PDA

View Full Version : Het grote Behringer stompboxes topic



Pagina's : 1 2 3 [4] 5

Bl44t44p
13 juni 2006, 22:35
Is die tuner inmiddels overal te koop?

En kun je misschien wat uitgebreidere ervaringen posten ;) ? Ik weet het, het is maar 19 euro.. maar toch :p

FruscianteFan
13 juni 2006, 22:49
even over mijn pedaaltjes: ik heb de veertjes onder de pedaaltjes uitgehaald. Ik vind ze zo eigenlijk wel fijner werken.

eng elfjuh
13 juni 2006, 23:05
Wat zijn de meningen over de BOSS-clones van GLX eigenlijk?
Ervaringen iemand?

Dastard
7 augustus 2006, 03:10
Het viel me net op dat volgens de Behringer site, de Delay nu uit is, en dat de Reverb het 3de kwartaal van 2006 uitkomt.

almarvk
7 augustus 2006, 09:50
Staat ook dat de tuner (TU100) uit is. Weet iemand hier meer van?

Willlem
7 augustus 2006, 10:10
Staat ook dat de tuner (TU100) uit is. Weet iemand hier meer van?

ja, die is uit ik heb em, hij bevalt goed. ik heb hem alleen niet in mijn signaal staan. gebruik hem als los stemapparaat. als je hem in een aparte loop kan zetten verlies je geen signaal. hij reageert iets trager dan een boss heb ik gehoord en tis plastic ipv metalen omhulzing. voor 1/5e van de prijs vind ik het dat wel waard. moet zeggen dat ik nog nooit een stemapparaat had gehad en dat ik zelfs twijfelde of ik er wel 20e aan wilde uitgeven, maar ben er toch blij mee.

Kim Wilson
7 augustus 2006, 10:12
:o

Geen stemapparaat!? Hoe heb jij dat hiervoor dan altijd gedaan?

Willlem
7 augustus 2006, 10:18
:o

Geen stemapparaat!? Hoe heb jij dat hiervoor dan altijd gedaan?

met condoom.

nee of op een piano, of met een mp3 file waar de tonen op staan. is goed voor je gehoor.

Kim Wilson
7 augustus 2006, 10:21
Ja, dat ben ik wel met je eens. Maar op een podium moet ik er niet aan denken om zonder apparaatje te staan...

almarvk
7 augustus 2006, 10:26
ja, die is uit ik heb em, hij bevalt goed. ik heb hem alleen niet in mijn signaal staan. gebruik hem als los stemapparaat. als je hem in een aparte loop kan zetten verlies je geen signaal. hij reageert iets trager dan een boss heb ik gehoord en tis plastic ipv metalen omhulzing. voor 1/5e van de prijs vind ik het dat wel waard. moet zeggen dat ik nog nooit een stemapparaat had gehad en dat ik zelfs twijfelde of ik er wel 20e aan wilde uitgeven, maar ben er toch blij mee.

Ik wil 'm ook wel, maar ik heb geen ruimte meer op m'n pedalenbord...

sickpunk
7 augustus 2006, 12:37
Ik heb nu al rep. een paar maanden en een half jaar de BO100 en de EQ700. Over de sound van beiden ben ik behoorlijk tevreden, maar:

Ze zien er niet alleen goedkoop uit, het plastic is ook behoorlijk fragiel. Ik heb vrijwel altijd legerkistjes aan (heeft btw niks met metal te maken in mijn geval). Een fatsoenlijk pedaaltje hoort gewoon aan/uit te gaan bij één trap, ook al is dit een lompe trap. Ik druk redelijk stevig en inmiddels merk ik bij allebei de pedalen, dat ze te vaak aan of uit blijven als ik intrap. Meestal knippert het ledje wel even en doet het effect het dus wel, maar zodra ik weer loslaat, gaan ze dan weer uit. Erg jammer.

edit: ter vergelijking, mijn DS-1 van Boss functioneert na ruim 2,5 jaar 'mishandeling' nog perfect.

ibanez pedaaltjes hebben dit ook, echt bruut irritant, gitarist uit me band gebruikt als noodoplossing ff zo'n ding... maar god zeg, helft avn de tijd springt ie niet aan, had hem allang in de sloot gedumpt!

Kim Wilson
7 augustus 2006, 12:43
Boss pedalen kunnen dat ook, hoor. Mijn BD2 heeft daar ook behoorlijk last van.

Willlem
7 augustus 2006, 15:30
Ja, dat ben ik wel met je eens. Maar op een podium moet ik er niet aan denken om zonder apparaatje te staan...

voor de show even stemmen, ook reservegitaar en dan gaan. ik ontstem bijna nooit, en is dat wel het geval, dan maar even flageoleren. (is dat een woord?)

geen plek op je pedalboard is wel de ultieme reden om niet aan zo'n ding te gaan, uiteraard. sowieso een pedalboard met behringer daarop? ;-)

Vonk
7 augustus 2006, 21:07
Weet iemand of Feedback de tu100 tuner heeft? Hij staat nog niet vermeld op de site.

FruscianteFan
15 augustus 2006, 16:21
Wat is de makkelijkste/goedkoopste/beste manier om een Behringer AB200 (dus 2 pedaaltjes) van netvoeding te voorzien? Er zit namelijk geen adapterjack in.

robert-gitarist
15 augustus 2006, 18:00
Batterij? (10)

B_2_the_a
15 augustus 2006, 18:27
je ka neen kabeltje kopen dat je op een batterijding klikt waar je een adapter kan gooien!



ben trouwens bezig met een ultra tremelo in een andere behuizing te plaatsten

fred het komt eraan!

robert-gitarist
15 augustus 2006, 18:30
Haha kan ik ook wel doen met me Ultra Tremelo :D Ik heb nog een Boss behuizing liggen :D
Ik ben overgens zeer te vreden met die Tremelo..ik vind het eigelijk wel iets beter dan mijn Carl Martin Surf Tremelo(van 3 keer zoveel geld)

Maar goed,beetje erg offtopic allemaal.

FruscianteFan
15 augustus 2006, 18:41
Haha kan ik ook wel doen met me Ultra Tremelo :D Ik heb nog een Boss behuizing liggen :D
Ik ben overgens zeer te vreden met die Tremelo..ik vind het eigelijk wel iets beter dan mijn Carl Martin Surf Tremelo(van 3 keer zoveel geld)

Maar goed,beetje erg offtopic allemaal.Nee hoor, het is het Behringer topic.

Maar zo'n verloopstukje voor tussen een adapter en batterij-aansluiting is gewoon te koop in de gemiddelde electronicazaak? :)

B_2_the_a
15 augustus 2006, 18:55
en bij fietszak(feedback)

in boss behuizing gooien? wordt ie niet beter van

blijf je met zelfde kutpotmeters, pluggen en switch

ik gooi hem in een hammond case(type b) met externe potmeters en stevige switch(tevens ook true bypass :D)

robert-gitarist
15 augustus 2006, 19:47
Nee hoor, het is het Behringer topic.

Ah slim ik zag het net ja..Nogal moe van werken en lette niet echt goed op..

Soko
16 augustus 2006, 13:18
ok ik dacht ook van; wtf vet goedkope stompboxjes waarom niet :P dus heb ik de behringer fx 100 gekocht voor 39 euri... Heeft iemand hier al ervaring mee want ik krijg de flanger niet helemaal goed, heeft iemand de ideale instellingen voor deze box?

FruscianteFan
16 augustus 2006, 14:22
Na heel wat recensies en dergelijken te hebben gelezen, een paar soundclips te hebben gehoord en zelf 2 pedalen ervan te hebben, kan ik ongeveer tot de volgende conclusie komen:

De effecten die je tone veranderen (EQ, Overdrive e.d.) zijn zeker niet slecht, de tremolo schijnt zelfs een aantal bekendere tremolos te overtreffen. De Blues Overdrive is ook erg goed.

Maar: de modulatie effecten schijnen betrekkelijk waardeloos te zijn, en dat klopt ook wel met de soundclips op behringer.com

kwante
17 augustus 2006, 15:08
Hoi,

Heb overlaats de TU-100 gekocht, voor de mensen die het niet wete de tuner dus.
Zoals de rest van de reeks gewoon een plastieke behuizing, niet voor het zwaardere werk geschikt dus. Nu ja wat wil je het ding heeft me 19€ gekost in de MusicStore. Voor die prijs heb je vaak zelfs nog geen simpel Korg tunertje met zo'n stom digitaal schermpje gedoe.
Tegenover ander tuners, de reactie tijd van de ledjes is wat traag, maar niet echt storend, het is niet dat ik voor het snelste wil stemmen, ik wil eerst en vooral in een goede stemming staan.

Voor die prijs is het echt een super ding, kopen dus die handel!!!

Groet
Kwant

Vonk
19 augustus 2006, 15:50
Nou ik heb dus net de tu100 tuner gekocht, en dat ding heeft een display waarvan rechtsonder het segmentje het niet doet. Kan ik weer terug.
Weet iemand wat het beleid van Feedback is aangaande Behringer-returns?

FruscianteFan
19 augustus 2006, 16:44
Zoals de rest van de reeks gewoon een plastieke behuizing, niet voor het zwaardere werk geschikt dus.Ik ben echt niet voorzichtig met mijn pedalen.. ook niet met m'n Behringers maar ze kunnen best veel aan hoor.

@ Vonk: Maakt niet uit, lijkt me. Als zij jou iets verkopen en dat ding doet z'n werk zodanig slecht doet dat je er niks aan hebt, mag je er wel vanuit gaan dat je hem kunt ruilen ofzo.

Vonk
19 augustus 2006, 17:06
Ja inderdaad. Ik word hier wel uitgelachen "nou en het is een klein lampje" maar dat is toch kut? Je koopt ook geen gitaar waar een stemknop van mist... nieuw dan...

robert-gitarist
19 augustus 2006, 17:13
Ja inderdaad. Ik word hier wel uitgelachen "nou en het is een klein lampje" maar dat is toch kut? Je koopt ook geen gitaar waar een stemknop van mist... nieuw dan...

Precies.Gewoon mee terug gaan.Als je iets nieuw koopt verwacht je dat het product het goed en veder helemaal in orde is.En ook z'n klein kut lampje ;)

Vonk
19 augustus 2006, 17:14
Hehe geen klein kutlampje he? Alleen de 2 en de C werken ;)

robert-gitarist
19 augustus 2006, 17:30
Hehe geen klein kutlampje he? Alleen de 2 en de C werken ;)

Oh okee nja dat maakte ik niet echt op in je vorige post ;)
Daarin stond namelijk dat een paar andere je uitlachtte omdat het maar een lampje was ofzo vandaar.

Soko
19 augustus 2006, 19:48
nog even over die FX100 die ik heb gekocht; een korte review:

het vergt even wat tijd voordat je de perfecte instellingen voor elke functie hebt ontdekt want de handleiding is slecht tot karig.. maar dan zijn de functies zeer schappelijk voor de prijs van 39 aki's... geluidloos switchen gaat tussen de functies niet volledig, want dan krijg je een kleine tik te horen..

prijs/kwaliteitsverhouding ligt over het algemeen erg goed :)

Mister X
21 augustus 2006, 10:44
iemand al toevallig de ULTRA METAL UM100 of de VINTAGE TUBE OVERDRIVE TO800 gekocht of getest?

ben er wel benieuwd naar

Dastard
21 augustus 2006, 11:01
Voor de mensen die kapotte Behringer spullen hebben:

Ik werk zelf in een gitaarwinkel, wel als systeembeheerder maar ik weet wel de policy van Behringer.
Je kan als iets defect is, altijd terug naar de winkel gaan, je kan ook contact met Behringer opnemen en dan komen ze het kosteloos halen en brengen.
Dat is dus alleen als je garantie hebt.

Vonk
21 augustus 2006, 11:19
Moet er niet een sticky gemaakt worden van de post hierboven ;)

B_2_the_a
21 augustus 2006, 12:47
de service van behringer is inderdaad goed :)

ik had gemailed voor de waarde van de pots van de ut-100 en die kreeg ik gewoon zonder problemen

Gear Slut
22 augustus 2006, 03:31
Ik was onlangs weer eens op de boss-site geweest en zag daar de bass limiter MET enhance functie. Ik ga eerst eens die van behringer proberen voordat ik duurder spul aanschaf. Ik bedoel maar, E 19,95.

Kim Wilson
22 augustus 2006, 08:23
Ja, maar ik vind het ook weer zo jammer als het niet werkt. Ik bedoel, dat zijn toch weer twee tientjes. Ik zeg niet dat die Behringers slecht zijn, maar er wordt wel makkelijk over 20 Eu gedaan. Als het werkt, is het natuurlijk mooi meegenomen, maar als het niet werkt, heb je €20 weggegooid. Vind ik toch jammer...

Soko
22 augustus 2006, 18:38
Ja, maar ik vind het ook weer zo jammer als het niet werkt. Ik bedoel, dat zijn toch weer twee tientjes. Ik zeg niet dat die Behringers slecht zijn, maar er wordt wel makkelijk over 20 Eu gedaan. Als het werkt, is het natuurlijk mooi meegenomen, maar als het niet werkt, heb je €20 weggegooid. Vind ik toch jammer...

tja, soms moet je wat risico lopen int leven om wat plezier te kunnen hebben he ;)

Dirk_Hendrik
22 augustus 2006, 18:54
tja, soms moet je wat risico lopen int leven om wat plezier te kunnen hebben he ;)

Niet als je voor 30 tientjes een écht pedaal MP-ed of ebayed.

