PDA

View Full Version : Het grote Behringer stompboxes topic



Pagina's : 1 [2] 3 4 5

Vampire
27 augustus 2005, 00:31
Ik ga toch wel ff het chorus- en distortionpedaaltje checken... Ben erg benieuwd...

jorrit
27 augustus 2005, 08:39
godverdomme ik wacht al zo lang op mn stempedaal, feedback zou ze opsturen zo snel ze er waren.... en maar wachten en maar wachten..

Vampire
27 augustus 2005, 10:13
Lijkt er toch op dat ze hier in België al geland zijn:

http://www.piens.be/prices/index.lasso?a=36208&id=5&lang=nl

Dat zegt niks, want ze staan al 3 maanden op zijn minst ook op de website van nederlandse winkels, maar die hebben ze nog steeds niet voor zover ik weet...

sickpunk
27 augustus 2005, 10:30
peterjohanzen in alkmaar heeft de 1e lading binnen. maar niet welke ik zoek dus....

headbang
27 augustus 2005, 14:29
in keymusic belgie waren ook de eerste maar niet de geen dat ik ik zoek , maar normaal ook de eq en die ga ik wel even testen.
wat denken jullie van de acoustic simulator?

dano
27 augustus 2005, 14:41
iemand die tuner al onder handen (lees voeten) gehad?

Mike McCready
27 augustus 2005, 16:35
peterjohanzen in alkmaar heeft de 1e lading binnen. maar niet welke ik zoek dus....
Zat de tremolo er toevallig bij dat je weet?

sickpunk
28 augustus 2005, 12:10
nee zat er niet bij

headbang
28 augustus 2005, 13:14
hier in belgie zat de tremelo er wel al bij

bentium
28 augustus 2005, 18:46
hoe is de wah??
heeft er iemand hem al eens kunnen testen? zoja, wil er dan iemand een mini review van posten?
dbv

Javaca
28 augustus 2005, 18:54
Ik wil iig de acoustic sim.

Iemand al info over het materiaal waarvan ze gemaakt zijn?

deedee
29 augustus 2005, 00:02
Mag je in nederland iets verkopen zonder garantie dan? :???:
wel officieel zonder garantie, maar je mag geen troep verkopen. Er is een lijst van producten, en die horen minimaal een bepaalde tijd mee te gaan. Als ze dat niet doen mag je de tijd die het produkt te kort kwam "terugvragen" Bijv.
product hoor 5 jaar mee te gaan en kost 100 euro.
Het produkt "kost" dus 20 euro per jaar. gaat het product 4 jaar mee, kan je 20 euro terugvragen. Zo zat het ongeveer. Ik gok alleen dat veel winkeliers dat 'niet weten'

Maar ze lijken mij wel interessant (ben net bezig een verzameling pedalen te maken, vandaar)

guvnor
29 augustus 2005, 09:13
Ik was bij Live Music in Arnhem en die zeiden dat de Tuner in september gereleased wordt en de Chorus in oktober. Info kwam van Behringer. De verkoper belde met die gasten en kreeg de releasedata te horen.
Zodra ie te koop is ga ik in ieder geval de tuner kopen...

Fumi SG
29 augustus 2005, 11:09
+1

Bl44t44p
29 augustus 2005, 12:31
Die tuner die dan in september released wordt, is dat nou die rack of stompbox-versie ?

Vampire
29 augustus 2005, 22:45
check:

http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/effectenenechos/12133485/behringeram100acousticmodelerpedaalvoorgitaarnieuw .65.1.0.1.468.3708.html

Wormaap
30 augustus 2005, 00:06
Mag je in nederland iets verkopen zonder garantie dan? :???:
wel officieel zonder garantie, maar je mag geen troep verkopen. Er is een lijst van producten, en die horen minimaal een bepaalde tijd mee te gaan. Als ze dat niet doen mag je de tijd die het produkt te kort kwam "terugvragen" Bijv.
product hoor 5 jaar mee te gaan en kost 100 euro.
Het produkt "kost" dus 20 euro per jaar. gaat het product 4 jaar mee, kan je 20 euro terugvragen. Zo zat het ongeveer. Ik gok alleen dat veel winkeliers dat 'niet weten'

Maar ze lijken mij wel interessant (ben net bezig een verzameling pedalen te maken, vandaar)
Zo werkt't gelukkig niet helemaal. Officiëel MOET op electrische apparaten VERPLICHT 2 jaar garantie worden gegeven. Dit is een Europese richtlijn die in Nederland in de wet is opgenomen. Dit is alleen jammer genoeg net zoals het hele 'deugdelijk produkt'-verhaal (wat je beschreef met verwachte levensduren enz.) iets waar veel winkeliers niets van willen weten, en waar het zonder rechtsbijstandsverzekering dus érg lastig is om je gelijk te krijgen.

deedee
30 augustus 2005, 00:19
ik dacht dat ik dat een keer had gelezen in de consumentengids. Maar het is inderdaad zo dat er een wet is waarmee je wel zowieso rechten had als je elektrische apparaat te vroeg kapot gaat. Maar dat winkeliers dat liever niet weten

Vampire
30 augustus 2005, 09:21
En wat kun je daar tegen doen dan? Ik heb een kaartje in mijn digitale camera zitten wat binnen een half jaar (op 2 weken na) kapot ging, maar de Hema, waar hij vandaan komt, zegt dat er 0.0 garantie op zit en wil hem niet vervangen... :-?

Bl44t44p
30 augustus 2005, 12:34
En wat kun je daar tegen doen dan? Ik heb een kaartje in mijn digitale camera zitten wat binnen een half jaar (op 2 weken na) kapot ging, maar de Hema, waar hij vandaan komt, zegt dat er 0.0 garantie op zit en wil hem niet vervangen... :-?

Dat zijn dus van die overduidelijke gevallen waar de klant volledig in zijn recht staat maar de winkelier er niets van wil weten. Immers, van een dergelijke kaartje (neem aan dat je het over een geheugen kaartje hebt ofzo?) mag je zeker verwachten dat het ding langer dan een half jaar (minstens paar jaar) meegaat, maarja, uiteraard doet de Hema erg onnozel omdat zij anders opdraaien voor de kosten.

Wat je dan nog kunt doen weet ik ook niet precies, ben er wel van overtuigd dat jij recht hebt op een gratis nieuw kaartje. Neem anders eens contact op met de Consumentenbond, die kunnen je vast wel verder helpen.

Vampire
30 augustus 2005, 15:34
En wat kun je daar tegen doen dan? Ik heb een kaartje in mijn digitale camera zitten wat binnen een half jaar (op 2 weken na) kapot ging, maar de Hema, waar hij vandaan komt, zegt dat er 0.0 garantie op zit en wil hem niet vervangen... :-?

Dat zijn dus van die overduidelijke gevallen waar de klant volledig in zijn recht staat maar de winkelier er niets van wil weten. Immers, van een dergelijke kaartje (neem aan dat je het over een geheugen kaartje hebt ofzo?) mag je zeker verwachten dat het ding langer dan een half jaar (minstens paar jaar) meegaat, maarja, uiteraard doet de Hema erg onnozel omdat zij anders opdraaien voor de kosten.

Wat je dan nog kunt doen weet ik ook niet precies, ben er wel van overtuigd dat jij recht hebt op een gratis nieuw kaartje. Neem anders eens contact op met de Consumentenbond, die kunnen je vast wel verder helpen.

Thanks, denk dat ik dat maar es ga doen, aangezien hema ook de fabrikant is (tenminste, zie er niks anders op staan), zal ik daar ook wel niet mijn heil kunnen zoeken. Kaartje is weliswaar maar 20 euro ofzo, maar ja, om dan weer ontopic te komen, daar kan ik dan weer een Behringer stomboxje voor halen! 8-)

Satriani
30 augustus 2005, 16:14
Euuh als mensen ze al getest hebben, belgie of waar dan ook
Post een review , Selfish fucks!!!!!! :x
Zo'n accoustic sim lijkt me ook wel gers idd :razz:

Vampire
30 augustus 2005, 19:06
Euuh als mensen ze al getest hebben, belgie of waar dan ook
Post een review , Selfish fucks!!!!!! :x
Zo'n accoustic sim lijkt me ook wel gers idd :razz:

Zie dus een pagina terug, daar staat een link naar iemand die hem dus al te koop heeft staan op speurders.nl !

Mike McCready
30 augustus 2005, 19:50
De tremolo schijnt eind deze week in enkele winkels te liggen...

bat
30 augustus 2005, 21:26
Mag je in nederland iets verkopen zonder garantie dan? :???:
wel officieel zonder garantie, maar je mag geen troep verkopen. Er is een lijst van producten, en die horen minimaal een bepaalde tijd mee te gaan. Als ze dat niet doen mag je de tijd die het produkt te kort kwam "terugvragen" Bijv.
product hoor 5 jaar mee te gaan en kost 100 euro.
Het produkt "kost" dus 20 euro per jaar. gaat het product 4 jaar mee, kan je 20 euro terugvragen. Zo zat het ongeveer. Ik gok alleen dat veel winkeliers dat 'niet weten'

Maar ze lijken mij wel interessant (ben net bezig een verzameling pedalen te maken, vandaar)
Zo werkt't gelukkig niet helemaal. Officiëel MOET op electrische apparaten VERPLICHT 2 jaar garantie worden gegeven. Dit is een Europese richtlijn die in Nederland in de wet is opgenomen. Dit is alleen jammer genoeg net zoals het hele 'deugdelijk produkt'-verhaal (wat je beschreef met verwachte levensduren enz.) iets waar veel winkeliers niets van willen weten, en waar het zonder rechtsbijstandsverzekering dus érg lastig is om je gelijk te krijgen.
Precies. Je kunt er wel recht op hebben, maar om je recht te krijgen moet je soms zoveel moeite doen dat het de moeite niet waard is.

In dit geval zal zelfs je rechtsbijstandverzekering zeggen "Koop gewoon een nieuwe, da's goedkoper dan dat wij er een advocaat op zetten". Voor het geld dat zo'n stompbox van Behringer kost, mag je net tien minuten met een advocaat bellen.

Vampire
30 augustus 2005, 22:36
Daar gaat mijn droom... :cry:

deedee
31 augustus 2005, 00:58
Mag je in nederland iets verkopen zonder garantie dan? :???:
wel officieel zonder garantie, maar je mag geen troep verkopen. Er is een lijst van producten, en die horen minimaal een bepaalde tijd mee te gaan. Als ze dat niet doen mag je de tijd die het produkt te kort kwam "terugvragen" Bijv.
product hoor 5 jaar mee te gaan en kost 100 euro.
Het produkt "kost" dus 20 euro per jaar. gaat het product 4 jaar mee, kan je 20 euro terugvragen. Zo zat het ongeveer. Ik gok alleen dat veel winkeliers dat 'niet weten'

Maar ze lijken mij wel interessant (ben net bezig een verzameling pedalen te maken, vandaar)
Zo werkt't gelukkig niet helemaal. Officiëel MOET op electrische apparaten VERPLICHT 2 jaar garantie worden gegeven. Dit is een Europese richtlijn die in Nederland in de wet is opgenomen. Dit is alleen jammer genoeg net zoals het hele 'deugdelijk produkt'-verhaal (wat je beschreef met verwachte levensduren enz.) iets waar veel winkeliers niets van willen weten, en waar het zonder rechtsbijstandsverzekering dus érg lastig is om je gelijk te krijgen.
Precies. Je kunt er wel recht op hebben, maar om je recht te krijgen moet je soms zoveel moeite doen dat het de moeite niet waard is.

