PDA

View Full Version : Het grote Behringer stompboxes topic



Pagina's : 1 2 3 4 [5]

Dastard
13 november 2007, 21:55
Toch is het voor mensen met weinig geld de oplossing...en eerlijk gezegd verkoop ik meer Behringer pedaaltjes dan Boss pedaaltjes, ik had het liever omgedraaid gehad, hahaha.

Swan
13 november 2007, 21:56
tja heb laatst ook nog n reverb gehaald voor onze zanger maar jesus wat n gezeik met adapters etc die hij niet pikt etc t klinkt ook niet eens...

Saf
13 november 2007, 23:46
@ robert gitarist: de Flanger die ik van hun had klonk meer als een krolse kat

heb je die nog? lijkt me een magniek geluid om te gebruiken in ee nvette solo ofzo

robert-gitarist
13 november 2007, 23:57
t is gewoon KUTapparatuur die stompboxes, kan nou niet iedereen t daar es over eens zijn? t klinkt gewoon niet, wat heb je aan 20 euro uitgeven aan iets wat je niet kan gebruiken, dan kan je beter 90 euro uitgeven aan iets wat je met veel plezier gebruikt.

Daar kan ik het nou niet mee eens zijn.
Er zijn redelijk wat pedaaltjes van hun die wél goed zijn. Er zijn gewoon meer rotte appels dan goede appels en als je een goede hebt, heb je echt een goede voor bitter weinig geld. Voor beginnende gitaristen die net komen kijken in de effecten wereld is het een uitkomst. Wat heeft een beginnende gitarist nou aan een pedaal van 90 euro terwijl hij/zij niet eens weet wat het is, wat het doet en hoe het werkt etc?
Ik heb een Carl Martin surf trem gehad, een goede tremelo en 3/4 keer zoveel geld aan kwijt als een Behringer pedaal. Toch heb ik de surf trem verkocht omdat ik mijn Behringer tremelo beter vind klinken. De tube overdrive die ik had was echt bijna identiek aan de SD-1 van Boss terwijl die van Boss ook bijna 3/4 keer zoveel kost. Het zijn niet allemaal slechte pedalen ;) Ik heb ook echt slechte gehad, zoals ik in een voorbeeld noemde, de Flanger.

Saf, nee heb het pedaal paar dagen later verkocht op marktplaats. Klonk echt afgrijselijk.

Swan
14 november 2007, 00:05
maar de constructie is bij allemaal het zelfde, dezelfde bypass etc. en als ik merk hoeveel tonesuck ik heb bij de 4 behringer pedalen die ik heb getest geloof ik niet dat de trem dat niet doet...

Requiem1991
14 november 2007, 08:58
bij Behringer heb ik wel keer gehad dat heel de toon van mun gitaar veranderde , kan dat aan die pedaaltjes liggen ?

Dirk_Hendrik
14 november 2007, 09:09
.... wat denk je zelf?

Requiem1991
14 november 2007, 12:47
ja dus :cheerup:

Ash ketchum
14 november 2007, 12:50
Ik beleef nog veel plezier aan mijn DD-100 op mijn low budget-thuis-setup (Epi VJ + Zelfbouw 2X12). Daar staat 'ie als slapback delay ingesteld om het droge geluid wat ruimtelijker te maken.

cardinal
17 november 2007, 10:14
ik heb er twee, zo'n alles in één multieffect pedaal(de zilverkleurige), das niks. Geen enkel effect overtuigt helaas. Dacht dat het leuk en gemakkelijk voor erbij zou zijn, nou das dus xxxeuro (weet ik niet meer) weggegooid.

De tuner heb ik ook, en op wat vertraging na werkt die wel prima, zeker voor die 20 euro.

Silco
17 november 2007, 18:09
ik heb er twee, zo'n alles in één multieffect pedaal(de zilverkleurige), das niks. Geen enkel effect overtuigt helaas. Dacht dat het leuk en gemakkelijk voor erbij zou zijn, nou das dus xxxeuro (weet ik niet meer) weggegooid.

De tuner heb ik ook, en op wat vertraging na werkt die wel prima, zeker voor die 20 euro.

Dat multi-effect heb ik ook. Chorus klinkt nogal blikkig en veel minder goed dan de chorus uit mn Vox AD30. De Delay van die behringer klinkt meer als een reverb en daarbij komt nog eens dat het pedaal onwijs bromt & stoort. Kortom, voor mij geen Behringer meer!