Dastard
22 augustus 2006, 21:15
Ik had gisteren na een paar jaar wachten, eindelijk de dd-100 geprobeerd, en ik moet zeggen, wat een bagger echo.
Het ruist, kraakt en het piept, en de functies die erop zitten slaan echt helemaal nergens op.
Je hebt 7 standen voor de echo's, 3 zijn er mono, en 3 andere stereo, maar die stereo standen werken alleen als je 2 outputs gebruikt, dus ik heb dat getest.
Maar je normale geluid gaat door 1 output, en je echo door de ander.
Ook zit er een een hold functie op maar die gaat er om 1 of andere reden niet meer uit als je die aanhebt.
Ik ga hem morgen nog een keer uitproberen misschien heb ik dan meer succes.

nielsduursma
22 augustus 2006, 21:21
Ik had gisteren na een paar jaar wachten, eindelijk de dd-100 geprobeerd, en ik moet zeggen, wat een bagger echo.
Het ruist, kraakt en het piept, en de functies die erop zitten slaan echt helemaal nergens op.
Je hebt 7 standen voor de echo's, 3 zijn er mono, en 3 andere stereo, maar die stereo standen werken alleen als je 2 outputs gebruikt, dus ik heb dat getest.
Maar je normale geluid gaat door 1 output, en je echo door de ander.
Ook zit er een een hold functie op maar die gaat er om 1 of andere reden niet meer uit als je die aanhebt.
Ik ga hem morgen nog een keer uitproberen misschien heb ik dan meer succes.

nou, klinkt veelbelovend :seriousf: :seriousf:

Mister X
13 september 2006, 17:16
iemand nog laatste tijd ervaring met behringer effectpedalen

heb de ultra distortion en ik vond hem wel goed klinken

maar ben geinteresseerd in het metalpedaal, de booster, de compresser-sustainer, de tuner, ....

en wat is het beste pedaal om solo's te spelen? om je signaal een boost te geven; de booster, de compresser-sustainer of de equalizer?

greetz, fox

FruscianteFan
13 september 2006, 17:23
De Equalizer ruist enigszins en ik heb de indruk dat hij niet helemaal neutraal is, maar dat kan ook liggen aan de precieze afstelling van de knoppen (lastig tot onmogelijk om ze allemaal precies in het midden te krijgen).

Ik kan de Blues Overdrive van harte aanraden, erg veelzijdig pedaaltje :). Een lekkere crunch, iets zwaarder, slechts een boost of zelfs een fuzz, het zit erin.

Mister X
14 september 2006, 08:54
nja, de compresser-sustainer, is deze goed genoeg om mijn signaal een boost te geven voor een solotje te spelen?

greetz, fox

almarvk
14 september 2006, 09:42
Alle drie die je daarvoor noemde kunnen het boosten. Je moet ze gewoon uitproberen als je zonodig een Behringer wilt.

Mister X
14 september 2006, 11:33
Das juist de reden waarom ik het vraag, ik kan ze nergens uitproberen

almarvk
14 september 2006, 11:36
Wat is nergens? Ik weet tig winkels te vinden waar ze liggen...

Mister X
14 september 2006, 11:56
Het pedaal moet ten eerste in de winkel liggen,
en ten tweede; de pedalen zijn zo goedkoop dat de winkelier ze je niet laat testen, ook door het feit dat ze nog verpakt zitten

greetz, Fox

robert-gitarist
14 september 2006, 12:14
Het pedaal moet ten eerste in de winkel liggen,
en ten tweede; de pedalen zijn zo goedkoop dat de winkelier ze je niet laat testen, ook door het feit dat ze nog verpakt zitten

greetz, Fox

Yepz klopt.
Veel winkels hebben die pedalen maar helaas kun je ze nergens testen.Behringer zou komen met een demoboard ofzo hoorde ik of las ik ergens maar goed dat zou wel een 10 jaren plan worden ofzo.
Ik heb toen een paar van die pedalen op de gok gekocht.de tremelo,tube overdrive,acoustic modulator,EQ. flanger.Enigste die nog over zijn zijn de tremelo en tube overdrive.Die klinken erg leuk.Tremelo zeker wel bruikbaar en de tube overdrive is bijna exact kwa klank als de SD-1 van Boss.De rest heb ik verkocht.De EQ ruiste echt veel te veel,acoustic modulator klonk veel te basserig en niet mooi,de flanger klonk nergens na.
Kortom koop gewoon een of 2 van die dingen.Ik heb ze verkocht en na genoeg bijna geen verlies geleden.De EQ zou ik persoonlijk niet doen,dingen ruisen als de ziekte.Ik had hem in de loop staan van me Boss noise gate maar ja dat hielp niet echt veel.

Dastard
15 september 2006, 00:17
Bij Dirk Witte in Amsterdam kun je ze gewoon uittesten hoor, geen probleem, ik kan je ook vertellen dat we sinds dinsdag een Behringer Pedalboard hebben, waar 8 pedaaltjes op staan.
Helaas kwam ie al kapot uit de verpakking...

Debaser
15 september 2006, 19:20
Helaas kwam ie al kapot uit de verpakking...

das jammer, waren de pedalen stuk of het board zelf ?

Dastard
16 september 2006, 02:20
Er zaten 2 adapters bij, met alle 2 een daisychain voor 5 pedalen, 1 daisychain maakte kortsluiting, voor de rest werkte het prima.
Ik moest behoorlijk lachen om de uitspraken van Behringer op hun site over de DD-100, er stond dat ie ruisvrij is, ik had hem aangesloten, en had meteen al ruis :)

vox
16 september 2006, 02:35
winkel (http://www.peterjohanzen.nl/)

en daar vind je de prijzen van de stompboxen heb zelf een van hun en dat is de accoustsiche modeler. is wel grappig voor het geld..

vox
18 september 2006, 23:03
zit nu te denken aan de hell babe, niet te duur en als het dan niks is voor mij heb ik niet helemaal een plank mis geslagen... expirementeren vind ik altijd wel leuk.. heb het niet echt nodig in band verband..

MarshallSG
27 september 2006, 15:30
Net een de DM100 gekocht en geprobeerd.
Hij heeft 3 modes DS1, D+, en rat. DS1 mode is niks D+ gaat wel en de rat mode is zeker goed bruikbaar. Voor 19E heb je met de RAT mode toch een heel aardige distortion in huis.

Mister X
27 september 2006, 20:16
Heb deze week 3 pedalen gekocht van behringer namelijk acoustic modeler AM100, de compresser/sustainer cs100, en de AB box AB100

toen ik ze eerst verbond naar men versterker toe, en als voeding een adapter aangesloten had, schrok ik me echt rot, zovéél brom er op het signaal was
maar heb het dan eens geprobeerd met een batterij en de brom was dus weg, het probleem ligt gelukkig maar bij de voedingsadapter,

voor de rest werken de pedaaltjes goed, AB-Box werkt prima, alsook acoustic modeler, alleen de compresser/sustainer heb ik nog niet echt volledig uitgetest,

vind ze wel goed meevallen die behringer pedaaltjes, voor de prijs toch

greetz

vox
28 september 2006, 16:42
inderdaad meevallen doen ze..

Mister X
29 september 2006, 19:05
heb juist de VINTAGE TUBE OVERDRIVE TO800 gekocht en vind hem wel lekker klinken, is iets duurder dan de gewone pedalen, maar is echt een aanrader

greetz

robert-gitarist
29 september 2006, 19:13
geluidsclip van?

Ik heb laatst 3 van me Behringer pedaaltjes verkocht.Die 3 vond ik zo danig slecht.Okee voor het geld is het wel redelijk maar die Flanger vind ik zelfs geen 5 euro waard..klootding.Ik heb nu nog de Tremelo over en Tube Overdrive.Die 2 zijn echt goed,vooral die Overdrive.

vox
2 oktober 2006, 23:35
hebben ze eigelijk ook een Fuzz?

Dastard
3 oktober 2006, 00:46
Zo, vandaag de FX100 en de DR100 geprobeerd op mijn werk, ik vind het echt helemaal niets, misschien is de reverb nog wel iets, als ik me erin zou verdiepen maar ik vind die reverb te klinisch, er zit geen warmte in.
Die FX100 da's 3 x niets, leuk dat ze al die effecten erin rammen maar het is echt helemaal niets.
Enig voordeel is, dat ze niet ruisen, ik kon het in ieder geval niet horen.

vox
4 oktober 2006, 13:40
ff om in behringer en goedkope stompboxies te blijven.. is er een goedkope goede fuzz?

FruscianteFan
4 oktober 2006, 15:07
De Vintage Distortion is wel gebaseerd op de EHX Big Muff, maar de VD kost alweer 40 euro. Voor 20 euro méér heb je een EHX Little Big Muff.

vox
4 oktober 2006, 15:10
De Vintage Distortion is wel gebaseerd op de EHX Big Muff, maar de VD kost alweer 40 euro. Voor 20 euro méér heb je een EHX Little Big Muff.

oke thanks..

Pun
4 oktober 2006, 22:01
Op 14 en 15 oktober is het feest bij Feedback Rotterdam, dan hebben ze een EHX Double Muff voor 45 euro. Kun je altijd even uitproberen :)

vox
4 oktober 2006, 23:55
rotterdam iets te ver voor een effect..

OJJVZ
16 november 2006, 21:25
Zijn die vintage distortion pedalen btje gaaf? of is de EHX gaver? K weet zo geen shop met of de EHX of de behringer te testen. (Bij tonika mag je niet testen, alleen trugbrengen, fucking mongolen, ga ik toch lekker ff 20 pedalen meenemen naar huis en trugbrengen, haha)
Want ik zoek een distortion, die lijkt op die van me versterker, want die op me versterker vind k nét niet perfect, lage tonen, vooral lage powerchords klinken echt heeeerlijk (Crate G160XL) echt mijn type geluid, bestwel rauw, en veel gain, maar niet echt metal geluid, btje 80's (hard)rock.

Doet dit er n btje aan denken aan dat pedaal :P?
Want de hoge tonen klinken met veel gain niet echt über door mn amp.

B_2_the_a
16 november 2006, 21:58
distortion uit pedalen


tjah




geef mij maar een ronkende amp :D

almarvk
17 november 2006, 09:25
Zondag kan ik hopelijk de tu100 tuner ophalen bij een forumlid. Ik zal 'm daarna tijdens de week ff uittesten! :)

Kassie123
17 november 2006, 11:40
je kan op de site van behringer het geluid horen, maar ik raaad ze absoluut af!!!! Tenzij je echt een beginner bent.. Maar ik koop nooit zo'n pedaaltje van 39 euro hoor :confused: Als ik jou was zou ik maar doorsparen voor een mooiere want anders krijg je er nog spijt van!!

Ze zeggen niks voor niks altijd

goedkoop = duurkoop

dus koop een duurdere
Ibanez, Boss, Vox wil ik je zeker aanraden
maar het eerste merk dat ik je wil afraden is Behringer, het is leuk spul voor de beginners, maar verder is het niks
ik heb zelf een zoom G7.1ut en ook een Ibanez Tubescreamer
dat zijn aanraders voor niet te veel geld;)

Fuhgawz
17 november 2006, 14:13
maar het eerste merk dat ik je wil afraden is Behringer, het is leuk spul voor de beginners, maar verder is het niks

Waar baseer je dat op?

FruscianteFan
17 november 2006, 14:34
je kan op de site van behringer het geluid horen, maar ik raaad ze absoluut af!!!! Tenzij je echt een beginner bent.. Maar ik koop nooit zo'n pedaaltje van 39 euro hoor :confused: Als ik jou was zou ik maar doorsparen voor een mooiere want anders krijg je er nog spijt van!!

Ze zeggen niks voor niks altijd

goedkoop = duurkoop

dus koop een duurdere
Ibanez, Boss, Vox wil ik je zeker aanraden
maar het eerste merk dat ik je wil afraden is Behringer, het is leuk spul voor de beginners, maar verder is het niks
ik heb zelf een zoom G7.1ut en ook een Ibanez Tubescreamer
dat zijn aanraders voor niet te veel geld;)Ergens snap ik je wel. maar het valt echt mee. Ik heb er nu drie (de Blues Overdrive, EQ en AB100) en ik heb er geen moment spijt van gehad.

almarvk
4 december 2006, 11:22
Ik heb onlangs de tuner (TU100) van Jorrit van het forum over genomen en getest.

Wat me direct opviel is dat het pedaaltje echt niets weegt door het gebruikte plastic, maar dat er onder een metalen plaat zit dit voor het gewicht zorgt. Ook de adapter plug zit aan de zijkant, want behoorlijk irritant kan zijn. Ik heb 'm liever achterop, zoals bij Ibanez/Boss.

Ik heb de gebruiksaanwijzing wel geprint, maar niet doorgelezen. Eerst gewoon uitproberen :) Ik heb de snoer in de bypass en de input gedaan en gewoon aangezet. De tuner pakt vrij snel de toon op, vooral als ie clean staat, en geeft deze duidelijk en ook lang weer. Vond het eigenlijk direct al een goede tuner, want hij pakte direct een toon lager. Ik heb daarna m'n andere tuner getest (standaard klein Boss tunertje) en die ging er volledig door over de zeik. De Behringer pakte sneller en beter de toon op en is wel secuur. Toch kan het nog sneller. De tuner van Korg (DT10) is sneller en schijnt ook nauwkeuriger te zijn. Maar dat mag ook wel voor dat geld (80,- vs. 19,-)

Het viel me op dat als je het pedaaltje aan doet, je een volumedrop hebt van een paar nanoseconde. Hetzelfde als ik 'm uitzet. Daarna komt het volume gewoon weer terug. Ik heb geen tone verlies gemerkt. Zowel als ie aan of uit stond.

Al met al een prima tuner voor weinig geld. Ik weet niet hoe ie op het podium zal zijn, maar voor thuis op m'n pedalenbord issie ideaal!

Eindelijk een pedaaltje wat beter mee komt met de rest, vergeleken met andere Behringer pedaaltjes.

Gitaristje 18
4 december 2006, 17:10
Ik heb zelf de compressor sustainer van Behringer gekocht. Gewoon voor de lol, ik zag ze hangen voor 20 euro, ik denk ik koop er gewoon eentje. Is per slot van rekening niet zo veel geld. Tot nu toe ben ik er wel redelijk tevreden mee. Het is niet dat ik heb van, wat een .... zooi. Kijk ik begrijp ook wel dat er veel betere merken zijn ( heb zelf tot nu toe nog geen duurdere pedaaltjes gehad) maar ik vind het nog meevallen.

B_2_the_a
4 december 2006, 17:15
tjah heb in de loop der tijd gehoord

tube overdrive
tremelo
digital delay
en tuner getest


ben er best tevreden over, zeker voor het geld

alleen sommige zijn weer dikke brul, je moet goed oplette welke

intGod
5 december 2006, 09:05
Ik heb dat akoestische pedaaltje van Behringer, de AM 100. Live is dat ding niet te gebruiken. Het lijkt nergens op een akoestische gitaar en het is erg moeilijk om het pedaal voor elke situatie opnieuw af te stemmen.

Thuis is het wel te doen - daar kan je met wat geduld een vrij aardig geluid produceren. Maar als je toch thuis zit kan je even goed een echte akoestische gitaar ter hand nemen.