In dit geval zal zelfs je rechtsbijstandverzekering zeggen "Koop gewoon een nieuwe, da's goedkoper dan dat wij er een advocaat op zetten". Voor het geld dat zo'n stompbox van Behringer kost, mag je net tien minuten met een advocaat bellen.

denk t niet...
Ik denk dat voor 10 euro alleen de secretaresse de telefoon opneemt en zegt dat het geen zin heeft :-D

Angel
1 september 2005, 17:06
Weet er iemand of die pedaal voor de akoestische simulatie al uit is?
De muziekwinkel om de hoek beweert van niet? :???:

sickpunk
1 september 2005, 17:21
Weet er iemand of die pedaal voor de akoestische simulatie al uit is?
De muziekwinkel om de hoek beweert van niet? :???:

ja al een tijdje... samen met hetzelfde type voor electrische gitaar en bass(ff geen idee meer hoe ze heten, maar warne ook pre-ampjes... die 3 kwamen tegelijk uit)

Vampire
1 september 2005, 17:41
Zag net ook het distortion pedaaltje te koop staan... Voor 25,- :lol: Hij is nieuw 19,-.

Maar is die ook al te halen dan? Het wordt tijd dat mijn school weer begint, dan kan ik langs lopen bij de gitaarboer :D Ach ja, morgen moet ik even langs school, dan meteen maar even langs feedback denk ik.

Bl44t44p
1 september 2005, 20:40
Nogmaals: die tuner die er bijna of al is; gaat het daar om de rack of stompbox versie?

Vampire
2 september 2005, 14:27
Geen idee, kun je niet ff googelen? Staat vast wel ergens (op de site van Behringer? als ze die hebben :razz: )

Was net nog bij Feedback in Utrecht, die krijgt de pedaaltjes over ongeveer 2 weken binnen en hij zei dat er enorm veel naar wordt gevraagd en dat ze zometeen als warme broodjes over de toonbank gaan. Dus wees er snel bij zou ik zeggen als je van de eerste lichting wat wilt hebben.

guvnor
2 september 2005, 16:57
Nogmaals: die tuner die er bijna of al is; gaat het daar om de rack of stompbox versie?

dat is de stompbox...

phx
2 september 2005, 20:55
De eerste behringer stompboksjus staan al te koop op het heilige wallhalla marktplaats !?!! :wink: :oops: :???: :???:

Random_hero
2 september 2005, 21:22
Heeft iemand hier überhaupt zo'n ding al getest?

Bl44t44p
2 september 2005, 23:06
De eerste behringer stompboksjus staan al te koop op het heilige wallhalla marktplaats !?!! :wink: :oops: :???: :???:

Ja echt een vuile oplichter is dat met z'n 25 euro.

outside
2 september 2005, 23:10
Heeft iemand hier überhaupt zo'n ding al getest?

Binnen 2 weken test ik de blues overdrive :)

robert-gitarist
4 september 2005, 11:22
Hier in Deventer zijn ze te koop..
stuk of 8 waaronder die Acoustic.... en overdrives.
Kosten allemaal 19 euro.Ik wou ze uitproberen maar mocht niet van de eigenaar.Hij garandeerde me dat ze goed klinken enzo en dat hij ze niet wou laten testen omdat ze maar 19 euro kosten. :roll:
Kortom schiet op.Wel denk ik dat ik deze week de tremelo ff ga kopen :D

DREAMMACHINE
4 september 2005, 11:33
....was die er al dan?

Vampire
4 september 2005, 11:49
Hier in Deventer zijn ze te koop..
stuk of 8 waaronder die Acoustic.... en overdrives.
Kosten allemaal 19 euro.Ik wou ze uitproberen maar mocht niet van de eigenaar.Hij garandeerde me dat ze goed klinken enzo en dat hij ze niet wou laten testen omdat ze maar 19 euro kosten. :roll:
Kortom schiet op.Wel denk ik dat ik deze week de tremelo ff ga kopen :D

Ik had haast niet anders verwacht.
Doordat ze zo goedkoop zijn (en vermoedelijk dus geen garantie??) en omdat ze van plastic zijn, kan ik me voorstellen dat je ze niet kunt testen.

Trouwens, ik las dat Dirk Witte ze ook binnen heeft (ook in Utrecht). Jammer dat hij ze zaterdag binnenkreeg, want ik was er vrijdag nog... :(

MjS
4 september 2005, 19:44
Als die Wah van metaal is kan 'ie mooi als behuizing dienen voor DIY projectjes.

Bl44t44p
4 september 2005, 20:03
Hier in Deventer zijn ze te koop..
stuk of 8 waaronder die Acoustic.... en overdrives.
Kosten allemaal 19 euro.Ik wou ze uitproberen maar mocht niet van de eigenaar.Hij garandeerde me dat ze goed klinken enzo en dat hij ze niet wou laten testen omdat ze maar 19 euro kosten. :roll:
Kortom schiet op.Wel denk ik dat ik deze week de tremelo ff ga kopen :D

Ook de tuner?

Fumi SG
4 september 2005, 20:30
Als die Wah van metaal is kan 'ie mooi als behuizing dienen voor DIY projectjes.

+1 :)

Mitch
4 september 2005, 21:07
Ik wou ze uitproberen maar mocht niet van de eigenaar.Hij garandeerde me dat ze goed klinken enzo en dat hij ze niet wou laten testen omdat ze maar 19 euro kosten.

Echt briljant dit ! Hoe bedoel je, klantvriendelijk.....

robert-gitarist
5 september 2005, 00:53
Ik wou ze uitproberen maar mocht niet van de eigenaar.Hij garandeerde me dat ze goed klinken enzo en dat hij ze niet wou laten testen omdat ze maar 19 euro kosten.

Echt briljant dit ! Hoe bedoel je, klantvriendelijk.....

yeah inderdaad...eikels...
Die zaak staat hier in Deventer ook niet echt bekent als klantvriendelijk :D :D
Enne die tuner hadden ze helaas niet :(.
Die pedalen zitten trouwens in kut verpakkingen...z'n verpakking die je maar 1 keer open kan maken..dus niet weer kan gebruiken...best kut...tsja ik ben benieuwd na geluid van die dingen

guvnor
5 september 2005, 08:50
Bij Wolve Music in Ede wilde ik een chorus van Dinosaur ( 30 euro)uitproberen die gewoon klaar lag in de vitrine. Vond die kerel ook niet goed. Hij zei dat die ook eigenlijik niet in de winkel hoorde te liggen omdat ie dat alleen via internet wilde verkopen. Geen gezeur, gewoon cash.

Als verkopers dat doen als op zaterdag de hele zaak vol staat kan ik dat begrijpen (nog steeds niet netjes, maar begrijpelijk). Maar als de hele zaak leeg is zou het toch niet zo'n probleem mogen zijn?

En als die Behringers in zo'n verotte blisterverpakking zitten dan laat je toch 1 setje als demo klaarstaan? Al zijn ze maar 19 euro... ik zou toch graag willen weten wat ik koop.

guvnor
5 september 2005, 11:38
de eerste reviews staan al op Harmony central...

Satriani
5 september 2005, 11:56
http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Behringer/BO100_Blues_Overdrive-1.html

Satriani
5 september 2005, 11:57
http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Behringer/BO100_Blues_Overdrive-1.html

Wilbert
5 september 2005, 13:05
een 10 voor sound quality. Dat neem ik sowieso niet serieus...

schizo910
5 september 2005, 13:25
zaken die zo on-klantvriendelijk zijn, negeer ik daarna als de pest. Ik zou er nog geen gratis plectrums meer halen... al zou alles in de uitverkoop zijn, stapte ik er nooit meer naar binnen.

Vampire
5 september 2005, 15:58
Bij Wolve Music in Ede wilde ik een chorus van Dinosaur ( 30 euro)uitproberen die gewoon klaar lag in de vitrine. Vond die kerel ook niet goed. Hij zei dat die ook eigenlijik niet in de winkel hoorde te liggen omdat ie dat alleen via internet wilde verkopen. Geen gezeur, gewoon cash.

Als verkopers dat doen als op zaterdag de hele zaak vol staat kan ik dat begrijpen (nog steeds niet netjes, maar begrijpelijk). Maar als de hele zaak leeg is zou het toch niet zo'n probleem mogen zijn?

En als die Behringers in zo'n verotte blisterverpakking zitten dan laat je toch 1 setje als demo klaarstaan? Al zijn ze maar 19 euro... ik zou toch graag willen weten wat ik koop.

Meen je dat nou? van die Dinosaur pedaaltjes? Daar ben ik eigenlijk best wel stiekem in geinteresseerd, maar ik kom nooit of te nimmer ook maar in de buurt van Ede, en ik ken geen andere winkels die ze verkoopt. Had deze pedaaltjes al op internet zien staan, maar wist niet dat hij die via internet verkocht.
Zijn het plastic pedaaltjes? Ik heb het liefst metaal natuurlijk, maar iemand reageerde hier eerder al dat ze best goed zijn!

Trouwens, vandaag bij Dirk Witte langs geweest in utrecht, die hadden nog maar 2 pedaaltjes ofzo binnen en verwachtten dat het allemaal mondjesmaat binnenkwam druppelen en dat de complete serie pas te koop is in december ofzo... oftewel, ik denk dat ik toch maar op zoek naar wat anders... maar misschien probeer ik ze nog wel eventjes...

guvnor
5 september 2005, 16:06
Meen je dat nou? van die Dinosaur pedaaltjes? Daar ben ik eigenlijk best wel stiekem in geinteresseerd, maar ik kom nooit of te nimmer ook maar in de buurt van Ede, en ik ken geen andere winkels die ze verkoopt. Had deze pedaaltjes al op internet zien staan, maar wist niet dat hij die via internet verkocht.
Zijn het plastic pedaaltjes? Ik heb het liefst metaal natuurlijk, maar iemand reageerde hier eerder al dat ze best goed zijn!



ja, die dinosaurs zijn van plastic... en nog heel goedkoop plastic ook.
Op die donkere foto's van internet lijkt het nog wel wat, maar als je er 1 vasthebt voelt het naar helemaal nix.
Hoe ze klinken weet ik dus niet, maar ze vielen me zo tegen dat ik het eigenlijk ook niet wil weten. Bij Wolve hadden ze ergens onderop de stapel ook nog een Aria pedaaltje liggen van heel wat jaartjes terug. Is dus hetzelfde pedaaltje als de dinosaur maar dan met een ander label.

Vampire
5 september 2005, 16:20
Meen je dat nou? van die Dinosaur pedaaltjes? Daar ben ik eigenlijk best wel stiekem in geinteresseerd, maar ik kom nooit of te nimmer ook maar in de buurt van Ede, en ik ken geen andere winkels die ze verkoopt. Had deze pedaaltjes al op internet zien staan, maar wist niet dat hij die via internet verkocht.
Zijn het plastic pedaaltjes? Ik heb het liefst metaal natuurlijk, maar iemand reageerde hier eerder al dat ze best goed zijn!



ja, die dinosaurs zijn van plastic... en nog heel goedkoop plastic ook.
Op die donkere foto's van internet lijkt het nog wel wat, maar als je er 1 vasthebt voelt het naar helemaal nix.
Hoe ze klinken weet ik dus niet, maar ze vielen me zo tegen dat ik het eigenlijk ook niet wil weten. Bij Wolve hadden ze ergens onderop de stapel ook nog een Aria pedaaltje liggen van heel wat jaartjes terug. Is dus hetzelfde pedaaltje als de dinosaur maar dan met een ander label.

