijven als Behringer, die al van begin af aan van alles 1 op 1 kopieren er van kunnen profiteren omdat ze jouw research werk gewoon jatten en zo jou de markt uit kunnen prijzen.

Goed over nagedacht inderdaad :roll:

Fvddungen
22 januari 2005, 15:42
Beter goed gejat dan slecht gemaakt. En er is geen enkel bedrijf ter wereld, die het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Welcome to reality.

Mitch
22 januari 2005, 16:04
Ik heb wel eens gehoord dat Behringer rechtzaken meeberekend in de kostprijs van dit soort produkten. Ze verkopen er gewoon heel veel in korte tijd en tegen de tijd dat de rechtzaken beginnen, dan stoppen ze met de verkoop en hebben ze voldoende winst gemaakt.

Ik heb wel eens gehoord dat mensen dit soort verhalen geloven :D
Over welke producten heb je het ? Of vermeldt de betrouwbare bron dit niet ?

Anyway, dit is wel een slappe actie van Behringer, geef ze dan een iets andere smoel mee. Ben benieuwd of dit gaat aanslaan.

Dirk_Hendrik
22 januari 2005, 16:15
Hmmm, dus het motto is kan mij het schelen dat ze hun concurrenten naaien, als ik het maar goedkoop krijg...

Als je nou ook eens verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat dit soort praktijken innovatie om zeep helpen. Waarom zou je nou nog iets nieuws bedenken, als bedrijven als Behringer, die al van begin af aan van alles 1 op 1 kopieren er van kunnen profiteren omdat ze jouw research werk gewoon jatten en zo jou de markt uit kunnen prijzen.

Goed over nagedacht inderdaad :roll:

+1

Als ik het maar goedkoop krijg. Ikke Ikke Ikke :roll:

Speeddemon
22 januari 2005, 16:24
Beter goed gejat dan slecht gemaakt. En er is geen enkel bedrijf ter wereld, die het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Welcome to reality.
d'r is een groot verschil tussen één of ander ideetje jatten en nagenoeg LETTERLIJKE kopiëen maken!

En volgens mij was Boss toch echt wel de eerste met de Metalzone!
Ja, er bestonden meer metaldistortions, maar niet met een semi-parametrisch mid.
En daarbij, Boss heeft in mijn ogen dat type behuizing 'uitgevonden', wat Behringer (en Denio en FSK ook trouwens) LETTERLIJK jat.

Kijk, een kabeltester is een kabeltester, en als ik nu een kabeltester zou maken, zou ie qua functionaliteit erg overeenkomen met al bestaande kabeltesters. Maar Behringer kopieert LETTERLIJK (dus ook het uiterlijk!) de SwissArmy kabeltester. Ja, die SwissArmy was 3x zo duur, maar daarvan weet je ook dat ie
a) minder ruis heeft
b) stukken degelijker is

Ik heb zelf 2 Behringer producten, de DI100 (prototype #8 van één van de ontwerpers zelf!), en de Tube Composer.
En daar wil ik het graag bij laten.


Enige wat ik Boss kan adviseren, om dit gedoe tegen te gaan;
re-issue jullie klassiekers! CE-2, DM-2, PH-1r, VB-2, FA-1, TW-1!!!

H.Manback
22 januari 2005, 16:32
http://www.legal500.com/devs/uk/ip/ukip_040.htm

http://media.samedaymusic.com/media/fit,325by400/quality,85/brand,sameday/p20004h-5a89724a69e2e4563b442043b69c31b6.jpg
http://www.interstatemusic.com/wcsstore/InterstateMusic/ims/ipf/196758.jpg

Zoek de verschillen :D (kleur en naam telt niet :razz:)

@Speeddemon: http://homerecording.com/bbs/archive/index.php/t-74439.html Is dat nou dezelfde speeddemon hier? :)

Fvddungen
22 januari 2005, 16:42
Zoals ik al zei 'As if I care'. Dat betekent het boeit me niet. Kopieren van elkaars ideeen gebeurt al tientallen jaren in elke branche. Wij als consument worden daar alleen maar beter van.

En waar maak jij je in godsnaam druk om, zeg.

H.Manback
22 januari 2005, 18:41
Elkaars ideeen ja, maar kom op man dit is toch gewoon regelrecht plagiaat. Metal Zone wordt Metal Tone :o

Weet je wat ik geef het op, sommige mensen willen gewoon niet luisteren... Wij als consument worden er beter van hoe verzin je het...

Dirk_Hendrik
22 januari 2005, 18:44
Zoals ik al zei 'As if I care'. Dat betekent het boeit me niet. Kopieren van elkaars ideeen gebeurt al tientallen jaren in elke branche. Wij als consument worden daar alleen maar beter van.

En waar maak jij je in godsnaam druk om, zeg.

Ok het boeit je niet. Jouw mening, fine.
Kom alléén wel met argumenten die steekhouden. Dat de consument van kopieren beter wordt is echt klinkklare bullshit. Tijdelijk beter misschien vanwege lage prijzen. Uiteindelijk niets beter daar kopieren inventiviteit ten gronde richt en het aanbod op de lange duur vermindert.

Voorbeelden van?
Herinner je je het sportmerk Kappa nog? Immens populair. Uiteindelijk failliet vanwege de kopieen die (zeg maar s'nachts) op dezelfde produktielijn werden gemaakt. Dat is troewens ook het Behringer vs Mackie verhaal. Behringer liet de chinese fabrikant voor Mackie een identieke produktielijk opzetten om hun meuk te maken.

Nog één?
De prijsoorlog die op dit ,moment tussen onze supermarkten plaatsvind. gevolg: speciaalzaken kunnen het hoofd niet boven water houden. Supermarkten kaan bezuinigen op "minder" lopende produkten en zich richten op de hardlopers. Gevolg, beperkter aanbod in de supermarkten en geen speciaalzaken meer om dat gat te vullen. Altijd naar de Aldi en de kiloknaller zeker... Quint?

Nog één?
Goedlopende winstgevende bands/artiesten die door hun platenmaatschappij op straat worden geflikkerd omdat ze niet zoveel opleveren als de happy few "wereldberoemden" en er bezuinigd wordt vanwege het downloadgedrag van sommige internetters. Jij ook.... Quint?

Dus,
waar maak ik me druk om? Om het kortetermijn denken van sommige chap ass eikels die denken dat ze er beter van worden als iets eventjes goedkoper is. Zoals bijvoorbeeld jij Quint.

Samengevat,
Denk eens wat verder dan je eigen zuunigheid lang. Jouw "as if I care" heeft op lange termijn gevolgen. :evil:

Fvddungen
22 januari 2005, 19:08
Ok, ik geef toe. Die opmerking van mij dat de consument er beter van wordt sloeg nergens op. Maar mijn standpunt blijft dat wat Behringer doet mij niet zoveel boeit en in dat geval wel gunstig uit kan pakken voor de beginnende en niet-rijke muzikanten onder ons. Ik heb altijd al gevonden dat veel muziek gear way overpriced is. En ik ben daarom blij dat er eens een merk is wat wel betaalbaar is.

idno
22 januari 2005, 19:09
zo, amen :harmony:

maareeh, ik zeg maar: beter kwaliteit dan kwantiteit (al weet ik in dit geval niet hoe de kwaliteit is...)

jeroen rommens
22 januari 2005, 19:30
Die chromatic tuner ga ikdenk wel kopen . Ik bedoel voor zo weinig geld een tuner in pedaal vorm. daar kun je toch niet voor twijfelen.

Mitch
22 januari 2005, 19:44
Nicholas van Catalinbread denkt er zó over:

http://www.catalinbread.com/mod.jpg

Naam invullen en verkopen die handel :lol:

Speeddemon
22 januari 2005, 20:17
@Speeddemon: http://homerecording.com/bbs/archive/index.php/t-74439.html Is dat nou dezelfde speeddemon hier? :)
yes dat ben ik ook.

Was wel errug oud bericht, toen ik NOG onervarener was. :wink: :oops:
Maar goed, ik was op dat moment ook in de veronderstelling dat dat SwissArmy ding UD $349 was!
En dat is geen ENKELE kabeltester waard IMO. Al krijg je er Angel Dark bij.

Alhoewel... :roll: :wink: 8-)

Speeddemon
22 januari 2005, 20:22
Ik heb altijd al gevonden dat veel muziek gear way overpriced is. En ik ben daarom blij dat er eens een merk is wat wel betaalbaar is.
Uh, Zoom, Danelectro, DOD om er eens een paar te noemen.
Die bestaan al lang en bieden goedkoop muzikanten spul aan.

En tja, wat je betaalt, krijg je ervoor terug.

Daarbij, iets van 6 jaar geleden werd Behringer nog WEL in Duitsland gemaakt. Toen kostte de Tubecomposer fl, 1800,-. Toen ik 'm 2e hands voor 135 euro kocht, lag de nieuwprijs op 255 euro. (fl 560,-)

lang leve Chinese kinderarbeid. :roll:

Fvddungen
22 januari 2005, 20:32
En tja, wat je betaalt, krijg je ervoor terug.
Weet ik. Alleen prijs is vaak niet evenredig aan kwaliteit, maar eerder exponentieel bij veel merken. Waarom 5 keer zoveel betalen voor iets wat 10% meer kwaliteit oplevert?

Speeddemon
22 januari 2005, 20:47
En tja, wat je betaalt, krijg je ervoor terug.
Weet ik. Alleen prijs is vaak niet evenredig aan kwaliteit, maar eerder exponentieel bij veel merken. Waarom 5 keer zoveel betalen voor iets wat 10% meer kwaliteit oplevert?
noem eens voorbeelden?

en dan heb ik het niet over collector's items of boutique pedalen, maar massa-spul.

Want Behringer vergelijken met Fulltone/Keeley kan eigenlijk niet vanwege meerdere redenen.

iam
22 januari 2005, 21:12
boss vind ik soms wat duur voor wat ze maar zijn :oops:

maar om te zeggen dat ze maar 10% beter zijn... dat weet ik niet

Fvddungen
22 januari 2005, 21:18
boss vind ik soms wat duur voor wat ze maar zijn :oops:

maar om te zeggen dat ze maar 10% beter zijn... dat weet ik niet
De 10%/5x verhouding was maar bij wijze van spreken. Zelf vind ik ook Line6 spul te duur voor wat je krijgt. Maar ik denk dat sommigen het daar niet mee eens zijn. Maar dan moet je natuurlijk niet een V-Amp gaan vergelijken met een Pod XT.

BLOK182
22 januari 2005, 21:35
Ben ook wel benieuwd naar de racktuner!

Les Paul
22 januari 2005, 22:40
Ik heb wel eens gehoord dat Behringer rechtzaken meeberekend in de kostprijs van dit soort produkten. Ze verkopen er gewoon heel veel in korte tijd en tegen de tijd dat de rechtzaken beginnen, dan stoppen ze met de verkoop en hebben ze voldoende winst gemaakt.

Ik heb wel eens gehoord dat mensen dit soort verhalen geloven :D
Over welke producten heb je het ? Of vermeldt de betrouwbare bron dit niet ?


Het gaat mij meer om de manier van business doen. Als je je verdiept in de manier van werken bij Microsoft af en toe, dan zou het mij niets verbazen dat er in het verhaal van Behringer ook een kern van waarheid zit.
Ik heb het verhaal overigens gehoord van een verkoper van Feedback. Mag je zelf beoordelen hoe betrouwbaar die bron is :-D

schizo910
23 januari 2005, 00:27
Hmmm, dus het motto is kan mij het schelen dat ze hun concurrenten naaien, als ik het maar goedkoop krijg...