Maar dan nu de vergelijking met het Boss-pedaaltje. Dat Boss-pedaal zuigt minstens even hard. De "akoestische" sound die er uit komt lijkt ook niet in de verste verten op een akoestische gitaar. Dus, wat dat betreft zijn ze aan elkaar gewaagd.

Als je dan toch een akoestisch-achtig geluid wil kan je evengoed de Behringer Am-100 kopen OF wat meer geld uitgeven en een Line-6 Variax 300 kopen, slopen en in je gitaar inbouwen.

Di Stefano
5 december 2006, 12:12
Ik heb onlangs de reverb van behringer gekocht. Als tijdelijke oplossing voordat ik een goede rack heb gevonden. Ik had de behringer de boss RV-5 en de digiverb naast elkaar geprobeerd. De qua sound vond ik de boss niet zoveel beter. Zeker niet zijn 100 euro meer waard. De digiverb vond ik nog de minste.
Onlangs heb ik de Behringer live gebruikt. Als je hem eenmaal goed krijgt ingesteld (duurt nogal lang) is hij heel goed bruikbaar.

vox
15 december 2006, 05:42
Ik heb dat akoestische pedaaltje van Behringer, de AM 100. Live is dat ding niet te gebruiken. Het lijkt nergens op een akoestische gitaar en het is erg moeilijk om het pedaal voor elke situatie opnieuw af te stemmen.

Thuis is het wel te doen - daar kan je met wat geduld een vrij aardig geluid produceren. Maar als je toch thuis zit kan je even goed een echte akoestische gitaar ter hand nemen.

Maar dan nu de vergelijking met het Boss-pedaaltje. Dat Boss-pedaal zuigt minstens even hard. De "akoestische" sound die er uit komt lijkt ook niet in de verste verten op een akoestische gitaar. Dus, wat dat betreft zijn ze aan elkaar gewaagd.

Als je dan toch een akoestisch-achtig geluid wil kan je evengoed de Behringer Am-100 kopen OF wat meer geld uitgeven en een Line-6 Variax 300 kopen, slopen en in je gitaar inbouwen.

of een fishman powerbridge..

OJJVZ
19 december 2006, 21:15
Ik zat wel te denken aan die DM100, distortion modeller. Hij krijgt een 7.8 op harmony-central (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Behringer/DM100/100/1) en die mensen die daar posten zijn dacht k vaak wel vrij veeleisend, en ik niet zo erg :P hehe

K heb trouwse die UM100 gekocht n tijdje geleden, maar kwam er vrij snel achter dat zo'n UM100, maar ook MT2's niets voor mij zijn, veel te donker geluid. K hoorde een DS-1 sample die toch wat meer mijn stijl lijkt te zijn..
Maarum, die UM100 vond ik kwalitatief vrij redelijk, vooral voor het geld.

henkr
20 december 2006, 18:18
Ik heb wel eens gehoord dat Behringer rechtzaken meeberekend in de kostprijs van dit soort produkten.

Dus het kan eigenlijk nog goedkoper!

vox
26 december 2006, 23:27
Dus het kan eigenlijk nog goedkoper!

ik vind behringer dan beetje op een rare manier zaken doen...

OJJVZ
16 januari 2007, 18:35
ja bestwel :P maarja, de consument heeft goedkope pedaaltjes, en ik denk niet dat boss er erg door gedupeerd word.. (en andere merken)

trouwes, toch maar die UM100 weg gedaan, ander pedaal gekickt, beviel toch niet, maar kwaliteit viel nog mee voor t geld.

laatst ook een EQ700 gekocht, k hoor absoluut geen ruis, maar ik boost/cut niet zo heel veel, want een beetje schuiven geeft al veel effect. mss hoor je wat als je veel boost, maar als k de bas open schuif gaat het kastje met antiek zooo hard rammelen dat alles dr uit pleurt al op lage volumes :D zo effectief is ie.
kortom, ik vind de EQ goed, of iedergeval goed genoeg voor mij ^^

Mike McCready
6 februari 2007, 18:31
Ik kwam ergens een gifje tegen en dat gaf mij inspiratie om even Paint Shop Animation te openen en het laatste frame toe te voegen ;)

http://img143.imageshack.us/img143/9985/behringervd3.gif

Swan
6 februari 2007, 18:43
ik heb m'n behringer phaser gemod omdat ik t oorspronkelijke geluid kut vond (zelfs voor noise) dus heb wat aan de trimpotjes gedraaid en n pot toegevoegd die verschillende punten op het printje verbind, nu maakt ie heerlijke ritmische noise :cooler:
laatst de octaver gekocht (1 of 2 octaven lager) en die is erg goed voor noise en drones, voor gewoon gitaarspel minder, hij trackt best goed maar distort snel, ik ben er tevreden mee en hoef hem toch niet met de voet in/uit te schakelen

B_2_the_a
6 februari 2007, 20:50
ik begin met m'n werk steeds meer te begrijpen van behringer...

zo lang je garantie hebt, heb je leuk spul..

daarna kiezen veel mensen toch weer voor behringer want hun service is top!

Dirk_Hendrik
6 februari 2007, 21:16
daarna kiezen veel mensen toch weer voor behringer want hun service is top!

-En hun ethiek walgelijk
-wat te deken geeft over de arbeidsvoorwaarden voor hun produktiepersoneel in China.

B_2_the_a
6 februari 2007, 21:19
dat boeit mij eigenlijk geen ene reet :)


als ik maar herrie kan produceren ;)




ook een van de voordelen van behringer: de rest gaat ook dalen in de prijzen!!!

almarvk
7 februari 2007, 16:17
Er komt nu ook een pedalenplank op de markt van Behringer

http://www.behringer.com//PB1000/PB1000_big.jpg

Dastard
7 februari 2007, 16:43
ik begin met m'n werk steeds meer te begrijpen van behringer...

zo lang je garantie hebt, heb je leuk spul..

daarna kiezen veel mensen toch weer voor behringer want hun service is top!


Helaas voor de meeste mensen gaan de Behringer pedaaltjes stijgen, ze gaan 25 euro kosten.

Swan
7 februari 2007, 16:45
Er komt nu ook een pedalenplank op de markt van Behringer



haha de bypass is wel zo kut dat je daarmee geen signaal overhoud als alles gebypassed is

Kim Wilson
7 februari 2007, 16:47
haha de bypass is wel zo kut dat je daarmee geen signaal overhoud als alles gebypassed is
Hoe weet je dat? Heb je hem al getest? Geen aanval hoor, enkel een gewone vraag. :)

Swan
8 februari 2007, 00:42
ervaring met de phaser en had vandaag mn nieuwe octaver in mn fx liggen bij bandpractice;
gitaar -> fuzzfacotry -> octaver -> boost -> delay -> amp
en t effect klinkt wel goed, maar in bypass, niemand hoorde me in de band! (ik hoorde mezelf ook niet, terwijl we drum, bas en gitaar zijn) , dus ik testen, octaver er uit; opeens super helder en duidelijk geluid, octaver weer er in (in bypass!) en weg was al mn hoog...
dus...conclusie...de bypass is KUT
onbruikbaar pedaal dus in n normale bandsituatie, in mn noise bandje is t wel bruikbaar.

grayfink
8 februari 2007, 01:28
Ik gebruik in 2 nummers van mijn bandje een Phaser. Daar heb ik een Behringer Vintage Phaser voor aangeschaft, die is echt prima (true bypass zelfs geloof ik). Enthousiast geworden heb ik nog een Blues Overdrive en een Chorus gekocht, allebei 19€, de Vintage Phaser was 39€ geloof ik. De chorus is 3 x niks, erg slecht, de overdrive klinkt wel weer goed. Over de rest heb ik geen onderbouwde mening.

Kim Wilson
8 februari 2007, 08:13
ervaring met de phaser en had vandaag mn nieuwe octaver in mn fx liggen bij bandpractice;
gitaar -> fuzzfacotry -> octaver -> boost -> delay -> amp
en t effect klinkt wel goed, maar in bypass, niemand hoorde me in de band! (ik hoorde mezelf ook niet, terwijl we drum, bas en gitaar zijn) , dus ik testen, octaver er uit; opeens super helder en duidelijk geluid, octaver weer er in (in bypass!) en weg was al mn hoog...
dus...conclusie...de bypass is KUT
onbruikbaar pedaal dus in n normale bandsituatie, in mn noise bandje is t wel bruikbaar.
Oh wacht, ik dacht dat je het over dat pedalboard had. Dat had je namelijk ook gequote. Ik snapte het al niet... :chicken:

FruscianteFan
8 februari 2007, 08:25
Ik gebruik in 2 nummers van mijn bandje een Phaser. Daar heb ik een Behringer Vintage Phaser voor aangeschaft, die is echt prima (true bypass zelfs geloof ik). Enthousiast geworden heb ik nog een Blues Overdrive en een Chorus gekocht, allebei 19€, de Vintage Phaser was 39€ geloof ik. De chorus is 3 x niks, erg slecht, de overdrive klinkt wel weer goed. Over de rest heb ik geen onderbouwde mening.Dat die Vintage Phaser goed is, geloof ik best. Maar toch, dat mag ook wel: het origineel, de EH Small Stone, is minder dan twee keer zo duur. En dan heb zelfs ík toch liever een Electro Harmonix dan een Behringer :p

Swan
8 februari 2007, 14:12
Oh wacht, ik dacht dat je het over dat pedalboard had. Dat had je namelijk ook gequote. Ik snapte het al niet... :chicken:
nee maar als ik al met 1 pedaal geen goed signaal overhou in bypass... hoe moet t dan met zoveel achter elkaar?

Kim Wilson
8 februari 2007, 14:18
nee maar als ik al met 1 pedaal geen goed signaal overhou in bypass... hoe moet t dan met zoveel achter elkaar?
Je kunt die plank toch ook wel voor je andere pedaaltjes gebruiken?

Swan
8 februari 2007, 15:00
ja, maar hij is natuurlijk op de markt gezet voor de behringer pedaaltjes

mn octaver viel me gister wel erg tegen :(

Kim Wilson
8 februari 2007, 15:02
ja, maar hij is natuurlijk op de markt gezet voor de behringer pedaaltjes


Welnee, wat een onzin. Het is gewoon een pedalenplank. Dan kun je er dus pedalen op maken. Ook pedalen van andere merken.

rjong999
8 februari 2007, 19:53
Welnee, wat een onzin. Het is gewoon een pedalenplank. Dan kun je er dus pedalen op maken. Ook pedalen van andere merken.
Dat mag volgens mij niet, er staat iets op de site dat je er alleen pedalen van Behringer op mag gebruiken, iets met licenties ofzo. Als je er toch andere pedalen op doet en je wordt betrapt dan kunnen ze je sommeren om die pedalen er af te halen en in het ergste geval kunnen ze zelfs de illegale pedalen in beslag nemen. Ik vind het wel een beetje raar, maar ja, ik zou er toch maar mee uitkijken...

Swan
8 februari 2007, 19:55
Welnee, wat een onzin. Het is gewoon een pedalenplank. Dan kun je er dus pedalen op maken. Ook pedalen van andere merken.

ja duh, jesus, t gaat daar ook niet om, ik vond enkel t idee grappig van zoveel behringer pedalen achter elkaar.

Kim Wilson
9 februari 2007, 08:31
ja duh, jesus, t gaat daar ook niet om, ik vond enkel t idee grappig van zoveel behringer pedalen achter elkaar.
Ooooh, op die manier. Sorry... :chicken:

robert-gitarist
9 februari 2007, 14:08
Dat mag volgens mij niet, er staat iets op de site dat je er alleen pedalen van Behringer op mag gebruiken, iets met licenties ofzo. Als je er toch andere pedalen op doet en je wordt betrapt dan kunnen ze je sommeren om die pedalen er af te halen en in het ergste geval kunnen ze zelfs de illegale pedalen in beslag nemen. Ik vind het wel een beetje raar, maar ja, ik zou er toch maar mee uitkijken...

Volgens mij is dat echt bullshit.Als ik een Ibanez pedaal in mijn Boss BCB6 of BCB3 wil drukken is er niemand die mij dat tegen houd.Ik bepaal toch echt wel welke pedalen ik erin druk.Al gaat die Uli Behinger op zn kop staan.Volgens mij kun je niemand verbieden om er andere pedalen in te zetten.
Behringer heeft bijna of het zeflde formaat als een Boss pedaal dus volgens mij kunnen die er prima in :D Mooi groot board.Hmm heb ergens wel intresse erin.

Azrael
9 februari 2007, 14:11
Dat mag volgens mij niet, er staat iets op de site dat je er alleen pedalen van Behringer op mag gebruiken, iets met licenties ofzo. Als je er toch andere pedalen op doet en je wordt betrapt dan kunnen ze je sommeren om die pedalen er af te halen en in het ergste geval kunnen ze zelfs de illegale pedalen in beslag nemen. Ik vind het wel een beetje raar, maar ja, ik zou er toch maar mee uitkijken...

:seriousf: Tuuuuuuuuuuuuuuurlijk mien jong............

*schetst saituatie op locale gig*
"Pas op! De Behringer politie komt er aan!!!!!"

robert-gitarist
9 februari 2007, 14:20
Of erger,de effecten gestapo :stop:

Dastard
9 februari 2007, 15:17
Als ze dat serieus zouden willen, dan hadden ze pedaaltjes met afwijkende vorm moeten maken, zodat alleen die pedaaltjes op dat board passen, en als finishing touch ook nog adapters maken met een afwijkend voltage en amperage, en die adapters vast lijmen op dat board, pas dan zouden ze kunnen tegen gaan dat er andere pedaaltjes op dat board komen.

robert-gitarist
9 februari 2007, 15:29
Maar dan nog,een beetje handige man verbouwd die hele bak zodat er als nog andere pedalen in kunnen ;)

Swan
9 februari 2007, 16:32
sarcasme is altijd lastig op internet

vox
9 februari 2007, 18:47
Of erger,de effecten gestapo :stop:

herr flick..

Azrael
9 februari 2007, 22:27
herr flick..

Von dem gestapo! Die walgelijke stem deed ik thuis altijd na.........hehehehe zo leuk.

