PDA

View Full Version : Het grote Behringer stompboxes topic



Pagina's : 1 2 [3] 4 5

Nocki
3 oktober 2005, 10:43
http://people.zeelandnet.nl/nocki/Behringer%20AM-100.mp3

ik heb even wat opgenomen maar helaas niet erg mn best gedaan. over het slagje ligt een chorus de rest is droog ingespeeld. ik heb te hard ingestuurd zoals je hoort en het klopt niet erg. maar je krijgt een idee wat een les paul direct in het pedaal direct in de microfoon ingang doet.

Nocki

phx
3 oktober 2005, 19:23
Verrek man, je kan nog gitaar spelen ook nog. Ik d8 dat hier alleen maar voetballers opdit forum zaten, die dan net deden of ze gitaar konden spelen. ik zit dus op het verkeerde forum :wink:

Nee hoor nocki, netjes ingespeeld :amp:

d'oh
3 oktober 2005, 19:26
mijn behringerpedaal ruist ook niet

maar die acoustic sim klinkt ook leuk

Javaca
4 oktober 2005, 10:53
Ik ga morgen eens kijken in antwerpen.
Op het lijstje staan;
-Acoustic sim
-Eq
-Tube overdrive
-Blues overdrive

Nocki
4 oktober 2005, 13:23
de overdrives klinken nergens naar maar de fx zijn wel leuk...

Nocki

dano
4 oktober 2005, 13:42
de overdrives klinken nergens naar maar de fx zijn wel leuk...

Nocki

+1

(booster is ook goed bijdeweg)

hexxxus
4 oktober 2005, 14:24
Tube overdrive klinkt prima, geprobeerd met een marshall 50 watt buizen en een randall 200 watt transistor. Smaken verschillen maar het geluid is zeer bruikbaar.

Wormaap
4 oktober 2005, 16:52
Die Acoustic Sim ga ik nu zeker overwegen, klinkt érg lekker, en al helemaal voor dat geld. En't blijft natuurlijk iets dat ik vrijwel nooit zou gebruiken :)

dejohan
4 oktober 2005, 17:56
ach wat zit er nou echt van waarde in zon dist pedaal? is gewoon een hoopje transisors en draadjes. duurste aan productiekosten van zon ding is R&D en die stap hebben ze geloof ik een beetje overgeslagen.

Dat dacht ik ook.
Het werd tijd dat er eens iemand met zoiets afkwam, want volgens mij zijn die boss dingen serieus overpriced (net als alle andere pedalen).

Cubensis
4 oktober 2005, 18:39
ik ga binnenkort ook eens naar die dingetjes kijken, leuke van zulke pedaaltjes is dat je gelijk een stapeltje kan kopen :D

Debaser
4 oktober 2005, 22:03
iemand de wah al getest ( ik zag m bij DW maar had geen tijd)
hebben nu ook wat meer pedalen ook voor Bass zag ik

Dastard
4 oktober 2005, 22:36
vanmiddag bij Dirk Witte geweest, die had er 5 staan, ze zaten wel afgesloten dus kon er geen 1 pakken.
De verkoper daar was er zelf niet al tevreden over, hij zei omdat die dingen van plastic waren ze geen lange levensduur hebben en dat een Boss pedaal toch echt veel beter klinkt maar ja...het is ff wachten op een echo, als dat crap is ga ik voor de Line 6 DL4...

Debaser
5 oktober 2005, 09:00
plus dat de marge op een boss pedal natuurlijk hoger ligt :)

Javaca
5 oktober 2005, 21:57
Vandaag naar Strings & Things in Antwerpen geweest en (na uitvoerig testen) dit gehaald:
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,597/pedalboard%201.JPG
De AM en EQ zijn van mij, de andere twee van Robbert.

Tremolo: Gaaf ding, goed bruikbaar.
Tube overdrive: Lekker geluidje, beetje kartonnerig maar wel bruikbaar.
EQ: kun je eigenlijk niets aan verkloten, werkt gewoon.
Acoustic sim; Niet echt bruikbaar met Humbuckers of gitaren met hoge output. Met sc's wel gaaf.

Verder getest:
Blues overdrive: Lijkt leuk maar valt erg tegen na een tijdje luisteren.

Javaca
5 oktober 2005, 21:58
Vandaag naar Strings & Things in Antwerpen geweest en (na uitvoerig testen) dit gehaald:
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,597/pedalboard%201.JPG
De AM en EQ zijn van mij, de andere twee van Robbert.

Tremolo: Gaaf ding, goed bruikbaar.
Tube overdrive: Lekker geluidje, beetje kartonnerig maar wel bruikbaar.
EQ: kun je eigenlijk niets aan verkloten, werkt gewoon.
Acoustic sim; Niet echt bruikbaar met Humbuckers of gitaren met hoge output. Met sc's wel gaaf.

Verder getest:
Blues overdrive: Lijkt leuk maar valt erg tegen na een tijdje luisteren.

BlackSun
5 oktober 2005, 22:12
Hey, is de EQ een beetje stil(ruis etc)? Als dat het geval is ga ik er zeker ff eentje halen, veel cheaper dan de Boss versie :D

B_2_the_a
5 oktober 2005, 22:39
ten eerste

het is met 1 b :P


ten tweede, die blues overdrive is nie echt kartonnerig, eerder plastiek:P


het zijn leuke pedaaltjes voor erbij, het echte werk is onderweg

robert-gitarist
6 oktober 2005, 11:39
Tering die EQ zoek ik ook nog...doet moet ik ook nog hebben :o

Bl44t44p
6 oktober 2005, 17:26
Waar blijft die tuner nou :razz:

Cubensis
6 oktober 2005, 17:41
net ff 2 gehaald bij feedback r'dam (proberen zat er idd niet in, patrick (bedrijfsleider) zei dat ze zo goedkoop waren dat ze ze maar bij de kassa hadden neergezet, hij vond het ook zonde van de uitprobeerhokjes, die hield ie liever voor de duurdere effecten en gitaren, maar hij heeft me toegezegd dat ik ze wel kan ruilen als ze niet bevallen)
dus ik heb:

Pre-amp boost
en
Acoustic modeler.

overall indruk: plastic voelt steviger dan ik dacht, je trapt ze niet zo ff kapot, tenzij je er echt zoals sommige gelaarsde bluesgitaristen die 3 weken met een setje tuners en 2 dagen met een setje snaren doen erop gaat staan springen, maar als je ze gewoon tot hard intrapt kan er weinig mee gebeuren.
het systeem om het klepje open te krijgen is dus echt lomp gewoon :D, 2 knopjes indrukken enzo, dat had dus beter gekund.

de pedaaltjes zelf:
Boost: erg lekker ding, niet erg truebypass, maargoed, hij boost en maakt niet teveel herrie (als in ruis) dus hij werkt. geeft naast extra volume ook een lekker smerig randje aan je geluid, lekker dingetje dus.

Acoustic modeler:
TROEP
die gaat dus morgen terug
kan ik vrij kort over zijn :D

maar die boost is prima


EDIT: acoustic ding net ff via de fx loop gegooid, nu klinkt ie wel :D

DREAMMACHINE
6 oktober 2005, 18:18
...wat hadden ze nog meer bij feedback staan uit de serie?...ook de tremelo?

Cubensis
6 oktober 2005, 18:53
uhhh
Tube od, EQ, bass echancedinges ofzo, boost, acoust sim en nog wat

jorrit
6 oktober 2005, 19:28
hoe is die behringer eq vergeleken met de boss eq?

Cubensis
6 oktober 2005, 20:56
geen van beide ooit geprobeerd, dus zou het je niet kunnen vertellen

outside
6 oktober 2005, 21:19
Waarvoor dient die DIR out bij de acoustic modeler?

bat
6 oktober 2005, 22:16
Waarvoor dient die DIR out bij de acoustic modeler?
Direct out, die direct naar het mengpaneel kan.

Cubensis
7 oktober 2005, 00:49
Waarvoor dient die DIR out bij de acoustic modeler?
Direct out, die direct naar het mengpaneel kan.
uit de handleiding:


The 1/4" TS DIR OUT connector plays the uneffected signal to connect for example a separate amp for electric guitar sound"

Debaser
7 oktober 2005, 08:21
Waarvoor dient die DIR out bij de acoustic modeler?
Direct out, die direct naar het mengpaneel kan.

Nee, dat is welzo bij de Digitech pedalen, maar niet bij deze ( zie post hierboven)

Fluffy
10 oktober 2005, 09:07
heb ook die acoustic modeler aangeschaft, gisteren heb ik hem een half uurtje kunnen testen met een sg. misshcien had ik toch beter een sc gitaar kunnen nemen maar had niet veel tijd.

het geluid viel me niet echt mee, meer tegen, maar het is dat het voor die prijs was. Als iemand een pedaal van behringer wil halen kun je beter deze overslaan

Ronald
10 oktober 2005, 09:48
nou als ik da mp3tje hoor die iemand een paar paginas terug had gepost dan vond ik da ding toch echt nie slecht klinken.

klonk het bij jou dan veel anders als bij diegene?

robert-gitarist
10 oktober 2005, 17:11
Ik vind hem voor die prijs etc erg goed klinken..
Alleen op een gitaar met humbuckers ie af teraden..of een gitaar met hoge output...veder prima ding..ik gebruik hem erg veel..

erikvdh
10 oktober 2005, 21:19
Vraagje voor de mensen die de booster hebben getest.
Ik zit er aan te denken om er 1tje te kopen om aante sluiten voor of na mn me-50 om het signaal wat te boosten.
Is dat een goed idee?

Allerbelangrijkst vreet dat kastje veel van je signaal?

Grt Erik.

bat
10 oktober 2005, 21:24
Waarvoor dient die DIR out bij de acoustic modeler?
Direct out, die direct naar het mengpaneel kan.
uit de handleiding:


The 1/4" TS DIR OUT connector plays the uneffected signal to connect for example a separate amp for electric guitar sound"
Ah, what a difference an 'R' makes...

Ik zou juist bij een acoustic simulator verwachten dat er een DI functie op zou zitten...

Nocki
11 oktober 2005, 09:11
bij mijn acoustic sim zit een di out geloof ik hoor... en ik speel er met single coils over. geen probleem... lustermaar naar mn sampletje...

Nocki

ps ik lees een aantal pagina's terug dat je ze niert mocht uitproberen bij feedback. dat werd tegen mij ook gezegd. ik zei alleen dat ik ze dan allemaal ging kopen en ze dan gelijk ging uit proberen en wat er neit beviel kwam weer terug. vonden ze zelf ook een beetje rompslomp dus ik heb een beetje kunnen testen.. :-)

robert-gitarist
11 oktober 2005, 17:06
Ik heb zo juist gezien dat de EQ pedaal ook hier te koop is van Behringer dus die gaat ik morgen ff kopen...word me 4de Behringer pedaal :D
Wat kan er nou echt mis zijn met een EQ...weinig lijkt me...en het scheelt meer dan 50 euro(boss ge7 kost tussen de 70 en 110 euro :o )

Oh en die Hell babe wah ofzo is hier ook te koop voor 39 euro...is ook van kunststof/plastic..Maar die ga ik niet aanschaffen...heb eerder een plastic wah gehad van Boston(cheap ass ding :D ) maar die trapte ik meteen al na een week kapot..dus geen wah van pastic voor moi :D :P

Cubensis
11 oktober 2005, 19:28
voor cheape wahs moet je bij thomann.de en musicstorekoeln.de zijn, die hebben beide een wah van het huismerk, bij musicstore issie 33 ofzo en bij thomann 39, die zijn niet van plastic tenminste :D

B_2_the_a
11 oktober 2005, 23:28
ik heb de tremelo zoals je al gelezen hebt

ik vin het best een fijn pedaaltje

dit soort effecten probeer ik zo cheap mogelijk te kopen omdat ik die met mijn bandjes maar elke x 30 sec per optreden gebruik(introtje ofzo)... dan ga ik ook geen 100den euro's er aan uitgeven..


het is zeer goed bruikbaar als je weet hoe een tremelo werkt :P

Javaca
12 oktober 2005, 15:39
http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/idiotesticker.jpg

:razz:

konijntjeluuk
12 oktober 2005, 18:59
kheb net de bass eq gekregen :D:D
alleen is mn bas nie thuis dus reviews volgen nog. wel merk ik dat er wat ruis in zit als je hem inschakelt(ff op mn gitaar geprobeerd)

wat me opvalt met de post hierboven: mijn bereik is van 50 hz tot 10 Khz.
komt er dus op neer dat ik een veel groter bereik heb dan die gitaar eq(neem ik aan?)

erikvdh
14 oktober 2005, 10:57
Ik heb woensdag de Tube drive en chorus gekocht.
2 uur later heb ik ze weer terug gebracht, omdat ik die (integenstelling tot de OD100) echt niet werkbaar vindt, zelfs voor beginners vindt ik het troep. :-?