Als je nou ook eens verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat dit soort praktijken innovatie om zeep helpen. Waarom zou je nou nog iets nieuws bedenken, als bedrijven als Behringer, die al van begin af aan van alles 1 op 1 kopieren er van kunnen profiteren omdat ze jouw research werk gewoon jatten en zo jou de markt uit kunnen prijzen.

Goed over nagedacht inderdaad :roll:

Nee, dat hoor je me niet zeggen, ik zeg alleen dat we ons er niet druk om moeten maken, dat doet Boss zelf uiteindelijk wel. Ik denk niet eens dat ze er echt wakker van liggen. Beide bedrijven mikken op een totaal ander marktsegment. Behringer mikt op de beperkte beurs, terwijl Boss toch gaat voor de mensen die wat verder zijn en vertrouwen op de gevestigde naam. Ze kunnen die doosjes nog zo goedkoop maken als ze willen, uiteindelijk gaat de consument voor kwaliteit ( daarbij prijskwaliteitsverhouding), vertrouwen, en naam.

Boss ontwikkelt een product verdienen er aan en ontwikkelen weer nieuwe producten, zo'n bedrijf als Behringer zal er altijd wat achteraan hobbelen.

Robbert
23 januari 2005, 02:09
Nog één?
Goedlopende winstgevende bands/artiesten die door hun platenmaatschappij op straat worden geflikkerd omdat ze niet zoveel opleveren als de happy few "wereldberoemden" en er bezuinigd wordt vanwege het downloadgedrag van sommige internetters.


Ik ben het met je eens, behalve met dit gedeelte. Ongeacht het gedrag van sommige internetters, moeten de platenmaatschappijen hand in eigen boezem steken.
Iedere ondernemer weet dat hij met zijn tijd mee moet gaan, investeren in en kijken naar de toekomst (denk aan David Bowie, die zag al heel snel de potenties van Internet). Ik denk dat de muziekindustrie heel, heel laks is geweest: melken die consument. Weet je nog dat men zei bij de introductie van de CD, "is nu nog duur, maar wordt in de toekomst goedkoper". Onzin, plukken die consumentjes.

Nu is het te laat en moet men een inhaalslag maken. Dat dat over de koppen gaat van de kleine, niet bekende bandjes is gewoon kut.

Toch zie ik het allemaal wel weer bijdraaien, kijk naar Itunes, muziek kopen voor één Dollar, interessante ontwikkeling... De industrie draait wel weer bij :wink:


(Maar dat dus als offtopic uitstapje :D )

schizo910
23 januari 2005, 12:06
Nog één?
Goedlopende winstgevende bands/artiesten die door hun platenmaatschappij op straat worden geflikkerd omdat ze niet zoveel opleveren als de happy few "wereldberoemden" en er bezuinigd wordt vanwege het downloadgedrag van sommige internetters.


Ik ben het met je eens, behalve met dit gedeelte. Ongeacht het gedrag van sommige internetters, moeten de platenmaatschappijen hand in eigen boezem steken.
Iedere ondernemer weet dat hij met zijn tijd mee moet gaan, investeren in en kijken naar de toekomst (denk aan David Bowie, die zag al heel snel de potenties van Internet). Ik denk dat de muziekindustrie heel, heel laks is geweest: melken die consument. Weet je nog dat men zei bij de introductie van de CD, "is nu nog duur, maar wordt in de toekomst goedkoper". Onzin, plukken die consumentjes.

Nu is het te laat en moet men een inhaalslag maken. Dat dat over de koppen gaat van de kleine, niet bekende bandjes is gewoon kut.

Toch zie ik het allemaal wel weer bijdraaien, kijk naar Itunes, muziek kopen voor één Dollar, interessante ontwikkeling... De industrie draait wel weer bij :wink:


(Maar dat dus als offtopic uitstapje :D )

Ik heb daar een hele tijd geleden eens een stuk over geschreven voor musicfrom.nl:
http://www.musicfrom.nl/columns/2002/03/wat-is-er-toch-aan-de-hand-in-muziekland.html

Robbert
23 januari 2005, 14:47
Ik heb daar een hele tijd geleden eens een stuk over geschreven voor musicfrom.nl:
http://www.musicfrom.nl/columns/2002/03/wat-is-er-toch-aan-de-hand-in-muziekland.html

Great minds think alike :wink:

D3nnis
23 januari 2005, 23:29
Och...ik vind het wel humor dat ze sowieso het lef hebben met vrijwel exacte kopieen aan te komen :D

Ik denk ook dat Boss zich pas zorgen moet gaan maken op het moment dat de behringers beter gaan klinken dan de Bossen (alhoewel dat in het geval van de metal zone / tone niet zo gek moeilijk realiseerbaar moet zijn :wink: ).

Tuurlijk moet Boss research doen e.d., maar wat gezonde concurrentie kan echt geen kwaad; laat Boss zich maar bewijzen dat ze slimmer & beter zijn dan Behringer, en dan is er niks aan de hand.

Kijk maar naar Ibanez, die hebben in het verleden ook de hele zwik van gibson gekopieerd, en gibson is er toch ook nog steeds?

Zelfde geldt eigenlijk ook voor ESP...

Nifter
24 januari 2005, 10:06
Ze hebben het over "modeled after...". Zijn deze dingen wel analoog?....zijn het geen stukjes v-amp in een doosje? De EHX clonen zijn nog TB ook("true hard-wire bypass")...dat zijn die van EHX zelf niet eens.

marc_o
24 januari 2005, 12:25
Ik had de site nog niet eens bekeken, maar na dat gedaan te hebben ben ik echt verbijsterd, met plaatsvervangende schaamte zie ik de ene na de andere kopue voorbij komen zeg. Sjeezus, laat ze desnoods ongeveer hetzelfde klinken, maar verzin in godsnaam op z'n minst een eigen behuizing! Niet normaal.

Aan de andere kant zijn we ook al tig jaar gewend aan de ene na de andere Strat-kopie, Martin kopie of Bassman kopie....

Wormaap
24 januari 2005, 12:58
Ik had de site nog niet eens bekeken, maar na dat gedaan te hebben ben ik echt verbijsterd, met plaatsvervangende schaamte zie ik de ene na de andere kopue voorbij komen zeg. Sjeezus, laat ze desnoods ongeveer hetzelfde klinken, maar verzin in godsnaam op z'n minst een eigen behuizing! Niet normaal.

Aan de andere kant zijn we ook al tig jaar gewend aan de ene na de andere Strat-kopie, Martin kopie of Bassman kopie....
Als er één business is waar constant gekopiëerd wordt is het wel de muzikantenbranche. Behringer kopiëert al jaren lang andermans spul, en de merken waar het van gekopiëerd wordt bestaan allemaal nog. Als Behringer nieuwe produkten op de markt zet is het altijd een leuke opgave om op te zoeken waar ze het van gekopiëerd hebben :)
Ik zou zeggen: Laat ze lekker. Behringer bewijst keer op keer dat ze voor belachelijk lage prijzen fatsoendelijke kwaliteit kunnen leveren, en dat is voor de consument alleen maar goed.
Dan over het 'lange termijndenken' van iemand hier, weet FF zo snel de naam niet meer: Boss heeft al best een tijdje niks écht vernieuwends meer uitgebracht, alleen maar veranderingen/verbeteringen van bestaande produkten, dus dat deze kopieën de innovatie tegen zouden werken is redelijke onzin.

Verder vind ik het wel leuk om te lezen hoe mensen hier al een oordeel over de degelijkheid en kwaliteit geven van produkten die pas over een paar maanden op de markt komen :) Wacht nou gewoon eens af, zie het eens aan, test ze eens en beslis DAN hoe het zit. Als deze pedaaltjes even goed klinken als Boss pedaaltjes kun je 2 conclusies trekken:
1. Behringer maakt de markt kapot door voor 23 euro hetzelfde pedaal op de markt te zetten.
2. Boss heeft al die tijd de markt keihard bezeikt, en pedaaltjes tegen een belachelijke prijs verkocht. R&D kosten zijn er zeker, maar voor gewone massaproduktie analoge pedaaltjes is nou niet bepaald vreselijk veel innovatie nodig, en al helemaal niet voor distortions e.d.

Speeddemon
24 januari 2005, 15:01
@ Wormaap en anderen:

ik heb vernomen van iemand die op de Amerikaanse NAMM is geweest dat de Behringer behuizingen (die Bossabee's hingen daar dus al) PLASTIC zijn!

Verder, is er best een verschil tussen een 'fatsoenlijk' produkt en een 'goed genoeg/leuk voor 't geld' produkt.
Behringer is duidelijk het laatste. Want als je geen R&D doet en klakkeloos kopieert, waar is je fatsoen dan? :roll:

hexxxus
24 januari 2005, 15:29
Het fatsoen zit 'm in het feit dat ze eerlijk zeggen van wie ze de pedalen hebben gekopieerd en niet een lulverhaal ophangen. Ere wie ere toekomt en wie zegt niet dat als je een behringer pedaal koopt je ook niet nieuwsgierig wordt naar het origineel ???? Wellicht dat mensen met een kleine beurs beginnen met een behringer en vervolgens doorsparen voor het origineel (er vanuit gaande dat het origineel beter klinkt) Boss ed zijn er zeker bij gebaat.
Mag ik ook geen 2de hands pedaal meer kopen? daar verdiend ook niemand wat aan, toch ?? :wink:

Antal
24 januari 2005, 16:19
Toch zie ik het allemaal wel weer bijdraaien, kijk naar Itunes, muziek kopen voor één Dollar, interessante ontwikkeling... De industrie draait wel weer bij :wink:

Vind jij dat goedkoop dan? Dat betekend dat je 10 dollar betaald voor een album van 10 nummers in mp3 (en dus veel minder dan cd) kwaliteit. En dat heb je nog geen cd'tje en hoesje en zo. Volgens mij word je dan net zo goed genaaid hoor!


De EHX clonen zijn nog TB ook("true hard-wire bypass")...dat zijn die van EHX zelf niet eens.

Tegenwoordig wel hoor.


ik heb vernomen van iemand die op de Amerikaanse NAMM is geweest dat de Behringer behuizingen (die Bossabee's hingen daar dus al) PLASTIC zijn!

Kijk, daar heb je het al. Ik zou ze alleen daarom al niet willen hebben. Maar voor beginners is het leuk natuurlijk.

En over dat kopieren. Is het niet zo dat behringer de originele fabrikant er voor betaals om deze dingen na te maken?

Javaca
24 januari 2005, 16:21
Ik ben benieuwd, ze kosten iig geen fuck :-D

Ben best benieuwd naar die Wah en zeker naar die acoustic modeller.

Dit wordt echt slecht voor m'n portemonee :-?


Nu nog een variaxkopie. :-D

Robbert
24 januari 2005, 16:25
Vind jij dat goedkoop dan? Dat betekend dat je 10 dollar betaald voor een album van 10 nummers in mp3 (en dus veel minder dan cd) kwaliteit. En dat heb je nog geen cd'tje en hoesje en zo. Volgens mij word je dan net zo goed genaaid hoor!

Ik zei niet dat ik het goedkoop vind ;)

Ik bedoelde dat men nu het Internet als een nieuw afzetkanaal ziet. De enige manier om van piracy te winnen is de prijzen er op af te stemmen, concurreren, en een groot aanbod van muziek aan te bieden.

Dat zal dus de 2e stap moeten zijn... lagere prijzen.

Antal
24 januari 2005, 16:40
Dit wordt echt slecht voor m'n portemonee :-?