"Helga.......you may kiss me know!"

robert-gitarist
9 februari 2007, 22:48
Von Smallhausen!from ze gestapo



Blijft geweldig :D

rjong999
9 februari 2007, 23:33
Volgens mij is dat echt bullshit.Als ik een Ibanez pedaal in mijn Boss BCB6 of BCB3 wil drukken is er niemand die mij dat tegen houd.Ik bepaal toch echt wel welke pedalen ik erin druk.Al gaat die Uli Behinger op zn kop staan.Volgens mij kun je niemand verbieden om er andere pedalen in te zetten.
Behringer heeft bijna of het zeflde formaat als een Boss pedaal dus volgens mij kunnen die er prima in :D Mooi groot board.Hmm heb ergens wel intresse erin.
Robert! You may kiss me now...! ;-)

anibal
12 april 2007, 11:35
Iedereen ken ze, ze zijn van plastic gemaakt en kosten rond de 30 euro p/s. Ze hangen als chips bij gitaar winkels en ze zijn kopie van bekende wat duurdere pedalen.

Ik wil graag ervaringen van iedereen. Ik heb ik zelf een booster en vind die erg goed voor maar 19 euro !! ook was ie duurder vond ik die nog steeds erg goed.

Wat zijn jullie ervaringen met deze gitaar pedalen ?

anibal
12 april 2007, 11:41
heb het meeste gelezen.. alleenmaar gezeur over wat wel en niet mag kopieren ;-) maar tja je weet het niet misschien zijn er nieuwe ervarigen.

Reel Big Fish
12 april 2007, 11:52
Ja ik wil dus ook ervaringen horen, met name over de tuner en het equaliser pedaal...

anibal
12 april 2007, 12:02
Ja ik wil dus ook ervaringen horen, met name over de tuner en het equaliser pedaal...


Ik wil misschien een EQ halen vanavond, wie weet vertel ik morgen meer hierover

B_2_the_a
12 april 2007, 12:14
tuner heb ik paar weken gebruikt, toen een echte gekocht..
best fijn apparaatje hoor, maar verwacht geen strobostomp :)

anibal
12 april 2007, 12:44
tuner heb ik paar weken gebruikt, toen een echte gekocht..
best fijn apparaatje hoor, maar verwacht geen strobostomp :)


Heb geen tunner nodig maar ben best benieuwd wat een echte tunner voor je is ? wat was jou reden voor een echte tunner te keizen boven deze geen echte tunner ?

Reel Big Fish
12 april 2007, 13:13
best fijn apparaatje hoor, maar verwacht geen strobostomp :)
Wat bedoel je precies met een strobostomp, de verwerkingstijd zeg maar en dat hij niet binnen 0.01 seconde weergeeft oid?

B_2_the_a
12 april 2007, 13:36
precisie
+10 tekens

flightcase-brico
12 april 2007, 13:38
mijne maat heeft zo een pedaaltje van behringer gekocht om een akoestische gitaar te simuleren. 't Klonk niet slecht. Maar na een paar weken werkte het aan- en uitzetten (zeg maar "stompen") al niet zo goed meer. Ik heb het pedaaltje even in mijn handen gehad en wat mij opviel was dat die toch wel heel licht gebouwd. Helemaal niet zo sterk gebouwd als de meer gekende variant van Boss. Ik zou de behringer pedaaltjes niet aanraden voor intensief podium gebruik.

Later heeft hij die vervangen door de "echte" boss variant. Veel steviger en betrouwbaarder als je het mij vraagt.

Nochtans ben ik niet tegen Behringer. Ik vind dat ze wel echt goede producten hebben tegen een heel scherpe prijs. Maar voor de effectenpedaaltjes van Behringer pas ik toch hoor.

rjong999
12 april 2007, 14:47
Ik heb wel wat ervaringen, ik trap er iedere keer weer in met B.

Algemeen: redelijke electronische kwaliteit, ontwerp meestal wel OK, componenten altijd goedkoop (niet altijd slecht overigens), uitvoering heel wisselend, meetal ook wel OK. Vaak een overdaad aan functionaliteit tegen een extreem lage prijs.

Wat voorbeelden die ik zelf heb:

V-Amp Pro: extreem veel mogelijkheden, veel in- en uitgangen, zelfs digitaal, werkt prima, met wat tweaken een prima geluid (erg mooi Soldano Amp Model, clean ook goed). Wel wat ruisig, en geen briljante reverb. Overige effecten (Chorus, Phaser etc. wel OK, niet bijzonder maar ook niet slecht). MIDI implementatie ook in orde. Grootste nadeel: slechte technische bouw: jack inputs vallen uit elkaar, interne batterij valt er uit (weg instellingen!), losse componenten zorgen ineens voor brom en kraak. Conclusie: ongeschikt voor podium, ongeschikt voor studio, leuk voor op de zolderkamer.

UB802 mixertje: Goede aansluitmogelijkheden, redelijke preamps, stevig gebouwd. Heb 'm nu een jaar of drie, werk er bijna dagelijks mee. Werkt kraakvrij en storingsvrij. Wel een beetje ruis. Alweer: leuk voor op de zolderkamer

MX400 4-kanaals mixer: Heel simpel ding, kost ook niks, 22 euro bij Feedback. 4 x jack in, 1 x jack out. Gebruik 'm als synth mixer. Is doodstil, totaal geen ruis! Superding!

Koptelefoon: Prima voor in de studio, goedkoop, degelijk genoeg. Geen geweldig geluid maar voor guide tracks werkt 'ie prima.

Phaser stompbox: mooi geluid, plastik doosje, schakelaar zit niet zo goed vast en 1 van de jack ingangen gaat heel zwaar. Ik laat 'm tegenwoordig aan staan en schakel in een loop, werkt goed. Wel weer een beetje ruiserig: goed voor op zolder.

Midi floorboard FB1010: absolute hit. Gebruikt 'm in het verleden voor gigs, heeft de hele wereld al gezien en nog nooit een krimp gegeven. Gebouwd als een tank. Functioneel prima, kan niet alles dat bijv. de Roland kan, maar kost ook wel wat minder. Goed voor optredens, studio of zolderkamer.

DPS2024P rack multifx: leuk ding. Ruis is ook weer het grootste probleem. De pitch-effecten zijn erg goed, heel snel en zuiver, de reverbs wel ok. Heb 'm een poosje in mijn stage rack gehad, werkte wel prima, ook de midi implementatie is goed. Ik ga 'm nu weer gebruiken in mijn synth-rack, weer voor optredens.

Mic preamp: goed ding, lekker stil, mooi geluid. Geen supertop maar maakt je geluid wel wat warmer zonder veel poespas. Goed voor optredens of de zolder, voor de studio weet ik voor dit geld ook niks beters en is absoluut geschikt.

Stratocaster: De hardware en de elementen zuigen onwaarschijnlijk. De body is prima en de hals zelfs wel geweldig, mooie birdseye maple neck, lekker helder en scherp. De frets zullen wel wat zacht zijn maar daar merk ik nog niks van. Heb er 50-s RI Fender elementen op gezet en wat goede tuners en trem en het ding gaat als een gek.

Samengevat: voor zolderkamergebruik is het B.-spul in ieder geval vrijwel altijd wel OK, en zeker in verhouding met de prijs. Voor in de studio zijn de meeste dingen kwalitatief niet goed genoeg, vooral iedere keer weer ruis. Voor op het podium durf ik er - uitzonderingen daargelaten - gewoon niet op te vertrouwen.

Pun
12 april 2007, 19:35
Vriend van mij heeft zo'n tuner en is er totaal niet over te spreken. Reageert te langzaam voor hem, reageert ook maar de helft van de tijd en hij is niet precies genoeg. Daarnaast als hij aan het stemmen is en het is niet stil reageerd dat stem apparaatje er dus ook op, wat niet echt handig is als je tijdens een concert of iets zou willen stemmen.

thieske
12 april 2007, 20:15
als kleine aavulling het volgende,
heb drie behringer pedalen onder mn poten gehad, de tuner, de boost en de ts-kloon(maar die is niet van mij)
geen van allen zit nu nog in mn setup. Dit is niet omdat het zooo'n bar slecht geluid geeft, maar vooral omdat ze onvoorspelbaar zijn. Regelmatig meegemaakt(toen ik nog met batterijen werkte) dat het lampje vrolijk brand, maar ik mn geluid per seconde hoor verslechteren als t effect niet aanstaat. Trap ik t pedaal in..geen probleem..rood lichtje ok..sound ok...en dan weer uit:complete bagger.
Daarnaast vond ik de tuner niet erg lekker werken, en snoepte die een beetje hoog weg..
Wil nog steeds de ts-kloon naast een echte ts leggen om t grote verschil te horen, dat er wel degelijk is, maar ik niet zo 1.2.3 kan benoemen..
Verders redelijk tevreden met andere b-spullen zoals mn monitoren en condens-mic..
Ik zou zeggen, goed voor in de oefenruimte, maar niet in profi studio of on stage...

Swan
12 april 2007, 20:37
de bypass is gewoon kut, en daarom zijn ze onbruikbaar in n normale setup IMHO.
voor noise wel weer goed :D

Reel Big Fish
12 april 2007, 23:15
Ik wil dus een tuner gaan kopen morgen voor on stage gebruik... maar hier lees ik bijna alleen maar negatieve feedback over de TU 100. Welke raden jullie me dan aan? Het hoeft niet de beste en snelste tuner ooit te zijn en het liefst ook niet het duurste natuurlijk haha!

Alvast bedankt!

Dastard
12 april 2007, 23:32
Boss TU-2
Korg DT-10
Planet Waves Chromatic Pedal Tuner

Dit zijn eigenlijk de enige 3 die ik ken.

The_W85
13 april 2007, 00:23
Boss TU-2
Korg DT-10
Planet Waves Chromatic Pedal Tuner

Dit zijn eigenlijk de enige 3 die ik ken.

Iemand ook bekend met de Rocktron of Digitech Tuner?

anibal
13 april 2007, 07:33
Ik wil dus een tuner gaan kopen morgen voor on stage gebruik... maar hier lees ik bijna alleen maar negatieve feedback over de TU 100. Welke raden jullie me dan aan? Het hoeft niet de beste en snelste tuner ooit te zijn en het liefst ook niet het duurste natuurlijk haha!

Alvast bedankt!

Idd veel negative reacties hier voor doe TU100. niet doen dus ;-) (Dit blijft een advies he !! )

Heb zelf een Boss tunner en ben erg tevreden mee.

flightcase-brico
13 april 2007, 11:36
mijne maat heeft zo een pedaaltje van behringer gekocht om een akoestische gitaar te simuleren. 't Klonk niet slecht. Maar na een paar weken werkte het aan- en uitzetten (zeg maar "stompen") al niet zo goed meer. Ik heb het pedaaltje even in mijn handen gehad en wat mij opviel was dat die toch wel heel licht gebouwd. Helemaal niet zo sterk gebouwd als de meer gekende variant van Boss. Ik zou de behringer pedaaltjes niet aanraden voor intensief podium gebruik.

Later heeft hij die vervangen door de "echte" boss variant. Veel steviger en betrouwbaarder als je het mij vraagt.

Nochtans ben ik niet tegen Behringer. Ik vind dat ze wel echt goede producten hebben tegen een heel scherpe prijs. Maar voor de effectenpedaaltjes van Behringer pas ik toch hoor.

Ik ga mijn vorige inbreng een beetje relativeren, want je zou gaan denken dat ik het echt niet voor Behringer heb. Dat is nochtans niet waar. Wij spelen met onze coverband met onder andere 2 Behringer B300 actieve monitors. Die hebben intussen al op heel wat podia perfect hun ding gedaan. Daar zijn we zeer tevreden over (alleen spijtig dat ze zo veel wegen).

Verder hebben we diverse 31 bands equalizers van Behringer voor de master (FOH) en voor de monitors. Heel goed spul als je het mij vraagt! De schuivertjes zijn misschien wel niet super sterk, maar voorts doet het ding echt uitstekend dienst!

Verder gebruiken we ook het digitaal mengpaneel DDX3216. Je krijgt enorm veel mogelijkheden voor heel weinig geld. We gebruiken het voor live optredens, en tot op heden geen probleem mee gehad.

Ik heb ook nog een paar DI bakjes van Behringer, en die zijn perfect. Ook voor podiumgebruik.

Maar zoals gezegd, de stomp boxskes van Behringer, daar pas ik voorlopig zeker voor. Aangezien je dergelijke dingen met de voet bedient, moet dat toch voldoende stevig gebouwd zijn. Met dat pedaaltje dat ik onder mijn voeten gekregen heb, was dat dus zeker niet het geval. Voorlopig zou ik dit afraden aan anderen.

flightcase-brico
13 april 2007, 11:38
Idd veel negative reacties hier voor doe TU100. niet doen dus ;-) (Dit blijft een advies he !! )

Heb zelf een Boss tunner en ben erg tevreden mee.

Ik heb ook de boss tuner TU2 en ben daar heel tevreden over. Is wel duur, maar volgens mij zo robuust dat je er heel vele jaren mee verder kunt.

pol
13 april 2007, 11:48
Ik ben er nu wel in geslaagd om een barst in het visier van mijn Tu-2 te krijgen, maar verder macheert die nog prima na jaren gebruik, t'is in ieder geval veel steviger als die plastieken stemkaskes, zo heb ik toch al een stuk of 3 versleten met wijzertje, en die zijn anders ook duur genoeg.

TU2 stemt ook heel snel, ik heb ook zo een fancy Peterson stemmer gehad, maar die vond ik veel te ingewikkeld en slecht zichtbaar om snel tussen de nummers mee te stemmen, mag dan wel nauwkeuriger zijn, maar we zijn nog altijd op een gitaar bezit he, als je een paar bends hebt gedaan sta je toch terug een klein beetje vals.

rjong999
13 april 2007, 12:38
Dat laatste zeker mee eens. In mijn studiorack zit een Korg DT1000 tuner, en als je op je gemak eens lekker netjes wilt stemmen: veel succes, kan perfect. Maar oo het podium gebruik ik liever de tuner van mijn G-System of GT8: niet zo nauwkeurig misschien, maar wel lekker snel en duidelijk resultaat.

almarvk
13 april 2007, 13:17
Ik heb dus de TU100 tuner van Behringer en ik heb er geen problemen mee. Ik heb 'm achter een loop hangen waardoor ik geen tone verlies heb. Het is natuurlijk geen geweldig snelle tuner, maar beter dan zo'n klein tunertje. Ik ben er eigenlijk wel tevreden over.