Helaas kon ik er (ivm leveringsvoorwaarden) geen cash geld meer voor krijgen, maar heb wel een bon van 46 euro gekregen die ik onbeperkt vrij kan besteden.

Maar voor mij geen behringer meer! :lol:

Erik

hexxxus
14 oktober 2005, 16:17
Nou de hellbabe bij feedback rotterdam was uitverkocht, ze hebben er maarliefst 2 :o gehad. nog even geduld helaas.

Ganjaman
21 oktober 2005, 15:36
nog meer ervaringen ondertussen?

erikvdh
21 oktober 2005, 16:48
Alleen dat ik zojuist op de behringer site heb gezien dat er meer gereleased zijn, en dat de pedalen (waaronder die ehx kopieen) die nog niet uitzijn, "to be announced" staan.

Ik heb zelf echter almijn behringers weer van de hand gedaan.
Het is echt speelgoed, de OD100 klonk nog redelijk maar voor mij niet bruikbaar.
De Tubedrive en Chorus had ik na 2 uur alweer terug gebracht.

Zoals ik al vertelde, voor mij geen behringer meer.
Misschien die VD-1 maar in elk geval niet meer die 20 euro dingen.

Grt Erik.

Rw
24 oktober 2005, 22:28
ik heb wel al een verlang lijstje maar in leeuwarden hoef ik die dingen niet zonder te vragen t everwachten (vooral niet bij music store de arrogante kakkers!) en bij bob de jong zou ik ze moeten bestellen veel teveel moeite eigenlijk (kut friesland :evil: )

1 de octaver
2 de acousti sim
3 ultra flanger/phaser
4 preamp/booster
5 blues overdrive

goh wat moet je in godsnaam anders als je geen cash hebt (heb wel n mooie crybaby en een ts-9 :D (i love ibanez)

skanky
24 oktober 2005, 23:06
Ik heb laatst de tremolo en de wah gekocht (58 euro in totaal :D )

De tremolo klinkt zeer behoorlijk en heeft, in tegenstelling tot de boss , geen volumedrop. Wat wel jammer is dat je er niet echt een triangle golfvorm uithaalt, het is meer een afgeronde blokgolf. Maar voor het geld is het een prima pedaal. Je moet alleen voorzichtig doen met de behuizing.

De wah klinkt ook wel redelijk. De behuizing viel me iig erg mee, het pedaal is ook behoorlijk zwaar vergeleken met de tremolo. Er valt genoeg in te stellen maar het klinkt zeker niet allemaal even goed. Een nadeel is dat je'm niet zelf uit kan schakelen. Hij schakelt in als je de treadle beweegt en er zit een trimpot in (waar je wel van buitenaf bij kan) waar je de release tijd in kan stellen. Dat werk bij mij niet altijd even goed, soms blijft de wah continu aan staan. Maar wat verwacht je voor het geld. :)

almarvk
25 oktober 2005, 10:33
ik heb wel al een verlang lijstje maar in leeuwarden hoef ik die dingen niet zonder te vragen t everwachten (vooral niet bij music store de arrogante kakkers!) en bij bob de jong zou ik ze moeten bestellen veel teveel moeite eigenlijk (kut friesland :evil: )

1 de octaver
2 de acousti sim
3 ultra flanger/phaser
4 preamp/booster
5 blues overdrive

goh wat moet je in godsnaam anders als je geen cash hebt (heb wel n mooie crybaby en een ts-9 :D (i love ibanez)

Ik ben daar ook maar 's een keer langsgegaan. Maar je hebt gelijk; tis een dure kudt zaak. Haal m'n spullen wel ergens anders of via internet...

Rw
25 oktober 2005, 12:48
Jeee :D
eindelijk gelukt heb de octaver besteld bij bob is binnen een week binnen zal gelijk wat fotos maken en plaatsen !

hij kostte wel 23,75 maar ja who the F cares?

Swan
29 oktober 2005, 17:52
vandaag de Phase Shifter gekocht bij Feedback...
jesus wat voelt dat ding cheap aan....maar de sound is wel lekker :)

Rw
29 oktober 2005, 18:54
geef 'n review! :D

ik wacht nog in spanning af

bat
29 oktober 2005, 19:09
Iemand al enig idee wanneer de delay eindelijk verkrijgbaar is?

En als ie al te koop is: waar?

Rw
29 oktober 2005, 19:11
elke muziekzaak die een beetje geinig is

gewoon zeggen ik wil de delay van behringer bestellen en als t een beetje muziekzaak is zeggen ze ok wat is je telefoonnummer dan bellen we je als we m hebben

bat
29 oktober 2005, 19:16
elke muziekzaak die een beetje geinig is

gewoon zeggen ik wil de delay van behringer bestellen en als t een beetje muziekzaak is zeggen ze ok wat is je telefoonnummer dan bellen we je als we m hebben
Nou, aangezien er op de site van Behringer (klik hier (http://www.behringer.com/DD100/index.cfm?lang=ENG)) staat nog steeds "To Be Announced" als releasedatum, vraag ik me misschien eigenlijk meer af of ik binnen een week of pas over een half jaar gebeld word. En niet omdat de muziekwinkel slecht is, maar omdat Behringer ze gewoon nog niet levert.

Rw
29 oktober 2005, 19:17
dat dacht ik ook bij de octaver daar staat ook to be announced. maar ik wou m toch en hij stond gewoon op de bestel lijst en binnen nu en een klein weekje komt ie binnen :)

EpiCenturiesAWAy
29 oktober 2005, 20:50
Jeee :D
eindelijk gelukt heb de octaver besteld bij bob is binnen een week binnen zal gelijk wat fotos maken en plaatsen !

hij kostte wel 23,75 maar ja who the F cares?

23.75 lijkt me de nieuwe prijs! Ik was deze middag in een gitaarwinkel en daar kostte hij ok zoveel!

Dirk_Hendrik
29 oktober 2005, 21:11
Interessant. Dat suggereert dat ze een paar weken die bodemprijs en minimale levering hebben gehanteerd tot iedereen er achter aan ging en nu, met een verhoogde prijs, waarschijnlijk in grotere volumes gaan leveren.

Knap stuje marketing. Behoorlijk minne aktie maar wat zijn we anders gewend van Bore-ringer

bat
30 oktober 2005, 00:19
Bij Big One in Zwolle kostte de rest allemaal nog iets van 19 euro. 't Zal dus wel meevallen, de wat 'ingewikkelder' effecten waren ook al iets duurder aangekondigd.

Maar goed, ik rij vandeweek wel even bij een muziekhandel langs om te vragen of ie wellicht op de bestellijst staat.

Rw
30 oktober 2005, 10:22
nou er stond ook wel 19 euro op de lijst maar er kwam nog btw overheen

Swan
30 oktober 2005, 10:29
geef 'n review! :D

ik wacht nog in spanning af

mwah ik heb geen andere Phasers gehad dus kan moeilijk vergelijken en ik gebruik hem op nogal onorthodoxe manieren (voornamelijk om noise vorm mee te geven) maar je kan er zeker n paar leuke sounds uithalen, al klink t soms nogal trebly/dun...

nielsduursma
30 oktober 2005, 10:44
ik heb al een tijdje geleden de equalizer van behringer gekocht, niets bijzonders, doet wat ie moet doen bijv: boosten, treble boost, mid boost blablablablabla , zuigt niet veel tone uit je geluid.

hij is wel steviger dan ik had verwacht, je kan er nog best hard op springen. ik had echt verwacht dat je met je fluwelen sloffen nog voorzichtig moest doen, maar dat viel wel mee.

Swan
30 oktober 2005, 14:29
vandaag de Phase Shifter wat uitgebreider getest..en er achter gekomen dat ie best wat tone suckt in de loop van mn 5150...moet nog ff kijken of ik hem hou

Rw
30 oktober 2005, 19:45
hmmz oke ik denk dus dat de pedaaltjes die intensieve dingen moeten doen nogal je toon wegnemen... eigenlijk wel te verwachten :D

Swan
30 oktober 2005, 19:59
intensief of niet, als ze uitstaan zou dat geen verschil moeten maken lijkt mij?

Rw
30 oktober 2005, 20:08
hehe klopt denk ik ook :D

amon
30 oktober 2005, 20:42
how about putting them in another box with a 3pdt switch?

Fumi SG
30 oktober 2005, 21:24
how about putting them in another box with a 3pdt switch?

ghe... geen A/B-box maar een B/B-box: de Behringer-Ban box! :-D

dejohan
31 oktober 2005, 11:06
Heb geen zin om dez hele thread door te lezen (en eoekfunctie bracht ook geen soelaas) dus ff een vraagje tussendoor: is die accoustic pre-amp/DI, die sansamp kloon, al op de markt, en zijn er al bevindingen? Ik heb het dus over de preamp voor accoustische gitaar, niet over de accoustische modeller voor electrische.

Nocki
31 oktober 2005, 11:14
Ja jongens... wie leest even het draadje door voor hem?

dejohan
31 oktober 2005, 11:32
Ja, ik wacht.

:D :-D :-D


Dat bedoelde ik niet, maar er zijn misschien mensen die gewoon het antwoord weten.

Rw
31 oktober 2005, 16:27
loop naar je muziekzaak en vraag het. en vraag meteen of je hem, als hij er is, eerst mag proberen

Wilbert
31 oktober 2005, 18:27
Hee dejohan, probeer rammer zijn onderschrift eens te lezen.

Damage Inc.
1 november 2005, 00:54
WTF, die prijzen van die dingen... kan nooit veel zijn toch?
Mooi voor beginners maar als je goed geluid wil voor 20-25 euro, mag ik dan even lachen...
Zo'n prijs heeft een Boss pedaal in de aanbieding niet eens.

- Damage Inc.

Willemjan13
1 november 2005, 09:49
hallo

wie heeft er hier ervaring met de behringer flanger
ik zie hem staan bij tonika in groningen voor 19 euro
is dat wat?

Jorikjet
1 november 2005, 10:42
WTF, die prijzen van die dingen... kan nooit veel zijn toch?
Mooi voor beginners maar als je goed geluid wil voor 20-25 euro, mag ik dan even lachen...
Zo'n prijs heeft een Boss pedaal in de aanbieding niet eens.