Er komen goedkope effecten op de markt en jij zeurt over het effect op je portemonee :???:

Antal
24 januari 2005, 16:41
Dat zal dus de 2e stap moeten zijn... lagere prijzen.

Idd. Ben alleen bang dat de muziekindustrie dit nog niet helemaal doorheeft.

Javaca
24 januari 2005, 17:02
Dit wordt echt slecht voor m'n portemonee :-?

Er komen goedkope effecten op de markt en jij zeurt over het effect op je portemonee :???:

Ik heb er zo al 4 op m'n lijstje staan, dat loopt wel op. :-D

ruezzz
24 januari 2005, 20:20
http://www.behringer.com/TU100/index.cfm?lang=ENG

Shit, heb net vorige week de Boss versie besteld voor 94 Euro...
Best een groot verschil, 70 Euro tussen waarschijnlijk twee identieke tuners...
Toch maar hopen dat de Boss langer meegaan...

Fvddungen
24 januari 2005, 20:47
Dan moet de boss wel 4 keer zo lang meegaan minstens.

basswasp
25 januari 2005, 00:52
Ik heb echt in een deuk gelegen om dit schaamteloze kopieerwerk :D

Aan de andere kant heb ik wel €150 uitgegeven aan een écht Tech21 SABDDI... Voorlopig zit ik nog goed, want m'n 'echte sansamp' zit nog in een metalen behuizing met een stevige trapknop. Bij Behringer zijn ze ook vergeten de "Parallel Output' en (bij de nieuwe versies) de Output-selectors vergeten... Op talkbass merkte iemand al op dat Behringer hier een 'Tube Amp-moddeler' heeft ge-moddeld :D

Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van deze dingen. Ook ben ik zeeeeeer geïnteresseerd naar die racktuner. Hopelijk blijft het allemaal heel, er zijn nogal wat verhalen over Behringer rackzooi dat nogal onbetrouwbaar bleek te zijn. Maarja, aan de andere kant... 't is een Behringer en voor dat geld heb je er gewoon 2 :)

Voorlopig denk ik dat ik goed zit met 'echte spullen'. Ik ken een bassist die altijd optreedt met z'n Bass V-amp, en het viel meerdere mensen op dat de bas een beetje 'plastic' klonk. Ook konden Hempo en ik niet enthousiast worden over een enorme Behringer Bass-stack (V-amp, Europower en 2 Behringer kasten).

Circuits jatten is nog vrij 'normaal'. Veel circuits lijken zowiezo op elkaar omdat een flanger wel als een flanger moet blijven klinken bijv. En dat is niets anders dan een fase-verschuiving toepassen.
De behuizingen zijn wel zeer fraai gejat. Voor bij de Ehx klonen kon ik niet stil blijven :)

Ook van Talkbass: is het jullie opgevallen dat Behringer op de homepage adverteert met

"78 new products to steal the show"

Bwhahahahahahaaaa :D:D:D:D

basswasp
25 januari 2005, 01:01
Hmmm... die racktuner...

'True hardware bypass for highest signal integrity between input and output'


Een true-bypass racktuner? Kan dat met zo'n iel drukknopje?
Zo ja, dan 1-0 voor de Behringer... :)

ruezzz
25 januari 2005, 08:42
Welke zijn nu eigenlijk de sansamp/tech21 immitaties?

Antal
25 januari 2005, 11:25
Dan moet de boss wel 4 keer zo lang meegaan minstens.

Boss heeft zich qua degelijkheid ondertussen wel bewezen lijkt me.

Speeddemon
25 januari 2005, 12:17
Dan moet de boss wel 4 keer zo lang meegaan minstens.
Mijn Boss CE-2 en Boss PH-1r zijn allebei van '81. Die is dus 24 jaar oud. Benieuwd of zo'n plastic Behringer ding überhaupt de 6 jaar haalt. :roll:

ruezzz
25 januari 2005, 12:46
idd, ik heb ook nog Boss-pedaaltjes die ik in de jaren 80 middels vervelende vakantiebaantjes bijelkaar gespaard had... (5 weken werken: score: 1 nieuw pedaal)

Conclusie: ik word oud (maar de Boss-pedalen ook dus :lol:)

Wormaap
25 januari 2005, 14:21
Hmmm... die racktuner...

'True hardware bypass for highest signal integrity between input and output'


Een true-bypass racktuner? Kan dat met zo'n iel drukknopje?
Zo ja, dan 1-0 voor de Behringer... :)
Je hebt toch ook MIDI-aanstuurbare loopers enzo, waarom zou het niet kunnen?

basswasp
25 januari 2005, 19:19
Hmmm... die racktuner...

'True hardware bypass for highest signal integrity between input and output'


Een true-bypass racktuner? Kan dat met zo'n iel drukknopje?
Zo ja, dan 1-0 voor de Behringer... :)
Je hebt toch ook MIDI-aanstuurbare loopers enzo, waarom zou het niet kunnen?
Een hard-ware bypass betekent (dacht ik) dat er mechanisch een contact moet worden gemaakt, en niet via zacht drukknopje. Met MIDI lijkt me dit alleen mogelijk als je MIDI hebt die motortjes aansturen die een TB-knopje induwen :)

Natuurlijk kan ik het fout hebben... maar als dit waar is, dan heb je dus een tuner zonder signaaverlies (of toooonesuck)?

Antal
25 januari 2005, 19:46
Een hard-ware bypass betekent (dacht ik) dat er mechanisch een contact moet worden gemaakt, en niet via zacht drukknopje. Met MIDI lijkt me dit alleen mogelijk als je MIDI hebt die motortjes aansturen die een TB-knopje induwen :)

Natuurlijk kan ik het fout hebben... maar als dit waar is, dan heb je dus een tuner zonder signaaverlies (of toooonesuck)?

Wel eens van een relais gehoord? Die kun je makkelijk aansturen met alleen zo'n knopje. Ik zie het probleem niet.

Wormaap
25 januari 2005, 20:53
Een hard-ware bypass betekent (dacht ik) dat er mechanisch een contact moet worden gemaakt, en niet via zacht drukknopje. Met MIDI lijkt me dit alleen mogelijk als je MIDI hebt die motortjes aansturen die een TB-knopje induwen :)

Natuurlijk kan ik het fout hebben... maar als dit waar is, dan heb je dus een tuner zonder signaaverlies (of toooonesuck)?

Wel eens van een relais gehoord? Die kun je makkelijk aansturen met alleen zo'n knopje. Ik zie het probleem niet.
Dat dacht ik dus ook. En een tuner zonder signaalverlies of tonesuck TERWIJL'IE WERKT moet ik nog tegenkomen :-D Dat'ie als'ie uitstaat niet werkt, OK, maar als'ie nou kan stemmen en ondertussen geen toon zuigt, dát zou nou nog eens leuk zijn :)
*Heeft een aparte DI-out op z'n wireless set, die dus als'ie officiëel uit is naar die Behringer racktuner gaat, Wormaapie kan wél spelen en tunen tegelijk :-D*

D3nnis
25 januari 2005, 21:53
Zijn er hier mensen die uberhaupt zo lomp zijn dat ze -ook plastic doosjes- compleet aan gort stampen :???:

Bluesbreaker
25 januari 2005, 22:41
Zijn er hier mensen die uberhaupt zo lomp zijn dat ze -ook plastic doosjes- compleet aan gort stampen :???:

Ja hoor.

D3nnis
25 januari 2005, 22:46
:o tja, als je ze echt kapot stampt kan ik wel enigszins begrijpen dat mensen liever een metalen behuizing hebben ofzo....maar als je die pedalen toch niet afragt en er constant met je hele gewicht op staat te springen, dan lijkt het me niet zo'n probleem als ze van plastic zijn?

Mike McCready
25 januari 2005, 22:58
:o tja, als je ze echt kapot stampt kan ik wel enigszins begrijpen dat mensen liever een metalen behuizing hebben ofzo....maar als je die pedalen toch niet afragt en er constant met je hele gewicht op staat te springen, dan lijkt het me niet zo'n probleem als ze van plastic zijn?

De meeste wah-wah's zijn ook van kunststof. Hoewel deze natuurlijk wel iets meer "vlees" hebben... maar vaak moet je hier wel een aantal kg op uitoefenen om hem te activeren...

Bluesbreaker
25 januari 2005, 23:03
:o tja, als je ze echt kapot stampt kan ik wel enigszins begrijpen dat mensen liever een metalen behuizing hebben ofzo....maar als je die pedalen toch niet afragt en er constant met je hele gewicht op staat te springen, dan lijkt het me niet zo'n probleem als ze van plastic zijn?

De meeste wah-wah's zijn ook van kunststof. Hoewel deze natuurlijk wel iets meer "vlees" hebben... maar vaak moet je hier wel een aantal kg op uitoefenen om hem te activeren...

De meeste wah wah's zijn van kunststof???? Ik ken maar weinig wah's van kunststof hoor.... De meeste wahs hebben een vreselijk stevige ijzeren behuizing.....

Javaca
25 januari 2005, 23:13
Ik heb een korg ax-100g gehad, Dat ding was van kunsstof maar ik heb er aardig op staan dansen hoor :-D
Nooit is er iets kapot gegaan.

Izegrim
26 januari 2005, 00:08
Hehe ik ook, draai het ding eens om... Dat plastic is een soort kunststof pantser haha!

P.S.
Dit vind ik best een leuk ding als backup pedaal! (http://www.behringer.com/FX100/index.cfm?lang=ENG)

hexxxus
26 januari 2005, 13:15
Hahaha dit Topic is nog geen week oud en nu al 6 pagina's.
Goede reclame voor behringer dacht ik zo.

:evil: HAIL BEHRINGER :evil:

crapton
26 januari 2005, 13:17
Een circuit kopieeren kan, dwz het schema precies namaken met dezelfde componenten enz. Ik denk dat Behringer dat niet doet, dat ze kijken naar de principe werking en daar een eigen circuit met eigen componenten voor ontwerpen, immers zo kunnen ze het het goedkoop maken. Deze circuits zijn overigens iha zo Behre-simpel dat iedereen dat kan. Een distortion stelt werkelijk geen ene ruk voor, de behuizing is het duurste.

Behringer kopieert overigens lang niet alles klakkeloos, vgl de V-amps die lijken op de Pod's, maar zijn verre van identiek. Dit geldt ook voor veel andere spullen.

Vond het commentaar over LP en Strat kopieen ook heel goed, dat is al jaren gemeengoed en wie lult daar nu over? Als je een London City uit China wil kopen vs een echte Fender is ieder z'n eigen keuze.

En innovatie in de muziekindustrie? De Pod was een innovatie, maar waren er niet eerder van die dingen (Roland GP-100??)? Wanneer gaan we eens over naar class D digitale eindversterkers - nee velen hangen nog aan het verleden? Dus innovatie is lang geen garantie dat je ervan verkoopt.

crapton
26 januari 2005, 14:55
Bovenstaande wil niet zeggen dat ik klakkeloos en schaamteloos kopieeren nu een prima zaak vind (zoals bij die kabeltester en die EH pedaaltjes). Behringer had er best wat meer een eigen draai aan kunnen geven. Dat doen ze met andere spullen normaliter wel beter.