Javaca heeft er een op zijn pedalboard gemonteerd en schijnt er erg tevreden over te zijn. Misschien toch hem maar eens ondervragen er over... ik heb het liefst natuurlijk zoals ik al zei een metalen behuizing, maar ja, ik ben ook maar een arm studentje (en dan is GAS niet leuk...)

schizo910
5 september 2005, 19:13
Toen ik net serieuzer gitaar begon te spelen, ging ik eens naar MusicManiacs in Haarlem om informatie in te winnen over een multi-effect (ik geloof een Zoom). Die gozer nam me geloof ik niet helemaal serieus en ik mocht hem niet uitproberen, hij wilde zelfs geen prijs geven. Hij zei letterlijk dat ik maar terug moest komen als ikserieus geïntereseerd was en geld had gespaard... WTF?!?! Zelfs na hem gezegd te hebben dat ik nu serieus geïntereseerd was, hield hij zijn poot stijf. Toen heb ik de 7 briefjes van honderd (in het gulden tijdperk) uit mijn zak gehaald en het voor zijn neus gezwierd met de woorden dat ik dat geld maar ergens anders ging uitgeven :D :cool:

Fumi SG
5 september 2005, 19:19
:-D

Fumi SG
5 september 2005, 19:20
:-D

Jerre
5 september 2005, 19:22
You're the man schizo !!!

Mike McCready
5 september 2005, 20:03
Toen ik net serieuzer gitaar begon te spelen, ging ik eens naar MusicManiacs in Haarlem om informatie in te winnen over een multi-effect (ik geloof een Zoom). Die gozer nam me geloof ik niet helemaal serieus en ik mocht hem niet uitproberen, hij wilde zelfs geen prijs geven. Hij zei letterlijk dat ik maar terug moest komen als ikserieus geïntereseerd was en geld had gespaard... WTF?!?! Zelfs na hem gezegd te hebben dat ik nu serieus geïntereseerd was, hield hij zijn poot stijf. Toen heb ik de 7 briefjes van honderd (in het gulden tijdperk) uit mijn zak gehaald en het voor zijn neus gezwierd met de woorden dat ik dat geld maar ergens anders ging uitgeven :D :cool:
Voor 700 gulden kun je wel 10 van die Zoom pedaatjes halen :)

schizo910
5 september 2005, 20:07
Ja hallo, ik had er natuurlijk niet bijgezegd dat de helft daarvan voor het schoolfonds en schoolboeken was die dag... :D

Fumi SG
5 september 2005, 21:18
:satisfie:

deedee
5 september 2005, 22:11
Toen ik net serieuzer gitaar begon te spelen, ging ik eens naar MusicManiacs in Haarlem om informatie in te winnen over een multi-effect (ik geloof een Zoom). Die gozer nam me geloof ik niet helemaal serieus en ik mocht hem niet uitproberen, hij wilde zelfs geen prijs geven. Hij zei letterlijk dat ik maar terug moest komen als ikserieus geïntereseerd was en geld had gespaard... WTF?!?! Zelfs na hem gezegd te hebben dat ik nu serieus geïntereseerd was, hield hij zijn poot stijf. Toen heb ik de 7 briefjes van honderd (in het gulden tijdperk) uit mijn zak gehaald en het voor zijn neus gezwierd met de woorden dat ik dat geld maar ergens anders ging uitgeven :D :cool:

ik heb nou ook niet echt goede ervaring met die eikel. Er zijn nu wel werknemers die wel vriendelijker zijn, maar die oude gast is echt een eikel.

deedee
5 september 2005, 22:12
Toen ik net serieuzer gitaar begon te spelen, ging ik eens naar MusicManiacs in Haarlem om informatie in te winnen over een multi-effect (ik geloof een Zoom). Die gozer nam me geloof ik niet helemaal serieus en ik mocht hem niet uitproberen, hij wilde zelfs geen prijs geven. Hij zei letterlijk dat ik maar terug moest komen als ikserieus geïntereseerd was en geld had gespaard... WTF?!?! Zelfs na hem gezegd te hebben dat ik nu serieus geïntereseerd was, hield hij zijn poot stijf. Toen heb ik de 7 briefjes van honderd (in het gulden tijdperk) uit mijn zak gehaald en het voor zijn neus gezwierd met de woorden dat ik dat geld maar ergens anders ging uitgeven :D :cool:

ik heb nou ook niet echt goede ervaring met die eikel. Er zijn nu wel werknemers die wel vriendelijker zijn, maar die oude gast is echt een eikel.

schizo910
5 september 2005, 23:50
dit is zo'n 12 jaar geleden, en het was niet eens zo'n oude kerel...

robert-gitarist
5 september 2005, 23:55
een 10 voor sound quality. Dat neem ik sowieso niet serieus...

Nja niet bij Behringer :D :P
Ik ga morgen denk ik de Tremelo ofzo kopen..
Nog niet helemaal zeker maar denk het wel :) enne dan laat ik wel ff een review hier achter ;)

Deftonic
6 september 2005, 00:08
Jongens die Tunerpedaal namaak ziet er ook echt ubergeil uit ! :D heeeeeeeerlijk als dat ding werkt.. aye wrom niet.. voor 19 euro.. ff ombouwen wat verstevigen.. als dat ding geen ruis ofzo maakt.. heerlijk lekker goedkoop tunerpedaaltje HEERLIJK

armageddon
6 september 2005, 07:56
Ik ga vandaag even shoppen en dan meteen zo'n zogenaamde Tubescreamer of Tube-overdrive of whatever testen. Wellicht ook even die Hellbaby. Behringer maakt over het algemeen rommel, maar voor deze prijs...tsja, het is te verleidelijk :razz:

bentium
6 september 2005, 09:00
Ik ga vandaag even shoppen en dan meteen zo'n zogenaamde Tubescreamer of Tube-overdrive of whatever testen. Wellicht ook even die Hellbaby. Behringer maakt over het algemeen rommel, maar voor deze prijs...tsja, het is te verleidelijk :razz:melden hoe ze klinken!!!!

armageddon
6 september 2005, 11:00
Ja, dat kan ik wel doen, maar weet wel even dat ik nooit een echt Tubescreamer heb gehoord hoor. Ik heb wel een Crybaby thuis :)
Maar je moet geen recensie verwachten als in "ik mis het sprankelende midden-laag" enzo :razz:

bentium
6 september 2005, 11:34
Ja, dat kan ik wel doen, maar weet wel even dat ik nooit een echt Tubescreamer heb gehoord hoor. Ik heb wel een Crybaby thuis :)
Maar je moet geen recensie verwachten als in "ik mis het sprankelende midden-laag" enzo :razz:kleine bespreking is goed genoeg :d

ik ben geinteresseerd in: chorus, delay en hellbabe :p

bentium
6 september 2005, 11:35
Ja, dat kan ik wel doen, maar weet wel even dat ik nooit een echt Tubescreamer heb gehoord hoor. Ik heb wel een Crybaby thuis :)
Maar je moet geen recensie verwachten als in "ik mis het sprankelende midden-laag" enzo :razz:kleine bespreking is goed genoeg :d

ik ben geinteresseerd in: chorus, delay en hellbabe :p

dano
6 september 2005, 12:36
feedback mailde een reactie op de vraag wanneer de tuner komt: waarschijnlijk december...sucked!

armageddon
6 september 2005, 14:48
nou, bij feedback hadden ze dus geen TubeOverdrive en Hellbaby :(
Over het testen, want dat mocht ik ook niet, er komt een grote opstelling van Behringer zelf waar alles op te testen is

Vampire
6 september 2005, 15:28
nou, bij feedback hadden ze dus geen TubeOverdrive en Hellbaby :(
Over het testen, want dat mocht ik ook niet, er komt een grote opstelling van Behringer zelf waar alles op te testen is

Hmm, dat klinkt niet veelbelovend. Als er iemand bezig is, kun je misschien wel niet testen, heb je straks dus enorme rijen...
Enneh, Dirk witte zei dus ook al dat ze in December pas alles hebben, daar ga ik niet op zitten wachten hoor. Ik wil graag de Chorus testen, maar heb niet echt de tijd tot december, ik heb gas.... ! :evil: :D

robert-gitarist
6 september 2005, 17:22
HIER EEN REVIEW!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Nou ik heb zo net de Ultra Tremelo gekocht van Behringer...
Ding kost 19 euro evenals de Acoustic Simulator etc.
het geluid...( trommel geroffel :D :P ) is erg goed vind ik voor die prijs...lekkere milde tremelo...goeie kopie van de boss TR-2.
Enkel heeft het pedaal een paar min puntjes:

De plastic behuizing..tsja niet echt stage proof zeg maar :D maar goed voor thuis geschikt..niet te hard trappen anders ligt ie in 2 stukken :D en ja op podium zou je hem kunnen gebruiken in je case ofzo maar wat ik al zei,niet te hard erop trappen...

De plaatsing voor de battarij...mén dat is wel een ramp bij het ding.Je moet,waar Boss die kleine zwarte schroefjes heeft zitten om dat klepje los tedraaien( die kleintjes aan de zij kant),heeft Behringer een systempie voor net als Line6.Je moet dus aan weerskanten die dingetjes tegelijk indrukken...maar alleen werkt het niet zo als bij Line6...minpuntje dus.

Den pluspuntjes:
Tsja super licht he :D plastic.Weegt geen reet,zit ook haast niks in.
Het LEDje.Ik vind hem best duidelijk..niet te fel en niet te zacht zeg maar.
Ook heeft ie veder geen brom of andere irritante geluidjes

Kortom voor 19 euro mag je echt niet klagen!!Echt ik vind hem echt goed klinken...en voor beginners is ie echt idiaal!!

Maar Robert zou Robert niet zijn als ie meteen na spelen ff het hele ding uitmekaar haalt en ff het zaakie binnen in zou bekijken :D :P
Tsja errug leeg daar beneden...printplaat? pff goed zoeken..zit haast niks in :D :P
maar moet zeggen ze hebben Boss echt goed gekopieerd :D
Nja ik ben dr blij mee...Ik ga vande week die Acoustic Simulator ff kopen...[/i]

robert-gitarist
6 september 2005, 17:24
nou, bij feedback hadden ze dus geen TubeOverdrive en Hellbaby :(
Over het testen, want dat mocht ik ook niet, er komt een grote opstelling van Behringer zelf waar alles op te testen is

Tube Overdrive hebben ze hier wel..ook 19 euro :)

Vampire
6 september 2005, 17:33
HIER EEN REVIEW!!!!!!!!!!!!!!!! :D



YAY!!!! :D

Klinkt niet verkeerd. Behalve dat trappen. Je laat het klinken alsof hij echt heel fragiel is. Op een schaal van 1-10, waar plaatst je een Boss pedaaltje en dit pedaaltje?

hexxxus
6 september 2005, 17:33
Driewerf HOERA, eindelijk een review, zitten we sinds 21 januari al op te wachten :wink:

Maar nu een brutale vraag: zou iemand een foto kunnen posten want ik ben die gekke plaatjes van behringer nu wel een beetje zat.

Vampire
6 september 2005, 17:34
Driewerf HOERA, eindelijk een review, zitten we sinds 21 januari al op te wachten :wink:

Maar nu een brutale vraag: zou iemand een foto kunnen posten want ik ben die gekke plaatjes van behringer nu wel een beetje zat.

+1, kom op Robert, heel gitaarnet wacht met spanning af... :razz:

robert-gitarist
6 september 2005, 17:41
Driewerf HOERA, eindelijk een review, zitten we sinds 21 januari al op te wachten :wink:

Maar nu een brutale vraag: zou iemand een foto kunnen posten want ik ben die gekke plaatjes van behringer nu wel een beetje zat.

+1, kom op Robert, heel gitaarnet wacht met spanning af... :razz:

Whaha :P
Nja die Ultra Tremelo ziet er echt heel plastic achtig uit..net speelgoed dus :P
De kleur is echt strontbruin gewoon :D :P
maar goed ik vind het redelijke pedalen en zeker voor dat geld!!Echt ik wacht met spanning af op die Wah...
Maare de schaal van 1-10?
Boss op 9 en Behringer op 7...denk ik zo...
Maar goed ik denk dat het per persoon verschillend is...kwestie van smaak..1 houd van een echt diepe Tremelo,de ander van een wat mildere...Ik vind het gewoon goed klinken...ik ga hem 100% gebruiken voor nummers van RATM.
Maare Vampire:
Hehe ja hij is nogal Fragiel hoor :D :P
Als je keer goed met kisten erop stampt ligt ie denk ik in 2 stukken of meer :D :P maar goed ik ben vrij zuinig op me stuff dus ;)

Edit
Ik zou kijken of ik zou gauw mogelijk paar foto's kan maken...Maar goed ze zien er net zo uit als op de site alleen tsja die kleur is wat anders he ;)
Maar zou ff kijken..worden alleen wel webcam pics dan..maar goed beter iets dan niets he :P :D

dano
6 september 2005, 17:48
ben benieuwd naar de fototjes, kan je ook van de binnenkant een foto maken enzo? zou wel tof zijn:) Ik ga binnenkort ook eens kijken (testen zit er neit in hoor ik hier)

edit: waar was je wezen sjoppen? (of lees ik daar overheen?)