- Damage Inc.

alsof boss de beste pedalen maakt :lol:

Willemjan13
1 november 2005, 10:48
inderdaad ik heb een line6 ubermetal en komt een heel mooi geluid uit en is beresterk!!

ik heb trouwens net een review gelezen ove de behringer uf100 dat is de flanger en daar is diegene erg te spreken over. ik overweeg om hem te kopen.

Rw
1 november 2005, 15:41
ik ben ook niet zo fan van boss pedalen... vind de ibanez pedaaltjes vele malen mooier klinken.

robert-gitarist
1 november 2005, 19:00
hallo

wie heeft er hier ervaring met de behringer flanger
ik zie hem staan bij tonika in groningen voor 19 euro
is dat wat?

ik heb zonet de ultra flanger gekocht.
Mén die vind ik echt ruk...hij lijkt niet eens op een flanger...tis echt een vaag ding..ik hou hem wel voor apparte intro'tjes..daar is ie leuk voor maar veder?
Echt geen flanger geluid...
Zag dat ze een amp/guitar selector hebben ofzo? die ziet er wel leuk uit..kan veder niks aan mankeren...die gaat ik nog wel kopen voor 19 euri's...

iemand trouwens al een Behringer true bypass gemaakt?

Fumi SG
1 november 2005, 19:49
True Bypass... ik denk niet dat dat gaat lukken eerlijk gezegd! :-?

zjanke
1 november 2005, 21:58
Jawel hoor

http://www.georgelsstore.com/images/GL-red.gif

:D

Damage Inc.
2 november 2005, 01:05
WTF, die prijzen van die dingen... kan nooit veel zijn toch?
Mooi voor beginners maar als je goed geluid wil voor 20-25 euro, mag ik dan even lachen...
Zo'n prijs heeft een Boss pedaal in de aanbieding niet eens.

- Damage Inc.

alsof boss de beste pedalen maakt :lol:

Ja nou kom op, de meeste echte EFFECT-pedalen van Boss zijn wel top, de compressors en noise gate gevallen enz. zijn de mindere dingen toch?

- Damage Inc.

Willemjan13
2 november 2005, 07:14
oke die flanger hoef ik dus nie meer.
maar die wahwah lijkt me wel wat. heeft iemand hier ook ervaring mee en kan iemand me uitleggen hoe hij aan en uit gaat want dat begrijp ik niet echt en of er ook een veer inzit zodat hij terugveert en of het bereik een beetje groot is (sweeping ofzo)

Rw
2 november 2005, 15:24
waarschijnlijk een suffe vraag maar wat is true bypass :-?

Nocki
2 november 2005, 15:32
Als signaal een pedaaltje binnen komt gaat het door het signaal en wordt het aangepast door het effect. als je het effect uit hebt staat gaat het signaal toch nog doo rhet pedaal zonder dat heet wordt aangepast. het best is om gelijk van de input naar de output te gaan zonder helemaal door het pedaal te gaan. want dan krijg je toch een verlies van signaal/. true bypass betekent dus dat het signaal langs het effect gedeelte gaat en dus niet wordt verziekt.

Nocki

Rw
2 november 2005, 16:19
en hoe doet men dat?

outside
2 november 2005, 16:35
en hoe doet men dat?

Met een switch met meer poten dan een DPDT (3PDT dus normaa gezien) En dan kan je switchen tussen -> naar het pedaaltje of meteen naar de uitgang. Ja toch e?

Rw
2 november 2005, 16:36
poten? dpdt? :-?

sickpunk
2 november 2005, 16:40
poten->aansluitingen waar je draadjes op aansluit, onder aan de knop..
dpdt->ja die wist ik, maar weet ik niet meer

Wilbert
2 november 2005, 16:53
die poten zijn polen, en je moet niet te hard roepen dat true bypass beter is dan gebufferd, anders krijg je ruzie met Dirk_Hendrik...

Dweezman
3 november 2005, 11:37
poten? dpdt? :-?



idd! potenRaMMeR

:wink:

outside
3 november 2005, 12:00
DPDT of 2PDT:

http://myweb.tiscali.co.uk/nuukspot/decdun/gc/dpdt.s.jpg

Heeft 6 polen.(deze is nu een schakelaartje maar die bestaan ook in switchen zoas hieronder)

3PDT:

http://www.fulltone.com/images/3pdt_lg.jpg

Heeft 9 polen.

Voor verdere uitleg zou ik de zoekfunctie eens gebruiken, ik ben er zeker van dat er al wel topics geweest zijn over true bypass, ik ken er zelf ook niet zoveel van.

Fouter81
3 november 2005, 17:55
Wellicht een niet al te slimme vraag: zijn deze stompboxes nou digitaal of analoog?

De digital delay en digital reverb enzo lijkt me duidelijk... maar de rest..?

Dirk_Hendrik
3 november 2005, 18:13
De meeste zijn analoog.

Fouter81
3 november 2005, 18:16
Bij The American Guitar Store in Enschede verkopen ze niet, en dat gaan ze ook niet doen. Ze vinden het rommel.

outside
6 november 2005, 09:36
terug van key music met de Hellbabe wah :D . Ik kan niet echt vergeleken, is de enige wah waarik op gespeed heb (kon betalen :-? :) ). Heb em wel kunnen testen en ik weet alleen dat ik het vor 47 euro waard vond om het te kopen :wink:

konijntjeluuk
6 november 2005, 14:32
ik heb gehoord dat de winkelier 6 euro winst maakt als hij hem voor 19 e koopt.
btw.
the american guitarstore in enschede koopt ze niet in, omdat hij verw8 dat er veel teruggestuurd(omdat ze kapot zijn) zullen worden en dat kost hun veel geld.

:wink:

Nocki
6 november 2005, 14:47
das echt heel weinig moet ik zeggen... 6 euro. moet meer zijn.... dan moet je echt heel veel inkopen en veel omzetten om er een ebetje aan over te houden....

Nocki

skabouter
6 november 2005, 15:42
ach joh, ze hebben ook nog wat andere producten waar ze zo nu en dan winst op maken he :wink:

bat
6 november 2005, 20:23
das echt heel weinig moet ik zeggen... 6 euro. moet meer zijn.... dan moet je echt heel veel inkopen en veel omzetten om er een ebetje aan over te houden....

Nocki
Er staat dat de winkelier 6 euro winst maakt. Dat is HEEL VEEL, procentueel gezien.

Wat denk je dat ze aan winst maken op, bijvoorbeeld, een goede gitaarkabel (zelfde prijscategorie)?

Nocki
6 november 2005, 20:25
hoeveel procent had je in gedachten dan?

bat
6 november 2005, 20:28
31,5% marge is behoorlijk ruim, voor dit soort artikelen. Als je meer marge dan dat hebt, is dat echt geweldig (en wordt je compleet weggeconcurreerd als je het daadwerkelijk met die marge probeert te verkopen).

Hendrix
6 november 2005, 20:34
Ik heb zo'n phaser besteld, de VP-1 als het goed is.
Ben best benieuwd hoe de kwaliteit is. :wink:

Dastard
10 november 2005, 13:50
Is de Delay al uit ???

nielsduursma
10 november 2005, 14:25
Is de Delay al uit ???

kijk is op de site :wink:

Dastard
10 november 2005, 14:28
daar staat al maanden hetzelfde "to be announced"

nielsduursma
10 november 2005, 15:33
daar staat al maanden hetzelfde "to be announced"

dus is ie nog niet uit...

dejohan
10 november 2005, 15:57
das echt heel weinig moet ik zeggen... 6 euro. moet meer zijn.... dan moet je echt heel veel inkopen en veel omzetten om er een ebetje aan over te houden....

Nocki

Dat is net gigantisch veel. 6 euro op 19, dat is 30% winst! Elke ondernemer krijgt spontana orgasmes van zulke winstmarges.

jozum
10 november 2005, 16:15
zonder al te veel te willen uitwijden over mijn vakgebied: die 6 e is geen winstmarge. Het is de 'commissie' die de winkel vangt voor de verkoop, waar nog alle kosten van af moeten. De winstmarge ligt dus een stuk lager. Maar aangezien bij deze boxjes geen spatje service zit (vaak mag je ze niet eens proberen) zullen ze er wel redelijk wat aan verdienen, mits ze conform de regels van een massaproduct ook massa's verkopen.

jozum

A3
10 november 2005, 21:08
ik heb de tremelo gekocht, klinkt op zich niet slecht, maar als ik hem bij distortion is er een daling in volume als ik hem aanzet. het is jammer dat hij geen level knop heeft, anders was hij wel bruikbaar geweest.

Nocki
23 november 2005, 13:09
Vandaag ( 23-11-05 ) de ultra distortion geprobeerd. en was wel tevreden. 6 knopjes die allemaal ook ect wat doen. prijs 23 euro.


overdrives van licht tot snell metal zaten er wel in. en je kon er echt heel veel leuke idngen uit halen dus...
met sommige instelling kon je het geluid ok goed verzieken maar ik kreeg er mijn geluidje wel uit...
voor het geld ene leuk pedaal.
Ik denk dat ik er eens een paar ga halen...

ik denk dat aan de Ultra distortion de chorus (nog niet geprobeerd) en de delay (nog niet geprobeerd of gezien)

Nocki

http://www.behringer.com/UM100/UM100_medium.jpg

almarvk
23 november 2005, 19:24
Heeft iemand hier de 'preamp booster'? En hoe bevalt die?

Zelf wacht ik nog steeds met smart totdat eindelijk die tuner uitkomt :)

dano
23 november 2005, 21:57
ik heb de booster, reviewtje staat een aantal pagina's terug; goed ding, gebruik hem nu alleen niet meer omdat ik een hot sanchez heb. Moet hem eigenlijk verkopen

Nocki
24 november 2005, 22:05
Heb vandaag de overdrive gekocht de metalzone ripoff een flanger en een chorus van behringer.

iemand interesse in een mark Iv van boogie en een g-major???

guvnor
25 november 2005, 10:22
ik baal dat de pedalen die ik wil hebben zo lang op zich laten wachten (tuner en delay)...

SimonS
25 november 2005, 10:50
Heb vandaag de overdrive gekocht de metalzone ripoff een flanger en een chorus van behringer.

iemand interesse in een mark Iv van boogie en een g-major???
:D

Ronald
26 november 2005, 17:16
jammer dat de digital multi fx nog nie uit is, die lijkt me wel heel relax voor effecten die ik toch amper gebruik zoals flanger phaser en pitchshifter.

de tuner zou ik ook wel willen hebben maar ja die past toch nie meer op mn pedalenbord :roll:


iemand de ultra distortion al geprobeerd?

Swan
26 november 2005, 17:30
de mijne doet t nog steeds :wink:

bat
26 november 2005, 23:00
ik baal dat de pedalen die ik wil hebben zo lang op zich laten wachten (tuner en delay)...
Volgens mij zijn ze die gewoon nog aan het ontwikkelen. Het spul dat inmiddels op de markt is natuurlijk het wat simpeler spul.

Ik wacht ook met smart op de delay.

outside
26 november 2005, 23:27
ik baal dat de pedalen die ik wil hebben zo lang op zich laten wachten (tuner en delay)...
Volgens mij zijn ze die gewoon nog aan het ontwikkelen. Het spul dat inmiddels op de markt is natuurlijk het wat simpeler spul.

Ik wacht ook met smart op de delay.