Reel Big Fish
13 april 2007, 13:20
Naja als ik het zo lees, ga ik denk ik toch maar voor de Boss Tu-2, mede omdat deze ook als buffer fungeert (klopt dat?). Mn voorlopige pedalboard word dan:

Amp <-- Boss Tu2 <-- Line 6 Uber Metal <-- Dunlop Wah Crybaby <-- Gitaar

... denk ik zo? :p

almarvk
13 april 2007, 13:21
Alleen is de Korg DT10 goedkoper en 10 maal nauwkeuriger...

Reel Big Fish
13 april 2007, 13:25
Hmm.. is dat echt zo? Hij is 5 euro goedkoper en dus eigenlijk beter?! Wtf, ik snap het even niet meer. :p

Naja, dus ik ga niet voor de TU-100 door alle negatieve reacties, maar dus óf de Korg, óf de Boss. Welke van de 2 moet ik dan volgens jullie nemen als ik erbij vertel dat het voor on-stage gebruik is?

drap
13 april 2007, 13:27
Naja als ik het zo lees, ga ik denk ik toch maar voor de Boss Tu-2, mede omdat deze ook als buffer fungeert (klopt dat?). Mn voorlopige pedalboard word dan:

Amp <-- Boss Tu2 <-- Line 6 Uber Metal <-- Dunlop Wah Crybaby <-- Gitaar

... denk ik zo? :p

Zou je je tuner niet als eerste in de schakel doen? Lijkt me wel wat handiger + nauwkeuriger.

Kim Wilson
13 april 2007, 13:28
+1 voor Drap.




Alleen is de Korg DT10 goedkoper en 10 maal nauwkeuriger...
Nou ja... De TU2 is ook gewoon een goed apparaat, hoor. Kan me moeilijk voorstellen dat een andere tuner echt heel veel beter is. Ik wil best aannemen dat ie misschien beter is dan de Boss, maar de Boss werkt ook naar behoren.

Ja idd, ik heb de TU2. :D

Harry
13 april 2007, 14:42
ik heb de Korg DT10, goeie verhalen over gehoord en een tientje goedkoper dan de TU2. Ben niet in de verleiding geweest om de Behringer te kopen trouwens, maar dat kan met mijn budget te maken hebben.

anibal
13 april 2007, 14:50
Zou je je tuner niet als eerste in de schakel doen? Lijkt me wel wat handiger + nauwkeuriger.


dit wou ik net zeggen ;-)

Reel Big Fish
13 april 2007, 18:32
Het is uiteindelijk de Boss TU-2 geworden, gewoonweg omdat hij er het overzichtelijkste en het sterkst uit ziet. Geen Behringer pedaal dus voor mij en ik zwem bij deze uit dit topic.

Bedankt allemaal

anibal
13 april 2007, 19:04
Ik ga binnenkort het delay pedal halen voor thuis te spelen. Iemand deze in huis ?

DaDoo
15 april 2007, 08:44
Jup, heb het Digi-Delay pedaaltje. Werkt best mooi. Voor die prijs kun je er natuurlijk niet al te veel van verwachten, maar ik vind 'm wel goed.

Ik speel voornamelijk rock & roll en rockabilly, waarbij dit pedaaltje erg in de buurt komt van slap-back echo.

Jorisch
15 april 2007, 11:44
Ik heb ooit een Behringer tube overdrive gekocht voor 19 euro en ik kan je zeggen het is echt een prulletje

Trouwens het is toch niet verkeerd dat beginnende gitaristen voor weinig geld een effectpedaaltje kunnen kopen. Dan kan je kijken welke effecten het voor jou doen en geloof me als je langer dan een jaar speelt hoef je die troep echt niet meer

Dus niks aan de hand toch?

FruscianteFan
15 april 2007, 12:13
Ik heb ooit een Behringer tube overdrive gekocht voor 19 euro en ik kan je zeggen het is echt een prulletje

Trouwens het is toch niet verkeerd dat beginnende gitaristen voor weinig geld een effectpedaaltje kunnen kopen. Dan kan je kijken welke effecten het voor jou doen en geloof me als je langer dan een jaar speelt hoef je die troep echt niet meer

Dus niks aan de hand toch?Wat een onzin. Ik heb twee Behringer pedaaltjes, de EQ700 en de BO100, en afgezien van wat ruis van de één en twijfelachtige aan-/uitschakeling van de ander zijn het prima pedalen. Ik speel nu zo'n 4 jaar en ik ben hartstikke blij dat ik die dingen heb gekocht.

Swan
15 april 2007, 18:31
Wat een onzin. Ik heb twee Behringer pedaaltjes, de EQ700 en de BO100, en afgezien van wat ruis van de één en twijfelachtige aan-/uitschakeling van de ander zijn het prima pedalen. Ik speel nu zo'n 4 jaar en ik ben hartstikke blij dat ik die dingen heb gekocht.

geen onzin, t zijn prullen, en ik ben alles behalve een toon-purist...

FruscianteFan
15 april 2007, 18:40
Je vindt het prullen en je bent niet de enige. Maar een aantal van die pedalen is m.i. best de moeite waard, waaronder de pedalen die ik heb.

Maar als jullie voor een merknaam en een nauwelijks stevigere metalen behuizing 5 keer zoveel wil neertellen, ga vooral je gang.

Swan
15 april 2007, 18:44
ik wil graag mezelf nog kunnen horen in m'n band als ik mn pedalen bypass :p
kan jij me vertellen dat je geen tone verliest met die EQ in je setup?

FruscianteFan
15 april 2007, 19:35
Dat kan ik zeggen, maar dan zou ik liegen. Ja ik hoor een verschil tussen wel of geen pedalen, maar ik richt me liever op wát ik speel dan op hoe het precies uit mijn versterker komt. Bovendien heb ik die EQ als ik op mijn Strat iets meespeel met CD altijd wel aan.

rjong999
16 april 2007, 01:27
Vanuit jouw perspectief kun je misschien gelijk hebben, Swan, maar voor mensen die niet in een band spelen, gewoon op de slaapkamer aan het prutsen zijn (no pun) en ook niet fanatiek zijn ofzo (80% van de gitaristen dus) is de B.-spul toch niet verkeerd ? Ik bedoel: kwaliteit is geen absoluut gegeven, kwaliteit is geschiktheid voor gewenst gebruik, en als dat gewenste gebruik anders ligt is de kwaliteit dus ook anders.

FruscianteFan
16 april 2007, 09:22
Dank dat je me probeert bij te staan. Helaas trap je op mijn teentjes door mij (impliciet) in te delen bij minder fanatieke gitaristen. Ik gebruik behringer apparatuur en toch neem ik ook muziek op en zet ik muziek in elkaar!

rjong999
16 april 2007, 21:54
haha...een impliciete non-fanaticus...het zal je toch verdomme maar gezegd worden...
niet iedereen op een zolderkamer is per definitie 'niet-fanatiek' - en zelfs dat is niet zo normstellend als het klinkt. Neem nou Spinvis...(gisteren naar zijn nieuwe show geweest - vijf jaar geleden zat hij ook nog op z'n zolderkamertje)

FruscianteFan
17 april 2007, 08:36
Heb gewoon niet zoveel zin om actief op zoek te gaan naar bandleden. Ik heb wel een zangeres, maar die woont in Australië. Voorlopig kan ik dus lekker liedjes blijven schrijven in en rond huis, optreden zal toch niet zo snel lukken.

Ik heb de EQ trouwens wel voor een enkele overdub gebruikt, de overdrive heb ik nog niet gebruikt. Maar eigenlijk past subtiele distortion niet bij mijn muziek. Is ook best moeilijk zonder drummer.

Dastard
14 mei 2007, 01:32
Er zijn weer wat nieuwe Behringer pedaaltjes uit.

BEHRINGER OD-400 OVERDRIVE
BEHRINGER SE-200 SPEC.ENHANCER
BEHRINGER SF-300 SUPER FUZZ
BEHRINGER SM-200 SLOW MOTION
BEHRINGER SM-400 SUPER METAL
BEHRINGER UV-300 ULTRA VIBRATO
BEHRINGER UW-300 ULTRA WAH

Van deze pedaaltjes vond ik alleen de Ultra Wah en de Slow Motion grappig klinken, de Ultra Wah is gewoon een automatische Wah, geen mooie Wah maar wel een werkende Wah, de Slow Motion was een soort automatisch volume pedaal, werkte erg goed...verder snap ik het nut van de Ultra Vibrato totaal niet, het is gewoon een pedaal om je gitaar vals te maken, althans zo kwam het erbij mij uit.

Nellyrocks
14 mei 2007, 08:40
Er zijn weer wat nieuwe Behringer pedaaltjes uit...

...de Slow Motion was een soort automatisch volume pedaal, werkte erg goed...

Zoiets als de Boss SG1?
Dat zou wel te gek zijn als ie echt goed klinkt.

Davidian
14 mei 2007, 10:00
GLX > behringer

FruscianteFan
14 mei 2007, 10:14
Er zijn weer wat nieuwe Behringer pedaaltjes uit.

BEHRINGER OD-400 OVERDRIVE
BEHRINGER SE-200 SPEC.ENHANCER
BEHRINGER SF-300 SUPER FUZZ
BEHRINGER SM-200 SLOW MOTION
BEHRINGER SM-400 SUPER METAL
BEHRINGER UV-300 ULTRA VIBRATO
BEHRINGER UW-300 ULTRA WAH

Van deze pedaaltjes vond ik alleen de Ultra Wah en de Slow Motion grappig klinken, de Ultra Wah is gewoon een automatische Wah, geen mooie Wah maar wel een werkende Wah, de Slow Motion was een soort automatisch volume pedaal, werkte erg goed...verder snap ik het nut van de Ultra Vibrato totaal niet, het is gewoon een pedaal om je gitaar vals te maken, althans zo kwam het erbij mij uit.De truc bij vibrato's is om ze snel en subtiel te laten werken. Hoge rate, weinig depth en je krijgt een heel leuk effect dat vergelijkbaar is met chorus of flanger, maar dat je tone niet of nauwelijks verandert - hoewel dat in het geval van deze Behringer nog te bezien is.

Ik zie trouwens dat die ultra vibrato 3 modussen heeft? Vibrato, bypass en latch.. beetje vreemd aangezien je bypass toch regelt met je voeten.

Kim Wilson
14 mei 2007, 10:15
Behringer pedalen hebben altijd invloed op je tone, al heb je ze niet eens aan staan. :D

FruscianteFan
14 mei 2007, 10:23
Behringer pedalen hebben altijd invloed op je tone, al heb je ze niet eens aan staan. :DHet was zo'n inkoppertje dat ik het er zelf al bij had gezet ;)

paul1988
19 mei 2007, 19:47
Ik heb laatst een behringer overdrive distortion gekocht, en jawel hij doet het.. geen geweldig geluid maar goed, dat had ik ook niet verwacht. Wat wel freaky is, is dat ie af en toe zomaar aangaat als ie niet ingeplugd staat.
Dan wordt ik ´s nachts wakker en dan brandt het led-je.. :nervous:

Davidian
19 mei 2007, 20:25
Uli komt je halen haha.

zoon van Piet
20 mei 2007, 11:26
Bijna honderd paginas behringerpraat.. dus mik ik mijn eigen volslagen zinloze mening op de grote hoop:

Mn zoon komt thuis met een stempedaal met het B-woord erop. Ik had al wat B's gehoord in feedback en bij een vriend...
En als ware pedalenfreak en eigenaar van een immense berg vintage trapdozen zeg ik het niet graag, maar de klank viel me niet tegen! Ik heb vooral overdrives/dist gehoord en dat klonk niet verkeerd..
Maar nu zag ik dus ook kan som in het kader van gezond opvoedkundig bezig zijn eens zo'n B-ding te mishandelen. het stemgevalletje bleek verrassend volledig uitgerust, het biedt alles dat je je wensen kan en het werkt nog goed ook. zelfs de bypass vond ik niet noemenswaardig slechter dan boss...
Tja, plastic.. natuurlijk kunnen plastic pedalen niet de goedkeuring van gitaristenvoeten verdragen. Wie herinnert zich de MXR commande reeks nog? Die pedalen waren heel wat gammeler dan deze B..
Maar ik henb vroeger 100-en optredens gedaan met een plastic stemkastje in mijn bak. was eigenlijk nooit een probleem, want stemmen gaat meestal in rust. je trapt niet in de vuur van het spel zo'n ding in. dat kan anders liggenvoor boost/od/dist-pedalen die voor de solo ( en dus op een adrenalinehoogtepunt) ingestampt worden.
Ik denk dat mn zoon lang genoeg plezier van dit B-tje kan hebben tot hij aan professioneler spul toe is.

Ik geef het niet graag toe, maar ben behoorlijk onder de indruk..

Swan
20 mei 2007, 11:50
ik ben me toch gaan afvragen of de kwaliteit tussen de pedaaltjes onderling soms erg verchilt, de Behringers die ik heb hebben bijv. echt n waardeloze bypass maar je hoort, zoals nu ook van Zoon van Piet, ook weer hele andere verhalen...

imlikeajungle
20 mei 2007, 12:57
Voor in feedbackloops zijn het leuke beestjes :rockon:

Dastard
21 mei 2007, 00:49
Het verschilt inderdaad heel erg per pedaal, ook pedalen uit dezelfde serie, je kan 2 tuners hebben, waarvan de 1 perfect werkt, en de ander een bak ruis heeft.
Verder zijn ze erg gevoelig voor wat voor adapter je er op aansluit.
Ik krijg ze in de winkel vaak terug, met of een algemene uitval, of een gigantische ruis, of gewoonweg met een knipperend ledje.
Het is maar net welke je pakt, ik moet wel zeggen dat Behringer van een aantal pedalen, nieuwe versies heeft gemaakt, dat zijn de 400 series, die zijn wel iets beter van kwaliteit, en daar bedoel ik mee, die gaan minder snel stuk.

dennis_rhcp
22 mei 2007, 13:11
ik heb ook pedaaltjes en ze bevallen me prima
vooral de v-amp daar zit alles bev: wah wah, chorus, overdrive, distortion, delay, enz en dat voor maar 55 euro echt heel cheap ik ook nog los de over drive, en overdrive/distortion van behringer en ik heb ook een van boss maar die is even goed alleen verschillende bouw kwaliteit

G.G.
31 mei 2007, 14:44
Heb dus net deze aangeschaft:

http://www.behringer.com/TO800/TO800_medium.jpg

Heb twee versterkers die op laag volume een wat "koud" scheurgeluid geven. Ik dacht dat op te kunnen lossen met een TS achtig apparaatje, en het valt me HELEMAAL NIET tegen. Ruis is minimaal aanwezig. Voor de prijs ben ik er wel tevreden over.