Vampire
6 september 2005, 17:57
Driewerf HOERA, eindelijk een review, zitten we sinds 21 januari al op te wachten :wink:

Maar nu een brutale vraag: zou iemand een foto kunnen posten want ik ben die gekke plaatjes van behringer nu wel een beetje zat.

+1, kom op Robert, heel gitaarnet wacht met spanning af... :razz:

Whaha :P
Nja die Ultra Tremelo ziet er echt heel plastic achtig uit..net speelgoed dus :P
De kleur is echt strontbruin gewoon :D :P
maar goed ik vind het redelijke pedalen en zeker voor dat geld!!Echt ik wacht met spanning af op die Wah...
Maare de schaal van 1-10?
Boss op 9 en Behringer op 7...denk ik zo...
Maar goed ik denk dat het per persoon verschillend is...kwestie van smaak..1 houd van een echt diepe Tremelo,de ander van een wat mildere...Ik vind het gewoon goed klinken...ik ga hem 100% gebruiken voor nummers van RATM.
Maare Vampire:
Hehe ja hij is nogal Fragiel hoor :D :P
Als je keer goed met kisten erop stampt ligt ie denk ik in 2 stukken of meer :D :P maar goed ik ben vrij zuinig op me stuff dus ;)

Edit
Ik zou kijken of ik zou gauw mogelijk paar foto's kan maken...Maar goed ze zien er net zo uit als op de site alleen tsja die kleur is wat anders he ;)
Maar zou ff kijken..worden alleen wel webcam pics dan..maar goed beter iets dan niets he :P :D

Tsja, ik ga toch ook maar zelf testen misschien dan, ik heb nu eerst een chorus nodig, en daar ga ik denk ik toch maar een ander merk voor halen, maar voor een tremolo ben ik misschien nog wel te porren.
Ik ben zelf ook uiterst zuinig op mijn spullen, maar goed, ik loop wel altijd op kisten (niet als ik thuis gitaar speel :razz: ), maar ik denk dat ik dat toch maar zelf moet ervaren hoe fragiel hij is. (ik zal toch voorzichtig in de winkel testen in ieder geval :D )

robert-gitarist
6 september 2005, 18:02
ben benieuwd naar de fototjes, kan je ook van de binnenkant een foto maken enzo? zou wel tof zijn:) Ik ga binnenkort ook eens kijken (testen zit er neit in hoor ik hier)

edit: waar was je wezen sjoppen? (of lees ik daar overheen?)

Ik zal kijken of dat lukt want uitmekaar halen gaat niet zomaar..tis niet zoals Boss,ff het kapje aan de onderkant los schroefen en klaar ;)
Maar ik heb hem gekocht bij Muziek Meibergen hier in Deventer...
Daar hebben ze ook die Tube Overdrive en nog een paar :)
Ik ben er tevreden over.
Vampire:
Ik speel gewoon met kisten maar ja je moet niet onbenullig hard erop trappen ofzo..veder gaat prima hoor! :)

dano
6 september 2005, 18:04
mmmmm hier staat hij nog steeds onverkrijgbaar, anders had ik hem via internet besteld:

KLIK (http://www.audiopower.nl/product_info.php?products_id=491&osCsid=ae72bb6f2cb133a344226ba3c34d58c8)

of deze link volgen:

http://www.audiopower.nl/product_info.php?products_id=491&osCsid=ae72bb6f2cb133a344226ba3c34d58c8

Mike McCready
6 september 2005, 18:12
Zit er ook een aansluiting voor een voeding op of alleen batterij?

Bl44t44p
6 september 2005, 18:34
Thomann heeft inmiddels de OD100 (Overdrive/Distortion), BO 100 (Blues Overdrive), EQ 700 (Graphic Equalizer), AM 100 (Acoustic Modeler) en de BLE 100 (Bass Limiter Enhancer) te koop.

Javaca
6 september 2005, 19:16
Zit er ook een aansluiting voor een voeding op of alleen batterij?
Daar ben ik ook benieuwd naar. :roll:

Fumi SG
6 september 2005, 20:13
The TO800 runs on a 9 V battery or DC power supply (not included).


..and you can run your OD100 on a 9 V battery or a DC power supply (not included).

Van de Behringer site, jep... het is zo simpel! :roll:

robert-gitarist
6 september 2005, 23:03
Zit er ook een aansluiting voor een voeding op of alleen batterij?
Daar ben ik ook benieuwd naar. :roll:

Jupz zit eraan...9volt..kan gewoon een Boss adaptor op ofzo of andere merken...
Input voor de adaptor zit aan de rechterkant waarook de input zit voor de gitaar ;)

Javaca
6 september 2005, 23:16
Da's onhandig met die Ibanez-daisy's

robert-gitarist
6 september 2005, 23:35
Da's onhandig met die Ibanez-daisy's

Valt mee...zelfde probleem heb je ook met Dunlop pedalen en MXR...
Ik gebruik ook die Ibanez DC's en heb nergens last van terwijl ik me pedalen vrij dicht op mekaar heb staan...
Binnekort toch een powersupply aanschaffen..ben ik van het probleem af--> haakse plugjes :D

MongoSucks
7 september 2005, 08:55
ik ga een dezer dagen de tuner stomp box kopen. (van behringer dus). K vraag me af of daar ook veel mis mee kan zijn.. tis sowieso al plastice behuizing.. maar voor de rest weet ik er niks over. Mja die 19 euro zal hij vast nog wel waard zijn..

bram123
7 september 2005, 12:11
ik ga een dezer dagen de tuner stomp box kopen. (van behringer dus). K vraag me af of daar ook veel mis mee kan zijn.. tis sowieso al plastice behuizing.. maar voor de rest weet ik er niks over. Mja die 19 euro zal hij vast nog wel waard zijn..

ok mongo en ga je daarvoor naar china reizen of wat?

robert-gitarist
7 september 2005, 18:36
Inderdaad laat eens weten waar je die gaat kopen..die Tuner ga ik ook 100% kopen!!
oja:

Review 2!!! :D

Ik heb de Acoustic Modulator ook ff gekocht voor 19 euro's.
Goed ding zeg..als je je versterker goed op dat ding afstelt is ie erg goed te gebruiken...echt heel goed geluid vind ik het zelf!! je hebt 3 verschillende standen en wat wel gaaf is,hij heeft best veel laag nog wel...natuurlijk kun je dat wel instellen enzo maar toch :)
Goed ding voor echt weinig geld...In me Boss me50 kan ik ook het geluid beetje instellen voor akoustische gitaar maar dit pedaal vind ik echt 10x beter!!echt klinkt goed...ben er erg te vreden mee...mooi voor solo's enzo :)
Natuurlijk hou je wel altijd dat elektrische gitaar geluidje erin maar dat heb je ook met die Boss Acoustic Simulator...
Owja ook leuk: hij heeft een direct output...idiaal!![/i]

bentium
7 september 2005, 19:18
ik moet dringend een chorus en delay/reverb hebben

wat interessant is, de delay van behringer is stereo

chorus => links uit in links in van delay
=>rechts uit in rechts in van delay

:d

robert-gitarist
7 september 2005, 19:24
Ja op die Delay zit ik ook te wachten!!
Die moet ik zeker hebben!!

Javaca
7 september 2005, 19:57
FOTO'S !!! :razz:

bentium
7 september 2005, 22:03
ik ga al zeker de AB200 nemen (ik had 2 ABtjes nodig, en deze zijn 2 in 1 :))
dan de chorus als die iets deftig is
en dan de reverb of delay (ik weet nog niet goe wat:d)

erikvdh
8 september 2005, 16:42
Met een beetje geluk heb ik morgen de Tube Drive 100 van Behringer, en dan een kijken wat het (wel/niet) is.

LOL de batterij voor dat ding kost 1/4 van het hele kastje!!! en is waarschijnlijk net zo duur als het hele ding kwa materiaal :-D

Groet van Erik

Dastard
8 september 2005, 20:06
Ik was dinsdag nog bij Dirk Witte in Amsterdam maar die wisten nog niet wanneer ze binnen zouden komen.
Hoeveel zou het kosten om zelf een metalen boxje te maken of te kopen en daar gewoon alle ingewanden van een behringer pedaal in te slepen ?

bentium
8 september 2005, 20:10
Ik was dinsdag nog bij Dirk Witte in Amsterdam maar die wisten nog niet wanneer ze binnen zouden komen.
Hoeveel zou het kosten om zelf een metalen boxje te maken of te kopen en daar gewoon alle ingewanden van een behringer pedaal in te slepen ?de helft vn wat zo'n pedaaltje kost :p

Fumi SG
8 september 2005, 21:30
een paar euro

Swan
9 september 2005, 11:43
gehoord van iemand die bij feedback werkt; alle pedaaltjes zijn binnen en liggen er, ze mogen alleen nog niet verkocht worden door n lawsuit met Boss...

phx
9 september 2005, 11:50
..... lawsuit met Boss...

Daar gaan we weer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

LIGNUMdrummerke
9 september 2005, 15:06
:-D heerlijk.... we wachten af :lol:

headbang
9 september 2005, 15:54
heb sinds vanmiddag de eq700 (de equalizer)
en ben er heel tevreden mee, heb nog nooit met een boss eq gespeeld maar volgens mij is het verschil bijna nix.
over de duurzaamheid van de pedalen ze zien er best stevig uit en het is toch voor inbouw bij mij.

dano
9 september 2005, 16:47
Hier mijn aanvulling:
(het topic is verdwenen nadat ik probeerde te posten, ligt dat aan mij?)


http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/7edb094e6a9f9c05c098c094ba924cd0.jpg

vandaag wat van die behringer stomopboxes van 19 euro _/-\o_ kunnen testen, even een schaamteloze crosspost van gitaarnet.nl ;)

ik heb vanmiddag toevallig de preamp booster pb100 gekocht en moet zeggen dat ik erg te spreken ben over dit pedaaltje, ik zal straks even foto's bijplaatsen maar de digicam is nu niet hier.

De booster doet wat hij meot doen; boosten, tot dat je de gainknop rond 3kwart draait blijft hij fijn clean, daarna begint hij aan mijn fender buizen te knabbelen en komt er een subtiel randje aan. Leuk ding voor 19 euro. De constructie valt me alles mee, nog best stevig. 3 knoppen: bass treble gain. Hij boost mijn ts9 en mijn marshall jackhammer:)

Ik heb de mazzel gehad dat ik ze heb kunnen horen voordat ik er 1 kocht, bij de dijk in alkmaar stonden er 5 en ik heb ze alle5 gehoord:

De tremolo; aardig ding, 3 knoppen klinkt best aardig, is alleen wat koud, geen warme sound, wel leuk om derbij te hebben

De acoustic simulator; leuk geprobeerd! zitten een paar aardige instellingen bij die best bruikbaar zijn.

De tubeoverdrive (geloof ik, lichtblauw?); ehh ja wat moet ik hier van zeggen; ik vind hem kut:P hij is erg kartonnig en er zit geen body in het geluid, hij snijd door je heen en brengt een knarsend geluid voort.