Of ze w8en af om te kijken hoe populair de andere pedaaltjes zijn om hier dan een juiste prijs op te zetten (vraag en aanbod...).
Ik w8 op de tuner en de octaver (moet een octaver in de fx loop? want ik heb er nl geen :-? )

JER00N
27 november 2005, 02:17
Ik zit er ook wel aan te denken om die delay te gaan kopen. En dan evt. in een metalen behuizing bouwen met een 3PDT-switch :)

Ronald
27 november 2005, 15:50
[quote="bat"][quote=guvnor] (moet een octaver in de fx loop? want ik heb er nl geen :-? )


ik heb er zelf ook geen maar ik dacht altijd dat een octaver zo dicht mogelijk bij je gitaar moest zitten.

AART
27 november 2005, 15:55
ik ga binnekort de racktuner halen, eens kijken hoe die is.

Nocki
27 november 2005, 16:25
hoe dichter de octaver bij je gitaar signaal zit hoe beter die kan "tracken" maar als je juist dat onnatuurlijke geluid wilt moet je m later zetten.

NOcki

Izegrim
30 november 2005, 09:44
Ik ga sparen voor de MXR KFK1 equalizer, maar gisteren heb ik voor de grap een EQ700 meegenomen omdat ik nog een gitaarstandaard moest ruilen. Leuk ding. Het is erg plastic en de faders voelen een beetje gammel, maar hij doet het beter dan ik vermoed had. Boost en cut prima en ruist niet zo erg. Wat ik wel irritant vind is dat de adapteringang aan de zijkant zit ipv de achterkant. Niet zo handig op je pedalboard.

Izegrim
30 november 2005, 09:44
Ik ga sparen voor de MXR KFK1 equalizer, maar gisteren heb ik voor de grap een EQ700 meegenomen omdat ik nog een gitaarstandaard moest ruilen. Leuk ding. Het is erg plastic en de faders voelen een beetje gammel, maar hij doet het beter dan ik vermoed had. Boost en cut prima en ruist niet zo erg. Wat ik wel irritant vind is dat de adapteringang aan de zijkant zit ipv de achterkant. Niet zo handig op je pedalboard.

Jeroenvanhulsteijn
3 december 2005, 19:40
Vandaag een GDI21 (€39) gekocht. Leuk ding. Met echte high gain klinkt het wat fizzle sizzle. Maar rock/blues/clean klinkt erg leuk! Met een MIC200 erachter klinkt het wel een stuk beter nog.

Debaser
3 december 2005, 23:04
ik zag bij Dirk Witte
de Bigmuff clone en de Smallstone clone

metalen behuizing !!!!!!
39,- dacht ik...

en de tube overdrive is van 19,00 naar 29,00 gegaan...

robzilla
3 december 2005, 23:20
Mijn bassist wil de tuner halen, beter komt die snel :)

Vampire
4 december 2005, 12:01
Mijn bassist wil de tuner halen, beter komt die snel :)

IS het zo erg? :seriousf:

Swan
8 december 2005, 19:51
ze maken nu ook Electro Harmonix dingen na; de Big Muff en de Phaser...

jorrit
9 december 2005, 13:35
de tuner komt snel? whaha ik wacht al meer als 3 maanden man!

outside
16 december 2005, 21:03
Volgens Piens (in ons Belgenlandje) komt de tuner in februari uit, de octaver deze maand nog, zie:

http://www.piens.be/prices/index.lasso?id=1

bat
16 december 2005, 22:58
Ah, en de delay pas in februari volgend jaar... :cry:

Nocki
16 december 2005, 23:00
tja. ik had er nu een stuk of 5 maar voor de triaxis gaan ze weer allemaal de deur uit. wat kan je nou vrgane voor zo'n pedaal. 10,-? 15,-? 20,-?

ben benieuwd wat ze 2e hands gaan doen!

Jeroenvanhulsteijn
17 december 2005, 15:20
Soundclipje Behringer GDI:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=422354

AART
17 december 2005, 15:31
tuner was niet binnen, schijtluizen, nu hoeft het ook al niet meer.

Random_hero
17 december 2005, 15:36
Soundclipje Behringer GDI:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=422354

Dat klinkt eigenlijk best kut IMO.
Wat voor gear heb je?

Jeroenvanhulsteijn
17 december 2005, 17:19
:-D tja smaken verschillen.

De GDI gaat erg snel fuzzig klinken. En hij klinkt erg direct. Nogal hard/scherp in het hoog.
De "cleane" instellingen klinken vrij vlak. Maar voor wollige jazzy achtige geluidjes kun je er wel wat mee vind ik.

Gitaar->Behringer GDI->Behringer MIC200->Laptop

Bumper
19 december 2005, 22:27
Sjezus, eigenlijk wel sneu dat er nu 43 pagina's vol met geneuzel over die kut pedalen van 19 euro zijn.

Bumper
19 december 2005, 22:31
Trouwens, niet de winkels verwijten dat ze de boel niet op voorraad hebben! het schijnt dat behringer de ene na de andere rechtzaak aan hun kont hebben omdat ze simpelweg techniek pikken van andere fabrikanten. Daarom moet regelmatig het leveren van die pedaaltjes uitgesteld worden.. :razz:

jozum
20 december 2005, 18:17
sneu? ik denk het niet. Behringer heeft als eerste de rockbottom van de fx-industrie bereikt: je krijgt weinig, voor weinig geld. Dat is imo een vrij radicale verbreding van de markt. Dat iedereen hoopte dat de prijs-kwaliteitverhouding hoog was heeft er samen met Behringers eigen hypemachine voor gezorgd dat iedere gitarist er wat over wilde weten/zeggen. Voor jou is het kut, voor een ander is het voldoende (of zelfs prima).

jozum

Nielsje
20 december 2005, 19:56
Sjezus, eigenlijk wel sneu dat er nu 43 pagina's vol met geneuzel over die kut pedalen van 19 euro zijn.

en jij bent?

welkom trouwens :)

Tja.. wat er sneu aan is, weet ik niet, jij legt een link tussen de prijs van een product en het al dan niet sneu zijn om er over te praten? of het aantal pagina's?

snaren kosten minder, toch zijn er ook heeel veeel topics geweest over snaren.. sneu?

andersom mag er dan over een dure amp (bijv. de HOOK :razz: ) maar 1 opmerking geplaatst worden?

Ik weet het, ik lul nu koek, maar dat doe jij ook :)

jonathan
20 december 2005, 23:11
ik was vandaag bij feedback rotterdam om een eqauilizer-pedaltje te halen,
en ze hingen allemaal in een rek, en dat rekje was gewoon nog vol,
(miss omdat het dinsdag was en de leverancier net was langs geweest)

maar ik vind het pedaltje niet echt spannend..
maar goed dat is mijn mening..

jorrit
21 december 2005, 00:19
Dank u nielsje, je haalt me de woorden uit de mond.

@ jonathan, een equalizer is toch nooit echt spannend? maar issie ruis vrij? tonesucker of valt het mee? wat valt je er aan tegen?

Nielsje
21 december 2005, 00:33
Dank u nielsje, je haalt me de woorden uit de mond.



Any time :wink:

nielsduursma
21 december 2005, 11:25
Dank u nielsje, je haalt me de woorden uit de mond.

@ jonathan, een equalizer is toch nooit echt spannend? maar issie ruis vrij? tonesucker of valt het mee? wat valt je er aan tegen?
ik heb hem ook en hij doet wat ie moed doen, met een goede voeding ruist het gewoon niet, en hij suckt ook weinig tone.

konijntjeluuk
21 december 2005, 19:10
ik heb de bass eq.
en inderdaad, het geluid is gewoon goed voor een gemiddelde muzikant. alleen de houdbaarheidsdatum :lol: is volgens mij niet zo lang als pedalen van andere merken.

konijntjeluuk
21 december 2005, 19:10
ik heb de bass eq.
en inderdaad, het geluid is gewoon goed voor een gemiddelde muzikant. alleen de houdbaarheidsdatum :lol: is volgens mij niet zo lang als pedalen van andere merken.

Vampire
21 december 2005, 19:46
ik heb de bass eq.
en inderdaad, het geluid is gewoon goed voor een gemiddelde muzikant. alleen de houdbaarheidsdatum :lol: is volgens mij niet zo lang als pedalen van andere merken.

Maar dat maakt niet zoveel uit, want voor de prijs van 1 Boss pedaal, koop je 5 Behringers...

Javaca
21 december 2005, 21:21
Ik gebruik de EQ als booster voor m'n DS-2. Werkt erg goed. Ruist niet.

De acoustic sim ruist wel erg.

vipskate
21 december 2005, 21:46
heeft iemand de Behringer Distortion al getest?
ik ben namelijk van plan om hem te gaan kopen

nielsduursma
22 december 2005, 20:56
ik zat ff te snuffelen op de musik produktiv site, en daar stond de behringer delay te koop voor 29 euro...

zou die er dan toch al zijn :o :???:

Vampire
23 december 2005, 14:35
ik zat ff te snuffelen op de musik produktiv site, en daar stond de behringer delay te koop voor 29 euro...

zou die er dan toch al zijn :o :???:

Hoeft niet, een aantal behringer pedalen stonden al maanden op de Feedback site, terwijl ze nog niet te koop waren. maar je kunt ze even mailen.

outside
25 december 2005, 00:52
Ik heb de acoustic modeler gekregen voor kerstmis :P . Na wat gezocht te hebben naar de juiste instellingen (veel mogelijkheden) krijg ik er een zeer mooie klank uit! Zeer tevreden dus :wink:

Javaca
25 december 2005, 23:38
heb jij geen last van enorme ruis?

outside
26 december 2005, 11:26
heb jij geen last van enorme ruis?

een beetje, met een adapter die ik nog had was het verschrikkelijk (ligt wel aan de adapter denk ik), met een batterij is er nog een beetje ruis maar als je de middelste pot ni te ver open draait valt dat goed mee vind ik.

outside
2 januari 2006, 14:28
heb jij geen last van enorme ruis?

een beetje, met een adapter die ik nog had was het verschrikkelijk (ligt wel aan de adapter denk ik), met een batterij is er nog een beetje ruis maar als je de middelste pot ni te ver open draait valt dat goed mee vind ik.

na nog wat te testen (en mijn amp luider te zetten) zit er idd wel nogal wat ruis op :-? . Iemand een idee hoe dat op te lossen? Ik heb eens gezien dat iemand in zijn gitaar aan de pot meters zilver papier had gedaan om beter te aarden, dat kan ik mss ook hier doen? of heeft dat geen zin met een printplaat?

Ik was ook zo nieuwsgierig naar de binnenkant dat ik hem eens even heb opengedaan, er zit vanonder een metalen plaat dus je moet geen schrik hebben dat die vlug kapot zal gaan.

guvnor
3 januari 2006, 08:31
Is die ruis niet gewoon een verschijnsel dat alle accoustic sims hebben? Ik heb dat effect in 5 verschillende multieffects gehad en ze hadden allemaal last van ruis. De ene wat meer dan de andere maar vergeleken met gewone amp sims hebben ze allemaal veel meer ruis.

Zijn trouwens geen top-of-the-line multiFX die ik had (Korg AX100G, Digitech RP100, Line6 GuitarPort, Korg Pandora PX4 en Digitech Jimi Hendrix Experience).

Javaca
3 januari 2006, 13:15
Heb gemerkt dat het ook aan de plaats in de chain ligt.
Heb hem nu na de distortion staan en dat gaat wel. Met distortion ervoor en dat ding aan krijg je een soort punkrocksoundje. :razz:

Bart1981
4 januari 2006, 23:46
Gisteren in Musicstore Keulen wat van deze stompboxes bekeken en "getest". Getest als in "ingeprikt en eens geluisterd of 't uberhaupt wel klonk". Opstelling was een aantal van die pedaaltjes, een cheapo gitaar, cheapo bekabeling, cheapo preamp en cheapo koptelefoon.