Maar ze willen natuurlijk meeliften op de grote basis bestaande Boss pedaaltjes. Waar is t meeste te verdienen, tja.....

skabouter
31 januari 2005, 23:55
WHAHA, wat zullen we nou beleven... :D


Hoewel, ik zoek nog wel een racktuner, en daar heb ik me bij voorgenomen nooit meer dan 100 euro voor te betalen. Die BTR2000 is misschien het proberen waard voor 82 euro, met racklight en metronoom :D

moet je hem hier in alkmaar kopen, kost ie 69 euro (als ie er is) :D

Ic3gl0vE
2 februari 2005, 23:31
Ik heb wel eens gehoord dat Behringer rechtzaken meeberekend in de kostprijs van dit soort produkten. Ze verkopen er gewoon heel veel in korte tijd en tegen de tijd dat de rechtzaken beginnen, dan stoppen ze met de verkoop en hebben ze voldoende winst gemaakt.


Ik weet niet of het al gezegd is, maar dat is niet waar. Ik bedoel, behringer verkoopt al jaren studiomonitors die er exact hetzelfde uitzien als de monitors van Genelec. De ontwerpen van bijna al hun mengpanelen hebben ze niet zelf bedacht, de v-amp lijkt dondersveel op de POD en ga zo maar door. Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar het is wel legaal wat ze allemaal doen. Ik ben echt heel benieuwd naar de V-tone GDI20.. Zou geweldig zijn als dat een goede recordinginterface is, voor maar 40 euro!

Mike McCready
3 februari 2005, 17:35
Ik heb wel eens gehoord dat Behringer rechtzaken meeberekend in de kostprijs van dit soort produkten. Ze verkopen er gewoon heel veel in korte tijd en tegen de tijd dat de rechtzaken beginnen, dan stoppen ze met de verkoop en hebben ze voldoende winst gemaakt.


Ik weet niet of het al gezegd is, maar dat is niet waar. Ik bedoel, behringer verkoopt al jaren studiomonitors die er exact hetzelfde uitzien als de monitors van Genelec. De ontwerpen van bijna al hun mengpanelen hebben ze niet zelf bedacht, de v-amp lijkt dondersveel op de POD en ga zo maar door. Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar het is wel legaal wat ze allemaal doen. Ik ben echt heel benieuwd naar de V-tone GDI20.. Zou geweldig zijn als dat een goede recordinginterface is, voor maar 40 euro!

Lijkt me simpel: als Boss geen patent op hun behuizingen heeft, dan mogen ze het klakkeloos overnemen...
Niet ieder bedrijf heeft 40 verschillende patenten op het uiterlijk van 1 produkt (Philips scheerapparaat bv.)

Ic3gl0vE
3 februari 2005, 21:18
Ik heb ook een keer iets gehoord over backwards routing... dat je wel patent kunt leggen op de manier waarop je componenten op een printje plaatst, maar níet op de componentensamenstelling... Zo zou je een pedaal dus gewoon mogen nabouwen als je de boel maar op een andere plek zet dan bij het origineel het geval is.

Ook kun je natuurlijk geen patent leggen op een golfvorm lijkt me

D3nnis
3 februari 2005, 22:21
dat lijkt me maar net hoe het patent omschreven is...volgens mij kun je niet zomaar zeggen dat een volgorde van plaatsing (schema) niet te patenteren is...

Nifter
4 februari 2005, 09:58
For who the fuck cares….

De vormgeving van een product is alleen te patenteren als het ook gevolgen heeft voor de functionaliteit ervan, anders zou je het kunnen laten vallen onder de modellenwet. Aangezien overdrive, chorus, etc gewoon onderdeel waren van de stand van de techniek toen Boss ze ging produceren, kan het concept ervan niet geoctrooieerd worden. Als je een specifiek schema beschermd is dit weer makkelijk te omzeilen door kleine dingen te veranderen. Je kan je dus voorstellen dat patenten voor standaard effecten niet erg aantrekkelijk zijn.

Ik heb even gezocht wat Roland geoctrooieerd heeft

Acoustic simulator (http://l2.espacenet.com/espacenet/viewer?PN=JP9244636&CY=nl&LG=nl&DB=EPD)
Deze (http://l2.espacenet.com/espacenet/viewer?PN=JP2003208172&CY=nl&LG=nl&DB=EPD) is nog niet op de markt denk ik, of komt er ook nooit
Pitch shifter 6snaar>12snaar (http://l2.espacenet.com/espacenet/viewer?PN=JP6027961&CY=nl&LG=nl&DB=EPD)
eh…whatever (http://l2.espacenet.com/espacenet/viewer?PN=JP3179399&CY=nl&LG=nl&DB=EPD)

Verder nog wat patenten die met hun guitarsynths te maken hebben, het meeste alleen in Japan vastgelegd. Alleen echt nieuwe dingen kan je patenteren, zoals nieuwe tremolosystemen enzo:

tremolo (http://l2.espacenet.com/espacenet/viewer?PN=WO2005006306&CY=nl&LG=nl&DB=EPD)
pick (http://l2.espacenet.com/espacenet/viewer?PN=US6835881&CY=nl&LG=nl&DB=EPD)
heel vet (http://l2.espacenet.com/espacenet/viewer?PN=US2003196542&CY=nl&LG=nl&DB=EPD)
humor (http://l2.espacenet.com/espacenet/viewer?PN=CZ14533U&CY=nl&LG=nl&DB=EPD)

En zo kan je nog wel een tijdje doorgaan

Javaca
4 februari 2005, 10:16
Mag ik jullie er aan herinneren dat er wel meer kopieën van boss pedaaltjes zijn. Vaak gemaakt door aziatische merkjes.

http://resource.harshnoise.com/max_phaser.jpg
Een regelrechte kopie

http://www.guitarasylum.com/jpgamps/digitech/metalmaster.jpg
De digitechs maken ook een grote knipoog naar boss

http://www.yerasov.ru/images/big/effect_fc1.jpg
Dit obscure russische geval wilde ik jullie ook niet onthouden

Antal
4 februari 2005, 12:27
http://www.guitarasylum.com/jpgamps/digitech/metalmaster.jpg
De digitechs maken ook een grote knipoog naar boss

Deze vind ik echt niets van Boss weghebben. Hij lijkt qua schema voor geen meter op welk Boss pedaal dan ook. De behuizing heeft er wel iets van weg, maar met dusdanig veel eigen elementen er in dat het niet echt een kopie te noemen is.

Ic3gl0vE
4 februari 2005, 14:23
Die yerasov is cool, daar zit zelfs BOSS lettertype op :D

ijff
4 februari 2005, 17:35
Ik heb ook een keer iets gehoord over backwards routing... dat je wel patent kunt leggen op de manier waarop je componenten op een printje plaatst, maar níet op de componentensamenstelling... Zo zou je een pedaal dus gewoon mogen nabouwen als je de boel maar op een andere plek zet dan bij het origineel het geval is.

Ook kun je natuurlijk geen patent leggen op een golfvorm lijkt me

Bedoel je toevallig 'backwards engeering? Idee daarvan is dat een groep wetenschappers exact de werking van een product gaan beschrijven. Vervolgens gaat ze, of een andere groep wetenschappers een product ontwikkelen dat aan die beschrijving voldoet. Je krijgt dan een kopie van het originele product, die van binnen vaak volstrekt anders in elkaar zit en dus worden er ook geen patenten geschonden.

Javaca
4 februari 2005, 19:13
http://www.guitarasylum.com/jpgamps/digitech/metalmaster.jpg
De digitechs maken ook een grote knipoog naar boss

Deze vind ik echt niets van Boss weghebben. Hij lijkt qua schema voor geen meter op welk Boss pedaal dan ook. De behuizing heeft er wel iets van weg, maar met dusdanig veel eigen elementen er in dat het niet echt een kopie te noemen is.

Heb het ook over de behuizing

centuriesaway
11 februari 2005, 20:34
zien er wel nice uit ben ook wel beniewd naar het geluid!!

centuriesaway
11 februari 2005, 20:34
zien er wel nice uit ben ook wel beniewd naar het geluid!!

Mitch
2 maart 2005, 17:17
Toch maar even omhoog schoppen.
Ik kwam dit nieuws tegen op HC, dus hier een kopie voor degenen die dat niet volgen.....

Check deze beschrijving op de website van Behringer bij een distortionboxje van ze:



Take off with overdrive, distortion or a combination of both in just one powerful pedal! This BEHRINGER product has been designed to compete head to head with the Boss® OS-2*. We’ve included dedicated Level, Tone, Drive and Color controls for effortless sound shaping. We’ve included a status LED for effect On/Off and battery check, and you can run your OD100 on a 9 V battery or a DC power supply (not included). For absolutely noise-free operation, a first-class electronic On/Off switch is integrated. Get unapologetic distortion while preserving the character of single-coil guitar pickups.

Designed for use with: Guitar/Bass

* Let’s be clear. This is exclusively a BEHRINGER product. It is not in any way associated with and has not been approved, licensed, sponsored, endorsed, designed or manufactured (or anything else for that matter!) by ROLAND®/BOSS® or anyone other than BEHRINGER.
All Trademarks mentioned belong to their respective owners and are not affiliated with BEHRINGER.

Pittig !

Dan dit persbericht:


Roland Sues Behringer Over Boss Guitar Pedals

On Feb. 25 th, Roland Corp. announced it has sued Behringer International GmbH and its subsidiaries to enforce Roland's trade dress, trademark, and other intellectual property rights in and to the guitar effects pedals manufactured, distributed, and sold by Roland's division, Boss, as well as other Roland products.

The complaint, filed in the U.S. District Court for the Central

District of California, alleges that at the January, 2005 NAMM Show, Behringer announced the launch of a line of guitar effects pedals which replicate the distinctive design features of the Boss pedals with such painstaking detail that the Behringer pedals are nearly indistinguishable from the Boss pedals. Roland contends that this is no coincidence, and that the overall look and feel of the Behringer pedals is intentionally designed to confuse consumers as to the origin, sponsorship, or affiliation of the Behringer Pedals, and to capitalize and profit from Roland's success, its reputation, and the goodwill that it has developed over the years.

The complaint also alleges that in an effort to gain industry acceptance of the cloned pedals, Behringer falsely assured industry retailers that the Behringer line of pedals was approved and endorsed by Roland.

Roland's subsidiary and exclusive U.S. distributor, Roland

Corp. U.S. , has joined the suit as plaintiff. Plaintiffs are suing Behringer for trademark and trade dress infringement, unfair competition, and a number of other causes of action aimed at protecting plaintiff's intellectual property rights.

Dennis Houlihan, president of Roland Corporation U.S. , commented: "Imitation is not flattery, and is far from sincere, when the subject is Roland's valuable trade dress. Roland has expended monumental effort and substantial amounts to create and promote the design elements of its Boss line of guitar effects pedals. Behringer's replication of the famous Boss trade dress has caused extensive damage to Roland and its reputation, and Behringer's false claim that Roland has endorsed

Kijkend naar de geschiedenis is de kans dat Amerikanen winnen van Duitsers vrij groot :D

Speeddemon
2 maart 2005, 22:01
Kijkend naar de geschiedenis is de kans dat Amerikanen winnen van Duitsers vrij groot :D
Dat niet alleen, maar een andere grapjas had op HCFX ook foto's gepost van Mr. Roland himself (ouwe stoere japanner) en Uli Behringer.

Er klonken toen dingen als
"ten buck says the samurai whips the Sauerkraut's ass!" :D

Nielsje
2 maart 2005, 22:11
we zullen het allemaal wel weer horen..

maarrr... krijgen we een een stormloop op behringer fx boxjes, omdat ze zometeen te boek staan als 'law-suit' pedals?