In combinatie mijn fender deluxe en een stratje is het mogelijk het SRV geluid "enigszins" te benaderen.

Het leukst is ie vóór mijn Digitech RP-6 met een strat met humbuckers (SD hotrails) (het klinkt niet echt logisch, maar....) ik haal er Van Halen-achtige sounds uit (beginperiode).

Zeker niet weggegooid die €40.

Opmerking: de behuizing is echt prut. Misschien dat ik hem uit elkaar haal en met een fatsoenlijke switch en fatsoenlijke pots ooit eens in elkaar soldeer in een aluminium behuizing (dat spul kost tenslotte ook geen drol.)

robert-gitarist
31 mei 2007, 17:01
Hmm klinkt goed G.G. Misschien keer soundsamples er van als het kan?
Zoals Dastard al zei, per pedaal verschilt het nogal. Ik heb zelf een aantal gehad maar heb er nog 2 over: de tremelo en de tube overdrive. De tremelo vind ik persoonlijk erg lekker klinken! Zeker in de loop doet ie het perfect en dat voor 2 tientjes! De tube overdrive zit echt super dicht tegen de SD-1 van Boss aan die nieuw 3 keer zo duur is :sssh: Ik kan het namelijk weten omdat ik beide pedalen heb + ik heb ze beide naast mekaar gehad en eens goed uit getest (verschillende settings, verschillende amps). Als boost doet ie het ook zeker niet slecht. Weet zeker dat als je de printplaat etc van die Tube Overdrive in een Boss SD-1 behuizing doet dat er geen hond bijna het verschil hoord :D Ding heeft gelukkig geen last van ruis. De EQ heb ik gehad en was een en al ruis terwijl een ander forumlid hem heeft en die heeft na genoeg geen last van ruis. Vraag me af hoe de delay het doet van behringer en die vintige pedalen

FruscianteFan
31 mei 2007, 17:09
Als je mij bedoelt: dat ik er geen last van heb, betekent niet dat hij niet ruist :)

robert-gitarist
31 mei 2007, 17:21
Nja weet niet wie het meer was. Er was in elkgeval iemand die ook zn ding heeft en die na genoeg eigelijk geen last van ruis heeft. Die van mij ruisde als een gek. Heb het ding na 2 weken eruit geschopt en verkocht voor het aankoop bedrag :D Dus de schade viel mee hehe

G.G.
31 mei 2007, 19:10
Hmm klinkt goed G.G. Misschien keer soundsamples er van als het kan?


Kan het morgen met mijn mobieltje proberen, als het een beetje klinkt, dan post ik het wel.

Dit ziet er ook wel interessant uit:

http://behringer.com/VM1/VM1_medium.jpg

http://behringer.com/VM1/index.cfm?lang=eng

maar daar heb ik nog niets positiefs over gevonden. Iemand ervaringen ermee?

Eigenlijk komen er maar twee stompboxes iedereen keer naar voren met positieve reacties en dat zijn gek genoeg altijd de tremelo en de vintage tube overdrive.

rjong999
1 juni 2007, 00:11
lachuh man, volledig analoog en true bypass! Ulli kicks ass!

Hallie
1 juni 2007, 00:15
:angry: :mad:focking boss rip off met kwaliteit 0 !

echt alles is na gemaakt. zelfs de pedalen koffer.

Dastard
1 juni 2007, 02:36
Hmm klinkt goed G.G. Misschien keer soundsamples er van als het kan?
Zoals Dastard al zei, per pedaal verschilt het nogal. Ik heb zelf een aantal gehad maar heb er nog 2 over: de tremelo en de tube overdrive. De tremelo vind ik persoonlijk erg lekker klinken! Zeker in de loop doet ie het perfect en dat voor 2 tientjes! De tube overdrive zit echt super dicht tegen de SD-1 van Boss aan die nieuw 3 keer zo duur is :sssh: Ik kan het namelijk weten omdat ik beide pedalen heb + ik heb ze beide naast mekaar gehad en eens goed uit getest (verschillende settings, verschillende amps). Als boost doet ie het ook zeker niet slecht. Weet zeker dat als je de printplaat etc van die Tube Overdrive in een Boss SD-1 behuizing doet dat er geen hond bijna het verschil hoord :D Ding heeft gelukkig geen last van ruis. De EQ heb ik gehad en was een en al ruis terwijl een ander forumlid hem heeft en die heeft na genoeg geen last van ruis. Vraag me af hoe de delay het doet van behringer en die vintige pedalen

De Delay is niet mooi, ik kan het niet goed verklaren, ik heb hem naast een DD-6 gehad, het was net of de delays van de Behringer dood waren, of ze al hun warmte en kracht kwijt waren.
Maar ik moet zeggen dat dat de DD-100 was, de DD-400 heb ik nog niet getest.
De pedaaltjes zijn dus allemaal duurder geworden, en dit komt omdat ze van bijna alle 100 versies nu nieuwe hebben uitgebracht, ze ruizen een stuk minder kan ik je vertellen en ik heb nog steeds geen kapotte terug gehad.
Ik heb vorige week en ook vandaag weer een pedaaltje uitgeprobeerd de CO-600 Chorus Orchestra.
http://www.behringer.com/CO600/CO600_medium.jpg
Dit pedaal klinkt gewoon warm, geen ruis, 2 eigenschappen die ik van Behringer niet had verwacht, ik ga hem zaterdag even lenen en een paar daagjes uitproberen in mijn oefenruimte set.
Ik zag ook al dat Behringer met een copy van de Dimension-C van Boss komt, en zij noemen hem de Chorus Space-C (CC300), dat is een copy van de DC-2.
http://www.behringer.com/CC300/CC300_medium.jpg
En ze hebben ook maar gelijk de DC-3 van Boss gekopieerd onder de naam Chorus Space-D (CD400).
http://www.behringer.com/cd400/CD400_medium.jpg
Ik zit al een tijdje te wachten tot ze beiden uitkomen

Hallie
1 juni 2007, 09:48
weetje, het geluid van die pedaaltjes is we damn slechte kwaliteit. en houden het ook niet zo lang vol.
maar de Tuner lijkt mij wel wat. voor weinig geld een chromatic tuner....Maar...als ie er gauw mee op houdt? of alsie niet goed stemt..heb je er niks aan. geen idee of het dat wel kan

imlikeajungle
1 juni 2007, 10:00
Een tuner wil je niet op besparen.

G.G.
1 juni 2007, 10:22
:angry: :mad:focking boss rip off met kwaliteit 0 !

echt alles is na gemaakt. zelfs de pedalen koffer.


weetje, het geluid van die pedaaltjes is we damn slechte kwaliteit.

Hmmmm.... nu plaats je keiharde conclussies, en vorige week wist je dit nieteens......:


vraagje.. ik snap dat de pre en post gain regelaars zijn.. maar wat doet elke knop precies?

of staat Pre voor preamp en post voor....?

Ben bang dat er hier te vaak dingen gezegd worden die niet onderbouwd zijn.

Heb zelf een TS, een Guv'nor, een RAT, en vroeger een of andere Boss gehad. Verder heb ik er een stuk of 5 geleend. Ik heb dus ook niet heel veel ervaring met dergelijke stompboxes, en niet heel veel vergelijkingsmateriaal. Maar als ik iets zeg over de kwaliteit probeer ik het wel te beargumenteren.

Mijn 2 centjes.....

Dastard
1 juni 2007, 10:53
Nou over 10 jaar vind ik die pedaaltjes nog steeds bagger maar ze worden langzaam dus beter, Behringer moet het niet opgeven, ze komen er wel.
De 1ste lijn met pedalen van hun was gewoon erg slecht en nu de 2de lijn er is gaat het al een stuk beter.
Ik denk dat hun het ook wel irritant vonden dat ze elke keer al die kapotte pedaaltjes terug kregen :-)

Davidian
1 juni 2007, 12:18
Haha en in 2020 breekt er een band door die die dingen gebruikt. En dan zitten onze kinderen op Gitaarnet te discussieren over hoe ze hun peperdure Behringer Reissue pedalen kunnen laten modden naar de originele specs en gaan die pedaaltjes voor tien keer wat ze nu kosten. Dusseh... inslaan die handel.

Zonder dollen, zoals er nu over Behringer wordt gepraat, sprak men vroeger over bijv. de 10 serie van Ibanez. En vintage chorussen en phasers golden in de jaren tachtig als het voorbeeld van een ontzettend kl*tepedaal. Pre-nirvana waren jazzmasters, mustangs etc. de totale dieptepunten in de Fendergeschiedenis (en dus zo goedkoop dat noisebands ermee konden smijten). Ik wil maar zeggen: het is allemaal zo modegevoelig als het make-uptasje van m'n vriendin.

DOD was er vroegáh ook al, en is nog steeds ruk.

EuroCinema
1 juni 2007, 14:24
*kuch* phasor * kuch * dod250 * kuch *

rjong999
1 juni 2007, 17:34
De EuroCinema heeft ernstig gelijk, ben ik bang. Het is overduidelijk dat Behringer zich een plaats op de markt aan het veroveren is, en dat op een goede manier doet: goedkoop insteken, massa produceren, cashflow genereren en vervolgens up-market gaan. Nu moet het low budget imago dus wat aangepakt worden en dat doen ze op verschillende manieren, een daarvan is het uitbrengen van nog steeds relatief goedkope spullen, maar wel van veel hogere kwaliteit - de Vintage serie. Iemand die Vintage 12ax7 pedaaltjes wel eens aangezet ? Meneer Radial kan wel inpakken met z'n tonebones...en die Vintage Phaser ? Mooi hoor...en TBP...en volledig analoog...en stevige behuizing...en nog steeds niet duur.

Andere nieuwe toppertjes: een 4-in-1 mixertje, extreem noisearm, voor 25 euro, de mic100 preamp, de inmiddels overbekende DI's...en in steeds meer jeugdhuizen en clubs kom je ook de PA-boxen tegen...nog een paar jaar, en Behringer heeft het imago van Peavey...en het blijft duits...dus de High End range zit er natuurlijk ook aan te komen...

Dastard
1 juni 2007, 18:37
Op dit moment vind ik hun Xenyx mixers helemaal top, beter dan hun oude UB series, hun kleine koptelefoon en mic mixers zijn dus niet "noise free", ruis zal je bij dit soort spullen altijd houden maar goed dit is een gitaar effect pedaal topic, dus laat ik het niet over de rest van hun items hebben.

Davidian
1 juni 2007, 19:34
Vandaag de octaver van ze gehaald en meteen weer terug gebracht, wat een ruk ding zeg, hij kon echt helemaal niks goed tracken....

Ik heb mijn Crushzone maar verkocht en een OC-3 gehaald, STUKKEN beter.

Hallie
2 juni 2007, 01:01
Hmmmm.... nu plaats je keiharde conclussies, en vorige week wist je dit nieteens......:



Ben bang dat er hier te vaak dingen gezegd worden die niet onderbouwd zijn.

Heb zelf een TS, een Guv'nor, een RAT, en vroeger een of andere Boss gehad. Verder heb ik er een stuk of 5 geleend. Ik heb dus ook niet heel veel ervaring met dergelijke stompboxes, en niet heel veel vergelijkingsmateriaal. Maar als ik iets zeg over de kwaliteit probeer ik het wel te beargumenteren.

Mijn 2 centjes.....

hee preppy boy, ik mag dan wel weinig verstand hebben van Amps. al weet ik niet wat die vraag over pre en post te maken heeft met pedaaltjes?.. :confused:
maar het zijn wel degelijk slechte pedaaltjes.
allereerst, de ene die 'm koopt ruist meteen, bij de ander niet. koop je Boss heb je dat niet(of ander merk, wat goed in de markt ligt, en waar Niet op bezuinigd wordt.)
als die duitse Homo's nou gewoon iets orgineels met kwaliteit bedenken, i p v look-a-like Boss pedaaltjes. dan komen ze nog ergens

Hallie
2 juni 2007, 01:06
en je snapte de vraag niet. ik bedoelde:
wat gebeurt er als je aan de pre of post draait?
anders hadden ze wel 1 gain knop erop gezet.

anyway.
wat betreft de tuner, daar wil ik wel op bezuinigen ja!, dat gaat niet om geluid.

FruscianteFan
2 juni 2007, 01:25
en je snapte de vraag niet. ik bedoelde:
wat gebeurt er als je aan de pre of post draait?
anders hadden ze wel 1 gain knop erop gezet.

anyway.
wat betreft de tuner, daar wil ik wel op bezuinigen ja!, dat gaat niet om geluid.Als je lekker wilt klinken, moet je gitaar toch echt wel goed gestemd staan.

Reel Big Fish
2 juni 2007, 07:58
Ik wilde eerst ook die tuner halen, maar moet zeggen dat ik met mn Boss Tu-2 zeer tevreden ben... vooral omdat goed gestemd staan het halve werk is.

G.G.
2 juni 2007, 08:06
Hallie, het is niet alleen naar jouw gericht, maar ik vond het een mooi voorbeeld.

Juist in een topic als dit waarbij iedereen wel een extreme mening heeft over het merk kom je een hoop kreten tegen die niet onderbouwd worden.