Resultaat:
- acoustic modeller AM100: klonk best leuk, wellicht ideaal om live snel een akoestische gitaar tevoorschijn te toveren.
- overdrive distortion OD100: klonk totaal nergens naar, tenzij je van een hoop onsamenhangend gekraak houdt... maar... de Boss DS-1 klonk in de vernoemde opstelling ook nergens naar. Dus wellicht dat het aan de koptelefoon ofzo lag. Er zat namelijk een hoop ruis, niveauverschillen e.d. "op de lijn".

Opvallend was dat de pedaaltjes waar ik voor gegaan was (delay en tuner) volgens de verkoper nog tot kerst 2006 op zich laten wachten vanwege een rechtzaak met Boss.

De degelijkheid van de dingen viel me reuze mee. Het is dan wel plastic, maar dat trap je niet 123 aan gruzelementen.

guvnor
5 januari 2006, 09:01
Opvallend was dat de pedaaltjes waar ik voor gegaan was (delay en tuner) volgens de verkoper nog tot kerst 2006 op zich laten wachten vanwege een rechtzaak met Boss.



:o :o :o

Daar ga ik dus echt niet op wachten... Dan maar uitkijken naar een tweedehands pedaaltje.

bat
5 januari 2006, 10:57
Opvallend was dat de pedaaltjes waar ik voor gegaan was (delay en tuner) volgens de verkoper nog tot kerst 2006 op zich laten wachten vanwege een rechtzaak met Boss.



:o :o :o

Daar ga ik dus echt niet op wachten... Dan maar uitkijken naar een tweedehands pedaaltje.
Het was wel een beetje te verwachten. De meeste nu al uitgebrachten boxjes zijn niet de meest spannende voor Boss. Een overdrive/distortion meer of minder, daar merken ze niet zoveel meer van en bovendien worden ze daarmee al aan alle kanten flink beconcureerd. Delay en stemapparaat worden echter geheid echte hardlopers voor Behringer en die will Boss dus zo lang mogelijk tegen houden.

Wel jammer, maar ach.

robzilla
7 januari 2006, 14:23
is de tuner al ergens gesignaleerd? ik zoek er 1 voor mij bassist.. :)

up-guitarman
7 januari 2006, 14:47
Zuigen die pedalen nu veel tone of valt dat wel mee ???
Ik wil er na mijn examenperiode wel eens ééntje (en als die meevalt meerdere) testen !!!

Ik heb vooral interesse in de ultra chorus en de compressor, iemand deze al geprobeerd ???

nielsduursma
7 januari 2006, 15:03
Zuigen die pedalen nu veel tone of valt dat wel mee ???
Ik wil er na mijn examenperiode wel eens ééntje (en als die meevalt meerdere) testen !!!

Ik heb vooral interesse in de ultra chorus en de compressor, iemand deze al geprobeerd ???
ik denk dat de meest eenvoudige effecten als een eq, en een overdrive het minste tone sucken, zodra je de ingewikkelde effecten gaat bekijken sucken ze veel tone denk ik.

heeft iemand al de vintage distortion uitgeprobeerd (die met metalen behuizing) het is volgens mij een beetje een big muff kloon.

Azrael
8 januari 2006, 23:22
Zuigen die pedalen nu veel tone of valt dat wel mee ???
Ik wil er na mijn examenperiode wel eens ééntje (en als die meevalt meerdere) testen !!!

Ik heb vooral interesse in de ultra chorus en de compressor, iemand deze al geprobeerd ???
ik denk dat de meest eenvoudige effecten als een eq, en een overdrive het minste tone sucken, zodra je de ingewikkelde effecten gaat bekijken sucken ze veel tone denk ik.


:roll: :roll:

Bart1981
9 januari 2006, 15:19
is de tuner al ergens gesignaleerd? ik zoek er 1 voor mij bassist.. :)

Lezen.......... tuner en delay laten nog tot kerst ofzo op zich wachten volgens MusicStore Keulen.

Bart1981
9 januari 2006, 15:20
heeft iemand al de vintage distortion uitgeprobeerd (die met metalen behuizing) het is volgens mij een beetje een big muff kloon.

Bij mijn weten komen al die behringer stompboxen in een hardplastic behuizing.. maar wellicht zit ik ernaast?

dunnoaname
9 januari 2006, 15:24
ik heb de ultra chorus. Dit dingt zuigt enorm. :-( Hijs echt enorm noisy als je hem aan hebt staan(ruis), en als je hem uit hebt staan zuigt ie alle leven uit je tone. Hij klinkt qua chorus wel aardig, als je er fatsoenlijk naar kon luisteren. Als er een compressor of overdrive/distortion achter staat ruist ie nog meer. ook in bypass mode. Koopadvies: NIET DOEN. koop een fatsoenlijke chorus van bijv boss voor een paar tientjes meer.

robert-gitarist
9 januari 2006, 15:34
Tsja kwa chorus hou ik het gewoon bij de CE-2 van Chorus.Zelf vind ik het 1 van de beste chorusen.CH-1 van Boss vind ik ruk.Maar inderdaad over die Chorus van Behringer heb ik ook niet veel soeps over gehoord :roll:

Brommert
9 januari 2006, 17:29
is de tuner al ergens gesignaleerd? ik zoek er 1 voor mij bassist.. :)

Lezen.......... tuner en delay laten nog tot kerst ofzo op zich wachten volgens MusicStore Keulen.

Ik was laatst bij Schreeven in Nijmegen, en daar was toen een behringermannetje langs geweest en die had gezegd dat de tuner rond april uit zo komen, maar hoe geloofwaardig dat is weet ik ook niet. :roll:

Brommert
9 januari 2006, 17:30
is de tuner al ergens gesignaleerd? ik zoek er 1 voor mij bassist.. :)

Lezen.......... tuner en delay laten nog tot kerst ofzo op zich wachten volgens MusicStore Keulen.

Ik was laatst bij Schreeven in Nijmegen, en daar was toen een behringermannetje langs geweest en die had gezegd dat de tuner rond april uit zo komen, maar hoe geloofwaardig dat is weet ik ook niet. :roll:

Bart1981
9 januari 2006, 19:17
Ik was laatst bij Schreeven in Nijmegen, en daar was toen een behringermannetje langs geweest en die had gezegd dat de tuner rond april uit zo komen, maar hoe geloofwaardig dat is weet ik ook niet. :roll:

Inderdaad... er gaan zoveel verhalen. Kan me overigens wel voorstellen (zoals ook al iemand in dit topic schreef) dat Boss zich het meeste zorgen maakt om de tuner en delay van Behringer en zich daartegen dan ook het hardste zal verzetten...

outside
9 januari 2006, 21:47
Ik was laatst bij Schreeven in Nijmegen, en daar was toen een behringermannetje langs geweest en die had gezegd dat de tuner rond april uit zo komen, maar hoe geloofwaardig dat is weet ik ook niet. :roll:

hier in een winkel in de buurt (in België) zeggen ze ook april...

oddman
10 januari 2006, 16:55
dit weekend in musicstore geweest ...

waren allemaal uitgestald .. zag (en voelde) er toch wel triest uit hoor ..
Moet je live maar enkele keren op trappen en liggen uit elkaar ..

Die tuner zou je bvb wel met AB boxje kunnen gebruiken, dat lijkt me dan weer wel interessant ..

LordRiffenstein
11 januari 2006, 09:46
Ok, luister hier eens naar, beide clips opgenomen met een PodXT, eerste is met de Behringer UD100 er voor, tweede met de PB100

UD100 (http://www.robtognoni.com/mp3/UD_100_Ultra_Distortion.mp3)

PB100 (http://www.robtognoni.com/mp3/Hey_Joe.mp3)

hexxxus
11 januari 2006, 10:34
Ik denk dat Billy Gibbons al jaren in het diepste geheim een ud 100 gebruikt :D

outside
13 januari 2006, 19:21
Ok, luister hier eens naar, beide clips opgenomen met een PodXT, eerste is met de Behringer UD100 er voor, tweede met de PB100

UD100 (http://www.robtognoni.com/mp3/UD_100_Ultra_Distortion.mp3)

PB100 (http://www.robtognoni.com/mp3/Hey_Joe.mp3)

wow stuur die eens door naar behringer! Klinken veel beter dan die sound samples die op hun site staan...

almarvk
15 januari 2006, 17:54
dit weekend in musicstore geweest ...

waren allemaal uitgestald .. zag (en voelde) er toch wel triest uit hoor ..
Moet je live maar enkele keren op trappen en liggen uit elkaar ..

Die tuner zou je bvb wel met AB boxje kunnen gebruiken, dat lijkt me dan weer wel interessant ..

Is de tuner al uit dan?? Want daar GAS ik al wel een tijdje op. Als ie een beetje goed is wil ik 'm wel hebben! En dan kan ik 'm later altijd wel in een metalenbehuizing zetten met een beetje creativiteit.

robert-gitarist
15 januari 2006, 18:13
Is de tuner al uit dan?? Want daar GAS ik al wel een tijdje op. Als ie een beetje goed is wil ik 'm wel hebben! En dan kan ik 'm later altijd wel in een metalenbehuizing zetten met een beetje creativiteit.

Als je ff terug leest,zie je staan dat ie nog niet uit is..en voorlopig ook niet komt.

oddman
15 januari 2006, 19:35
inderdaad, de tuner stond er nog niet tussen ...

outside
22 januari 2006, 12:24
ik heb mijn octaver gekregen maar die is alles behalve goed...

1. een klein beetje ruis maar dat had ik wel verw8, vindik niet zo erg
2. klinkt als een basgitaar met zeer slechte overdrive erop, hoe krijg je die stomme overdrive daar af? Als ik overdrive wil zet ik die wel aan op mijn versterker!
3. Het ergste van al: de 2 laagst klikkende snaren (E en A) werken goed maar bij de 4 daar onder heeft die octaver een probleem: als ik een noot speel en ik hou die even aan dan valt na 2à3 seconden met behulp van wat gekraak het octaaf (of 2 octaven) lager gewoon weg en hou je nog alleen je gewone signaal over, precies of hij kan die frequentie niet aan nochtans zorgt een switch op de octaver dat die voor zowel voor gitaar als bas als keyboard moet werken (ik heb elke stand geprobeerd).

Zijn er nog mensen met deze problemen? Of is het gewoon een kwestie van beter instellen? Ik ga er morgen mee naar de winkel want ik denk toch wel dat dit niet normaal is, ookal is het behringer, dat 3e probleem (en 2e) zou toch zeker niet mogen he?

Robbert
22 januari 2006, 14:03
Ik ken de Octaver niet, maar het zou best wel eens wél zo kunnen horen :D

vulvasonic
22 januari 2006, 16:25
ik heb mijn octaver gekregen maar die is alles behalve goed...

1. een klein beetje ruis maar dat had ik wel verw8, vindik niet zo erg
2. klinkt als een basgitaar met zeer slechte overdrive erop, hoe krijg je die stomme overdrive daar af? Als ik overdrive wil zet ik die wel aan op mijn versterker!
3. Het ergste van al: de 2 laagst klikkende snaren (E en A) werken goed maar bij de 4 daar onder heeft die octaver een probleem: als ik een noot speel en ik hou die even aan dan valt na 2à3 seconden met behulp van wat gekraak het octaaf (of 2 octaven) lager gewoon weg en hou je nog alleen je gewone signaal over, precies of hij kan die frequentie niet aan nochtans zorgt een switch op de octaver dat die voor zowel voor gitaar als bas als keyboard moet werken (ik heb elke stand geprobeerd).