De basslimiter (niet getest)

voor alle geldt; verwacht geen wonderen of vintage sound uit een plastic doosje;) De booster is een aanrader.

wat foto's: ik kreeg de onderkant niet open, dus geen binnenwerk:P

http://www.dano.nl.nu/sshots/behr.jpg
http://www.dano.nl.nu/sshots/behr1.jpg
http://www.dano.nl.nu/sshots/behr2.jpg
http://www.dano.nl.nu/sshots/behr3.jpg
http://www.dano.nl.nu/sshots/behr4.jpg

hexxxus
9 september 2005, 18:19
Lag het nou aan mij of was dit topic korte tijd van de aardbodem verdwenen :???:

eneh.........waar blijven de foto's ?????

hexxxus
9 september 2005, 18:23
Sorry, ik keer terug en krijg ineens mega FOTOS voor m'n snufferd, maar volgens mij hapert dit topic een beetje, iniedergeval bedankt voor die bloe...eh... foto's :D

Fumi SG
9 september 2005, 18:23
forumbugje waarschijnlijk. :wink: :roll: :-?

Vampire
9 september 2005, 19:54
@ Dano: +1000

Hele aardige review van de behringer linie. En wat een verademing om dan nu eindelijk eens foto's te zien in plaats van die verdraaide pc gemaakte tekeningen...

Het ziet er allemaal best redelijk uit!!!

LIGNUMdrummerke
9 september 2005, 20:10
wordt dit forum gehost door een server van behringer? :lol:

bentium
9 september 2005, 21:59
wordt dit forum gehost door een server van behringer? :lol:als er iets slecht van wordt gezegd van hun dingen, filteren ze het eruit :-D

ik krijg meer en meer goesting om in die pedaaltjes wat te investeren

LIGNUMdrummerke
9 september 2005, 22:10
als er iets slecht van wordt gezegd van hun dingen, filteren ze het eruit :D

ik bedoelde een server die door behringer is gebouwd...



ik krijg meer en meer goesting om in die pedaaltjes wat te investeren

ik ook wel eigenlijk :oops:

bentium
9 september 2005, 22:19
ik bedoelde een server die door behringer is gebouwd...Moeten we dan geen proces van compaq verwachten?

robert-gitarist
9 september 2005, 23:11
Ik heb sinds vanmiddag de Tube Overdrive...
Nou ik zal je zeggen,leuk ding!!
Ik heb de Boss SD-1 Super Overdrive en heb de Tube Overdrive er eens naast gezet en wat gaan spelen...ik hoor echt totaal geen verschil tussen die Boss en die Behringer!! :o :o wel merkbaar in de portomonee...
Vande week koop ik die Booster nog erbij en dan ga ik op de Delay wachten en de Tuner :)

LIGNUMdrummerke
9 september 2005, 23:28
ik bedoelde een server die door behringer is gebouwd...Moeten we dan geen proces van compaq verwachten?

kan er nog wel bij probably, aanfezien boss er nu ook achteraan zit is behringer al voorbereid :lol:

almarvk
9 september 2005, 23:37
Ik wacht ook nog op de delay en de tuner! Bij Big-One in Zwolle hadden ze niet veel meer en ze wisten ook niet wanneer ze weer wat binnen zouden krijgen. Contact met Behringer was een beetje vaag omdat ze niet aan konden geven wanneer ze wat konden leveren.

LIGNUMdrummerke
9 september 2005, 23:53
weet iemand of die A/B switch al ergens in belgië te krijgen is? moet ik tenminste niet altijd liggen sukkelen met kabels van de ene gitaar in de andere te prikken.

robert-gitarist
10 september 2005, 00:16
Ik heb een goedkope A/B Switcher van Leem..ding kost nieuw 22 euro en is in metalenbehuizing..goed ding...dus ja als Behringer ze nog niet heeft kun je Leem overwegen...en is metaal he dus iets steviger

Wilbert
11 september 2005, 23:11
...ik hoor echt totaal geen verschil tussen die Boss en die Behringer!!
Ik ben benieuwd of dat volgende week nog zo is...

robert-gitarist
12 september 2005, 16:51
...ik hoor echt totaal geen verschil tussen die Boss en die Behringer!!
Ik ben benieuwd of dat volgende week nog zo is...

Hoezo?? :roll:

robert-gitarist
12 september 2005, 16:52
...ik hoor echt totaal geen verschil tussen die Boss en die Behringer!!
Ik ben benieuwd of dat volgende week nog zo is...

Hoezo?? :roll:

Vampire
12 september 2005, 17:29
...ik hoor echt totaal geen verschil tussen die Boss en die Behringer!!
Ik ben benieuwd of dat volgende week nog zo is...

Hoezo?? :roll:

Hij denkt dat ze volgende week kapot zijn... hij zal wel niet zo voorzichtig zijn met zijn spullen :razz:

robert-gitarist
12 september 2005, 17:39
och als het van dat cheape plastic zou zijn zal ie nu al lang in 40 stukken gelegen hebben :roll: :???:
Aangezien me lompe kisten die niet veel mee geven als ik ergens optrap..

DREAMMACHINE
12 september 2005, 18:12
....mh, zit er eigenlijk best wel over te denken om bvb. de tremolo in een nieuwe behuizing te gooien met een modificatie voor true bypass......mocht iemand zich trouwens geroepen voelen dit te doen hoor ik het graag!... 8-)

outside
12 september 2005, 21:27
Als iedereen hier nieuw behuizingen gaat kopen..., ik wil de oude wel hebben :)

DREAMMACHINE
12 september 2005, 21:30
....valt over te praten...oftewel: doe maar een goed bod! ( 19E mag je hem gelijk voor hebben! :razz: )

Wilbert
13 september 2005, 01:35
Maar ik stel inderdaad mijn vraagtekens bij de houdbaarheid van die pedalen. Niet puur omdat het Behringer is, die maken ook best net spul, maar meer vanwege de prijs. Er moet echt werkelijk op al het mogelijke bezuinigd zijn, en dan vraag ik me af of dat spul goed blijft. Maar goed: ik hoop dat het goed blijft werken. Neem eens wat op met die pedalen, ben benieuwd!

bram123
13 september 2005, 11:45
ach wat zit er nou echt van waarde in zon dist pedaal? is gewoon een hoopje transisors en draadjes. duurste aan productiekosten van zon ding is R&D en die stap hebben ze geloof ik een beetje overgeslagen.

Ronald
13 september 2005, 12:17
die effectenpedaaltjes lijken me nog wel aardig. maar een behringer distortion pedaal?

hoe een slechte versterker moet je wel nie hebben als je uit een behringer distortion pedaal een betere distortion kan halen :roll:

dano
13 september 2005, 14:39
misschien even af spreken in dit topic; eerst horen dan oordelen? :D Is leuker om met open vizier een aantal van die dingen te gaan testen en dan te oordelen. Ik heb er nu 4 getest en de resultaten (mening!) is op de vorige pagina te lezen. Ik ben zeer benieuwd naar de rest van de pedaaltjes; ik heb zoiets van; leuk voor derbij...

Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die een klein reviewtje kunne posten?

Mike McCready
13 september 2005, 19:36
ach wat zit er nou echt van waarde in zon dist pedaal? is gewoon een hoopje transisors en draadjes. duurste aan productiekosten van zon ding is R&D en die stap hebben ze geloof ik een beetje overgeslagen.
Eindelijk iemand die het begrijpt. Zo zijn merken als Samsung en Sony ook groot geworden...

Angel
13 september 2005, 19:47
Weet er iemand of die pedalen al in België uit zijn?
Ik heb er een paar besteld maar die komen maar niet binnen

Dirk_Hendrik
13 september 2005, 20:40
ach wat zit er nou echt van waarde in zon dist pedaal? is gewoon een hoopje transisors en draadjes. duurste aan productiekosten van zon ding is R&D en die stap hebben ze geloof ik een beetje overgeslagen.

Daar zit je en beetje mis. R&D zit verrekend in de hoeveelheid afzet. Die is enorm dus relatief niet meer ter zake doende (minder dan een paar cent per pedaal).... als die dingen rechtstreekse kopieen zouden zijn.

Het ontwerpen van een effect schakeling (als je de schakeling "jat") is peanuts. Wat Behringer nog steeds wel moest ontwerpen is de geautomatiseerde produktielijn (wan het fysieke ontwerp is geen kopie), alsmede het opzetten ervan. Daar gaan vele tonnen inzitten. R&D kosten zijn er dus weldegelijk.

Wat is niet de waarde? De componenten. Waarschijnlijk zijn die kosten (door de enorme produktie) een paar kwartjes.
Wat is het wel?
Zoals eerder gezegd de produktie de bestaat uit een lijn die die dingen uitpoept, loonkosten, vastgoedkosten (danwel huur, danwel een gekocht pand) transport, douanekosten, alszijde de vaste bedrijfslasten als PZ, promotie en reclame, administatie, sales, etc, etc

Vampire
13 september 2005, 21:51
ach wat zit er nou echt van waarde in zon dist pedaal? is gewoon een hoopje transisors en draadjes. duurste aan productiekosten van zon ding is R&D en die stap hebben ze geloof ik een beetje overgeslagen.

Daar zit je en beetje mis. R&D zit verrekend in de hoeveelheid afzet. Die is enorm dus relatief niet meer ter zake doende (minder dan een paar cent per pedaal).... als die dingen rechtstreekse kopieen zouden zijn.

Het ontwerpen van een effect schakeling (als je de schakeling "jat") is peanuts. Wat Behringer nog steeds wel moest ontwerpen is de geautomatiseerde produktielijn (wan het fysieke ontwerp is geen kopie), alsmede het opzetten ervan. Daar gaan vele tonnen inzitten. R&D kosten zijn er dus weldegelijk.

Wat is niet de waarde? De componenten. Waarschijnlijk zijn die kosten (door de enorme produktie) een paar kwartjes.
Wat is het wel?
Zoals eerder gezegd de produktie de bestaat uit een lijn die die dingen uitpoept, loonkosten, vastgoedkosten (danwel huur, danwel een gekocht pand) transport, douanekosten, alszijde de vaste bedrijfslasten als PZ, promotie en reclame, administatie, sales, etc, etc

Mama, dirk_Hendrik praat weer met zichzelf! :razz:

Anyway, zouden die loonkosten erg hoog zijn? Ik weet niet waar ze gemaakt worden, maar ik kan me zo wel wat landen bedenken waar die loonkosten waarschijnlijk bijna nihil zullen zijn... :amp:

robert-gitarist
13 september 2005, 23:25
Die behringer pedalen worden in China gemaakt als je dat bedoelt :)

konijntjeluuk
14 september 2005, 09:39
ik heb gehoord dat de winkelier 6 euro winst maakt als hij hem voor 19 e koopt.
btw.
the american guitarstore in enschede koopt ze niet in, omdat hij verw8 dat er veel teruggestuurd(omdat ze kapot zijn) zullen worden en dat kost hun veel geld.

jozum
14 september 2005, 12:40
Wat is het wel?
Zoals eerder gezegd de produktie de bestaat uit een lijn die die dingen uitpoept, loonkosten, vastgoedkosten (danwel huur, danwel een gekocht pand) transport, douanekosten, alszijde de vaste bedrijfslasten als PZ, promotie en reclame, administatie, sales, etc, etc

en vergeet vooral niet de flinke voorziening voor juridische kosten :lol:

rupke
14 september 2005, 15:06
Ik ga zaterdag een paar van die behringer pedaaltjes uitproberen. oversturingspedalen heb ik niet echte verwachtingen van. maar de modultiepedalen kunnen misschien wel iets zijn en de Booster schijnt wel aardig te zien. ach wat wil je voor 19 euro. is toch leuk om in de repetitieruimte te laten staan hoef je dat ook niet elke keer me eop en neer te slepen. mooi toch

Groetjes Rupke

doncker
15 september 2005, 23:05
Weet er iemand of die pedalen al in België uit zijn?
Ik heb er een paar besteld maar die komen maar niet binnen

In keymusic st-niklaas heb ik ze zien liggen voor 23 €

Javaca
15 september 2005, 23:38
Internetprijs musicstore koln 17 euro

Vampire
16 september 2005, 11:05
Internetprijs musicstore koln 17 euro

Ja, maar plus verzendkosten is het alweer duurder dan hier, om maar te zwijgen van een ritje daar naartoe met de auto...