LordRiffenstein
3 maart 2005, 07:37
Kijkend naar de geschiedenis is de kans dat Amerikanen winnen van Duitsers vrij groot :D

Nope, als je even kijkt op de Behringer-site, dan zie je dat de Boss-klonen ondertussen van look verandert zijn. Aangezien er ook nog geen enkel exemplaar van die Boss-lookalikes verkocht is, heeft Rolad/Boss volgens mijn geen case tegen Behringer. Ze zullen nl. moeten bewijzen dat ze verlies gemaakt hebben door de klonen van Behringer en dat zal dus niet het geval zijn.

Quink
3 maart 2005, 10:13
Kijkend naar de geschiedenis is de kans dat Amerikanen winnen van Duitsers vrij groot :D

Nope, als je even kijkt op de Behringer-site, dan zie je dat de Boss-klonen ondertussen van look verandert zijn.

Nope??? Roland lost een schot voor de boeg, en Behringer gaat gelijk overstag. Dat lijkt me toch al de eerste slag voor Roland? :???:

Antal
3 maart 2005, 10:21
Marketingtechnisch was dit een erg slimme zet van Behringer. Want er wordt wel veel over geluld op het moment!

LordRiffenstein
3 maart 2005, 10:58
Nope??? Roland lost een schot voor de boeg, en Behringer gaat gelijk overstag. Dat lijkt me toch al de eerste slag voor Roland? :???:

Behringer wou gewoon weten of Boss/Roland zou reageren, ze passen het design een beetje aan (is dus al gebeurd) en Boss/Roland kan niks meer doen. Die rechtzaak komt er gewoon niet en Boss/Roland MOET dit doen om hun eventuele patenten te beschermen.

LordRiffenstein
3 maart 2005, 10:59
Marketingtechnisch was dit een erg slimme zet van Behringer. Want er wordt wel veel over geluld op het moment!

Kijk, iemand die het spelletje begrijpt! :-D

Antal
3 maart 2005, 11:05
Marketingtechnisch was dit een erg slimme zet van Behringer. Want er wordt wel veel over geluld op het moment!

Kijk, iemand die het spelletje begrijpt! :-D

Ja, zo werkt het toch gewoon. Dit is een partij gratis reclame waar je niet goed van wordt. Daar hadden ze nooit tegenop kunnen adverteren.

Vampire
5 maart 2005, 23:34
Heeft nog niemand een van deze pedalen gekocht?

http://www.meibergen.nl/aanbiedingen/effecten.html > Deze winkel heeft ze kennelijk al, ik ben toch wel erg benieuwd geworden... :o

amon
6 maart 2005, 12:30
bedankt voor die link.

Ik heb ze gemaild met de vraag naar die racktuner, deze is pas 2e kwartaal 2005 leverbaar, dus nog even wachten. De prijs zal waarschijnlijk 69 euro zijn....
Ik ga hem zeker kopen als het zo ver is!

Bl44t44p
6 maart 2005, 12:50
Heeft nog niemand een van deze pedalen gekocht?

http://www.meibergen.nl/aanbiedingen/effecten.html > Deze winkel heeft ze kennelijk al, ik ben toch wel erg benieuwd geworden... :o

Mankeert er nou iets aan mijn ogen of zijn die prijzen echt zo achterlijk laag??? Dit kan toch niet :???:


Edit: Ok, heb nu het topic gelezen ;) Maar dan nog... ook al klinken die dingen kut, €19 is niks ! :P

Vampire
6 maart 2005, 12:54
Nee, ze zijn dus echt zo laag, maar ook van plastic, dus zullen iets sneller kapot gaan...

Maar ja een Boss pedaaltje gaat misschien 25 jaar mee, 5 Behringer pedaaltjes gaan samen ook vast wel 25 jaar mee :razz:

AART
6 maart 2005, 13:32
bedankt voor die link.

Ik heb ze gemaild met de vraag naar die racktuner, deze is pas 2e kwartaal 2005 leverbaar, dus nog even wachten. De prijs zal waarschijnlijk 69 euro zijn....
Ik ga hem zeker kopen als het zo ver is!

+1

zeer geinteresseerd hiero....

andre71
10 maart 2005, 17:48
zo voor dat geld ga ik de digitale delay zeker proberen.

Bates15
16 maart 2005, 13:29
Toevallig het stukje in de Musicmaker gelezen? Daar stond een mooi artiekel in over deze pedalen.... Geen zin om het over te tikken dus lees het zelf maar ff... HEEL ERG N E G A T I E F... over Behringer zijn wijze van werken en kwaliteit en service.

jorrit
16 maart 2005, 14:46
stond er ook wat over de tuners? heb intresse in of zo'n rack tuner of zo'n pedaal tuner...

Antal
16 maart 2005, 16:22
Toevallig het stukje in de Musicmaker gelezen? Daar stond een mooi artiekel in over deze pedalen.... Geen zin om het over te tikken dus lees het zelf maar ff... HEEL ERG N E G A T I E F... over Behringer zijn wijze van werken en kwaliteit en service.

Je kunt het niet scannen toevallig?

hexxxus
16 maart 2005, 18:46
TYPEN KRENG !!!! :razz:

Ic3gl0vE
16 maart 2005, 19:26
over Behringer zijn wijze van werken en kwaliteit en service.

Niks mis met behringer service, als je zegt dat iets stuk is vervangen ze het gewoon meteen. En ja, er is misschien nogal vaak iets stuk, maar het wordt toch meteen wel vervangen door ze

Javaca
16 maart 2005, 21:36
Kan iemand dat artikel ff scannen? Event. heb ik wel wat webspace.

Swampash
16 maart 2005, 22:42
Niets is irritanter dan een tuner die van links naar rechts schiet. Van die zenuw dingen zeg maar. Mijn mening is dat Korg de enige is die echt goede en vooral ook mooie racktuners maakt.
Voor mij absoluut geen behringer.

JesseBeau
16 maart 2005, 22:56
Gruwelijk die pedaaltjes... koop altijd een paar. Een reserve voor als je de ander plattrapt!

vester86
16 maart 2005, 23:04
@Swampash

eerst kijken, dan oordelen, niemand heeft zo'n tuner nog in het echt gezien, dus je kunt er geen KUT over zeggen

Wormaap
16 maart 2005, 23:12
@Swampash

eerst kijken, dan oordelen, niemand heeft zo'n tuner nog in het echt gezien, dus je kunt er geen KUT over zeggen
Hee! Dat wilde ik zeggen :-D

vester86
16 maart 2005, 23:17
en voor 65 euro wil ik best een discobalkje in me rackje hebben hoor :razz:

Bates15
17 maart 2005, 11:01
VOORUIT DAN MAAR:

De weg van Behringer (B) loopt dood:
B introduceerde tijdens de NAMM 2005 10-tallengit.pedaaltjes van 23 eurie p.s. MM's Freddy Verhoeve luidt de noodklok. B geeft veel voor weinig, maar levert ook het bewijs dat dit systeem uiteindelijk dood loopt. Het gaat om kopieen van de gehele Boss lijn een aantal pedalen van Morley en ga zo maar door. Al deze producten zijn, zoals B dat zegt, 'modelled' after. Waar dit verhaal alarmerend wordt is dat het hier gaat om een aanval op merken die wel inovatief zijn, kwaliteit leveren en service verlenen. Een verhaal van een dealer uit Den Haag is illustratief. Een klant koopt een B mixer en na 3 maanden gaat de voeding stuk.De dealer belt B en vraagt een nieuwe voeding. Hij krijgt te horen dat deze aleen per 10 besteld kunnen wordenen geen onderdeel vormt van de garantie. Een Eindhovense dealer lost het als volgt op: "We pakken een nieuwe mixer, halen de voeding eruit en gooien de rest van de mixer weg".
Op de Namm vertelde Mike vd Logt, B manager voor Canada, dat de pedalen niet voor service of reparatie in aanmerking komen, maar gewoon door de dealer omgeruild moeten worden. Je koopt dus een wegwerpproduct zonder service. Belangerijker is dat de markt schade ondervindt waardoor er minder mogelijkheden zijn voor inovatie en marketing. Uli B begon ooit als gatalenteerd musicis/technicus en bracht kwalitatieve producten op de markt die concurerend waren. Uli, ga terug naar je wortels en dwing respet af met inovatie. Einde....

Ik kan je nog een paar verhalen vertellen van B licht mixers, lampen, rand app enz enz.... 23 eurie is wel erg goedkoop. Kado prijs voor een vriend ofzo :)

Swampash
17 maart 2005, 18:40
@vester

Volgens mij wil je liever een Korg maar dan moet je een tweede krantenwijk erbij nemen. Ja nu begrijp ik je reactie. :razz:

ieme
17 maart 2005, 19:24
1 keer posten is genoeg... :razz:

Dirk_Hendrik
17 maart 2005, 19:30
:evil:
Modbreek enzo
Bates,

Thanks voor het ovetikken. Als je je "page not blabla" krijgt druk je 2 keer op back en daarna op refresh. Hoef ik geen 6 posts (met dezelfde foutmelding) te verwijderen.

ieme
17 maart 2005, 19:32
Moet je eens een topic proberen te openen! ben je een half uur verder!
(of ben ik de enige met dit probleem?)

Dirk_Hendrik
17 maart 2005, 19:55
Moet je eens een post van een ander aanpassen. Da's pas een kutklus! :-D

amon
17 maart 2005, 20:12
Moet je eens een topic proberen te openen! ben je een half uur verder!
(of ben ik de enige met dit probleem?)

type je dingetje -> knippen -> type 'sdjfh' oid... -> klik 'ok' -> bewerk je post -> plakken...

Antal
17 maart 2005, 20:19
Moet je eens een topic proberen te openen! ben je een half uur verder!
(of ben ik de enige met dit probleem?)

Waarschijnlijk ben je wel de enige die na 2700 posts nog niet weet dat je ze in je profiel terug kan vinden ja :wink:

BlackSun
17 maart 2005, 20:31
In het artikel wordt niks gzegd over de geluidskwaliteit van die dingen. Als ze ene beetje lekker klinken wil ik wel zo'n wegwerp pedaal kopen voor 23 euri....koop er gewoon 2, en ben nog goedkoper uit :D

Bates15
17 maart 2005, 23:40
Jaja, maar ik bleef ook kijken of ik inderdaad iets dubbel had gepost en ik bleek nog helemaal niets te hebben gepost.... En nu ik van werk terug kom zal ie er wel 8 keer in hebben gestaan. Ach, dan doen die Mods ook eens wat nuttigs.... ;)

23 euri is erg weinig en als ze goed klinken.... Boss zal wel een verbod op produceren eisen of zoiets maar dan hebben we de pedaaltjes al :)

MazeMouse
28 maart 2005, 22:58
en voor 65 euro wil ik best een discobalkje in me rackje hebben hoor :razz:
En waarschijnlij vind het publiek zo'n lampje alleen maar enorm PIMP

(ik bedoel: de V-amp Pro is ook enorm bling bling met al die ledjes :P)

Mike McCready
28 maart 2005, 23:32
Iemand al een idee wanneer ze in de winkel komen te liggen?

iam
29 maart 2005, 00:00
ik ga naar de musikmesse, zal ze daar eens testen

Dirk_Hendrik
2 april 2005, 21:33
bumpje.
Speciaal voor Pordex... :roll:

Pordex
4 april 2005, 14:46
Whats up Dirk?
Die link deed t niet :roll:

Dirk_Hendrik
4 april 2005, 18:39
Bij mij doettie het prima. Misschien moet je er eens op klikken?

Javaca
5 april 2005, 00:54
Heeft iemand al informatie over wanneer ze in de winkel verschijnen?