Zijn er nog mensen met deze problemen? Of is het gewoon een kwestie van beter instellen? Ik ga er morgen mee naar de winkel want ik denk toch wel dat dit niet normaal is, ookal is het behringer, dat 3e probleem (en 2e) zou toch zeker niet mogen he?

Moeilijk te zeggen. Sommige Octavers hebben standaard een lichte oversturing op het effect zitten, dus wellicht is dát een bewuste keuze van Behringer????
De 'tracking' is blijkbaar niet goed (snel wegvallen van de octaven), maar ook dit probleem komt bij meerdere octavers voor. Ik weet niet of je de octaver in een hele keten van effecten gebruikt, maar het is wel van belang waar je 'm plaatst. De 'tracking' is het best als je het signaal EERST door een compressor gooit en daarna METEEN door de octaver. M.a.w., de octaver moet zo vroeg mogelijk in de keten staan, tenzij je een compressor hebt, in dat geval zet je de compressor daar nog voor.

robert-gitarist
22 januari 2006, 16:51
Als je gewoon een goeie octaver wilt hebben koop dat een digitech Whammy :8 :8 dat vind ik echt een van de beste samen met de PS-2 van Boss :)

Ik ben altijd nog zeer tespreken over de Ultra Tremelo van Behringer...ik gebruik hem nu erg veel voor guarila(?) Radio van Rage against the machine :) en daar is ie zeer geschrikt voor..

FruscianteFan
22 januari 2006, 20:49
Ik ben altijd nog zeer tespreken over de Ultra Tremelo van Behringer...ik gebruik hem nu erg veel voor guarila(?) Radio van Rage against the machine :) en daar is ie zeer geschrikt voor..vraagje: blijft er met die Tremolo nog wat over van je dynamiek? Want de tremolo die ik heb (Boss ME50) lijkt wel een compressor :S

robert-gitarist
22 januari 2006, 21:35
vraagje: blijft er met die Tremolo nog wat over van je dynamiek? Want de tremolo die ik heb (Boss ME50) lijkt wel een compressor :S

Ik heb er geen last van dat mijn dynamiek na de tering gaat ofzo..ik vind het een goeie tremelo voor dat geld..niet super heftige tremelo maar een lekkere heldere tremelo.Van die ME-50 vond ik hem ook geen reet aan eerlijk gezegt..ik heb de tremelo van Behringer in de loop staan met me PSM-5 van Boss :) gaat prima (y)

Dastard
1 februari 2006, 01:59
Volgens sommige sites is de Behringer DD-100 al te koop, hij is zelfs afgeprijsd.
Morgen maar eens Dirk Witte in Amsterdam bellen, die beweerd immers ook dat ie hem heeft.

Bl44t44p
1 februari 2006, 22:50
Heuh ik zie nu ook al die TU100 (stompbox tuner) bij Peter Verspuy op de website staan.. is ie er dan toch al ?!

fullorder
1 februari 2006, 22:57
Volgens sommige sites is de Behringer DD-100 al te koop, hij is zelfs afgeprijsd.
Morgen maar eens Dirk Witte in Amsterdam bellen, die beweerd immers ook dat ie hem heeft.

en? had ie 'm? misschien wel een geinig pedaaltje voor erbij met die hold-functie. kun je er een beetje mee 'stutteren'

Bart1981
2 februari 2006, 12:21
Zeer benieuwd of iemand inmiddels al de delay en de tuner in HUIS heeft.. Want dat op diverse websites als te koop staan wil vrij weinig zeggen, evenals "Nu afgeprijsd".

Dastard
2 februari 2006, 13:35
Winkels zoals Dirk Witte of Peter Verspuy dachten 3 maanden geleden dat ze de pedaaltjes zouden krijgen en hebben toen ook hun site aangepast maar ze hebben de hele produktlijn nog steeds niet binnen, ze weten verder niet waarom en hoe en wat, en ik moet zelf maar Behringer bellen.

Bram+
2 februari 2006, 16:31
Iemand al zijn eerste behringer stompbox naar de kloten getrapt trouwens?

Swan
2 februari 2006, 16:42
nee maar ik gebruik em amper omdat ie zoveel tone zuigt.

Bram+
2 februari 2006, 16:47
Ze zijn goedkoop,
Ze ogen goedkoop (m.i. dan, fucking plactic)
Ze klinken ook nog goedkoop dus.

Nouja, wel logisch verder.
Mogen ze nou in de categorie Kijkshopgitaren en Wehkampversterkers?

Dolf
2 februari 2006, 17:08
Heb er een equalizer van gekocht en heb er geen klagen van.

Vindt het vooral leuke pedaaltjes om een beetje mee te experimenteren. Is niets mis mee toch?

Bart1981
2 februari 2006, 17:14
@Bram+: je hebt gelijk, neemt niet weg dat de A/B box en de tuner mss toch wel interessant zijn, tenzij ook die 2 veel tone sucken (iemand?).

Maar met name de tuner: hij doet 't, of hij doet 't niet. En als ie 't doet, dan heb je een pedaltuner voor heel weinig geld.

En om die plastic behuizing kapot te trappen moet je toch wel erg lomp omgaan met je gear, lijkt me?

robert-gitarist
2 februari 2006, 17:16
Heb er een equalizer van gekocht en heb er geen klagen van.

Vindt het vooral leuke pedaaltjes om een beetje mee te experimenteren. Is niets mis mee toch?

Ik heb hem ook en vind hem onwijs kut.
Waar ik nog wel fan van ben is de tube overdrive en tremelo en die acoustic geval.
Die tremelo gebruik ik heel veel.Doet wat ie moet doen,geen tonesuck en ook geen irritante ruis ofzo.Ik gebruik hem voor GreenDay en Rage Against the....

Rude Perception
2 februari 2006, 17:17
@Bram+: je hebt gelijk, neemt niet weg dat de A/B box en de tuner mss toch wel interessant zijn, tenzij ook die 2 veel tone sucken (iemand?).

Maar met name de tuner: hij doet 't, of hij doet 't niet. En als ie 't doet, dan heb je een pedaltuner voor heel weinig geld.

En om die plastic behuizing kapot te trappen moet je toch wel erg lomp omgaan met je gear, lijkt me?

ik denk dat ik tijdens een optreden mijn kisten toch wel hard aan kunnen komen op plastic hoor. Ik zou zelf nooit optreden met plastic pedaaltjes

Bram+
2 februari 2006, 17:19
Nee, zeker niet, met van alles uitproberen is niks mis natuurlijk. Maar het zijn dus inderdaad geen Boss/Dunlop/Morley/HWA/etc.-killers. Dat had ik verder ook niet verwacht. Het zal in de meeste gevallen toch niet zo zijn van 'Dan kun je net zo goed de behringer halen'. Ookal kun je vijf behringerpedaaltjes kopen voor de prijs van bijvoorbeeld één boss-pedaal, de boss zal toch 'beter' blijven. Niet vijf keer zo goed, maar nog steeds significant beter.

FruscianteFan
4 februari 2006, 12:49
Ik heb gister de EQ700 binnengekregen (besteld op thomann.de), ik vind hem inderdaad wel erg goedkoop en fragiel aanvoelen (wordt voorzichting omspringen met die schuifknopjes!). Geeft niks, voor die prijs.

Ik heb helaas nog niet de kans gekregen om hem uit te proberen, want ik heb nog geen voeding (zometeen ff een 9V batterij halen, als ik een keer tijd heb komt er een adapter).

edit: dammit, het gaat wel even wat tijd kosten om er echt wat goeds uit te halen :D. Maar dat ligt meer aan het feit dat ik hem net heb en dat er 8 (schuif)knoppen op zitten, dan aan de kwaliteit van het pedaaltje zelf ;)

nog maar een edit dan: het is me gelukt om er een echt lekker geluid uit te halen (veel laag en hoog, weinig mids) en het doel, om niet te hoeven kloten aan knoppen om van gitaar te wisselen, is aardig gelukt (dit klinkt lekker met single coils, dus voor strat en de helft van de Jackson, niet voor de Les Paul).

Wat ik wel merk: erg veel ruis! Het is op het randje van echt heel storend. Of is dat een kwestie van de juiste frequenties filteren, en zoja welke? Ik gok dat het hem in de hoge frequenties zit, maar ik vind het juist lekker om lekker helder/sprankelend veel hoog te hebben.

Ik heb hem nu trouwens tussen een DS-1 en ME-50 zitten, vooral omdat als hij vóór de DS-1 zit, dit erg veel ruis geeft (distortion na ruis is geen goed idee). De combi van Ds-1 > EQ700 doet me nu vooral denken aan een metal-achtige distortion, komt natuurlijk vooral door het vele laag en hoog.

worst
4 februari 2006, 17:45
ik heb een behringer equalizer, chorus en een bass di box gekocht en ik ben er er tevreden over....

de boss pendaaltjes zullen vast veel beter zijn maar ik vin ze et gwoon niet waard...

ik heb ook een boss chorus en die klinkt egt niet veel beter dan die behringer..

fullorder
4 februari 2006, 18:11
ik heb een behringer equalizer, chorus en een bass di box gekocht en ik ben er er tevreden over....

de boss pendaaltjes zullen vast veel beter zijn maar ik vin ze et gwoon niet waard...

ik heb ook een boss chorus en die klinkt egt niet veel beter dan die behringer..

Hangt er ook weer van af welke chorus van Boss je hebt. Zit veel kwaliteitsverschil tussen namelijk. Ik heb een oude CE-2, ooit tweedehands gekocht voor 40 euro. Is inderdaad nog het dubbele van een Behringer, maar het geluid is goddelijk! :satisfie:

Dit is overigens geen statement tegen de behringer pedaaltjes, maar meer een betoog over het grote kwaliteitsverschil tussen verschillende modellen van Boss. Het varieert van crap, via goede prijs/kwaliteit verhouding, tot legendarisch en allemachtig prachtig. Misschien gaat deze 'wet van Boss' ;) ook wel voor Behringer pedalen op en zitten er wellicht een paar juweeltjes tussen voor een bizar lage prijs.

robert-gitarist
4 februari 2006, 18:17
Die Behringer Tremelo valt daar dan ook onder.Die is echt goed!! GE-7 vind ik een kut ding.En ja die Acoustic geval is wel leuk als je ff een akoustisch gitaartje nodig hebt ofzo...Tube overdrive vind ik ook nog een goeie van hun!Bijna gelijk aan de SD-1 van Boss...Ik gebruik de overdrive soms uit de SD-1 en die boost ik dan weer met een Behringer Tube Overdrive ervoor :) gaat prima!!

jozum
6 februari 2006, 20:02
Ik heb hem ook en vind hem onwijs kut.

kun je dat onderbouwen. Waar gebruikte je hem voor, met welke spullen, waar in je setup. Bij mij werkt het apparaat prima voor een kleine midboost tussen een strat een een oude fenderbak. Weinig ruis, veel viezigheid. Zeer tevreden over het gebrek aan ruis.

jozum

almarvk
3 maart 2006, 09:27
Vanuit het vorige topic...



Geschreven door Hector_Tsolodimos:

een gestemde gitaar is een gestemde gitaar.


Dat is dus een domme opmerking van je. Zeker nog nooit van een Strobostomp gehoord ofzo? Of octaafzuiverstemmen?

Je begon in het vorige topic ook vrij dom met je opmerkingen die nergens op slaan en onderbouwing missen...Typisch gevalletje van eerst schreeuwen en dan pas lezen...

Dastard
11 maart 2006, 02:00
Hmmm, ik ga denk ik maar eens binnenkort zo'n acoustic modeller kopen, lijkt me toch wel een geinig pedaal, hij klonk op de Behringer site wel grappig, en tja, ik zal hem alleen heel soms live en vaker thuis gebruiken...iemand nog ervaring met dit pedaal ?