Zijn we nog wel objectief? Zetten we de commentaren nog wel objectief neer? Of brullen we maar wat met de hype mee?


hee preppy boy, ik mag dan wel weinig verstand hebben van Amps. al weet ik niet wat die vraag over pre en post te maken heeft met pedaaltjes?.. :confused: basisbeginselen van het knopjes draaien, klank valt of staat hierbij. Maar het stuk hieronder is ook een leuke illustratie van wat ik bedoel:
maar het zijn wel degelijk slechte pedaaltjes. Wat is "wel degelijk slecht? Wat is er dan slecht aan? Dit is een loze kreet.
allereerst, de ene die 'm koopt ruist meteen, bij de ander niet .Is ruis bepalend voor kwaliteit? Welke ruist en welke niet? Wanneer ruist dat ding? waaraan ligt het? Is het op te lossen met andere voeding/kabels etc? Hoe is het in vergelijking met de concurrent? koop je Boss heb je dat niet.(of ander merk Elk ander merk? echt allemaal?, wat goed in de markt ligt, Wat is goed in de markt liggen? Met de prijzen van Behringer kan ik niet zeggen dat ze slecht in de markt liggen. Gaan als warme broodjes over de toonbanken waar Niet op bezuinigd wordt. Ohja? Wat is de winstmarge van Behringer? en wat is die van bijv. Boss?)
als die duitse Homo's Die ook zeer degelijke (soms uiterst mannelijke) Mercedessen, BMW's, Audi's, Blaupunkt en Grundig maken? en is Homo's nou negatief bedoeld of juist positief, hangt van jouw voorkeur en levensvisie af, en die ken ik niet nou gewoon iets orgineels met kwaliteit bedenken, i p v look-a-like London City, Richwood, Fernandes maken on-originele stratkopieën, is dan dan ook gelijk crap? en Epi, vd Haar etc... Boss pedaaltjes. dan komen ze nog ergens

Dit bedoel ik met weinig onderbouwd commentaar. Zeggen dat iets helemaal fantastisch is, of juist bagger is simpel, maar zonder onderbouwing is het geen drol waard.

En het enge is: een beginner leest dit topic en denkt: "dit is geweldig" of "dit zuigt" en op basis waarvan? LOZE KRETEN!

EuroCinema
2 juni 2007, 12:40
Originaliteit vind ik idd van geen enkel belang. De boutique-industrie draait om het klonen van oude pedaaltjes. Bovendien laten bedrijven als Boss kansen liggen door gewilde pedaaltjes niet te reissuen, logisch dat een club als behringer daarop duikt. Behringers schenen in het begin vaak stuk te gaan, maar ik hoor hetzelfde over peperdure merken als Voodoo Labs. Anyway, ik heb een behringer slow motion gekocht en zal jullie op de hoogte houden. Vooralsnog geen extra ruis, brom of tonesuck en wel een leuk autoswell-effect voor drie tientjes.

Hallie
3 juni 2007, 01:24
Als je lekker wilt klinken, moet je gitaar toch echt wel goed gestemd staan.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wilde eerst ook die tuner halen, maar moet zeggen dat ik met mn Boss Tu-2 zeer tevreden ben... vooral omdat goed gestemd staan het halve werk is

ik ben niet de enigste die het denkt.
G.G: ik snap wat je bedoelt, maar er komen dus maar een paar goeie uit de bus, van de 80 pedalen, de rest verliest warmte, geluid, karakter etc.
ik geloof niet dat jij ze in huis zal halen.
maargoed.
verder begrijp ik wel wat je bedoelt;)
alleen die tuner, tja, t gaat niet om geluid. maar zoals andere zeggen...^

ik denk dat ik een keer behringer en boss tuner naast elkaar zet.

anyway
goodnight

Dastard
3 juni 2007, 22:16
Ik heb net de Orchestra Chorus tijdens oefenen uitgeprobeerd, het pedaal klinkt op zich nog steeds aardig, alleen krijg ik een oversturing als ik de level open zet.
Verder lijkt het ook dat het Chorus effect bijna verdwijnt als ik mijn Marshall JH-1 (die er voor staat) aan zet...dus tja, toch liever mijn Boss DC-2

robert-gitarist
3 juni 2007, 22:30
En als je het pedaal nou in de effectloop zet Dastard? :) Die oversturing is er misschien wel uit te krijgen op een of andere manier. Bij de mxr phase90 heb je dat ook maar met een simpel dingetje er tussen uithalen is het probleem verholpen ;) Wie weet is dat ook wel bij die chorus zo.

Dastard
4 juni 2007, 02:53
Ik denk dat het gewoon het pedaal is, die licht overstuurd bij volle level werking, als ik de level zachter zet is het weg.
Aangezien ik het pedaal morgen weer terug breng naar mijn werk kan ik hem dus niet in mijn fx loop zetten, misschien een keertje proberen op mijn werk.

Ash ketchum
8 juni 2007, 22:03
Sinds gisteren heb ik de delay, helaas niet uit kunnen proberen vandaag op repetities met de band vanwege uitval van bandleden :angry: Maar ondertussen lekker kunnen uitproberen over me home-setup (modded squier telecaster > modded marshall bluesbreaker clone > dd100 > epiphone valve junior head + 2x12 cab)
Het resultaat is best leuk, doordat ik vaak met reverb speel maar enorm miste op de epi VJ is de delay een lekkere aanwinst. Ingesteld op een zachte delay (500 ms) kan je er een vet geluid uit halen :rockon: . Door de delay niet te aanwezig in te stellen maar heel subtiel is het geluid meer dan acceptabel. Klinkt net als Larry Carlton met Smooth Jazz. Overigens ook goed te gebruiken voor een lekker slapback ala rockabilly. Klinkt heel erg Brian Setzer, nu alleen nog zo kunnen spelen en Gretch zien te bemachtigen ;)

Dastard
8 juni 2007, 22:48
Waarom heb je de DD-400 niet genomen ?
Die ruist een stuk minder :-D

Ash ketchum
8 juni 2007, 23:55
Tja, die zag ik niet in Utrecht bij DW. Volgens de website moest ie e wel zijn. Ik hen (nog) niet echt last van ruis. Ik heb me gear redelijk goed geshield en geaard. Ik gebruik ook alleen maar Neutrik pluggen met cordial kabels. Dat moet ook wel iets schelen in verhouding met die gekleurde snoertjes.

Dastard
9 juni 2007, 01:35
Hadden ze die niet in Utrecht, de hufters... :-) maar je kan je geld terug krijgen binnen 8 dagen na aankoop, gewoon zeggen dat je die dd400 wil, die is net een maandje oud, en 10 euro goedkoper, want ik denk dat je voor die dd-100 39 euro hebt betaald ?

Ash ketchum
9 juni 2007, 18:15
Ach, ik ben er tevreden mee. Mij maakt het niet uit, ik had nog een tegoedbod voor me verjaardag gekregen en die daar aan gespendeerd. ;)

FruscianteFan
9 juni 2007, 22:38
Hmm, in de behuizing van mijn EQ700 zit een gat. Je kunt best op die dingen staan, maar zorg dat je niet je gitaar erop ramt als daardoor de strapknop precies in het midden komt. Het apparaat doet het nog prima, maar de behuizing is naar de knoppen.

boss
25 juni 2007, 22:37
En Behringer doet er weer een stapje boven op.
Ik zag net een post op HRI met een paar pedaaltjes die ik nog niet eerder zag.
Volgens de Behringer site, derde kwartaal van dit jaar voor Nederland.

http://www.behringer.com/DC9/DC9_medium.jpg

http://www.behringer.com/IG9/IG9_medium.jpg

http://www.behringer.com/PH9/PH9_medium.jpg

boss
25 juni 2007, 22:38
En nog 2:

http://www.behringer.com/VM1/VM1_medium.jpg

http://www.behringer.com/VT999/VT999_medium.jpg

robert-gitarist
25 juni 2007, 22:59
Oei ik ben benieuwd.
Ze zien er op zich niet slecht uit. Jammer van die plastic behuizingen. Als ze van metaal waren geweest zag het toch een stuk beter uit. Gelukkig hebben die nieuwe pedalen niet zulke kermis kleuren. beetje MXR rip offs. Ben benieuwd na de sound.

ExRxIxC
25 juni 2007, 23:12
pfff, ik snap er niks van, ze blijven maar nieuwen maken, maar daar kan je toch geen ruk aan verdienen.
Die dingen kosten 3x niks en NIEMAND vind ze goed, welke mafkees gaat ze dan nog kopen.
het enige waar ze aan verdienen zijn volgens mij de mensen "die even testen hoe ruk die behringer troep nu weer is en ja, het kost toch geen drol dus waarom niet?"

Jimwoud
25 juni 2007, 23:13
Oei ik ben benieuwd.
Ze zien er op zich niet slecht uit. Jammer van die plastic behuizingen. Als ze van metaal waren geweest zag het toch een stuk beter uit. Gelukkig hebben die nieuwe pedalen niet zulke kermis kleuren. beetje MXR rip offs. Ben benieuwd na de sound.
Beetje MXR ripoffs, beetje boel.

Die behuizingen kunnen toch niet van plastic zijn, icm met een PDT. Dan trap je echt zo een gat erin.

Die stompboxes zijn echt troep, jammer hoor, want die vamp is nog best ok, heb hem wel net verkocht. Heb nog wel de tuner van beh...

boss
25 juni 2007, 23:29
Los van de behuizingen, die hier letterlijk (en soms figuurlijk) met de grond gelijk worden gemaakt :-)
Hoe is de klank van die pedalen eigenlijk?? Ik zie ze ook wel eens liggen, maar heb er nog nooit 1 geprobeerd.
Gezien mijn pedalen in mijn 19" rack liggen hoef ik er toch niet op te trappen... Iemand een klank oordeel?

Hallie
25 juni 2007, 23:46
pfff, ik snap er niks van, ze blijven maar nieuwen maken, maar daar kan je toch geen ruk aan verdienen.
Die dingen kosten 3x niks en NIEMAND vind ze goed, welke mafkees gaat ze dan nog kopen.
het enige waar ze aan verdienen zijn volgens mij de mensen "die even testen hoe ruk die behringer troep nu weer is en ja, het kost toch geen drol dus waarom niet?"

je zegt het zelf al!

daar verdienen ze meer aan, dan ik had kunnen dromen. :satisfie:

Chris Winsemius
25 juni 2007, 23:49
Geen ontwerp/ontwikkelingskosten: Aldi-prijzen :D

Mij lijkt het wel leuk om zo'n pedaaltje bij de 1e keer aanzetten helemaal kapot te stampen :)

Dastard
26 juni 2007, 00:37
pfff, ik snap er niks van, ze blijven maar nieuwen maken, maar daar kan je toch geen ruk aan verdienen.
Die dingen kosten 3x niks en NIEMAND vind ze goed, welke mafkees gaat ze dan nog kopen.
het enige waar ze aan verdienen zijn volgens mij de mensen "die even testen hoe ruk die behringer troep nu weer is en ja, het kost toch geen drol dus waarom niet?"

Vergis je niet, die pedaaltjes verkopen meer dan Boss pedalen, veel beginnende gitaristen kopen dit soort pedaaltjes.
Vaak zijn het jonge jongens die net een jaar spelen en niet veel geld hebben, dan is zo'n Behringer pedaal fantastisch voor ze.
Er zijn ook muzikanten die al 30 jaar in het vak zitten en ze kopen, omdat er af en toe wel eens iets leuks bij zit, enne, de pedalen worden niet alleen als gitaar effect gebruikt :-D

drap
26 juni 2007, 00:51
Lees ik nou 'goed gebouwd' en 'origineel ontwerp'? Dat eerste zou nog kunnen, maar ik moet het eerste Behringer pedaal nog tegenkomen dat goed gebouwd is. Dat tweede meen je toch niet hoop ik? Dat ontwerp is 300% van EHX gejat :stop:

Dastard
26 juni 2007, 01:13
Ik verkoop op het moment meer Behringer dan Boss pedaaltjes :-D

Dirk_Hendrik
26 juni 2007, 09:16
Dat zal best :)

Op Marktplaats zie de laatste tijd ook enorme overschotten aan dat Chinese plastic....

rezzonator
26 juni 2007, 09:26
Helaas, 't is waar. Slechte kwaliteit. Ik heb twee van die pedalen gekocht. Ik dacht voor een A/B-switch en een tremolo maakt het niet veel uit. De A/B switch verdenk ik van signaalverlies, en je moet wel heel erg hard op die pedaal drukken om te switchen. En op die tremolo zitten zo'n inferieure knopjes dat ik steeds vrees ze ervan af te draaien.

Voor jonge beginnende gitaristen is het natuurlijk geweldig spul. Kunnen ze eerst van alles uitproberen voordat ze in het echte spul gaan investeren. En de geluidskwaliteit zal dan minder zijn, voor een beginner is het meer dan goed genoeg.

boss
26 juni 2007, 17:41
Los van de behuizingen, die hier letterlijk (en soms figuurlijk) met de grond gelijk worden gemaakt :-)
Hoe is de klank van die pedalen eigenlijk?? Ik zie ze ook wel eens liggen, maar heb er nog nooit 1 geprobeerd.
Gezien mijn pedalen in mijn 19" rack liggen hoef ik er toch niet op te trappen... Iemand een klank oordeel?
Even mezelf quoten, want wellicht is er toch nog iemand die hier een antwoord op wil / kan geven.

robert-gitarist
26 juni 2007, 17:59
Even mezelf quoten, want wellicht is er toch nog iemand die hier een antwoord op wil / kan geven.

Tsja welk pedaal wil je weten?
Er zitten hele goeie tussen maar ook erg slechte. Ik vind de Tube Overdrive er goed. Vrijwel identiek aan de Boss SD-1 die nieuw toch 3 keer zoveel kost als die van Behringer. Ik heb beide pedalen(de behringer helaas verkocht) en echt ze klinken bijna het zelfde. Had het idee dat de behringer iets meer hoog er in had zitten.
De akoustic simulator heb ik ook gehad en was echt ruk. Veel te veel bass. Voor een gitaar met single coils zou het misschien wel klinken (geen ervaring zo mee gezien mijn gitaren allen wel voorzien van humbuckers) maar op humbuckers was het waardeloos. Ultra Flanger ook gehad. Kwam niet eens in de buurt van een redelijke flanger. Ook in de effectloop klonk het ruk. De EQ heb ik ook gehad en dat is een en al ruisbak. Blijkbaar zit er heel veel verschil onderlig in want iemand anders hier heeft die EQ ook en heeft vrij weinig last van ruis. De Tremelo heb ik nog steeds en echt een super tof pedaal. Ik heb de Carl Martin surf trem gehad en die heb ik verkocht omdat ik de behringer persoonlijk beter vind. Die Carl martin had een enorme volume boost niet erg lekekr subtiel. Dus ja er zijn goeie en slechte. Zelf ben ik erg benieuwd na de Delay en die small stone clone.

boss
26 juni 2007, 18:03
Hey thx Robert!
En het was niet specifiek voor 1 pedaal, zoals jij hier die opsomming maakt is ideaal. :)
Als er nog meer zijn die iets te melden hebben qua geluid dan hoor ik het graag!

robert-gitarist
26 juni 2007, 20:52
Hey thx Robert!
En het was niet specifiek voor 1 pedaal, zoals jij hier die opsomming maakt is ideaal. :)
Als er nog meer zijn die iets te melden hebben qua geluid dan hoor ik het graag!

Graag gedaan ;)
Andere users hebben vast ook wel hun verhalen er van. Maar geloof me, er zijn echt goede pedalen van Behringer maar ook een heel aantal die echt pure trash zijn ;) Net als het verhaal van mij met de EQ, die van mij was gewoon zwaar ruk maar die van iemand anders schijnt dus stuk beter te zijn.

Hallie
26 juni 2007, 22:33
wat is de 0,0 cent ± van de tuner van behringer(de chromatic) is dat echt slecht? want de boss is 0,3 cent geloof ik.

boss
26 juni 2007, 22:39
De vintage tube monster en de compressor staan trouwens al op de site van Verspuy.
Voor de geweldige prijzen van 69 en 29 euries....
Toch erg verlijdelijk om eens te proberen, maar dat is nu juist waar het Behringer om gaat volgens mij.
Tja ..... --->twijfel modus<---...... :D

Mitch
26 juni 2007, 22:39
0,0 cent ? Da's wat -ie waard is of zo ? :???:

G.G.
27 juni 2007, 00:59
Ik vind de Tube Overdrive er goed. Vrijwel identiek aan de Boss SD-1 die nieuw toch 3 keer zoveel kost als die van Behringer. Ik heb beide pedalen(de behringer helaas verkocht) en echt ze klinken bijna het zelfde.

Ik heb dus die Vintage Tube Overdrive (TO-800) en vind hem dus geweldig.

De klank is echt super, ik gebruik hem met heel weinig drive (drive op 9-10 uur en level op 10-11 uur) om bijv. mijn fuzz op te peppen. Ik overweeg zelfs een tweede te kopen om ervoor te zetten.

Geloof dat ik er 4 tientjes voor betaald heb, en dat vind ik toch een behoorlijk lekkere prijs.

Hallie
27 juni 2007, 10:57
wat is de 0,0 cent ± van de tuner van behringer(de chromatic) is dat echt slecht? want de boss is 0,3 cent geloof ik.


ik weet het woord alweer :p

ik bedoel hoe accuraat is de chromatic tuner van ze?

boss heeft een afwijking van ± 0,3 cent Korg ± 0,1 cent(dacht ik)

ik vraag me af hoe accuraat die van behringer is. als het tussen de 0,5 en 0,3 zit.. is het best aantrekkelijk voor die prijs :noob:

rjong999
27 juni 2007, 13:42
Volgens mij heb je me verder niet zien oordelen.
bericht aangepast

Check de EHX pedalen en zie de nogal treffende gelijkenissen.
bericht aangepast

almarvk
27 juni 2007, 13:46
ik weet het woord alweer :p

ik bedoel hoe accuraat is de chromatic tuner van ze?

boss heeft een afwijking van ± 0,3 cent Korg ± 0,1 cent(dacht ik)

ik vraag me af hoe accuraat die van behringer is. als het tussen de 0,5 en 0,3 zit.. is het best aantrekkelijk voor die prijs :noob:

Ik heb geen flauw idee, maar voor 19,- euri is het een prima tuner!

Dirk_Hendrik
27 juni 2007, 13:47
Als zo'n all-tube true bypass distortion voor 69 euro

Tsja... als jij tot de kudde gitaristen behoort die dit soort opmerkingen:


"there is a true hard-wire bypass for ultimate signal integrity."

geloofd dat het ding true bypass is...

Misschien moet je eens wat gaan lezen over fabrikantverlakkerij en TB:
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/bypass3.htm

DeiDRagonas
27 juni 2007, 17:03
Wat houdt dat dan wel in... "hard-wire true-bypass"???

Klinkt wel eng trouwens... Ik denk dat als je ooit in t ziekenhuis komt te liggen voor een hard-wire true-bypass dat je dan wel fucked bent zeg. Pfoe...

Dirk_Hendrik
27 juni 2007, 17:54
lezen! "True hard wire bypass" is alweer wat anders dan "hard wired true bypass",

En als je nou die link es effe bekijkt krijg je een aardig idee van de kleine verlakkerigheden van dat soort termen.

Salvatore
28 juni 2007, 16:01
Over true bypass gesproken.
Heb tijdje geleden de DUAL A/B SWITCH AB200 gekocht.
Werdt op de B. site bestempeld als "relay switching".
Dus ik dacht, als het met relays werkt kan het niet echt slecht zijn.
Heb hem opengemaakt (moest wel, geen adapteraansluiting, alleen batterij),
EN,,, geen relays, alleen een smd chipje.

Nu licht hij nog steeds open, want, de behuizing is de slechtste shit die ik ooit ben tegengekomen.
1. breekbaar
2. zo slecht gedisignt dat je allerlij (zwaar) geweld moet gebruiken om hem weer dicht te krijgen.
3. Je loopt een groot risiko de verschillende componenten te mollen bij het dicht doen.

Jammer, handig isie wel (in theorie).
Als ik in een goeie bui ben zal ik er een voedings adapter in zetten, dan kan hij vanaf dan voor altijd dichtblijven.
In dat geval zal ik er wel een 'n een of andere funktie voor vinden.

Ehm,,
De compressor sustainer, klingt lekker, je bent alleen wel al je hoge tonen kwijt.
Tube overdrive, verassend ok (ben nieuwschierig naar die 12ax7 buizen pedalen, iemand?).
Bijden stevig zat, en geen noemenswaardige ruis.

Heb ook een stapeltje van die rack apparaten, en heb geen noemenswaardige klachten.

Rock on,, :hippie:
Marcus

Debaser
6 september 2007, 12:36
Ik verkoop op het moment meer Behringer dan Boss pedaaltjes :-D

hebben jullie tube pedalen al ( ehx klonen ) of weet je wanneer ze komen ?

rjong999
6 september 2007, 17:27
Tsja... als jij tot de kudde gitaristen behoort die dit soort opmerkingen:

geloofd dat het ding true bypass is...

Misschien moet je eens wat gaan lezen over fabrikantverlakkerij en TB:
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/bypass3.htm

Nee, ik behoor tot de kudde die het verschil tussen hard wired true bypass en
ture hard wired bypass niet kan horen.

Het is wel een aardig artikel maar een beetje dogmatisch: als je er vanuit gaat dat true bypass uitsluitend een schakeling kan zijn die de input en de output tegelijk omschakelt, en dat een "hard wired true bypass" en andere vergelijkbare termen iets anders betekenen, wat is dan het probleem ? Dat de woorden een beetje op elkaar lijken ? De techniek lijkt er toch ook een beetje op ? True bypass is true bypass en die andere kreten zijn dat dus niet. Toch ?

Einzeln
26 september 2007, 14:43
http://www.harmony-central.com/ProductImages/Medium/000017484.jpg

rocker_71
26 september 2007, 16:11
Ziet er gaaf uit, maar geen buisje te vinden. :sssh:

Einzeln
26 september 2007, 16:16
Ziet er gaaf uit, maar geen buisje te vinden. :sssh:
Ze refereren met dat 999 naar het ibanez tube king model.

Hendriks
26 september 2007, 17:53
Maar , niet onbelangrijk : hoe klinkt het? Voor €69 kun je er geen hoge verwachtingen van hebben.

Mitch
26 september 2007, 22:20
Buisje zal ongetwijfeld onder de lcuhtsleufjes zitten. En met al de controls die de TK999 ook heeft zal het ongetwijfeld daarop gestoeld zijn, ja. Als ze nu zichzelf nog gaan klonen hebben ze alles wel gehad, onderhant. :sneaky:

Requiem1991
13 november 2007, 09:24
Mijn ervaringen met Behringer zijn altijd goed geweest , de Pedalen zijn voor mij stevig genoeg , gaat nooit iets kapot.

Heb 1 keer een irritant gevaletje mee gemaakt dat was toen ik de Behringer Acoustic Simulator gekocht had , sloot hem aan op 4 versterkers en hij deed het niet , dus had een dood pedaaltje gekocht vond ik zeer jammer dus ben terug gegaan en mun geld terug gekregen.

Dirk_Hendrik
13 november 2007, 10:21
gaat nooit iets kapot.




dus had een dood pedaaltje gekocht

Huh!????

Thoon_Loque
13 november 2007, 11:30
Heb 1 keer een irritant gevaletje mee gemaakt dat was toen ik de Behringer Acoustic Simulator gekocht had , sloot hem aan op 4 versterkers en hij deed het niet....
Hee dat heb ik ook, dat ding doet niet watie moet doen. Ik ga vandaag terug naar feedback, ik kan alleen mijn bonnetje niet meer vinden...

Verder heb ik een tremolo van Behringer die precies doet wat ik van dat ding verwacht. en dat voor een appel en een ei. (voor effecten die ik maar 1 keer in een hele set of optreden nodig heb ga ik echt niet diep in mijn buidel tassen.)

Requiem1991
13 november 2007, 12:08
Verder is Behringer een goed merk , de kwaliteit is redelijk maar je moet wel oppassen dat je niks doods koop maar verder gaat er bij het gebruiken van de pedalen niks kapot , maar waarom zou je keihard op zo'n ding stampen XD ?

Kim Wilson
13 november 2007, 12:11
Kwaliteit van een pedaal meet je niet af aan hoe sterk het ding is. Geluidskwaliteit is een belangrijk aspect, en laat dat nou net het zwakke punt van Behringer zijn... :satisfie:

ExRxIxC
13 november 2007, 13:01
in verhouding met de prijs vind ik het prima kwaliteit... maarja, persoonlijk heb ik er niet lang plezier aan, dan maar wat duurders.

Kim Wilson
13 november 2007, 13:28
Ja idd, voor geen geld kun je ook niks verwachten. Maar voor iets wat niet bruikbaar is, is elke euro IMO teveel.

Dirk_Hendrik
13 november 2007, 14:00
Verder is Behringer een goed merk , de kwaliteit is redelijk maar je moet wel oppassen dat je niks doods koop maar verder gaat er bij het gebruiken van de pedalen niks kapot , maar waarom zou je keihard op zo'n ding stampen XD ?

Ik snap je echt niet.

Kwaliteit is goed maar je moet oppaassen dat je niets doods koopt!!? Dat je daar alléén al rekening mee moet houden beteken dat de kwaliteit dramatisch slecht is.

Requiem1991
13 november 2007, 14:15
de kwaliteit is goed , maar kan toch gewoon een klein dom fabrieksfoutje zijn , ik heb van Boss ook een keer een defect product gekocht dat was dan de Boss CS-3 Compression Sustainer , die heb ik toen getest maar was kapot.

Toen heb ik de Behringer COMPRESSOR/ SUSTAINER CS100 gekocht en die werkte wel gewoon =)

robert-gitarist
13 november 2007, 14:31
Maar bij Boss komt dat soort dingen veel minder voor ;) Daar word veel meer gekeken en getest en in de fabrieken voor z'n ding in de winkels belandt ;)

En die uitspraak van jou vind ik erg grappig, je zegt dat je moet uitkijken dat je geen dood pedaal koopt maar hoe moet ik daar voor uitkijken terwijl ik die Behringer pedaaltjes nergens kan uitproberen? :D
Feedback en andere winkels lopen al tijden te roepen dat er een demoboard zou komen met de pedaaltjes van Behringer erop zodat men die kan uitproberen, nou echt nog nergens gezien. Had me overgens wel 4 pedalen bespaard intussen want er zitten echt crap dignen tussen. Over de tremelo en de overdrive ben ik nog steeds zeer te spreken hoewel ik poosje geleden de overdrive verkocht heb omdat ik veel te veel overdrive pedalen heb. De tremelo gebruik ik nog steeds en inderdaad, waarom zul je er ook als een gek op moeten staan dansen en doen, voor mij zijn ze ook stevig genoeg :) Maar wat Kim W. al zou, geluidskwaliteit is een stuk belangrijker en daar zal Behringer toch echt wat meer aan moeten werken (de Flanger die ik van hun had klonk meer als een krolse kat om maar ff een voorbeeld te noemen).

Requiem1991
13 november 2007, 16:27
De Behringer Flanger heb ik ook , vind het een stom pedaal , geluid is niet goed en hij is lelijk groen XD

In Ooisterwijk ( Noord Brabant ) hadden ze een Behringer test hoekje , daar had ik Behringer stuff vergeleken met Boss stuff door een ENGL Ritchie Blackmore Signature Stack en met een Zakk Wylde Gibson Signature.

Het verschil zat er zeker in moet ik zeggen , ben niet ervaren met die dingen maar je hoorde het wel , met zo'n Behringer Overdrive werd het geluid heel dof en dood en met de Overdrive van Boss werd het ja , zoals je een Overdrive wil =)

Thoon_Loque
13 november 2007, 17:05
Niet alleen bij Behringer gaat het fout,

Ik hoorde laatst van iemand die bij een groot electronica bedrijf in Eindhoven werkt (ik noem geen namen, maar ze zijn bekend om de gloeilampen;) ).
Die hadden een compleet vrachtschip vol met afstandsbedieningen vanuit of het nou Korea of China was weet ik niet meer.
Die dingen waren al gedistribueert. Kwamen die krengen allemaal terug. En dan spreek je niet over een handje vol afstandsbedieningen.
Wat bleek, bij de productie was er een onderdeel op, hebben ze zomaar een andere transistor er ingepleurd, waar ze er nog een heel aantal van hadden, zonder te controleren of het werkt.
Zo'n geintje kost bakken met geld, terwijl het om een onderdeeltje van maar een cent of twee gaat.

Maar goed, overal gaat wel eens iets fout. Tis alleen dat het bij dit soort landen wel lijkt of het altijd mis gaat...

Requiem1991
13 november 2007, 18:40
mee eens , had apparaat van Digitech gekocht , werkte ook al niet XD

Dirk_Hendrik
13 november 2007, 20:24
Yo Requiem1991 Hetr wil niet echt vlotten met je smilies geloof ik :)

Swan
13 november 2007, 20:41
t is gewoon KUTapparatuur die stompboxes, kan nou niet iedereen t daar es over eens zijn? t klinkt gewoon niet, wat heb je aan 20 euro uitgeven aan iets wat je niet kan gebruiken, dan kan je beter 90 euro uitgeven aan iets wat je met veel plezier gebruikt.