RickQ
16 september 2005, 16:50
ja

Ronald
17 september 2005, 15:39
haha de benzinekosten zijn dan gewoon hoger dan de prijs van het pedaal :razz:

outside
17 september 2005, 23:42
Wah-pedaal is uit :lol: . Iemand toevallig al getest?

robert-gitarist
18 september 2005, 13:09
paar brakke campic's van mijn behringers :D

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringer2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringer1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringer3.jpg

Output en Direct out

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringer4.jpg

Input en 9V input

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringerut1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringerut2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringerto1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringerto2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringervsboss.jpg

Speciaal voor Boss gemaakt, zoek de verschillen :D :P

phx
18 september 2005, 13:33
De kleur?

robert-gitarist
18 september 2005, 13:35
De kleur?

zozo u gaat door voor de wasmachine :D :P

Kleur en de vorm..Behringer is iets ronder namelijk..maar innerlijk is gewoon het zelfde ;)

ArpeggioKing
18 september 2005, 13:42
en als je een scheet laat flikkert de behringer al uitelkaar :D de boss niet, daar kun je met een tank overheen.

dano
18 september 2005, 13:42
@robert-gitarist

wat vind jij van die tube overdrive? Ik vond hem persoonlijk neit echt lekker, ben benieuwd wat jij ervan vind, kan je je pedaaltjes een beetje reviewen?:)

robert-gitarist
18 september 2005, 13:50
review?
Dude op de vorige pagina of die daarvoor heb ik ze alle 3 gereviewd ;)
ik ben erg tevreden met de Tube Overdrive...Hij klinkt niet zo heel warm als de Boss Super Overdrive maar komt wel dichtbij in de buurt...
Ik gebruik hem nu als Booster voor me Zakk Wylde Overdrive van MXR...gaat prima :)

dano
18 september 2005, 14:03
review?
Dude op de vorige pagina of die daarvoor heb ik ze alle 3 gereviewd ;)
ik ben erg tevreden met de Tube Overdrive...Hij klinkt niet zo heel warm als de Boss Super Overdrive maar komt wel dichtbij in de buurt...
Ik gebruik hem nu als Booster voor me Zakk Wylde Overdrive van MXR...gaat prima :)

haha ohsjit, wist niet dat jij dezelfde was hahaha, sorry:)

JER00N
18 september 2005, 18:07
Ok nu even een n00bvraag over pedalen in het algemeen :P (ik heb die Tube overdrive pas besteld). Hoe werkt dat pedaal? Als een off-(on)-switch? (dus alleen overdrive wanneer je hem intrapt), of als een off-on-switch (dus trap->aan, trap->uit) ?

robert-gitarist
18 september 2005, 18:11
review?
Dude op de vorige pagina of die daarvoor heb ik ze alle 3 gereviewd ;)
ik ben erg tevreden met de Tube Overdrive...Hij klinkt niet zo heel warm als de Boss Super Overdrive maar komt wel dichtbij in de buurt...
Ik gebruik hem nu als Booster voor me Zakk Wylde Overdrive van MXR...gaat prima :)

haha ohsjit, wist niet dat jij dezelfde was hahaha, sorry:)

Hehe geeft niet ;) :P

Jeroon: ik volg je ff niet :S

DREAMMACHINE
18 september 2005, 18:14
jeroon: het werkt net als een schakelaar voor het licht bvb, dus 1x klikken is aan ... en nog een keer klikken is uit!...dus je hoeft er echt niet heel de tijd op te blijven staan!...

iig welkom in het gebied van de gitaareffecten!

Wormaap
18 september 2005, 18:14
JER00N, je schopt'm aan, speelt en daarna schop je'm weer uit.

robert-gitarist
18 september 2005, 18:17
JER00N, je schopt'm aan, speelt en daarna schop je'm weer uit.

Niet te letterlijk nemen dat schoppen...bij Boss etc kan dat wel maar bij Behringer zou ik het niet doen :D

Guinness
18 september 2005, 18:49
[quote="robert-gitarist"]paar brakke campic's van mijn behringers :D




http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringerut1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringerut2.jpg






Is die camera ook van Beringer?


:D :D :D

dano
18 september 2005, 18:54
dude dit meen je niet............ zootje plaatjes qouten en dan een zin eronder.... :o

Vampire
18 september 2005, 19:00
Hehe, ik vond het wel een leuke opmerking :razz:

btw, Jeroon, 'latched footswitch' en 'unlatched footswitch'. Zoek daar maar eens op via Google ofzo, dan vind je gegarandeerd wat je wilt weten ;)

robert-gitarist
18 september 2005, 22:54
[quote=robert-gitarist]paar brakke campic's van mijn behringers :D




http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringerut1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/behringerut2.jpg






Is die camera ook van Beringer?


:D :D :D

Neen die was nóg goedkoper..van Bart Smit :D :P
Daarom zei ik ook al: brakke webcam pic's...beter lezen... :D

JER00N
18 september 2005, 23:09
Bedankt voor de replies, weer een mysterie ontrafelt voor mij :P

LIGNUMdrummerke
19 september 2005, 02:52
webcam pics zijn over het algemeen niet echt lekker.... maar ehm.... nog goedkoper dan die behringer dingen? bestaan er cameras onder de 19euro? :o maar wat ik voral wazig vind is dat wazige beeld, ik bedoel, kan je met da ding ni scherpstellen?

Dirk_Hendrik
19 september 2005, 11:27
Interessantere pics:
http://putphoto.com/main.php?g2_view=slideshow:Slideshow&g2_itemId=160065

DREAMMACHINE
19 september 2005, 11:32
mmh, zag ze ook al langskomen op hc, best interessant ja!....moet toch mogelijk zijn om dit te verpakken in een hammond doosje en er een 3dpt switch in te bouwen?

Dirk_Hendrik
19 september 2005, 11:54
jep. Tegen de tijd dat je daarmee klaar bent is die 2e hands boss goedkoper geworden :wink:

DREAMMACHINE
19 september 2005, 12:36
waarschijnlijk wel!....maarja, tgaat om t idee he! :-D

Mike McCready
19 september 2005, 13:21
Bij Hans van Bree in Venray: http://www.hansvanbree.nl
Aangezien je bij de meeste winkels de pedalen inet uit mag proberen is dit de kans om ze te horen voordat je ze koopt... ik ga wel ff kijken denk ik

DEMO BEHRINGER
Op zaterdag 24 september organiseren wij een demo met het voltallige demo-team van BEHRINGER.

Alle nieuwe produkten worden gepresenteerd en er zijn te gekke akties en koopjes !![/i]

Random_hero
19 september 2005, 13:31
Waarom zou je een pedaal niet uit mogen proberen? In dat soort winkels wil ik mijn gear niet eens kopen.

Tea-Jay
19 september 2005, 13:34
@mike:

Net ff op de site van Hans van Bree gekeken en daar stond;

Akties en Demo's

Op zaterdag 15 oktober organiseren wij een demo met het voltallige demo-team van BEHRINGER.

Alle nieuwe produkten worden gepresenteerd en er zijn te gekke akties en koopjes !!

Dus niet volgende week zaterdag!!!

robert-gitarist
19 september 2005, 13:59
webcam pics zijn over het algemeen niet echt lekker.... maar ehm.... nog goedkoper dan die behringer dingen? bestaan er cameras onder de 19euro? :o maar wat ik voral wazig vind is dat wazige beeld, ik bedoel, kan je met da ding ni scherpstellen?

Mijne was 13 euro bij Bart Smit :D :P

robert-gitarist
19 september 2005, 14:00
webcam pics zijn over het algemeen niet echt lekker.... maar ehm.... nog goedkoper dan die behringer dingen? bestaan er cameras onder de 19euro? :o maar wat ik voral wazig vind is dat wazige beeld, ik bedoel, kan je met da ding ni scherpstellen?

Mijne was 13 euro bij Bart Smit :D :P

Vampire
19 september 2005, 15:31
Mijn was gratis. gekregen van mijn ouders die hem weer gratis kregen bij een weekendje Groningen... :D

konijntjeluuk
19 september 2005, 19:52
het gaat hier toch om stompboxes?? niet om webcams:S

hoezo off topic. sorry voor het gezeur

ontopic: kheb zin in de release van de bassequalizer en de tuner tu100!!!

robert-gitarist
19 september 2005, 20:42
het gaat hier toch om stompboxes?? niet om webcams:S

hoezo off topic. sorry voor het gezeur

ontopic: kheb zin in de release van de bassequalizer en de tuner tu100!!!

Ook welkom hier op het forum :roll: :roll: :roll:
men das nou echt zeiken :???:

headbang
19 september 2005, 22:10
in belgie is de basseq verkrijgbaar samen met de wah nu
kijk maar op www.behringer.com

erikvdh
20 september 2005, 13:30
Ik heb net de OD100 gekocht!
De Tube drive was nog niet binnen, maar ik MOEST iets hebben om te testen.
Ik kan er kort over zijn, voor dat geld gewoon waanzinnig!
Ik snap goed dat boss het niet heel erg leuk vindt.
Al denk ik niet dat high-eind gebruikers er veel mee gaan doen, daar de by-pass vreet aan je geluid, dus als je 3 van die dingen aan elkaar hangt is het wel jammer

Maar komop! voor 20 euro geen gezeik!

Groet Erik.

konijntjeluuk
20 september 2005, 15:36
is het nie mogelijk om dat apparaatje simpel true bypass te maken?
want ik kan me voorstellen dat er idd nix van je geluid overblijft met zo'n pedaal
oja, belgie is toch iets te ver weg voor mij(twente)
maar volgens mij is hij nog niet eens uit. staat volgens mij op de site. ik denk dat zo'n verkoper hem al in de lijst heeft staan, zodat je hem kunt bestellen en krijgt wanneer hij uit is.
of heb ik het dan helemaal mis?

erikvdh
20 september 2005, 15:47
in de geval van de acc moddeler en de od100 en nog een paar andere, die zijn toch echt te koop ik heb ze zien liggen en de od heb ikzelf af.
En ik heb gezien dat iemand de tube ookal heeft.

Grt Erik.

intGod
20 september 2005, 17:37
Vandaag wat rondgebeld:

Alphenaar (BAH BAH BAH) in Haarlem heeft ze niet binnen.
Dirk Witte heeft ze op de website staan maar Standby in Utrecht heeft ze niet binnen. Ze weten niet wanneer.
Staffhorst, Utrecht, verwacht ze morgen maar is niet zeker dat hij ze krijgt.
Feedback heeft ze niet binnen en weet niet wanneer ze ze krijgen.
Kees Dee, Amersfoort doet geen effectpedalen.
Staffhorst in Amersfoort doet alleen maar alsof ze verstand van muziek hebben dus daar ga ik al lang niet meer binnen, zelfs niet voor plectra.

konijntjeluuk
20 september 2005, 17:54
in de geval van de acc moddeler en de od100 en nog een paar andere, die zijn toch echt te koop ik heb ze zien liggen en de od heb ikzelf af.
En ik heb gezien dat iemand de tube ookal heeft.