Angel
11 maart 2006, 08:54
Hmmm, ik ga denk ik maar eens binnenkort zo'n acoustic modeller kopen, lijkt me toch wel een geinig pedaal, hij klonk op de Behringer site wel grappig, en tja, ik zal hem alleen heel soms live en vaker thuis gebruiken...iemand nog ervaring met dit pedaal ?

Ik heb ervaring met die pedaal. Klinkt voor thuis niet slecht, maar live absoluut niet te gebruiken. Als je een tone-purist bent, zoals ik, dan gaat hij snel terug weg!! Hij ruist verschrikkelijk en nam veel dynamiek weg.

Dude
11 maart 2006, 13:09
Ik heb de flanger gister gekocht, ben erg benieuwd hoe die klinkt. Dat ga ik strakkies eens effe uitproberen.

Als het ruk is dan mag degene die hem graag wil hebben zo van me krijgen.

Ill let you know !!

Dastard
18 maart 2006, 17:59
Zo, vandaag de Acoustic Modeller uitgeprobeerd, wat een K*T ding, als dat een akoestische gitaar moet emuleren dan heb ik liever het echte werk.
Die gitaar klonk op de humbucker stand hetzelfde als een single coil, en op de single coil stand klonk ie gewoon vies, ik heb 20 minuten zitten kutten met dat ding, er valt gewoon geen goed akoestisch geluid uit te krijgen.
Het enige positieve eraan was dat ie volgens mij niet echt snel kapot te trappen is, het was erg hard plastic.
Ik heb gelijk de Boss versie uitgeprobeerd maar daar kreeg ik ook geen mooi geluid uit.

outside
18 maart 2006, 18:12
Zo, vandaag de Acoustic Modeller uitgeprobeerd, wat een K*T ding, als dat een akoestische gitaar moet emuleren dan heb ik liever het echte werk.
Die gitaar klonk op de humbucker stand hetzelfde als een single coil, en op de single coil stand klonk ie gewoon vies, ik heb 20 minuten zitten kutten met dat ding, er valt gewoon geen goed akoestisch geluid uit te krijgen.
Het enige positieve eraan was dat ie volgens mij niet echt snel kapot te trappen is, het was erg hard plastic.
Ik heb gelijk de Boss versie uitgeprobeerd maar daar kreeg ik ook geen mooi geluid uit.

ik krijg er een zeer goed akoestisch geluid uit, wel gepaard met zeer veel ruis.

Dastard
18 maart 2006, 18:26
tja, ik hoorde geen enkele ruis, heb alle standen geprobeerd, misschien was dat ding gewoon al stuk :-)

guvnor
20 maart 2006, 09:56
Ik heb zaterdag de DM100 gekocht. Modeler die de Boss DS1, MXR Distortion+ en de Proco Rat simuleert. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal want ik heb eigenlijk maar 1 distortion pedaal gehad (Ibanez MS10 Metal Charger). Wat ik nu aan distortion heb zit voornamelijk in m'n Digitech Jimi Hendrix Experience en Korg PX4. Heb nog wel een Tubeman (versie I) op m'n board maar die gebruik ik alleen als overdrive.

Het geluid van dit boxje valt me helemaal niet tegen. De DS1 mode is erg rauw en ik verwacht niet dat ik die ooit serieus ga gebruiken. De D+ en Rat mode klonken meer naar wat ik wil. De Rat is absoluut favoriet. Lekker donker, lekker in het laag en strak in het hoog.
Qua geluid dus een heel bruikbaar pedaaltje...

Maar: Het pedaaltje heeft last van bijgeluiden. Zeker de lage tonen produceren extra ruis bij het clippen. Op het moment dat je snaren niet aanraakt of afdempt is het pedaal muisstil (zit volgens mij een noise gate in). Raak je dan de snaren aan dan zal een beetje schuiven op de snaren direct voor een iritant geclipte buzz zorgen. Geen last van als flink doorspeelt maar ik gebruik dit pedaaltje juist voor lekkere solo's tijdens zachte passages en dan is dit niet leuk.

> Als dit normaal is voor die pedalen laat het dan weten. In dat geval is dit pedaal beter dan ik denk<

De constructie vind ik wel OK. Het is natuurlijk plastic maar ik speel niet in een band en doe dus geen gigs. Voor een woonkamer/slaapkamer pedalboard vindt ik dit dus ruim voldoende. Ik ben alleen een beetje bang voor de potmeters en de schakelaars. Als die het maar lang genoeg volhouden...

Voor deze prijs is het natuurlijk helemaal lachen. Ik denk dat ik nog wat meer pedaaltjes ga uitproberen. Volgende zal waarschijnlijk die vintage distortion zijn (kost wel 2x zo veel deze). Daarna wil ik die ultra distortion wel hebben en misschien ook de tubescreamer kloon (hoewel...ik heb zowel de TS7 als de TS9 weggedaan omdat ik ze waardeloos vondt).

Oh ja...Ik weet ook niet of dit normaal is: Bij D+ en Rat setting doet de gain potmeter verdomd weining totdat je bij ongeveer 85% van het bereik komt. Dan gaat ie in één keer van milde overdrive naar flinke distortion. De DS1 setting heeft hier geen last van...

nielsduursma
22 maart 2006, 17:45
ik WAS zeer tevreden over het wah pedaal, met de naadruk op WAS, ik had laatst weer een paar cleane/acoustic simulator stukjes bedacht, en ik bleef een rotte oversturing houden in het laag. ik alle kabels driedubbel gechecked, gain op me versterker naar beneden, maar t hielp allemaal niets.

toen maar gitaar rechtstreeks in amp, niks aan de hand, met de rat ertussen ( in bypass) alle kabels geprobeerd, niks aan de hand. toen maar alle pedalen ertussen, en ja hoor de behringer pauperwah zorgt voor behoorlijk wat extra grom bij de lage tonen. dus dat zou zijn of nooit meer cleane stukjes met veel bass, of dat k*t-ding ruilen!!!

het gaat optie 2 worden, alleen binnekort nog maar naar feedback, en tot een onbepaalde tijd wah-loos spelen:(:(

dit was echt m'n laatste behringer product, mischien ooit nog is de amp selector kopen, maar daar zijn zat andere goedkope alternatieve opties voor :)

FruscianteFan
22 maart 2006, 20:48
@ guvnor: Als je die Vintage Distortion overweegt, kun je beter gelijk een échte Big Muff kopen, die zijn ook te koop voor minder dan twee keer zoveel als die Behringer.

Dude
22 maart 2006, 21:52
Ik heb hier de flanger liggen

als iemand hem wil komen ophalen in schiedam kan dat, als je wil dat ik hem opstuur is dat ook prima maar dan moet je de verzendkosten zelf betalen

Bart

guvnor
23 maart 2006, 10:27
@ guvnor: Als je die Vintage Distortion overweegt, kun je beter gelijk een échte Big Muff kopen, die zijn ook te koop voor minder dan twee keer zoveel als die Behringer.

Zit wel wat in, maar het is toch weer 2x zoveel geld. Bovendien is het verschil tussen de originele Big Muff en die Behringer kleiner dan bij andere pedalen. Behringer heeft bij die serie discrete componenten gebruikt die overeen komen met de originele versie itt de gewone serie. Op Harmony Central wordt op deze serie ook positiever gereageerd dan op de andere pedalen.

Ik heb nu alweer een paar dagen meer gespeeld met die DM100 en hoewel ik het nog steeds geen miskoop vindt heb ik al wel besloten een originele Rat aan te schaffen als de gelegenheid zich voordoet (leuk 2dehandsje dus).

Markie!
23 maart 2006, 22:04
Dude,

Ik ben een beginnend gitaristje en vind het wel leuk om met wat effecten aan te kloten.
Omdat ik nog niet zo ervaren ben zal in mijn ogen de kwaliteit van dat behringer pedaaltje wel meevallen.
Zeg maar hoeveel je ervoor wilt hebben, want ik heb er wel intresse in.

Ik hoor wel weer wat van je!

JER00N
23 maart 2006, 22:57
Heeft er iemand al eens op die Ultra Chorus gespeelt?

erikvdh
24 maart 2006, 11:38
Ja ik heb die chorus gehad, en 2 uur later weer terug gebracht.

* Veel ruis
* Heel steriel geluid
* Heel vlak

Echt speelgoed, je kan beter een 2e hand chorus kopen, zijn er genoeg te vinden.

Groet van Erik.

Jeroenvanhulsteijn
25 maart 2006, 17:09
net de Behringer Tremelo (UT100) gekocht. Zo eens kijken wat er uit komt. Zal proberen wat clipjes te maken. Maar dat kan nog even duren...

Bij Peter Verspuy lag trouwens een Ibanez TS10 voor 49 euro. Das een leuk prijsje. Voor de liefhebbers hier ;-)

BLOK182
25 maart 2006, 23:52
Ik heb de OD100 of zoiets gekocht, de paarse. Had snel voor weinig geld scheur nodig, en op overdrivemodus klinkt het best lekker, distortionmodus sucks wel ass, echt cheap. Speel dermee over een klein Nationalstackje, 25 watt 2 x 8":-)

crapton
26 maart 2006, 22:17
Heb de Behringer Hellbabe HB01 wah gekocht. Werkt prima, klinkt prima en de constructie is best redelijk stevig. Let wel kost maar 39 Euro, dus ook niet verwachten dat dat ding gemaakt is voor de eeuwigheid.

De wah klinkt boven verwachting goed, goed in te stellen enz. Heel fijn is dat ie gaat werken als je het pedaal beweegt (werkt echt goed) , en volledig optisch is.

Enige (groot) nadeel: tonesuck in bypass mode. Shit shit, jammer. Wie kent een optische wah die dat niet heeft??

Heras
29 maart 2006, 11:37
Heel fijn is dat ie gaat werken als je het pedaal beweegt
Ik heb het niet zo op het knopje van mijn wah (crybaby) en ben daarom eens wat naar envelope followers gaan kijken (zonder goed resultaat), dus zoiets zou voor mij een goede oplossing zijn.

Maar, hoe zet je 'm dan uit?

En weet iemand of er ook andere (lees: kwalitatief betere) wah's die op diezelfde manier werken?

gr,

Heras

nielsduursma
29 maart 2006, 13:35
Ik heb het niet zo op het knopje van mijn wah (crybaby) en ben daarom eens wat naar envelope followers gaan kijken (zonder goed resultaat), dus zoiets zou voor mij een goede oplossing zijn.

Maar, hoe zet je 'm dan uit?

En weet iemand of er ook andere (lees: kwalitatief betere) wah's die op diezelfde manier werken?

gr,

Heras

hij komt automatisch terug in de stand met je hiel op naar de grond zegmaar, en dan gaat ie ook weer uit. op de achterkant zit een potmetertje, daar kan je instellen hoelang die nog aanblijft.

Thom TK
29 maart 2006, 13:39
Ik heb het niet zo op het knopje van mijn wah (crybaby) en ben daarom eens wat naar envelope followers gaan kijken (zonder goed resultaat), dus zoiets zou voor mij een goede oplossing zijn.

Maar, hoe zet je 'm dan uit?

En weet iemand of er ook andere (lees: kwalitatief betere) wah's die op diezelfde manier werken?

gr,

Heras

De Silvermachine wah schijnt ook er ggoed te zijn.
Merk weet ik niet meer precies, maar aan Silvermachine heb je wel genoeg denk ik.

Heras
29 maart 2006, 21:49
Heb je toevallig enig idee waar die te koop/probeer is? Mijn interesse is gewekt :)

marc_o
29 maart 2006, 22:30
Is de delay nu al op de markt eigenlijk?

almarvk
30 maart 2006, 08:53
Of de tuner?

Thom TK
30 maart 2006, 17:13
Heb je toevallig enig idee waar die te koop/probeer is? Mijn interesse is gewekt :)

Nee weet ik niet, maar als je zoekt op Silvermachine op dit forum moet je wel een eind komen geloof ik :)

Brommert
17 mei 2006, 19:47
Misschien al oud nieuws, maar ik had het hier nog niet eerder gelezen.

De tuner is eindelijk te koop! ik ga 'm binnenkort halen, zo'n stompbox lijkt me een stuk handiger, maar om nou 80 euro voor een tuner te gaan betalen had ik ook geen zin in

nielsduursma
17 mei 2006, 20:07
Misschien al oud nieuws, maar ik had het hier nog niet eerder gelezen.

De tuner is eindelijk te koop! ik ga 'm binnenkort halen, zo'n stompbox lijkt me een stuk handiger, maar om nou 80 euro voor een tuner te gaan betalen had ik ook geen zin in

waar is die tuner te koop dan??:o

Brommert
17 mei 2006, 20:12
bij Thomann.de

staat ie voor 18.90. Ook op de behringer site staat dat ie availeble (alleen dan op de goede manier gespelt) is :)

AART
17 mei 2006, 22:42
de TM100 tuner staat op de thomann site, nederlandse winekls zeggen echter dat ie nog niet leverbaar is, maar dat zal wel komen.

De 19"racktuner(fijn ding!) duurt nog ff, daar zat een productiefout in, draaiknop zou te zwaar lopen, maar daar merk ik niks van.

naja, de tm100 zal er over ene maandje wel zijn, de 19" variant word juli/ugustus denk ik.

Maar ik heb em al :cooler:

bat
19 mei 2006, 23:17
keverbara

euh, ja :seriousf:

Oh, nadat ik bijna een jaar me in kon houden heb ik het wachten op de delay opgegeven en meteen maar flink in de buidel getast om meteen een echte te kopen.

Ik heb engelengeduld (soms), maar dit is wel van de gekke.

dreadhead
20 mei 2006, 21:21
maar hebben mensen hier verder nog ervaring met die behringer stompboxes?
Zitten er nog een paar tussen die de moeite waard zijn?

Toen ik eerst bij de feedback was en ze zag wou ik ze wel gaan testen, maar dat mocht niet ofzo :confused:
Je kon wel kopen en ruilen zei de verkoper.....

maja welke zouden de moeite waard zijn denken jullie?

FruscianteFan
21 mei 2006, 13:34
Ik heb dus de EQ700 en de Blues Overdrive. De EQ is wel fijn, alleen die ruist als een gek. Van de BO heb ik tot nu toe alleen nog de voordelen gemerkt, maar ik heb hem niet kunnen vergelijken met andere overdrives.

nielsduursma
21 mei 2006, 13:47
Ik heb dus de EQ700 en de Blues Overdrive. De EQ is wel fijn, alleen die ruist als een gek. Van de BO heb ik tot nu toe alleen nog de voordelen gemerkt, maar ik heb hem niet kunnen vergelijken met andere overdrives.
raar, ik heb ook die equalizer en ik heb helemaal geen last van ruis.

robert-gitarist
21 mei 2006, 14:27
Ik heb ook die EQ en vind het een kutding..Die ligt ergens stof te vangen nu.Bij mij ruist ie echt als de ziekte,kan geen fatoenlijke instelling krijgen ermee..nee voor mij geen behringer EQ.Ik spaar liever door voor een Boss EQ :hippie:
De Tube Overdrive heb ik en die is wel erg goed.Die klinkt bijna identiek aan de Boss SD-1 Super Overdrive..ik heb ze beide naast mekaar gehad en klinken bijna identiek :stop: Veder is de Ultra Tremelo nog wel de moeite waard,klinkt wel leuk enzo.De Acoustic Modulator is grappig voor thuis.Ruist wel erg veel,een gitaar met humbuckers klinkt echt rete kut met dat ding maar een stratje met single coils en de goeie instellingen kun je wel mooi ermee laten klinken.Ohja en de Flanger en die is ook niet veel soeps..je kunt er rare geluiden mee maken behalve een fatsoenlijk Flanger effect.

FruscianteFan
21 mei 2006, 16:20
raar, ik heb ook die equalizer en ik heb helemaal geen last van ruis.ik heb er ook niet zoveel last van.. maar hij ruist wel. Ik boost laag en hoog ermee, ik filter de mids wat weg.

brunodb
23 mei 2006, 10:13
ik heb de chorus van behringer en de vintage phaser.

de vintage phaser valt heel goed mee van geluid. ben ik vrij tevreden mee. ruist wel een beetje.
maar die chorus, wat een bagger.

de slechtste chorus die ik ooit gehoord heb. een geluid dat even digitaal klinkt als de eerste gameboy van nintendo.

echt vies. met dit bakje kan je een dure gitaar en dito versterker laten klinken alsof het brolmateriaal is.

koop nooit zo een chorus van behringer. ik zou hem nog liever begraven dan dat ik hem zou weggeven of god believe het nog eens zelf zou gebruiken.

100 percent bagger

marter544
23 mei 2006, 14:32
Als je em echt bagger vind en weg wil doen, ik stel me kandidaat :satisfie: Der moet toch wel íets uit te halen zijn?

almarvk
23 mei 2006, 16:53
Ja! Kudtgeluiden! :D

marter544
23 mei 2006, 16:58
Cool 8-) Dan kun je Muse spelen :chicken:

brunodb
23 mei 2006, 21:08
maar ja, die chorus kostte maar 23 euro dus ja, heb er niet echt mn broek aan gescheurd.

maar ik ben er nu ook wel van overtuigd dat er wel een paar behringer pedaaltjes zijn die wel een leuk geluid hebben, en andere die sucken.

1 ding staat vast daarentegen. ze voelen allemaal aan als rommel en geven weinig vertrouwen qua levensduur. de knopjes lijken heel breekbaar en met wat speling op en dergelijke.

ik heb ook een bosspedaal. het verschil is toch heel groot hoor.

mijn conclusie: behringer pedaaltjes zijn leuk voor een beginner om wat te experimenteren met verschillende geluiden. zo kan je eens op ontdekking gaan zonder dat je volledig gepluimd wordt. of voor iemand die niet te veel geld in zijn gitaarhobby wil steken. anders zou ik zeggen, spaar effe door voor betere pedaaltjes, want een leuk pedaal wil je houden voor de rest van je leven.

Ash ketchum
24 mei 2006, 16:10
Ik heb net een Behringer BO100 gehaald, gewoon voor de lol en om tussentijdse gas te stillen. Eventjes snel (een uur lang) getest naast me Boss sd-1. Wat me opviel dat de BO100 meer ballen had dan de sd-1. Hiermee doel ik vooral op ietsjes meer bass en mid. Dat vond ik altijd jammer met sd-1, hij klonk altijd iets te iel met me SG met P-90's. Ook is de drive-range van de BO100 groter dan de sd-1, eerlijk gezegd merkte ik geen groot verschil in gain als de drive-regelaar voorbij de helft ging bij de sd-1.
Ook is de BO100 goed te gebruiken als een cleanboost, want met gain op nul en de level op de helft kwam er een goede cleanboost vanaf. De BO100 vond ik ook wat neutraler klinken in boost-stand dan de sd-1.

Al met al een leuke aanvulling op de overdrive en distortion sectie van me pedalencollectie.

FruscianteFan
9 juni 2006, 23:12
Ik heb nu al resp. een paar maanden en een half jaar de BO100 en de EQ700. Over de sound van beiden ben ik behoorlijk tevreden, maar:

Ze zien er niet alleen goedkoop uit, het plastic is ook behoorlijk fragiel. Ik heb vrijwel altijd legerkistjes aan (heeft btw niks met metal te maken in mijn geval). Een fatsoenlijk pedaaltje hoort gewoon aan/uit te gaan bij één trap, ook al is dit een lompe trap. Ik druk redelijk stevig en inmiddels merk ik bij allebei de pedalen, dat ze te vaak aan of uit blijven als ik intrap. Meestal knippert het ledje wel even en doet het effect het dus wel, maar zodra ik weer loslaat, gaan ze dan weer uit. Erg jammer.

edit: ter vergelijking, mijn DS-1 van Boss functioneert na ruim 2,5 jaar 'mishandeling' nog perfect.

tuonra
10 juni 2006, 19:55
goed.. heb enige tijd geleden eens een BO100 (blues overdrive) aangeschaft en onlangs nog de AM100 (acoustic modeler) en zal over beiden ook maar eens een mening deponeren hierzo..

BO100.. ondanks de lovende test in "Gitarist" vind ik het niks..
thuis met transistor ampje niks en in het oefenhok met een Lodon city buldog was 't ook niks.. een erg plat/mono/ondynamish geluid m.i.
de distortion en tone is wel goed te regelen enzo maar 't blijft allemaal bijzonder onimponerend.. m'n oude Zoom GFX707 klonk in vergelijking zelfs een stuk beter en heb ik 't nog niet eens over m'n tubescreamert..

AM100.. gekocht mede vanwege sommige postings hier en omdat een acoustisch geluid gewenst was in een bepaald nummer en ik geen zin heb om voor 1 nummer een extra gitaar mee te nemen..
goed.. thuis met transistor ampje klinkt 't niet verkeerd.. wel effe zoeken naar een natuurlijk geluid met alle instelmogelijkheden..
in 't oefenhok bleef er echter helemaal niks over van het acoustische effect (alleen over een rivera buizen amp geprobeerd mind you).. een gedempt zompig geluid is alles wat er hoorbaar was.. ook met het cleane kanaal en zo min mogelijk gain werd het niet veel beter..
pedaal er tussenuit en chorus (met lichte instelling) er voor in de plaats en het geluid was meteen 10x overtuigender..

kortom.. iemand nog 2 leuke pedaaltjes kopen? ;)

btw.. heeft iemand hier al de tu100 geprobeerd? (stompbox tuner)

hendrix_appendix
10 juni 2006, 21:34
Een vriend en medebandlid heeft z'n BossTU2 rrip-off Behringer tuner.
20 Euro voor zo'n tuningpedaal die aan de binnenkant zowat identiek is aan die van Boss!!
lijkt me een leuke koop dus.

Dastard
11 juni 2006, 13:00
Op mijn werk hebben we ze allemaal hangen en ze verkopen wel redelijk, voornamelijk aan jongen beginnende gitaristen met weinig geld maar...we krijgen ze dus ook langszaam weer terug.
Afgelopen week werden er 2 teruggebracht, weet niet meer precies welke 2 het waren, ze waren in ieder geval grijs.
De 1 was gewoon stuk, die deed helemaal niets meer, de ander had als klacht dat ie gigantisch ruisde.
Toch verkopen ze beter dan de zooi Boss pedaaltjes die we hebben, waarschijnlijk door de prijs.

up-guitarman
11 juni 2006, 13:49
Een vriend en medebandlid heeft z'n BossTU2 rrip-off Behringer tuner.
20 Euro voor zo'n tuningpedaal die aan de binnenkant zowat identiek is aan die van Boss!!
lijkt me een leuke koop dus.

Werkt die tuner een beetje accuraat?

hendrix_appendix
13 juni 2006, 22:06
In een woord:ja!
Maar tuurlijk, de gebruikte materialen zijn niet zo duurzaam.