Dirk_Hendrik
5 april 2005, 09:40
Na even naar www.behringer.de te zijn gesurfed:
2e kwartaal 2005.... dat gaan ze dus niet halen.

hexxxus
12 mei 2005, 18:43
Naar boven halen maar weer.

Ik kan mijn zenuwen nauwelijks de baas.

hugo
12 mei 2005, 23:08
er zijn er al een aantal te koop volgens mij iig in duitsland, degene die ik erg interresant vind is deze http://www.behringer.com/ADI21/index.cfm?lang=ENG, om mijn piezo geluid wat op te krikken, blijft toch een beetje iel klinken, ik weet alleen niet of het ook al in nederland te koop is

Javaca
13 mei 2005, 10:54
Hier in NL nog niets gezien.

sickpunk
13 mei 2005, 22:28
peter johanzen in alkmaar heeft 3 soorten(van die di/pre-amp/direct record dingen, voor bass, gitaar en akoestische) meer weet ik niet(krijg altijd mail van hem) de rest zou komen in augustus ofzo had ie het over(dan kwam er in elk gveal weer meer)

outside
14 mei 2005, 15:13
De wah is mss wel interessant en al die effecten zijn idd een pak goeikoper dan die van de bekendere merken. Maar hoe zit dat met de bypass, kweet niet of er daar zoiets opzit, ik weet ook ni goed waarvoor dat dient, weet alleen dat de effecten dan worden uitgeschakeld, maar als je niet op de wah duwt, dan komt er toch geen effect? en wa ist verschil tussen true bypass en bypass?

dano
15 mei 2005, 13:07
ik ben op zich erg benieuwd naar die tuner van 17 euro, in pedaalvorm, die is zeker het testen waard denk ik...Hoop dat hij een beetje stil is en zuiver uiteraard!

KLIK TUNER (http://www.audiopower.nl/product_info.php?products_id=491&osCsid=ae72bb6f2cb133a344226ba3c34d58c8)

outside
15 mei 2005, 16:37
16,4 euro :o is het nog niet goeikoop genoeg ? :) , maar mij hoor je niet kagen hoor :wink: blijf maar dalen in prijs!

Azrael
15 mei 2005, 17:04
Jeetje die dingen kosten echt niks...........zou het klinken? :razz:

jorrit
15 mei 2005, 18:29
de vraag is wanneer komen ze binnen :evil:

k wil die tuner dan is mn board af..
iemand al wat gehoord?

EpiCenturiesAWAy
15 mei 2005, 18:47
Mm ja ik zie die tuner wel zitten als hij een beetje meevalt en voor die prijs :o :-D , nu moet ik altijd men kabel uittrekken en nog eens in mn stemkastje steken: vrij onhandig :-?

Malochia
15 mei 2005, 20:24
ik ben op zich erg benieuwd naar die tuner van 17 euro, in pedaalvorm, die is zeker het testen waard denk ik...Hoop dat hij een beetje stil is en zuiver uiteraard!

KLIK TUNER (http://www.audiopower.nl/product_info.php?products_id=491&osCsid=ae72bb6f2cb133a344226ba3c34d58c8)

Wow, die prijzen, haha.

Straks krijg je ze nog gratis bij een pakje boter. :razz:

Maar, ben toch benieuwd of ze meer zijn dan een speeltje.

Azrael
15 mei 2005, 20:42
Behringers kennende..........2 keer stampen en stuk :-D

dano
15 mei 2005, 21:04
als ze uit zijn, bestel ik er gewoon een, kijken of het wat is, zoniet ben ik ook geen bergen geld kwijt ;D

iam
15 mei 2005, 21:57
op die ene site staan ze al te koop, dus ze moeten toch al uit zijn dan?

dano
15 mei 2005, 22:06
artikel nog niet leverbaar...

ow let op bij die sjop:


Alle prijzen excl. 19% btw BASTARDS...Mag toch eigenlijk niet?

BEHRINGER TUNER (http://www.audiopower.nl/product_info.php?manufacturers_id=10&products_id=491&osCsid=ae72bb6f2cb133a344226ba3c34d58c8)

awell we wachten af, 16 euro +19 procent is nog erg weinig:)

Javaca
20 mei 2005, 11:31
MP heeft die muff en smallstone ripoffs nu in het assortiment.

schwalbe
20 mei 2005, 14:17
Bij Tonika in Grunn lagen de sansamp voorversterker kopieen van behringer al te koop. Ik wou wel zo'n kopie van de sansamp BDDI, maar ging uiteindelijk weg met een behringer mic 200: die heeft tenminste een metalen behuizing en meegeleverde voeding en kan behalve voor bas ook nog voor vocals, gitaar, en vanalles gebruikt worden. Ik gebruik hem als preamp/DI voor bas. Kostte me 59,- (de sansamp-kopie was 39,-)

up-guitarman
21 mei 2005, 14:47
Die tuner lijkt me nog wel iets !!! Ik ben zelf op zoek naar eentje en 23 euro is niet veel...
Kan iemand me daar toevallig meer over vertellen ???

dano
21 mei 2005, 18:46
eh ja dat hij nog niet verkrijgbaar is?

JCG
22 mei 2005, 15:43
Behringers kennende..........2 keer stampen en stuk :-D

het nieuwste na je gitaar verrot slaan op het podium, je stompbox verrot trappen en het publiek in schoppen 8-) . En met een beetje mazzel raak je zo'n jankende emo mietje die achteraan staat :wink:

EpiCenturiesAWAy
22 mei 2005, 16:25
Behringers kennende..........2 keer stampen en stuk :-D

het nieuwste na je gitaar verrot slaan op het podium, je stompbox verrot trappen en het publiek in schoppen 8-) . En met een beetje mazzel raak je zo'n jankende emo mietje die achteraan staat :wink:

Iets tegen emo ??

Wormaap
22 mei 2005, 18:53
Als de pedaaltjes Behringer-like zijn kun je er juist met een tank overheen rijden en doen ze het nog. Mijn ervaringen met Behringer zijn in ieder geval dat't over het algemeen juist niet stuk te krijgen is (dan heb ik't het over een PA-set met toebehoren, want daar heb ik daadwerkelijk mee gewerkt :P)

Rickest
23 mei 2005, 09:37
haha grapjas,

k vind berhinger egt troep, die mixers die ze verkopen zijn eg zo bagger, die podmetertjes zijn binnen een jaar of 2 standaard kapot

pol
23 mei 2005, 09:48
geen problemen met die mixers hier.
Ok, een mackie of een soundcraft klinkt wel beter,maar is ook een heel stuk duurder.
En als die behringer stukgaat koop je gewoon een nieuwe, of ga je over naar iets beter.

Wormaap
23 mei 2005, 12:35
De Behringer DJ-mixertjes hebben inderdaad wel eens wat problemen, maar de livemixers werk ik nu zo'n 2 en'n half jaar mee, en nog geen enkel defect gehad :) En sowieso, zou het kapotgaan kun je't 5 keer vervangen voordat je de prijs van een duurder merk hebt bereikt.

Wormaap
23 mei 2005, 12:36
Maar jij hebt natuurlijk uitgebreide jarenlange ervaring met meerdere Behringer mixers zodat je het oordeel dat de potmeters na 2 jaar standaard kapot gaan ook bij kan staan met feiten?

Fumi SG
23 mei 2005, 22:59
ik zal donderdag eens kijken of ik wat van dat spul kan testen bij MP. Ga ik hardware halen voor m'n Explorer... zo'n flortuner lijkt mij wel makkelijk. :)

Rickest
24 mei 2005, 18:33
Wormaap Geplaatst: Ma Mei 23, 2005 11:36 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Maar jij hebt natuurlijk uitgebreide jarenlange ervaring met meerdere Behringer mixers zodat je het oordeel dat de potmeters na 2 jaar standaard kapot gaan ook bij kan staan met feiten?


Ja die jarenlange ervaring heb ik zeker, maar daar gaat het nou nie om. Ik wilde ook alleen even aangeven dat de Behringer Mixers nie zo geweldig zijn. Ik wilde nie de betweter uit lopen hange zoals jij, maar als je feiten wilt koop je zelf maar lekker een Berhinger Mixertje dan zal je al zelf ook wel merken dat er beter op de markt is dan Berhinger;), maar dat zal jij met je twee en half jaar lange ervaring natuurlijk ook wel weten he :razz:

Rickest
24 mei 2005, 18:48
Wormaap Geplaatst: Ma Mei 23, 2005 11:36 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Maar jij hebt natuurlijk uitgebreide jarenlange ervaring met meerdere Behringer mixers zodat je het oordeel dat de potmeters na 2 jaar standaard kapot gaan ook bij kan staan met feiten?


Ja die jarenlange ervaring heb ik zeker, maar daar gaat het nou nie om. Ik wilde ook alleen even aangeven dat de Behringer Mixers nie zo geweldig zijn. Ik wilde nie de betweter uit lopen hange zoals jij, maar als je feiten wilt koop je zelf maar lekker een Berhinger Mixertje dan zal je al zelf ook wel merken dat er beter op de markt is dan Berhinger;), maar dat zal jij met je twee en half jaar lange ervaring natuurlijk ook wel weten he

Ic3gl0vE
24 mei 2005, 21:07
haha grapjas,

k vind berhinger egt troep, die mixers die ze verkopen zijn eg zo bagger, die podmetertjes zijn binnen een jaar of 2 standaard kapot

Jouw spelling is pas troep. Een podmeter, heeft dat iets met Line6 te maken?

Ik zal niet beweren dat ik mijn Behringer mengpaneeltje erg goed vind (ruizig), maar 2x mono, 4x stereo en 5 xlr ingangen en 60mm faders voor maar 139 euro is ook èrg weinig en om mee te beginnen is het gewoon perfect.

Wormaap
24 mei 2005, 22:25
Heb je me ooit horen zeggen dat ik Behringer het beste vind? En heb ik ooit gezegd dat die Behringer mixer m'n eerste was? ;)
Het feit dat'ie het nu 2 en'n half jaar puik doet zegt wat mij betreft al genoeg over hetgeen waar jouw stelling 'de potmeters zijn standaard na 2 jaar kapot' op gebaseerd is :)
Tuurlijk is een XL250 beter, maar voor de prijs is Behringer top, en dat gezeur over hoe snel het kapot gaat is op niks gebaseerd.
Mijn vraag aan je was trouwens of je ook jarenlange ervaring met Behringer hebt, waardoor je met feiten kan aantonen dat jij inderdaad 10 Behringer mixers hebt gehad waarvan bij 8 stuks de pots na 2 jaar kapot waren, die vraag ga je nieteens op in, maar in plaats daar van noem je me een betweter :roll:

Rickest
25 mei 2005, 13:35
haha jullie hebbe eg stress om nix

mar jonges veel plezier met jullie berhinger mixertjes, dan ga ik lekker verder met m'n Allen & Heath ok?

en een line 6 heeft nix te maken met een behinger mixer maargoe;) ik zei ook niet dat t r wel wat mee te maken zou hebbe

Trocar
25 mei 2005, 13:43
en een line 6 heeft nix te maken met een behinger mixer maargoe;) ik zei ook niet dat t r wel wat mee te maken zou hebbe

Dat was een opmerking i.v.m. met het ontzettend slechte taalgebruik en spelling van jou (podmeter (Pod = Line 6) i.p.v. potmeter bijvoorbeeld).
:roll:

Rickest
25 mei 2005, 14:00
haha moet alles hier correct nederlands zijn ofzo?

in dat geval moet je het ff zeggen hoor dan zal ik wel nederlands voor je type,,

maar voor die knul, een poDmetertje heeft niets met een line 6 te maken,, zijn we nu allemaal weer blij?

