PDA

View Full Version : Advies nodig



Arvoitus
26 september 2007, 13:34
Hallo,
Ik ben het laatste jaar enorm gegroeid in mijn gitaar kunsten en mogelijkheden, en nu zit ik te denken aan een versterker upgrade.
Op dit moment heb ik een marshall MG30DFX. Klinkt lekker, maar ik heb het gevoel dat het veel beter kan.
Ik speel met een Jackson PS4. Bij de volgende gitaar upgrade wordt het waarschijnlijk een Jackson SL3 of een Jackson RR24.

Ik speel voornamelijk de hardere metal, denk aan thrash en (melodic) death metal.
Te gekke sounds vind ik:The Haunted (http://youtube.com/watch?v=R9Ic8NiW858), Bullet for My Valentine, Children of bodom.

Clean kanaal:
Is niet belangrijk en zal waarschijnlijk niet echt veel gebruikt worden on. Een (super) goede clean hoeft dus niet.

Rhythm kanaal:
Echt een gemene trebleachtige sound die heel krachtig klinkt + een goede strakke bass.
Palmmutes, pinched harmonics, dimesqueals etc moeten krachtig en duidelijk klinken.

Solo kanaal:
Volle en romige shred/metal achtige solo's.

Verder opties:
Een kanaal moet bluesachtig kunnen, hoef niet switchable te zijn want het is gewoon voor slaapkamer/persoonlijk gebruik.

Waar ik aan zat te denken, is persoonlijk ENGL. Ik heb zelf nog niks uitgeprobeerd want ik zit het met volgende probleem:
Mijn budget is ongeveer 1000 euro.
En dan zit ik net onder de head+cabinet en boven de combo prijzen.
De enige ENGL combo's die ik interessant vind zijn de Thunder(729,-) en Screamer(975,-).

Nu vraag ik me eigen af of die combo's wel geschikt zijn voor echt podium/repetitie werk, of hebben jullie andere opties?

Jim Haagmans
26 september 2007, 14:20
Ik zou in ieder geval voor een Engl Fireball gaan. Als je er 2ehands en kan krijgen heb je er misschien een voor 700. Dan kan je nog een fame 4x12 V30 en heb je een mooie set. Stel je krijgt m niet 2ehands kan je gaan voor een thunder toppie maar die schijnen toch echt wat minder te zijn.. dus eigenlijk heb ik het kutste advies; ff doorsparen misschien..?

Kaboemba
26 september 2007, 17:06
Tja je kan voor een engl gaan maar kijk ook is naar mijn handtekening, hij is nog steeds te koop.

Super veelzijdig en gewoon een klasse versterker.

Rormo
26 september 2007, 18:36
London city Bulldog stack voldoet wel aan jouw eisen. Kost 750 euro (head + cabinet) en is echt een goede versterker die zwaar werk aan kan. ENGL Fireball is zeker goed, maar wel net boven je budget. Kijk ook naar Mesa, maar dat zal dan wel 2r hands moeten worden anders redt je het qua budget niet.

Arvoitus
27 september 2007, 11:19
ENGL fireballs 2dehands zat ik ook aan te denken. Alleen heb ik er nog niet zo veel voorbij zien komen, helaas.
Wat voor een cabinet moet ik er dan voor zoeken. Nieuw zoals die Fame V30, of een leuke tweede hands? 4x 12" of een 2x 12"?


@Jim Haagmans, doorsparen zat er waarschijnlijk al in helaas. Das het grootste probleem eigenlijk aangezien ik een minder fijn budget heb.

@Rormo, moet dat wel lukken voor die prijs? Ik weet het niet, die prijs voor een top+cab doet me denken aan Line6.

tjeabele
27 september 2007, 12:55
Als je die MG serie lekker vindt klinken kijk dan eens naar de MG100DFX top met 4x12 kast, kost nieuw ong. 700 euro.

Arvoitus
27 september 2007, 13:19
Als je die MG serie lekker vindt klinken kijk dan eens naar de MG100DFX top met 4x12 kast, kost nieuw ong. 700 euro.
Dat was ik er aan vergeten te vertellen.
Hij mist gain, en het is niet echt een pure metal versterker.
Hij klinkt nu echt als een rock/metal versterker, maar ik wil echt pure thrash hebben.
Pinched harmonics, palm mutes etc klinken niet lekker

Rormo
27 september 2007, 13:38
@Rormo, moet dat wel lukken voor die prijs? Ik weet het niet, die prijs voor een top+cab doet me denken aan Line6.

Als het niet zou lukken zou ik het niet aanbevelen. Dat ding is 100% buizen en heeft een dijk van een geluid. Eventueel zou je later de cab nog kunnen vervangen voor een betere, maar er komt echt een heel goed geluid uit. Ik heb er vele uren op gespeeld in een oefenruimte en er komt echt een heel dik geluid uit. Naar mijn mening de beste (buizen) stack die je (nieuw) kunt krijgen onder de 1000 euro als je van wat zwaardere muziek houdt. Zeker beter dan alles van Line 6 waar ik op gespeeld heb (wat overigens een zeer beperkt aantal versterkers is).

Arvoitus
28 september 2007, 13:05
Als het niet zou lukken zou ik het niet aanbevelen. Dat ding is 100% buizen en heeft een dijk van een geluid. Eventueel zou je later de cab nog kunnen vervangen voor een betere, maar er komt echt een heel goed geluid uit. Ik heb er vele uren op gespeeld in een oefenruimte en er komt echt een heel dik geluid uit. Naar mijn mening de beste (buizen) stack die je (nieuw) kunt krijgen onder de 1000 euro als je van wat zwaardere muziek houdt. Zeker beter dan alles van Line 6 waar ik op gespeeld heb (wat overigens een zeer beperkt aantal versterkers is).
Ok, ik zal hem eens aan de tand gaan voelen binnenkort.

Verder zat ik ook te denken aan een 5150, combo of head. Zouden die 2de hands kunnen onder mijn budget?

ColourofFire
28 september 2007, 14:05
5150's zijn niet zo makkelijk meer te vinden, en de prijzen zijn de laatste tijd echt door het dak gegaan... Ik heb zelf een Engl thunder, en ik denk niet dat je het daarmee red voor echte metal. Ik gebruik hem als basis voor pedaaltjes voor stonerrock/punk en daar heeft hij wel meer dan zat gain voor, maar hij is ook niet zo retestrak. Een fireball is nog steeds de beste optie denk k.

Arvoitus
28 september 2007, 15:07
5150's zijn niet zo makkelijk meer te vinden, en de prijzen zijn de laatste tijd echt door het dak gegaan... Ik heb zelf een Engl thunder, en ik denk niet dat je het daarmee red voor echte metal. Ik gebruik hem als basis voor pedaaltjes voor stonerrock/punk en daar heeft hij wel meer dan zat gain voor, maar hij is ook niet zo retestrak. Een fireball is nog steeds de beste optie denk k.
Voor welke prijs kan je er dan eentje vinden? Toch zeker niet over de 800/900?
Of anders staan er nog twee 5150 combos op marktplaats.

ColourofFire
28 september 2007, 15:26
Die combo's klinken een stuk minder voor zover ik weet. En 900 euro voor een 5150 is een beetje belachelijk, dat komt omgerekend waarsch in de buurt van de nieuwprijs.

Daemon
28 september 2007, 15:37
Tja je kan voor een engl gaan maar kijk ook is naar mijn handtekening, hij is nog steeds te koop.

Super veelzijdig en gewoon een klasse versterker.

@topicstarter: Ik heb de desbetreffende amp zelf ook (triamp mk1) en moet zeggen dat ik er extreek tevreden over ben!! Hij heeft niet zoveel gain als sommige engls, maar ruimmmm genoeg voor metal i.m.o. & hij klinkt super!!!!!

Arvoitus
28 september 2007, 15:38
Die combo's klinken een stuk minder voor zover ik weet. En 900 euro voor een 5150 is een beetje belachelijk, dat komt omgerekend waarsch in de buurt van de nieuwprijs.
Dus als ik een 5150 head voor 700 euro kan kopen dan zit ik wel op een redelijk bedrag? dan kan ik er nog wel een leuk cabinet bij zoeken.