Grt Erik.

dat zal idd wel dat die te koop zijn, maar het gaat mij om de basseq. en die is volgens de site nog nie uit.
we hebben dus allebei gelijk :razz:
die basseq moet wel voor okt uit zijn, ander klopt hun site nie. dus nog ff w88:D

DREAMMACHINE
20 september 2005, 17:57
Vandaag wat rondgebeld:

Alphenaar (BAH BAH BAH) in Haarlem heeft ze niet binnen.
Dirk Witte heeft ze op de website staan maar Standby in Utrecht heeft ze niet binnen. Ze weten niet wanneer.
Staffhorst, Utrecht, verwacht ze morgen maar is niet zeker dat hij ze krijgt.
Feedback heeft ze niet binnen en weet niet wanneer ze ze krijgen.
Kees Dee, Amersfoort doet geen effectpedalen.
Staffhorst in Amersfoort doet alleen maar alsof ze verstand van muziek hebben dus daar ga ik al lang niet meer binnen, zelfs niet voor plectra.

....feedback vertelde me vandaag nog ( in utrecht) dat ze vanaf begin oktober komen en dat ze ze half oktober allemaal binnen hebben....jaja....

intGod
20 september 2005, 17:59
[quote=intGod]Vandaag wat rondgebeld:

....feedback vertelde me vandaag nog ( in utrecht) dat ze vanaf begin oktober komen en dat ze ze half oktober allemaal binnen hebben....jaja....

Dat hele Feedback kan wat mij betreft zowat de schop op. Op de site hebben ze altijd alles. In de winkel hebben ze dan altijd minder en proberen ze je iets duurders aan te smeren. Da's me nu al meerdere keren gebeurd. Ik heb ze gebeld omdat ik toch vrij wanhopig op zoek ben naar de AM100.

dano
20 september 2005, 18:26
dijkman heeft er ook een zootje staan!

Vampire
20 september 2005, 19:22
Vandaag wat rondgebeld:

Alphenaar (BAH BAH BAH) in Haarlem heeft ze niet binnen.
Dirk Witte heeft ze op de website staan maar Standby in Utrecht heeft ze niet binnen. Ze weten niet wanneer.
Staffhorst, Utrecht, verwacht ze morgen maar is niet zeker dat hij ze krijgt.
Feedback heeft ze niet binnen en weet niet wanneer ze ze krijgen.
Kees Dee, Amersfoort doet geen effectpedalen.
Staffhorst in Amersfoort doet alleen maar alsof ze verstand van muziek hebben dus daar ga ik al lang niet meer binnen, zelfs niet voor plectra.

....feedback vertelde me vandaag nog ( in utrecht) dat ze vanaf begin oktober komen en dat ze ze half oktober allemaal binnen hebben....jaja....

Toen ik er 2,5 week geleden was, zeiden ze dat ze over 2 weken binnen zouden zijn... Rare kasten daar bij Feedback.

armageddon
20 september 2005, 20:01
Ik heb zaterdag nog een Preamp Booster gehaald bij Standby.
Ik had thuis helaas niet de mogelijkheid om te testen op mijn buizenbak, dus even voor het verotte Behringer Firebirdje gezet. Jezus, de scheur die ik er nu uitkrijg is beter dan die van de MT-2. Nu is de MT-2 ook geen pedaal met een fantastisch geluid, maar voor €110 mag je toch verwachten dat ie een stuk beter is dan een pedaaltje van €19 :)
Serieus een aanrader die PB.

Fluffy
21 september 2005, 08:48
ieamnd dat wah pedaal al uitgeprobeerd ?

intGod
22 september 2005, 12:37
Dirk Witte heeft vandaag 3 AM 100 binnengekregen. Een daarvan is verkocht aan onderstaande. Ik moet vandaag toch in Amsterdam zijn.

bat
22 september 2005, 14:37
De delay kost nu al 35 euro volgens de behringer site, was dat niet eerst in de 20?

Nu ik dit zo typ denk ik 'waar lul ik over!', 't is nog steeds fors minder dan een Boss... :-D

phx
22 september 2005, 15:47
is de verkoopsnelheid van deze pedaaltjes toch iets hoger dan dat behringer in de eerste instantie gedacht heeft? Vandaar de prijsverhoging mischien. Is idd hoger geworden.

Mike McCready
22 september 2005, 18:38
De delay kost nu al 35 euro volgens de behringer site, was dat niet eerst in de 20?

Nu ik dit zo typ denk ik 'waar lul ik over!', 't is nog steeds fors minder dan een Boss... :-D
Voor 35 euro haal je ook een 2ehands Ibanez DE7 van eBay uit de VS...

intGod
22 september 2005, 19:19
Ik heb dus de AM-100 gehaald en ben er erg tevreden van. Het klinkt natuurlijk niet als een echte folk-gitaar, maar als ik het Boss pedaaltje er naast leg hoor ik weinig tot geen verschil.

Ik heb even 2 bestandjes opgenomen met het volgende materiaal:

- Behringer AM 100;
- Podt XT Live;
- Jackson Fusion EX;

Het eerste is opgenomen met beide single coils actief, het tweede stukje is opgenomen met de humbucker, vandaar de overdadige bas.

2x Single Coil (http://media.putfile.com/AM100-1)
Humbucker (http://media.putfile.com/AM100-2)

Vampire
22 september 2005, 22:49
Ik heb dus de AM-100 gehaald en ben er erg tevreden van. Het klinkt natuurlijk niet als een echte folk-gitaar, maar als ik het Boss pedaaltje er naast leg hoor ik weinig tot geen verschil.

Ik heb even 2 bestandjes opgenomen met het volgende materiaal:

- Behringer AM 100;
- Podt XT Live;
- Jackson Fusion EX;

Het eerste is opgenomen met beide single coils actief, het tweede stukje is opgenomen met de humbucker, vandaar de overdadige bas.

2x Single Coil (http://media.putfile.com/AM100-1)
Humbucker (http://media.putfile.com/AM100-2)

[Offtopic]
Hoe kom je aan die beat, waar je op speelt? Ik hoor die heel vaak bij de soundclips op deze site, is dat een site met een clipje ofzo?

[Ontopic]
Hij klinkt best lekker! Zulk soort pedalen vind ik nog helemaal niet zo gek om van Behringer te halen, omdat (ik in ieder geval) ze niet veel zal gebruiken, maar het wel leuk vind om er zo nu en dan eens mee te klooien. Dan kun je beter 19,- betalen dan 99,-

intGod
22 september 2005, 23:08
[Offtopic]
Hoe kom je aan die beat, waar je op speelt? Ik hoor die heel vaak bij de soundclips op deze site, is dat een site met een clipje ofzo?


Zit in Riffworks, van Line6. Als je die beat meer hoort dan zijn het ook mensen met een PodXT geval :)

En idd, ik zal dat ding hooguit 2 keer per set aanzetten, en dan is 19 EUR een stuk interessanter dan 99,- EUR vooral gezien het geluid wat er toch nog uitkomt.

RS-Rik
22 september 2005, 23:49
Wat doet een Stompbox eigenlijk precies?

Ik heb iets gehoort over een percussie aanbrengen in je muziek en het geluid verbeteren ofzo.

Maar hoe en wat?

Kan iemand mij dit eens goed uitleggen?

En wat is een Big Muffin' eigenlijk? klinkt alsof het ervoor zorgt dat de vversterker gaat klinken alsof er een handdoek omheen zit ofzo.

Vampire
22 september 2005, 23:55
Ruik ik daar sarcasme? :wink:

dano
23 september 2005, 14:44
ligt het aan mij of klinken die twee bestandjes af en toe wat vals? komt dat door dat pedaal? (of heb ik een badearday:P)

Mike McCready
23 september 2005, 16:56
ligt het aan mij of klinken die twee bestandjes af en toe wat vals? komt dat door dat pedaal? (of heb ik een badearday:P)

Ik hoor het ook en zoals het klinkt lijkt het in de modeling te zitten...

intGod
23 september 2005, 17:36
ligt het aan mij of klinken die twee bestandjes af en toe wat vals? komt dat door dat pedaal? (of heb ik een badearday:P)

Het eerste stukje is in ieder geval niets of weinig mis mee. De B snaar had iets beter gestemd kunnen zijn maar dat is het dan ook.

Het tweede stukje is wat minder qua gespeel van mij. Het is niet echt mijn stijl en je merkt dat de akkoorden slordig worden aangeslagen. Het klinkt inderdaad af en toe wat vals daar maar niet meer of minder dan dat ik het nummer zonder modelling zou spelen :)

Debaser
25 september 2005, 10:19
HA ik heb bij Dirk Witte die andere 2 Am-100 pedalen gekocht,
een voor mij en een voor de andere gitarist uit de band.

heb er nog maar eventjes mee kunnen spelen.
maar ket klinkt wel "geinig".

nu nog even wachtten op de modulatie reeks....

Fluffy
26 september 2005, 11:07
was zaterdag bij feedback in apeldoorn, voorkoper zei dat ie pedaaltjes er nog niet waren en er misschien/waarschijnlijk ook helemaal niet kwamen :-? wel lekker dat ze zoiets dan in het krantje zetten.


kunnen we niet in lijstje maken van winkels waar je ze kan krijgen ? wil ze echt wel keer proberen

erikvdh
26 september 2005, 13:25
Muziek handel Willems in Helmond heeft ze, daar heb ik mijn OD100 ook gekocht. en daar staat mijn Tube drive in bestelling.

Meilbergen in Almelo heeft ze ook, allen op voorraad, daar heb ik ze met eigen ogen gezien.

Groet van Erik.

Fluffy
26 september 2005, 13:40
ook nog iets in buurt van arnhem / dtc ?? :lol:

guvnor
26 september 2005, 13:44
ook nog iets in buurt van arnhem / dtc ?? :lol:

Live Music wil ze niet... Kunnen wel besteld worden maar dan krijg je ook de portokosten erbij.
Ze zijn niet zo gek op Behringer daar.

Eiland muziek heb ik nog niet gevraagd.

Lucluc
26 september 2005, 13:44
ook nog iets in buurt van arnhem / dtc ?? :lol:

Schreeven in Nijmegen heeft de rekken ermee volhangen.

erikvdh
26 september 2005, 13:49
Je bent me voor, maar schreeven heeft ze idd ook!

robert-gitarist
26 september 2005, 17:09
Meibergen in Deventer heeft er ook een paar staan..daar heb ik mijn 3 behringer's gekocht

Swan
26 september 2005, 17:11
waar in de randstad?

dano
26 september 2005, 17:45
dijkman

Debaser
26 september 2005, 17:47
- Dirk Witte Amsterdam & Utrecht (voorheen Standby)
- Alphenaar in Haarlem

maar check een paar pagina's hiervoor waar dit al vermeld werd.

Swan
26 september 2005, 17:55
ah ga wel ff bij standby langs binnenkort dan, tnx

deedee
26 september 2005, 17:59
music maniacs (alphenaar) verkoopt ze in ieder geval niet vanwege de slechte kwaliteit in slechte service van de pedaaltjes/behringer

konijntjeluuk
26 september 2005, 18:20
wat ook handig is: waar kun je de pedaaltjes testen?

iig niet bij meibergen. verder weet ik het niet.

ik zoek nog wel een adresje in de buurt van enschede waar dat mogelijk is. iemand?

AART
26 september 2005, 19:33
ik ben wel geinteresseerd in de racktuner(69 euro) van behringer, heeft iemand die al getest?

Lucluc
26 september 2005, 20:00
wat ook handig is: waar kun je de pedaaltjes testen?

Het is niet de bedoeling dat je eerst gaat testen. Gewoon 19 euro afrekenen en als het niets is met de vuilniswagen mee.

guvnor
26 september 2005, 20:06
ben geen marketingexpert, maar zou Behringer niet gewoon met pedal-packs moeten komen? Een case zoals de BCB van Boss (kopieren doen ze toch als de beste bij Behringer) en dan een soort Bluespack uitbrengen met de meest gebruikte pedals voor blues.
Datzelfde dan natuurlijk ook voor metal en nog meer verschillende stijlen. Uiteraard leuk geprijsd (5 voor de prijs van 4 of zo...).