Fuhgawz
25 mei 2005, 14:36
Helemaal correct ABN wordt hier toch door bijna niemand getypt, maar er wordt wel van je verwacht dat je toch een beetje je best doet om het leesbaar te houden voor iedereen. Dat wil onder andere zeggen dat je woorden helemaal afmaakt (werkwoorden eindigen op een 'n'), geen woorden opzettelijk fout schrijft ('nix' moet 'niks' zijn), geen afkortingen gebruikt die niet bestaan ("dat t r") en gebruik maakt van interpunctie (begin je zinnen met een hoofdletter en eindig met een punt, uitroepteken of vraagteken).
Ik zeg dit niet om opzettelijk te zeuren of zo, maar je wordt op dit forum geheid als bRe3z4h-bitch opgevat en echt niet serieus genomen als je zinnen niet kloppen, zoals je in dit topic al een beetje ondervonden hebt. Zo'n moeite is het bovendien echt niet en je houdt het leesbaar voor de rest.
Daarnaast is het weldegelijk poTmeter met een 'T', aangezien het een afkorting is van het woord poTentiometer. Zoek het maar op.

Wormaap
25 mei 2005, 14:36
Volgens mij begint hier de aap uit de mouw te komen :) Jij hebt (of althans zegt dat je hebt) een A&H en daarom is Behringer ineens waardeloos, en het feit dat er mensen zijn die het spul wél op waarde kunnen schatten frustreert je :) Waarschijnlijk gaat't lezen ook nog vrij lastig, want ik heb al eerder gezegd dat er zeker beter is (mijn verwijzing naar de XL250 waarmee ik gewerkt heb, je weet wel, Midas ;) ) maar Behringer is voor het geld érg leuk spul, de mic preamps zijn zelfs gewoon goed. En het gezeur over degelijkheid is 100% misplaatst, want het Behringer spul waar ik mee werk doet het al een behoorlijke tijd prima en heeft nog nooit gebreken vertoond. En dat is waar deze hele 'discussie' over begon :)
Maar goed, ga maar lekker verder met je A&H en voel je maar heerlijk superieur omdat wij Behringer leuk spul vinden :) Ik zal er verder niet mee zitten zolang je ophoudt met onwaarheden erover verkondigen.

Rickest
25 mei 2005, 15:15
he gast ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met berhinger tafels, dat wil niet zeggen dat al het Berhinger gebeure fout is. Verder heb ik wel zeker een A&H tafel voor het geval je dat niet geloofd.

Maar moet iedereen elkaar op dit forum echt zo dissen ofzo:P, jezus man het lijkt wel of iedereen hier alleen maar zit om elkaar af te zeiken, je vraagt niet eens naar waarom ik dat zeg maar je gaat er al gelijk tegenin. En dat van dat poTmetertje deed ik inderdaad fout, en dat ging net weer fout,, sorry sorry:P

Antal
25 mei 2005, 17:29
he gast ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met berhinger tafels, dat wil niet zeggen dat al het Berhinger gebeure fout is. Verder heb ik wel zeker een A&H tafel voor het geval je dat niet geloofd.

Je zal er best 1 hebben. Maakt mij niet uit. En ik ben ervan overtuigt dat hij beter is dan behringer. De vraag is alleen of het spul ook een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft :wink:


Maar moet iedereen elkaar op dit forum echt zo dissen ofzo:P, jezus man het lijkt wel of iedereen hier alleen maar zit om elkaar af te zeiken, je vraagt niet eens naar waarom ik dat zeg maar je gaat er al gelijk tegenin. En dat van dat poTmetertje deed ik inderdaad fout, en dat ging net weer fout,, sorry sorry:P

We zeiken niemand af. Alleen jou :razz: :wink:

Rickest
25 mei 2005, 20:52
leuk man, de prijs kwaliteit verhouding doet er voor mij niet veel toe. het gaat om de kwaliteit die je uiteindelijk hebt. En dan is een A&H tafel toch een stuk beter als een berhinger. maar he laten we lekker stoppen met deze discussie, jullie hebben toch gelijk ok;)

en de enige reden waarom ik afgezeken word, is omdat jullie al gelijk een oordeel klaar hebben, als je over Berhinger slechte feedback geeft, kan je het op dit forum sowieso al schudden. Net als wanneer wat zegt over een richwood gitaar...

up-guitarman
25 mei 2005, 21:12
Dat de kwaliteit van jou tafel beter is staat vast. Maar er moet toch ook iets zijn voor de beginnende muzikant/soundman !!! Die kan zo'n dure tafel niet aanschaffen, je kan beter met iets goedkoops beginnen en voor de prijs is Behringer gewoon een van de beteren !!!

En dat het er voor jou niet veel toe doet heeft wss te maken met het feit dat je al langer bezig bent en daarom echt degelijk materiaal wilt ofwel gewoon geld teveel hebt, maar je kan een beginner of semi-gevorderde toch niet verwijten dat hij geen geld heeft om in een dure tafel te steken of dat hij dat er gewoon nog niet in WIL steken ...

Fuhgawz
25 mei 2005, 21:26
en de enige reden waarom ik afgezeken word, is omdat jullie al gelijk een oordeel klaar hebben, als je over Berhinger slechte feedback geeft, kan je het op dit forum sowieso al schudden. Net als wanneer wat zegt over een richwood gitaar...

:-D

Ic3gl0vE
25 mei 2005, 23:51
maar voor die knul, een poDmetertje heeft niets met een line 6 te maken,, zijn we nu allemaal weer blij?

Wel eens van sarcasme gehoord?

Maar goed, veel plezier met je A&H tafel. Ik hoop dat je producer kwaliteiten niet zo beroerd zijn als je spellingsniveau.

dano
26 mei 2005, 23:16
awel, het ging dus over behringer stompboxes


mod anyone?

jorrit
27 mei 2005, 16:52
jah aart zou die floortuner toch gaan testen? ben benieuwd of ie een beetje zuiver is.

hexxxus
1 juni 2005, 17:03
Ze worden al aangekondigd in het nieuwe feedback krantje....spannend......!!!!!!!!!!!!

dano
1 juni 2005, 19:23
Ze worden al aangekondigd in het nieuwe feedback krantje....spannend......!!!!!!!!!!!!

idd 19 eurie, grappig, feedback krantje had trouwens erg leuke spulletjes:)

ben benieuwd of ze die tuner nou ook krijgen:)

Javaca
2 juni 2005, 01:47
Die tuners krijgen ze ook. Dtaat op pag. 33

marc_o
2 juni 2005, 08:59
voor € 19,-

DaveItUp
2 juni 2005, 11:20
19 euro voor een tuner? Ga ik zeker overwegen hehe.

jorrit
2 juni 2005, 11:58
aangekondigd in de vorm van een datum??? ...

DaveItUp
2 juni 2005, 12:04
Volgens mij stond er mid/eind juni in t krantje.

almarvk
2 juni 2005, 15:54
Die tuner voor mij 19 euro is natuurlijk geen geld! Ik ga 'm ASAP uitproberen. Als ie een beetje goed is mag ie al blijven van mij. Voor dat geld :D

sickpunk
2 juni 2005, 16:41
ik wil de rack versie... 2-300 voor een tuner vink een beteje TE...(moet ook nog behuizing omheen) dus een eurotje of 75(bij dirk witte zelfs 69) ach... kan het altijd proberen zolang ie doet wat ie moet doen!

almarvk
11 juni 2005, 19:30
Heeft iemand er al wat van uitgeprobeerd??

Fumi SG
11 juni 2005, 20:08
nog niks getest maar zelf vind ik de 7-bands graphic eq en de A/B-switch wel interessant! :)

Maar op de site staat 'Available 3rd quarter 2005'. Da's dus in de herfst pas, en niet half juni. Maar we zullen zien...

Rickest
11 juni 2005, 20:46
Fumi SG Geplaatst: Za Jun 11, 2005 19:08 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

nog niks getest maar zelf vind ik de 7-bands graphic eq en de A/B-switch wel interessant!

Maar op de site staat 'Available 3rd quarter 2005'. Da's dus in de herfst pas, en niet half juni. Maar we zullen zien...


das toch echt vanaf juli dan he, in de zomer dus;)

m^rton
12 juni 2005, 12:29
http://www.musikland-online.de/onlineshop/giteff340526554/Behringer-AB-100-SwitchboxAmp-Selector.html

Hier staat Augustus 2005

Ben stiekem ook wel benieuwd naar de digital delay.

sickpunk
12 juni 2005, 13:44
ja elke winkel zegt weer wat anders(kwa datum)... dus dat schiet niet echt op! nouja hoor het van zelf wel als peter johanzen ze heeft, dan heeft de rest ze ook wel!

up-guitarman
12 juni 2005, 14:52
Ze mogen er stilaan gaan zijn, ik heb een nieuwe tuner nodig en voor dat geld, zou perfect zijn !!!

robert-gitarist
12 juni 2005, 18:53
Ze mogen er stilaan gaan zijn, ik heb een nieuwe tuner nodig en voor dat geld, zou perfect zijn !!!

Dan ben je niet de enigste :D

up-guitarman
13 juni 2005, 00:00
Ze mogen er stilaan gaan zijn, ik heb een nieuwe tuner nodig en voor dat geld, zou perfect zijn !!!

Dan ben je niet de enigste :D

Hehe, idd, ik vrees dat overal waar een lading binnenkomt, ze direkt uitverkocht zullen zijn. Voor die prijs kan je al eens iets teste, ook al blijkt het niets te zijn ...

almarvk
13 juni 2005, 09:37
Voor 19 euro kan je dat nog 's een doen. Een tuner van Korg (DT-10) kost al 80 euri...

jorrit
13 juni 2005, 12:27
heb er voor t weekend 2 besteld bij feedback, k krijg ze toegestuurd zo snel ze binnen zijn..... ik haat wachten

dano
13 juni 2005, 17:48
he, hoe bestel je die daar? doen ze ook aan postversturen? ;)

Tujuh
13 juni 2005, 18:36
Dat lijkt mij ook wel handig ja! De dichtstbijzijnde Feedback ligt voor mij ook niet om de hoek :-D

Javaca
14 juni 2005, 01:10
he, hoe bestel je die daar? doen ze ook aan postversturen? ;)

Nee ze sturen een afhaalkaartje.

jorrit
14 juni 2005, 16:38
betaald met credit card wordt toegestuurd... feedback is voor mij ook niet om de hoek. volgens mij zijn de verzend kosten 4 euro ofzo...

bram123
14 juni 2005, 21:35
al mensen met ervaringen met deze dingetjes???

EpiCenturiesAWAy
14 juni 2005, 21:41
Als je dit topic eens zou lezen zou je misschien zien dat ze nog niet uit zijn :roll:

bram123
14 juni 2005, 22:55
hmm ja verwarrend dat allerlei winkels die dingen wel al aanbieden op websites..

dano
15 juni 2005, 11:34
mja en dan zijn het ook nog eens computer tekeningen

Vampire
12 juli 2005, 00:03
Even een iets ouder threadje ophalen, heeft iemand ze nu inmiddels al getest? aangezien ze al te koop zijn nu en we niet meer hoeven te wachten? :)

dano
12 juli 2005, 10:26
erh waar?

Vampire
12 juli 2005, 10:36
Feedback Utrecht in ieder geval en kennelijk ook Feedback in Rotterdam. Ik heb ze gezien iig in Utrecht en ze staan ook op de site...

Javaca
12 juli 2005, 11:46
Ìk was vorige week donderdag nog in utrecht. Waar stonden ze dan?

Vampire
13 juli 2005, 10:38
In de vitrine, links achterin na de gitaren, bij de andere effecten dacht ik?

*Begint nu te twijfelen*

Ze staan al wel op de site, zonder releasedatum, dus ze zouden ze toch moeten hebben en ik dacht toch echt dat ik ze gezien had, maar nu weet ik het ook niet zeker meer :-? :???:

Javaca
13 juli 2005, 12:55
Enkel een V-ampje

Vampire
14 juli 2005, 11:12
Ok, dan heb ik me vergist, maar wel raar, want ze zouden ze toch al moeten hebben nu?

iemand? (eventueel een andere winkel dan Feedback? :-? )

bram123
15 juli 2005, 10:32
bij de feedback utreg stonden vorige week iets van 4 behringer pedaaltjes, maar dat waren een beetje vage dingetjes de schaamteloze boss ripoffs die waren er niet. wanneer ze er wel zullen zijn is niet duidelijk.

Satriani
15 juli 2005, 19:37
Wordt wellis tijd
Op de feedback site staat ze al, en er staat niks waaraan je kan zien dat ze die dingen nog niet hebben

Javaca
15 juli 2005, 23:23
Vandaag gekocht:
Een Dinosaur choruspedaal.
Gewoon op de gok.
Kostte geen fuck en klinkt verrassend lekker...

Vampire
15 juli 2005, 23:57
Vandaag gekocht:
Een Dinosaur choruspedaal.
Gewoon op de gok.
Kostte geen fuck en klinkt verrassend lekker...

Bij Feedback? of ergens anders?

Javaca
15 juli 2005, 23:59
Ergens anders.

http://www.dinosauramps.com/images/l-dch1.jpg

Vampire
16 juli 2005, 16:09
En dat heeft... wat? met de Behringer stompboxes te maken?

Swan
16 juli 2005, 16:17
ook cheapass spul

Vampire
16 juli 2005, 18:52
Dat snap ik, maar deze thread gaat speciaal over de Behringer cheapass stompboxes enzo, over hoe die (gaan) klinken. Vandaar...

Satriani
16 juli 2005, 19:02
Check imbox vampire :wink:

thijsov
26 juli 2005, 16:27
Vandaag naar Rock Palace geweest, zij hebben ze niet, omdat er geen garantie op die dingen zit en ze zo vaak kapot gaan, dat hij niet wil zeggen: sorry, geen garantie!


aldus de verkoper bij Rock Palace...

Antal
26 juli 2005, 16:57
Mag je in nederland iets verkopen zonder garantie dan? :???:

bat
26 juli 2005, 20:51
Nee, dat mag niet.

Ik denk dat Rock Palace eerder geen zin heeft in de moeilijke manier van garantieafwikkeling bij deze fabrikant.

schizo910
26 juli 2005, 22:20
Vandaag naar Rock Palace geweest, zij hebben ze niet, omdat er geen garantie op die dingen zit en ze zo vaak kapot gaan, dat hij niet wil zeggen: sorry, geen garantie!


aldus de verkoper bij Rock Palace...

Hoe weet hij sowieso dat die dingen zo vaak kapot gaan als ze nog nergens verkocht worden? Of i.i.g. nog maar zo kort op de markt zijn?

robert-gitarist
26 juli 2005, 22:27
Vandaag naar Rock Palace geweest, zij hebben ze niet, omdat er geen garantie op die dingen zit en ze zo vaak kapot gaan, dat hij niet wil zeggen: sorry, geen garantie!


aldus de verkoper bij Rock Palace...

Hoe weet hij sowieso dat die dingen zo vaak kapot gaan als ze nog nergens verkocht worden? Of i.i.g. nog maar zo kort op de markt zijn?

Tsja dr word wat afgeroddeld he ;)
1of ander typ heeft misschien iets keer gehad van Behringer dat kapot is gegaan.misschien zijn fout of wat dan ook,heeft gezegt ah rotzooi gaat kapot blablabla...die ander zegt weer van neej moet je niet kopen gaat kapot...enzo enzo enzo enzo.
;) :D

Javaca
26 juli 2005, 22:59
Laatst bij een concertje geweest waar ze een vrij complete behringer-setup hadden. (flinke PA, gitaarhalfstack, bassstack) Klonk best lekker. Het ligt niet aan de knoppen, maar aan de klojo die ze bedient.

robert-gitarist
26 juli 2005, 23:02
Laatst bij een concertje geweest waar ze een vrij complete behringer-setup hadden. (flinke PA, gitaarhalfstack, bassstack) Klonk best lekker. Het ligt niet aan de knoppen, maar aan de klojo die ze bedient.

Precies!!
Sommige lui kunnen er gewoon niet meer omgaan ;)

Reel Big Fish
27 juli 2005, 07:00
Ik ben toch erg benieuwd moet ik zeggen, zulke dingen zijn leuke kerstkado's. Niet te duur maar toch bruikbaar... nouja,... eerst maar eens afwachten! ;)

almarvk
27 juli 2005, 08:36
Daarom! Je kan het altijd uitproberen als zo'n pedaaltje 20 euri kost. Ik moet nog steeds de tuner uitproberen...

Mike McCready
27 juli 2005, 11:10
Ik krijg steeds meer de indruk dat dit gewoon één grote naamsbekendheid stunt is en dat die pedalen nooit op de markt komen... :???:

schizo910
27 juli 2005, 11:20
Ik krijg steeds meer de indruk dat dit gewoon één grote naamsbekendheid stunt is en dat die pedalen nooit op de markt komen... :???:

dat zou geen stunt zijn, maar anti-reclame...

schizo910
27 juli 2005, 11:22
Vandaag naar Rock Palace geweest, zij hebben ze niet, omdat er geen garantie op die dingen zit en ze zo vaak kapot gaan, dat hij niet wil zeggen: sorry, geen garantie!


aldus de verkoper bij Rock Palace...

Hoe weet hij sowieso dat die dingen zo vaak kapot gaan als ze nog nergens verkocht worden? Of i.i.g. nog maar zo kort op de markt zijn?

Tsja dr word wat afgeroddeld he ;)
1of ander typ heeft misschien iets keer gehad van Behringer dat kapot is gegaan.misschien zijn fout of wat dan ook,heeft gezegt ah rotzooi gaat kapot blablabla...die ander zegt weer van neej moet je niet kopen gaat kapot...enzo enzo enzo enzo.
;) :D

Ik ben bang dat je gelijk hebt en dat de verhalen zo ontstaan. Als een medewerker van Rock Palace dat klakkeloos overneemt, zegt dat in mijn ogen toch wel wat over de winkel Rock Palace, zijn service en knowhow...

outside
28 juli 2005, 00:48
leo caerts (België) werkt al een tijdje niet meer met behringer omdat ze altijd problemen hadden met de garantie van behringer, zijn dus niet gewoon roddels :wink:

schizo910
28 juli 2005, 00:50
leo caerts (België) werkt al een tijdje niet meer met behringer omdat ze altijd problemen hadden met de garantie van behringer, zijn dus niet gewoon roddels :wink:

problemen met de garantie is iets anders dan beweren dat boxjes die nog niet uit zijn snel stuk gaan... dat kun je immers ng niet weten...

bat
28 juli 2005, 14:10
Misschien heeft Rock Palace ervaring met andere producten van Behringer die wel snel kapot gingen en waarbij de garantieafhandeling vanuit Behringer niet bepaald 'netjes' was.

Maar goed, dat is speculeren. Rock Palace gaat ze dus, als ik het geod begrijp, in ieder geval niet verkopen.

Mike McCready
28 juli 2005, 18:08
Ik krijg steeds meer de indruk dat dit gewoon één grote naamsbekendheid stunt is en dat die pedalen nooit op de markt komen... :???:

dat zou geen stunt zijn, maar anti-reclame...
Ik weet neit zo heel veel van economie, maar ik weet wel dat soms anti-reclame de beste vorm van reclame is.
Behringer heeft het in het begin ook al gedaan door dezelfde reeks effecten als vrijwel exacte kopiëen van Boss pedalen te promoten. Later hebben ze die dus aan moeten passen...

Satriani
28 juli 2005, 20:32
was vandaag bij feedback rotterdam en het nog ff gevraagd voor de duidelijkheid

Die pedaaltjes staan al maanden op de site maar ze krijgen ze pas eind 3e kwartaal binnen zei die gast iets van september ofzo

Ben benieuwd :roll:

schizo910
28 juli 2005, 23:40
Ik krijg steeds meer de indruk dat dit gewoon één grote naamsbekendheid stunt is en dat die pedalen nooit op de markt komen... :???:

dat zou geen stunt zijn, maar anti-reclame...
Ik weet neit zo heel veel van economie, maar ik weet wel dat soms anti-reclame de beste vorm van reclame is.
Behringer heeft het in het begin ook al gedaan door dezelfde reeks effecten als vrijwel exacte kopiëen van Boss pedalen te promoten. Later hebben ze die dus aan moeten passen...


Van reclame weet ik wel iets :wink: De stelling "het maakt niet uit hoe ze over je lullen, als ze maar over je lullen" gaat i.d.d. vaak op. Zeggen dat je pedalen gebaseerd zijn op een gerenomeerd merk is prima reclame. Zeggen dat je een product gaat maken en vervolgens niet op de markt brengt is een ander verhaal, dat wekt geen vertrouwen...

Vampire
29 juli 2005, 00:53
Van reclame weet ik wel iets :wink: De stelling "het maakt niet uit hoe ze over je lullen, als ze maar over je lullen" gaat i.d.d. vaak op. Zeggen dat je pedalen gebaseerd zijn op een gerenomeerd merk is prima reclame.

Dat is precies de reden waarom die Frisia financieringen reclames zo ultiem boring zijn. IEDEREEN vind ze saai, maar daardoor hebben mensen het er wel met elkaar over en weet iedereen waar het van is. En dat is reclame voor Frisia uiteraard.

@Satriani: Eindelijk eens wat duidelijkheid, bedankt!

outside
5 augustus 2005, 20:54
Op de site van behringer staat er bij de Hell-Babe (wah-pedaal):


Different from most pedals the Hellbabe uses complete optical control for wear-and-tear-free pedal operation (no mechanical pots and switches)

Bedoelen ze dan zoals bij de Bad horsie van morley dat je gewoon de wah moet induwen en hij werkt meteen? En op andere sites staat dat die grotendeels gekopieerd zou zijn van de Crybaby from hell van Dunlop, voor welk gengre is deze dan vooral?

Javaca
6 augustus 2005, 00:11
Het is een dunlop behuizing met een morley principe.

hexxxus
18 augustus 2005, 16:58
het is begonnen :o

http://www.behringer.com/TO100/index.cfm?lang=ENG

Mike McCready
18 augustus 2005, 17:21
Hmm, na het Lowlands weekend de tremolo eens uitproberen...

dennis808
19 augustus 2005, 10:36
het is begonnen

Het staat er inderdaad (op de site) maar helaas nog steeds geen echte foto :(

Ben benieuwd hoe die dingen er in 't echt uitzien, ze schijnen van kunststof te zijn (Ibanez soundtank anyone?)

Laatst nog ff geinformeerd bij Feedback Utrecht, en ze worden gefaseerd geleverd; volgende maand 4 types, waarvan niet bekend wordt gemaakt welke, :???: , de maand erop weer 4, en de maand daarop (nov) de rest...

ben benieuwd...

woody
26 augustus 2005, 23:54
Lijkt er toch op dat ze hier in België al geland zijn:

http://www.piens.be/prices/index.lasso?a=36208&id=5&lang=nl