STW
24 november 2007, 18:23
ik heb er maar eens een paar besteld: overdrive, tremolo en reverb
toen ik ze voor het eerst testte deed de tremolo raar en de reverb het helemaal niet, dus ik schrok wel ff, maar met een daisychain werken ze prima, de batterij die ik gebruikte zal niet vol genoeg geweest zijn

ik heb niet veel verstand van pedalen, dus hoe goed ze klinken kan ik niet zeggen maar ik vind ze iig heel bruikbaar. de overdrive geeft een lekker randje, ze gaat niet zo heel ver maar daar zijn od's ook niet voor geloof ik. de reverb gaat wel heel ver vind ik, die hoeft niet veel verder dan 'kwart voor' wat mij betreft. ik vermoed dat er beter klinkende galm te vinden is maar dit is goed genoeg voor een bandsituatie denk ik. af en toe klinkt ie wel wat chorus-achtig maar dat ligt vast aan de instellngen, het werd dan ook genoemd in de handleiding. de tremolo doet wat ie moet doen, kan ook niet anders lijkt mij.
alle pedalen achter elkaar geven een leuke pulp-fiction sound en die zocht ik.
ik heb bij alledrie de pedalen geen last van storende ruis en brom en kraakjes, kortom: ik ben tevreden, helemaal voor dat geld. 9 euro voor een overdrive, het is bijna belachelijk : )
mij benieuwen hoe lang ze het overleven, ik heb t niet zo op behringer omdat ik hier 2 half kapotte preamps heb liggen, maar dit wilde ik wel ff proberen. binnenkort neem ik ze mee naar de oefenruimte, ns horen of ze daar overeind blijven

Nielsje
24 november 2007, 18:42
Pulp fiction geluid? Wat is dat?!

heb ze gisteren zien hangen bij de feedback, in zo'n rek.. kon m'n lachen niet inhouden, wat een speelgoed..

nielsduursma
24 november 2007, 18:47
Pulp fiction geluid? Wat is dat?!

http://youtube.com/watch?v=9UmmbF1Zyvk Dit denk ik?
Daar zit namelijk wel een berg reverb op:D

Hallie
3 december 2007, 14:53
heeft behringer ook een loop station in stompbox vorm?.
ze hebben hun scale nog groter gemaakt, allerjezus..ze nemen de wereld over.

Thoon_Loque
3 december 2007, 19:53
....allerjezus..ze nemen de wereld over.Heute Holland, Morgen Die Welt

mario88
3 december 2007, 20:09
Heute Holland, Morgen Die Welt

was het niet eerst polen??:chicken:

EuroCinema
18 februari 2008, 15:26
http://www.behringer.com/GDI21/GDI21_medium.jpg
Onlangs deze meegepikt als interface voor snelle schetsjes/ideetjes. (Tegen de tijd dat ik mijn goeie gear daarvoor heb aangesloten is het idee vergeten). Moet zeggen dat het resultaat heel acceptabel is voor die vier tientjes: alles werkt naar behoren en de sounds zijn beter dan ik gedacht had. Hoop niet dat die rare ronde knop betekent dat ze dit zelf als een stompbox zien, want dan zou-ie heel kort meegaan. Maar voor hoe ik 'm gebruik: geen gek ding.

Blend
18 februari 2008, 16:52
@ robert gitarist: de Flanger die ik van hun had klonk meer als een krolse kat

heb je die nog? lijkt me een magniek geluid om te gebruiken in ee nvette solo ofzo

een vriend van mij speelt ook met zo'n behringer flanger, en het klinkt zeker wel acceptabel..

Yannicks
18 februari 2008, 21:37
http://www.behringer.com/GDI21/GDI21_medium.jpg
Onlangs deze meegepikt als interface voor snelle schetsjes/ideetjes. (Tegen de tijd dat ik mijn goeie gear daarvoor heb aangesloten is het idee vergeten). Moet zeggen dat het resultaat heel acceptabel is voor die vier tientjes: alles werkt naar behoren en de sounds zijn beter dan ik gedacht had. Hoop niet dat die rare ronde knop betekent dat ze dit zelf als een stompbox zien, want dan zou-ie heel kort meegaan. Maar voor hoe ik 'm gebruik: geen gek ding.

Dat is een interface voor je pc ofzo? :?

paulusdeBKB
19 februari 2008, 01:07
Volgens mij is het een (veel) minder uitgebreide versie van de V-amp.

EuroCinema
19 februari 2008, 10:46
Het is eigenlijk Behringers versie van de klassieke Sansamp, een analoge DI die speakers en amps simuleert. Dus goed te gebruiken als PC-interface idd.

Dick Wolkendeck
19 februari 2008, 11:30
Het is eigenlijk Behringers versie van de klassieke Sansamp, een analoge DI die speakers en amps simuleert. Dus goed te gebruiken als PC-interface idd.

Nou... ik heb de klassieke SansAmp, zo klassiek dat er nog niet eens "classic" op staat. En da's geen modeller. Wel een analoge OD/disto met een analoog filter als speaker sim. Werkt wel erg goed.

EuroCinema
19 februari 2008, 12:54
http://www.behringer.com/GDI21/GDI21_medium.jpg
http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/fit,400by400/p2734b-bc63948d21079bece7084e3e164b48b3.jpg

Je hebt gelijk, het zijn totaal verschillende apparaten. :) Zonder dollen, Behringer zet er wel "modeler" op, maar het is hun Sansamp-kloon.

Dick Wolkendeck
19 februari 2008, 13:07
*Proest* Gelukkig is dit de classic niet (tenminste, het ging toch om een klassieke sansamp?), anders zou ik er wel erg naast zitten, maar inderdaad, leuk nagemaakt. Toch wel weer anders als je ziet dat het in bypass een DI box is.


De classic:
http://www.tech21nyc.com/images/classic_image.jpg

Maar goed, als analoge bakkies nu ook al onder de noemer "modeler" vallen, is bij mij de spraakverwarring compleet.

Yannicks
19 februari 2008, 15:38
Het is eigenlijk Behringers versie van de klassieke Sansamp, een analoge DI die speakers en amps simuleert. Dus goed te gebruiken als PC-interface idd.

En hoe gebruik je dat dan precies? Je gebruikt gewoon een jack naar minijack plug en een minijack kabeltje voor je mic/line in op je pc ofzo?

EuroCinema
20 februari 2008, 11:07
Mijn geluidskaart heeft tulpingangen, ik gebruik dus een jack-tulp kabeltje.

shredbeast
22 februari 2008, 08:13
als je een gitaar vamp koop heb je 1000 den mogelijkheden die soms zee verbluffend klinken. Zo 1 pedaaltje neemt je veel geld af en is toch ook altijd hetzelfde.


Positieve punt is dat je het overal kunt meenemen en plaatsen waar je wilt maar ik heb toch mijn eigen gedacht erover...

EuroCinema
22 februari 2008, 13:00
Als je op mijn post doelt: ik zocht in dit geval geen duizenden mogelijkheden, alleen iets dat zorgt dat a) mijn gitaarpartijen zonder gedoe op mijn computer belanden en b) het een beetje okee klinkt.
Meer had ik niet nodig, en meer doet dit ding niet.
Een V-amp kost toch 2,5 keer zoveel en neemt meer plek in beslag. Effecten etc. heb ik al meer dan genoeg en van betere kwaliteit dan wat er in zo'n V-amp zit.

crapton
29 februari 2008, 22:54
Heb net een Behringer TO800 Vintage Tube Overdrive en een DD400 digital delay gekocht. Ervaringen:


TO800 - die klinkt dus egt lekker, is natuurlijk een TubeScreamer kloon maar wel een goede. Ik heb ook een Ibanez TS7 gehad en die vond ik dus minder klinken.
DD400 - doet wat ie moet doen, verder niets bijzonders, geen ruis of brom

Beide pedalen geen opvallende tonesuck of ruis dus dat valt mee. Schakelaars vind ik maar matig en constructie is niet geweldig, hoewel t niet meteen kapot gaat volgens Youtube filmpjes en div comments. Een batterij erin stoppen gaat nogal beroerd, dat kan wel beter vind ik.

Voor de rest voor t geld (29 € voor de DD400!!) kan je je geen buil vallen...

VanBiLL.com
29 februari 2008, 22:59
Me Crapton, you ... en jullie willen niet weten welke spullen ik allemaal heb
Nou in elk geval een Behringer TO800 en DD400 (en dat terwijl je nog mijn Boss DD-3 had mogen lenen... :chicken: )

:satisfie:

Dastard
29 februari 2008, 23:59
De meeste DD-400's hebben een zodanig probleem dat je er een propvolle batterij in moet stoppen, is je batterij voor een kwart leeg dan doet het pedaal het niet meer goed, ik heb dat nu al bij 3 klanten gehad...rotzooi is het :)

Hallie
1 maart 2008, 00:14
dat kan je verhelpen door 'm te voeden met een adapter of daisy chain o i d toch?.
ik zou er niet mee het podium op gaan, maar voor thuis kan het leuk speelgoed zijn.
denk ik.
ik had een V amp... ooit, maar dat was bagger.
keer 3 dan hé

crapton
1 maart 2008, 17:35
De meeste DD-400's hebben een zodanig probleem dat je er een propvolle batterij in moet stoppen, is je batterij voor een kwart leeg dan doet het pedaal het niet meer goed, ik heb dat nu al bij 3 klanten gehad...rotzooi is het :)

Tuttuttut... is dat bij een Boss anders dan? Heb je de 'lege' batterij van de T-ringer bij de Boss erin gestopt en werkte t daar wel?

Ik had er zelf al rekening mee gehouden dat een dig delay meer stroom nodig heeft dan een distortion pedaaltje. dus externe voeding of oplaadbare batterij (werkt best). Zit nou eenmaal meer electronica in.

Vergeet niet dit ding kost maar 29€!!! Met een adaptertje erbij best goed bruikbaar. En je hoeft ze niet te kopen, iedereen is vrij een duurder apparaat te kopen.

Ben benieuwd welk digital delay pedaal het op een 9V batterij wel lang uithoudt. Wie heeft getest en vergeleken?

Dastard
1 maart 2008, 18:40
Ik denk dat een Boss het op een 9v batterij wel wat langer uithoudt dan de 15 minuten bij een Behringer.
En ja, ik heb bij alle 3 de klanten de 9v batterij doorgemeten, hij was voor ongeveer 90% vol.

VanBiLL.com
1 maart 2008, 20:19
Tuttuttut... is dat bij een Boss anders dan? Heb je de 'lege' batterij van de T-ringer bij de Boss erin gestopt en werkte t daar wel?

Ik had er zelf al rekening mee gehouden dat een dig delay meer stroom nodig heeft dan een distortion pedaaltje. dus externe voeding of oplaadbare batterij (werkt best). Zit nou eenmaal meer electronica in.

Vergeet niet dit ding kost maar 29€!!! Met een adaptertje erbij best goed bruikbaar. En je hoeft ze niet te kopen, iedereen is vrij een duurder apparaat te kopen.

Ben benieuwd welk digital delay pedaal het op een 9V batterij wel lang uithoudt. Wie heeft getest en vergeleken?

Oi, kan er bij een Boss dan een batterij in, wistiknie...??? Maar alle gekheid op een stokkie...heel in het begin had ik ook altijd een 9v batterij in mijn DD-3 en dat ging ook niet heel erg lang (uur of 3) goed. Het geluid werd echter niet slechter...hij stopte er gewoon in eens mee...

Zoveel stroom gebruiken die dingen nou ook weer niet hoor. Ik gebruik een PSA230 adaptor van Boss welke 200mA geeft bij 9v en daar heb ik 5 Boss pedaaltjes op hangen en die staan vaak samen aan, geen probleem.

Maar goed een DD-3 trekt slechts 55mA...gezien de DD-400 een schaamteloos Tehringer kopie is van de DD-3 (of 5 of 6) zal die niet veel meer verbruiken...hoewel? Misschien meer lekspanning door infirieure electronica?

crapton
2 maart 2008, 10:29
Maar alle gekheid op een stokkie...heel in het begin had ik ook altijd een 9v batterij in mijn DD-3 en dat ging ook niet heel erg lang (uur of 3) goed.

Maar goed een DD-3 trekt slechts 55mA...gezien de DD-400 een schaamteloos Tehringer kopie is van de DD-3 (of 5 of 6) zal die niet veel meer verbruiken...hoewel?

Ff lesje techniek: een normale 9V batterij doet 150-200 mAh, dwz hij kan 150-200 mA leveren gedurende een uur. Trekt je spulletje 55 mA dan dus 3+ uur, dat lijkt aardig te kloppen. Opgave T-ringer is 90 mA dus slegs 2+ uur maar dat is veel meer dan 15 min - dus ofwel batterij fout ofwel opgave T-ringer. Zal hier thuis ook eens testen.

@Dastard: zou wel eens willen weten hoe je meet hoe vol de batterij is - 90%, 25%. Dat kan je zover ik weet niet simpelweg lineair met voltage doen.

Dastard
2 maart 2008, 11:14
Daar heb ik een apparaatje voor :)

crapton
2 maart 2008, 14:35
Daar heb ik een apparaatje voor :)

haha :chicken::chicken:

Heb ff gezocht maar die bestaan inderdaad, nauwkeurigheid is de vraag, maar vooruit. Kan me nog steeds niet voorstellen dat de T-ringer batterij na 15 min leeg is, dan zou die ca. 60/15 x 150 mA = 600 mA trekken... Dat lijkt me toch wel broodje aap verhaal...

Dastard
2 maart 2008, 14:36
Ik heb geen reden om te twijfelen als 3 klanten dat verschillend van elkaar tegen mij zeggen maar goed dit is een eindeloze discussie, ik weet in ieder geval dat wij als winkel gaan stoppen met die Behringer zooi :)

VanBiLL.com
2 maart 2008, 14:47
Eindeloze discussie, zo-i-zo...maar om nog heel even door te denken zou ik dan aan iets van lekspanning denken, en als drie klanten zoiets ervaren, zou je toch echt moeten gaan concluderen: zooi...

Toch ben ik over de kwaliteit van mijn FCB1010 midi controller heel er te spreken en dat is al een tweedehandsje die behoorlijk wat gigs, sigaretten as en bier heeft meegemaakt...

Achja... :satisfie:

crapton
2 maart 2008, 20:56
Ik heb geen reden om te twijfelen als 3 klanten dat verschillend van elkaar tegen mij zeggen maar goed dit is een eindeloze discussie, ik weet in ieder geval dat wij als winkel gaan stoppen met die Behringer zooi :)

Stoppen moet je zeker doen... Ik hou wel van eindeloze discussies...

Heb ff gemeten DD400 stroom (uit) = 84 mA, stroom (aan) = 92 mA. Opgave T-ringer klopt dus aardig. Dus beter gebruiken met adapter, met batterij is max 2 uur. Al hun dig delays e.d. zitten tussen de 60-90 mA. Boss geeft voor de DD-3 op 45-65 mA, dus die is bijna de helft zuiniger. In elk geval zitten de fabrikanten niet al te erg te liegen.

De VD400 Vintage analog delay is slechts 30 mA en 29 €.

VanBiLL.com
2 maart 2008, 22:07
Ik hou wel van eindeloze discussies...'k 'had al zo'n vermoeden, haha :seriousf:

caliban
21 april 2008, 21:15
In het zelfbouw forum tijdje geleden een topic aangemaakt over een zelfbouw noisegate maar ik heb ervoor gekozen om de lineselector zelf te maken en de noise gate te kopen. Natuurlijk denkt iedereen direct aan boss, maar toen ik op de site van musicstore ging kijken, blijkt de behringer versie van dat pedaal echt zeer goedkoop te zijn.
http://www.behringer.com/NR100/index.cfm?lang=ENG
Heeft iemand ervaring hiermee, ik weet dat behringer supercheapo is, maar ik wens er niet te veel geld aan uit te geven.
Alvast bedankt

caliban
21 april 2008, 22:07
Sorry ik wist niet van dit super behringertopic.

Sinner
22 april 2008, 10:38
In het zelfbouw forum tijdje geleden een topic aangemaakt over een zelfbouw noisegate maar ik heb ervoor gekozen om de lineselector zelf te maken en de noise gate te kopen. Natuurlijk denkt iedereen direct aan boss, maar toen ik op de site van musicstore ging kijken, blijkt de behringer versie van dat pedaal echt zeer goedkoop te zijn.
http://www.behringer.com/NR100/index.cfm?lang=ENG
Heeft iemand ervaring hiermee, ik weet dat behringer supercheapo is, maar ik wens er niet te veel geld aan uit te geven.
Alvast bedankt
Ik had een exemplaar dat als je'm aan deed het geluid van een kapotte overdrive gaf. Ik heb 'm dus teruggebracht. Dit was duidelijk een kapotte. Ik weet niet hoe goed eentje die het wel doet bevalt; daar ben ik ook wel benieuwd naar.

De schakelaar van de Behringers is echt slecht, maar dat hoeft bij een noisegate niet echt een probleem te zijn, aangezien je die als het goed is altijd aan hebt staan.

Ik heb nu trouwens een Boss NS-2 en die bevalt heel goed (50€ op marktplaats nu- is ook wel te doen)




De VD400 Vintage analog delay is slechts 30 mA en 29 €.
Iemand deze al geprobeerd?

caliban
22 april 2008, 11:04
Ik had een exemplaar dat als je'm aan deed het geluid van een kapotte overdrive gaf. Ik heb 'm dus teruggebracht. Dit was duidelijk een kapotte. Ik weet niet hoe goed eentje die het wel doet bevalt; daar ben ik ook wel benieuwd naar.

In principe als je hem koopt via musicstore, kan je toch weinig mis doen. Als hij je niet aanstaat kan je hem normaal toch gewoon teruggeven, of in het geval dat hij niet werkt, elke keer opnieuw een nieuwe vragen (totdat de vervoerskosten zo duur worden voor musicstore, dat ze je gratis een boss noisegate sturen).

MadSteven
23 april 2008, 20:09
De 10%/5x verhouding was maar bij wijze van spreken. Zelf vind ik ook Line6 spul te duur voor wat je krijgt. Maar ik denk dat sommigen het daar niet mee eens zijn.

Wat bij de line6 spullen en onderhand natuurlijk ook de COSM-pedalen van Boss etcetera snel vergeten wordt... Hallo, de software moet ook geschreven worden voor die dingen!

Scheelt dat er Ing. voor mijn naam staat misschien. Informatica. Vandaar. :D

Nellyrocks
26 oktober 2008, 16:14
Vrijdag heb ik met een gitaarsolo contest in de Flinty’s in Haarlem een Behringen OD400 overdrive gewonnen. Zoals ik in “offtopic” schreef niet een pedaal dat op mijn pedalboard zal komen maar ik heb hem wel aan een uitgebreide test onderworpen.
Daarvoor heb ik een Fender Telecaster, Fender Stratocaster en een Ibanez Les Paul gebruikt over een Fender Blues Deluxe.

Telecaster:
Eerst de boel aangesloten en alles op 12 afgesteld. Niet te hard want de buren hoeven niet al te veel mee te genieten en wat me als eerste opviel is de behoorlijk output die het pedaal had. Volume op 9 uur was ongeveer unity gain en het pedaal is dus redelijk te gebruiken als booster. De toonknop is vrij hevig en na 12 uur wordt het veel te schel en is het pedaal vrij onbruikbaar. Net daaronder verraste mij behoorlijk. Niet heel transparant maar ik kreeg een best lekkere bluesy overdrive die lekker glazig klonk op mijn hals PU en best rockte op de brugpositie. Bij lagere gainsettings krijg je een aardig randje en vol open is het pedaal vergelijkbaar met bv een Boss BD2. Wat me wel meteen tegenstond is een flinke dot compressie die het pedaal alles behalve transparant laat klinken.

Les Paul:
Hierdoor werd ik het mest verrast. Met humbuckers mag de toneknop iets meer open en geeft het te schelle met SC nu wel een bite. Met de gain helemaal open blijft de sound overeind zonder modderig te worden. Wel is enige dynamiek ver te zoeken. Met gemak haal je een prima rock crunch uit het pedaal en met de gain meer terug een iets meer bluesy sound. Daarbij klokt zeker mijn nek PU verrassend goed.

Stratocaster:
Hier ging het mis. Op de nek PU kan je nog aardig rocken maar verder leek het pedaal het helemaal niet eens te zijn met hoe een strat klinkt. (en dat ligt niet aan mijn strat) Het geluid was fuzzy op hogere gainsettings en klonk meer als een kapotte speaker. Met de gainknop lager was dat iets beter maar ook nu was er gene lekkere sound te vinden.

Uiteindelijk heb ik ter reverentie ge-AB-t met een Fulltone OCD en MIAudio Blueboy deluxe waarbij pijnlijk duidelijk werd dat deze vergelijking niets overlaat van de Behringer. Het missen van enige transparantie is het grootste probleem. Daarbij geeft het pedaal bij meer gain zoveel compressie dat er nauwelijks verschil is in volume tov lagere gainsettings waardoor je in een bandsituatie, denk ik, weinig terughoort.

Conclusie:
De nerds (ja ik ook) onder ons zullen zich niet tevreden kunnen stellen met dit pedaal maar het heeft me toch zeker positief verrast. Vergeet niet dat dit niet meer dan 40 euri heeft gekost. Tonesuck? Fuck it. Geen idee. Wat ik wel weet is dat Behringer prima producten maakt voor de markt die zij willen aanspreken. Het is zeker geen rotzooi en misschien is er met een leuke D_H mod best iets te geks van te maken.

Dirk_Hendrik
26 oktober 2008, 17:35
Wou je daarmee suggereren dat ik aan Bore-ringers wil gaan knutselen? :sneaky:

hoofd
26 oktober 2008, 18:03
Het geluid was fuzzy op hogere gainsettings en klonk meer als een kapotte speaker.

Hey, dat klinkt best interessant.. Was de kapotte speaker simulatie een beetje geloofbaar?

Nellyrocks
26 oktober 2008, 19:46
Hey, dat klinkt best interessant.. Was de kapotte speaker simulatie een beetje geloofbaar?

Ja Yas. Kopuh????


Wou je daarmee suggereren dat ik aan Bore-ringers wil gaan knutselen?

Ik suggereer niets. Ik opper allen wat.

Thoon_Loque
31 maart 2009, 00:24
heeft iemand al de vintage time machine van behringer uitgeprobeert?
Staat al anderhalf op de site van behringer dat ie er aan komt, maar sinds een maand of wat staat ie ook op de site van Thomann. http://www.thomann.de/nl/behringer_vm1_vintage_time_machine.htm?sid=ad9adbd f50d8e2b0641d3892b0a47ea0

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe dat 'ie klinkt... (komt ie een beetje in de buurt van de echte memory man van ehx, of is dat alleen het uiterlijk??)

RobinS
3 april 2009, 22:45
lijkt mij ook wel een interessant pedaal en ben ook benieuwd hoe die klinkt,
en of hij wat deftig is ten opzichte van al de slechtere pedalen die behringer uitbrengt (zoals veel ruis enz )

flo123
19 oktober 2013, 14:04
Ok, dit is al een oud topic maar omdat het "het grote behringer stompboxes topic" is...

Net tweedehands een Behringer VM1gekocht, vintage time machine ofwel een EHX memory man deluxe kloon, voor 40 euro en geprobeerd.

Ik vind het erg lekker klinken. Heerlijke analoge warme delay die zich goed laat instellen. Niet teveel ruis. Met de chorus optie en de mix rond 7 een fantastische opzwellende golf geluid achter de aanslag. Zeer inspirerende klank en lekker bij lang aanhoudende akkoorden.

Zeker aan te bevelen!

onrust nv
25 oktober 2013, 11:45
Voor dat geld is het zeker het proberen waard, maar issie ook podiumbestendig?

flo123
28 oktober 2013, 01:10
Lijkt me stevig genoeg. Zit prima in elkaar. Ik zet het zonder twijfel op de pedalenplank.

flo123
12 november 2013, 12:10
Ik heb een tweede vm1 analoge delay gekocht voor zeer weinig omdat het kapot zou zijn. Ik hou wel van effecten repareren.
Wat blijkt, kapot is het niet. De delay en alle knoppen werken. Maar het delay geluid is relatief zacht en sterft snel uit. Het geluid is zo een stuk minder mooi. Mogelijk een instellings probleem vanuit de fabriek? Zou kunnen betekenen dat zo sommige vm1s goed klinken en andere niet. Ik ga het eens bekijken...

edje kadetje
12 november 2013, 12:51
Ik heb een tweede vm1 analoge delay gekocht voor zeer weinig omdat het kapot zou zijn. Ik hou wel van effecten repareren.
Wat blijkt, kapot is het niet. De delay en alle knoppen werken. Maar het delay geluid is relatief zacht en sterft snel uit. Het geluid is zo een stuk minder mooi. Mogelijk een instellings probleem vanuit de fabriek? Zou kunnen betekenen dat zo sommige vm1s goed klinken en andere niet. Ik ga het eens bekijken...

Of is hij misschien kapot ...?

caliban
12 november 2013, 21:57
Geweldig vraag en antwoord!

Dirk_Hendrik
12 november 2013, 23:39
Geweldig vraag en antwoord!
Mag ik daar een +1 aan toevoegen?
dacht het vanmidaag al maar je drukt het zo goed uit!

edje kadetje
13 november 2013, 12:26
Geweldig vraag en antwoord!

Ha, dat vond ik zelf nou ook al!

Brad
24 juli 2016, 14:02
Het is mij opgevallen dat de Behringer pedalen die ik heb het oorspronkelijke gitaarsignaal het minst negatief beinvloeden

purplejohn
24 juli 2016, 14:05
Behringer bashen is een platgetreden hot item. Ik doe er niet aanmee. Ik heb er een paar in mijn keten en ben er al jaren dik tevreden over.

arjanb01
24 juli 2016, 14:07
Prima pedalen voor het geld, als je niet te diepe chorussen en delays nodig hebt hardstikke leuk spul. En gaat het kapot, kost het je ook niet de kop pedalen te vervangen.

Brad
24 juli 2016, 14:17
Behringer bashen is een platgetreden hot item. Ik doe er niet aanmee. Ik heb er een paar in mijn keten en ben er al jaren dik tevreden over.

Ik bash ze ook niet , ik ben er juist zeer positief over , zeker als het gaat om het niet negatief beinvloeden van je oorspronkelijke gitaarsignaal

Luke-wannabe
24 juli 2016, 19:15
Haha dit is prachtig.

Dutch66
24 juli 2016, 19:19
Geweldig topic weer!

Joost de Ruig
24 juli 2016, 19:33
Haha dit is prachtig.

Een American sound? Ik meen dat je die al had.... Maar voor €29,- bij Thomann, daar ga je toch geen 2de handsje voor zoeken Leon?

Tabula Rasa
24 juli 2016, 20:21
Principe kwestie geloof ik.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Dirk_Hendrik
24 juli 2016, 20:56
Discussies samengevoegd. Misschien dat Brad de moeite kan opbrengen de volgende keer de search te gebruiken alvorens een "controversieel" topic te starten.

jutter
24 juli 2016, 22:07
Ik zeg niets...... nou vooruit dan; ik heb de mondhoeken een heel eind omhoog en er komt water uit mijn ogen, heel veel water!

Brad
24 juli 2016, 23:58
Het was mij al gelijk opgevallen dat ondanks de lage prijs de pedalen van Behringer het gitaarsignaal nauwelijks beinvloeden . Met een dergelijk pedaal ertussen behoud je de warmte en natuurlijke smeuigheid wanneer deze uitstaan

Of het ook goed klinkt met het effect aan verschilt per pedaal . De chorus die ik heb klinkt op bepaalde versterkers in elk geval schitterend

Het is mij eens te meer opgevallen toen ik wat pedalen van merken met een goede reputatie in de effectloop van mijn Orange Micro dark plaatste , dat viel tegen zeker wanneer de pedalen uit stonden

Mijn gitaar klonk gelijk dunner en minder smeuig

Vanwege mijn goede ervaringen met Behringer pedalen op dat gebied was ik benieuwd of dat met deze pedalen ook het geval was . Ik was aangenaam verrast dat dat niet zo was

Tabula Rasa
25 juli 2016, 05:01
Ik heb er eentje gehad en een aantal geleend. Alleen de ts achtige vond ik wat. De rest vond ik niets. Je trapt ze overigens zo verrot.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Tabula Rasa
25 juli 2016, 05:18
Foto gevonden van het bewuste pedaaltje, nadat de schakelaar gefixt was. Let ook op de blauwe led. Dat klinkt 10x beter.


http://i63.tinypic.com/11rvwhw.jpg



Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

D3nnis
25 juli 2016, 07:10
Ik vraag me af, als die behringer pedalen zo goed zijn in de fx loop, is dat dan toeval omdat de impedantie goed matcht met de betreffende versterker, of zitten er "magische" componenten in?
Ik had eigenlijk verwacht dat het min of meer exacte kopieën zouden zijn van de bossen en ibanezzen.

Tabula Rasa
25 juli 2016, 07:13
Is het niet gewoon omdat er een buffertje in zit?


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

showband
25 juli 2016, 08:29
de tubescreamer van behringer werkt prima en in de oefenruimte voldoet ie goed. In het begin waren ze 18 euro.
Ik heb er toen twee gekocht.
Zitten achter in de combo versterkertjes in de oefenruimte. Zonder zorgen dat ze gejat worden.

FruscianteFan
25 juli 2016, 11:51
Ik ben erg blij met de Vibrato. Wel true bypass laten maken, want de buffer boost en ruist behoorlijk.

Pepe
25 juli 2016, 12:00
In tegenstelling tot wat hier beweerd wordt, de prijs valt best mee en bovendien klinken ze helemaal niet zo beroerd hoor, vooral niet als je ze gaat opwaarderen met goede componenten. Tis alleen een beetje jammer dat ze je geluid zo beïnvloeden als ze uit staan.

Tabula Rasa
25 juli 2016, 13:51
In tegenstelling tot wat hier beweerd wordt, de prijs valt best mee en bovendien klinken ze helemaal niet zo beroerd hoor, vooral niet als je ze gaat opwaarderen met goede componenten. Tis alleen een beetje jammer dat ze je geluid zo beïnvloeden als ze uit staan.
Typisch Pepe weer, altijd maar lollig doen.

Ik vind het een heel sterk punt. 80% van de tijd staat een pedaaltje bij mij uit. 20% van de tijd staat ie aan. Als ik dan toch geld uit geef, laat ie dan in ieder geval 80% van de tijd een positief effect op mijn geluid hebben.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

telecastermaster
25 juli 2016, 14:02
Tis alleen een beetje jammer dat ze je geluid zo beïnvloeden als ze uit staan.

Ik dacht dat je ging zeggen : Tis alleen een beetje jammer dat ze je geluid zo beïnvloeden als ze aan staan.

Luke-wannabe
25 juli 2016, 22:35
Een American sound? Ik meen dat je die al had.... Maar voor €29,- bij Thomann, daar ga je toch geen 2de handsje voor zoeken Leon?
Dat klopt! Heb hem ook niet echt meer nodig... Had een extra nodig voor een gig, maar is al niet meer van toepassing ;)