Aan mij hebben ze dan effe geen klant, maar ik kan me voorstellen dat er een hoop beginners voor zouden gaan.
Leuk verjaardagkado voor een beginnende tiener...

ArpeggioKing
26 september 2005, 20:20
zeker een goed idee!

Debaser
26 september 2005, 20:36
music maniacs (alphenaar) verkoopt ze in ieder geval niet vanwege de slechte kwaliteit in slechte service van de pedaaltjes/behringer

music maniacs is niet de zelfde zaak als Alphenaar !
ze zitten tegen over elkaar !

MM = Kruisweg 60A-62
Alphenaar = Kruisweg 49 - 49

dus aan de overkant van Music Maniac's ( je ziet piano's en BC rich gitaren :) )

Alphenaar had ze dus wel, " met me eige oge gezien "
ook alleen wat drive pedalen.
ik wordt gebeld als er een delay bijkomt. :)

Wilbert
27 september 2005, 01:48
@Guvnor: dat is meer iets voor duurdere merken, lijkt me. Dan heeft het nut, dan kun je namelijk mensen met wat minder geld overhalen ineens wat meer te kopen, waardoor je toch een flinke winst maakt. Ik geloof niet dat de prijs van de pedalen de reden is om geen Behringer te kopen. Ik vraag me dan ook af of die pedal-packs toegevoegde waarde hebben. Als je van plan bent om 4 of 5 van die pedalen te kopen, dan ben je inmiddels toch zo veel geld aan het uitgeven, dat je er ook een fatsoenlijk (sorry Behringerliefhebbers) pedaal voor zou kunnen overwegen.

guvnor
27 september 2005, 08:21
Als je van plan bent om 4 of 5 van die pedalen te kopen, dan ben je inmiddels toch zo veel geld aan het uitgeven, dat je er ook een fatsoenlijk (sorry Behringerliefhebbers) pedaal voor zou kunnen overwegen.

Maar als je als beginner de keuze hebt om 1 distortion te kopen (volgens mij vaak het eerste wat ze kopen) of je kunt meteen een overdrive, distortion, chorus, flanger en delay kopen...
Bovendien maak je het makkelijk voor beginners door packs aan te bieden die aansluiten op de stijl die men wil gaan spelen.
Kijk maar in het effecten forum. Daar is nu een sticky thread gemaakt omdat telkens weer gevraagd wordt: wat voor pedaal moet ik aanschaffen voor [vul hier de stijl in].

DREAMMACHINE
27 september 2005, 10:00
....sticky?...waar dan?

Wilbert
27 september 2005, 11:48
Kan wel zijn dat die packs verkocht zouden worden, maar ik denk niet dat het voor Behringer nuttig is om nog meer van die prijs af te doen. Wellicht zouden ze een folder met standaardsetjes kunnen maken ofzo. Maar het lijkt me dat de pedalen zo al goedkoop genoeg zijn.

Satriani
27 september 2005, 12:43
was zaterdag bij feedback in apeldoorn, voorkoper zei dat ie pedaaltjes er nog niet waren en er misschien/waarschijnlijk ook helemaal niet kwamen :-? wel lekker dat ze zoiets dan in het krantje zetten.


kunnen we niet in lijstje maken van winkels waar je ze kan krijgen ? wil ze echt wel keer proberen

Peter verspuy heeft ze wel vlgns de site

RickQ
27 september 2005, 16:17
Wilbert Geplaatst: Di Sep 27, 2005 10:48 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Kan wel zijn dat die packs verkocht zouden worden, maar ik denk niet dat het voor Behringer nuttig is om nog meer van die prijs af te doen. Wellicht zouden ze een folder met standaardsetjes kunnen maken ofzo. Maar het lijkt me dat de pedalen zo al goedkoop genoeg zijn.


lijkt me niet, berhinger zal alsnog genoeg winst maken op die pedaaltjes anders verkopen ze ze niet :)
[/quote]

Wilbert
27 september 2005, 16:24
lijkt me niet, berhinger zal alsnog genoeg winst maken op die pedaaltjes anders verkopen ze ze niet :)
Verwacht je soms dat ze ze weg gaan geven tegen kostprijs dan? Tuurlijk wil Behringer winst maken. En ik gok dat die pedaaltes zo al hard genoeg gaan. Probleem is alleen (naar ik hoor hier) dat je ze bijna nergens mag testen. Nou, je gaat sowieso geen 4 of 5 pedalen ineens kopen als je ze niet mag testen.

guvnor
27 september 2005, 16:33
....sticky?...waar dan?

ik bedoelde eigenlijk de FAQ...

sorry

konijntjeluuk
27 september 2005, 16:41
wat ook handig is: waar kun je de pedaaltjes testen?

Het is niet de bedoeling dat je eerst gaat testen. Gewoon 19 euro afrekenen en als het niets is met de vuilniswagen mee.

dan kun je net zo goed 19 oi weggooien :-?
ik wil eigenlijk wel weten of het echt zulke troep is, of dat het misschien toch nog een btje redelijk kan klinken.
ik ben beginneling in (bas)effecten en wil wel wat goedkoop uitproberen.

Wilbert
27 september 2005, 17:50
@konijntjeluuk, als je gewoon wat wilt uitproberen kun je ook 2ehands een multi-effect scoren. Dikke kans dat je (als bassist, wat ik zelf ook ben) toch uiteindelijk besluit dat je maar een paar effecten wilt gaan gebruiken. Ik gebruik er vijf (Nobels distortion, EHX Bassballs, EBS (in mijn amp) Octaver, Chorus en compressor). Dat is al erg veel voor een bassist. Zelf ben ik aan het klooien geweest met een BP80 van Digitech. Die zijn ook zo vreselijk duur niet.

idno
27 september 2005, 19:02
waar in de randstad?

bij Music All In in Noordwijk

intGod
27 september 2005, 22:13
Alphenaar had ze dus wel, " met me eige oge gezien "
ook alleen wat drive pedalen.
ik wordt gebeld als er een delay bijkomt. :)

Niet kopen bij Alphenaar. Die jongens kennen het verschil niet tussen een plectrum en een ukulele.

Malochia
28 september 2005, 12:20
Alphenaar had ze dus wel, " met me eige oge gezien "
ook alleen wat drive pedalen.
ik wordt gebeld als er een delay bijkomt. :)

Niet kopen bij Alphenaar. Die jongens kennen het verschil niet tussen een plectrum en een ukulele.

Bijna wel ja.
Is ook duidelijk meer een piano/orgel-winkel, waar ze toevallig ook wat gitaren verkopen.

Harry
28 september 2005, 12:45
een effectpedaal kopen is niet zo moeilijk, daar heb je geen verkoper met een superbrein voor nodig.

Debaser
28 september 2005, 19:22
hmm, nat wat dagen testen blijkt toch dat de Acoustic Modulator die ik heb, niet zo lekker klinkt met mijn humbuckers (SG) , op de P-90 (Les Paul) van de andere gitarist uit de band, klinkt het weer wel lekker. Wel een leuk pedaaltje maar hij gaat de sale weer in !
Neemt niet weg dat ik zit te wachtten op de overige boxjes :)

Javaca
28 september 2005, 19:39
Wat wil je er voor hebben?

d'oh
29 september 2005, 15:21
wat ook handig is: waar kun je de pedaaltjes testen?

Het is niet de bedoeling dat je eerst gaat testen. Gewoon 19 euro afrekenen en als het niets is met de vuilniswagen mee.

ik heb mijn behringer OD100 gewoon kunnen testen, was bij big one in zwolle

ik vind ze voor 20 euro gewoon goede pedaaltjes
en het is ook niet eerlijk ze te gaan vergelijken met boss, want dat zit gewoon in een heel andere prijsklasse

Wilbert
29 september 2005, 16:16
Da's ook wel lekker makkelijk d'oh. Ze zijn de enige in die prijsklasse, dus dan mag je ze nergens mee vergelijken zeker?

d'oh
29 september 2005, 19:03
haha, jij snapt het :razz:
nee maar als je even nadenkt snap je denk ik wel wat ik bedoel
als je een boss koopt voor 70 euro of een behringer van 20 euro, dat is nogal een verschil, en voor 50 euro verschil klinkt die behringer gewoon goed

al is het wel gewoon zo dat een boss veel beter is

Wilbert
30 september 2005, 14:00
Misschien dat je dan ook snapt wat ik bedoel. Een pedaal dat goed klinkt voor 20 euro maar niet voor 70 euro is gewoon een kutpedaal van 20 euro. En als je niet wilt dat je setup klinkt als een setup met een kutpedaal van 20 euro dan moet je dat pedaal dus niet kopen. Daarmee is het pedaal dus troep, onbruikbaar en zelfs die 20 euro niet waard.

Let wel: ik heb zelf nog geen Behringerpedalen getest, ik trek alleen conclusies uit wat jij me vertelt.

d'oh
30 september 2005, 15:23
nou dan kan je beter eens zo'n pedaaltje gaan testen, want voor 20 euro zijn ze best goed,
een boss scheurt alleen wat meer, en is veel steviger, want op zo'n behringer kan je niet springen

Wilbert
1 oktober 2005, 02:20
Ik hoef niet op mijn pedalen te springen, en ik heb mijn effecten nu wel bij elkaar. Maar goed, ik ben bassist, en ben daardoor toch met andere pedalen bezig dat de meesten op dit forum, volgens mij. Maar goed, als jij blij bent met je pedaal, ben ik blij dat je blij bent.

Malochia
1 oktober 2005, 08:17
een boss scheurt alleen wat meer, en is veel steviger, want op zo'n behringer kan je niet springen

Want dan scheurt ie ook. :P

Dirk_Hendrik
1 oktober 2005, 08:44
Misschien dat je dan ook snapt wat ik bedoel. Een pedaal dat goed klinkt voor 20 euro maar niet voor 70 euro is gewoon een kutpedaal van 20 euro. En als je niet wilt dat je setup klinkt als een setup met een kutpedaal van 20 euro dan moet je dat pedaal dus niet kopen. Daarmee is het pedaal dus troep, onbruikbaar en zelfs die 20 euro niet waard.


I like this guy! :-D

Vampire
1 oktober 2005, 10:54
Ze hebben allebei gelijk toch?

Iemand die geen Boss pedaaltjes kan kopen, die koopt Behringer pedaaltjes en dat kan best goed klinken dan, iemand die wel boss kan betalen, kan beter boss halen (of een ander merk, whatever).

Wilbert
1 oktober 2005, 15:21
I like this guy! :-D
No hard feelings over mijn overhaaste conclusies omtrent TB-nadelen? :oops:

d'oh
1 oktober 2005, 16:24
Ze hebben allebei gelijk toch?

Iemand die geen Boss pedaaltjes kan kopen, die koopt Behringer pedaaltjes en dat kan best goed klinken dan, iemand die wel boss kan betalen, kan beter boss halen (of een ander merk, whatever).

zo bedoelde ik het ook

Dirk_Hendrik
1 oktober 2005, 16:24
Ik zou niet durven. Je slaat hier de spijker veel te mooi op de kop :wink:

Nocki
2 oktober 2005, 17:52
Ik heb voor 19,- een acoustic sim gehaalt die best goed klink. hij ruist een klein beetje maar is voor de prijs perfect.
ik ga m in een schakelbare loop hangen voor leuke slagjes tijdens de geveolige stukjes van onze optredens...

Wilbert
3 oktober 2005, 01:46
"een acoustic sim" ... "is voor de prijs perfect"
Wil iemand een keer opnames maken, want ik begin nu wel benieuwd te worden...

robert-gitarist
3 oktober 2005, 09:09
"een acoustic sim" ... "is voor de prijs perfect"
Wil iemand een keer opnames maken, want ik begin nu wel benieuwd te worden...

Wil je ff paar pagina's terug lezen? :P
Iemand heeft van die acoustic sim. al sound demo's gemaakt ;)

Enne van ruis heb ik geen last :???: