PDA

View Full Version : Opzoek naar een nieuwe Fuzz



rhcp_schipper
26 september 2007, 09:51
Beste mensen,

Ik ben dus al een tijdje opzoek naar een nieuwe fuzz, en kan er maar niet echt uitkomen.

Heb mijn big muff een tijdje geleden verkocht, omdat ik hem te lawaaierig vond, en hij had voor mij niet genoeg instelmogelijkheden.

Nu ben ik erg fan van de red hot chili peppers, en het geluid van gitarist john frusciante, dus bij een fuzz geluid denk ik ook aan zijn fuzz geluid zeg maar.

Dit zijn de fuzz pedalen die mij wel wat lijken:
Fulltone '69 Fuzz
Fulltone Soul -Bender
Mi Audio Neo Fuzz
Mi Audio G.I. Fuzz

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een of meerdere van deze pedalen, of zijn er andere fuzz pedalen die ik ook niet moet vergeten, laat het maar horen.

Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties.

Groeten Tim

E-J
26 september 2007, 11:32
Hoi Tim,

Ik heb helaas niet op één van die pedalen gespeeld, maar ik kan je wel van harte de HWA Fuzzwork Orange aanbevelen. Als je wilt kan ik je wel wat soundsampletjes sturen :)

In het kort over de Fuzzwork Orange:
Een heel veelzijdig fuzzpedaal door de handige biasknob, werkt zowel met singlecoils, p90s als humbuckers erg goed... en bovendien ook lekker stil. Van een dikke cleanboost naar een '70s rockgeluid en naar een dikke Fuzz! Ik zou niet weten waarom ik hem ooit weg zou moeten doen...

Trouwens... gebruikte Frusciante niet zowel een Big Muff als een Z.Vex Fuzz Factory? Al klinkt die laatste wel een stuk moderner als een 'echte' Fuzzface...

jimihattricks
26 september 2007, 11:47
FWA is idd heel lekker, kan zeker alles wat je wil en meer zoals EJ al zegt.. weet alleen niet of Remco ze binnenkort nog gaat maken

wat betreft die MI Audio spullen, kan ik alleen zeggen dat ik de Blues Pro heb, en die heeft een fuzz-switch waarmee je tussen normal mode en fuzz mode kunt switchen..

geen idee of dit ook maar enigszins in de buurt komt van de andere fuzzen van MIA, maar het is een vrij agressieve sound die wel met de tone control te temmen is (het is vooral een fuzzy volumeboost eigenlijk), maar bij mij staatie standaard uit eigenlijk omdat ik een FWA op mn board heb..

--offtopic--
toch heb ik nu ook wel een beetje spijt dat ik mijn big muff toendertijd heb weggedaan.. dat ding is idd noisy, no doubt about it, maar voor het echte brute stoner-werk met veel laag toch ook wel weer erg goed inzetbaar.. veelzijdig wastie niet, maar wel extreem, en das ook wel vet af en toe

ik denk dat ik er ooit weer eentje terugkoop, mss komtie op mijn basplankje dan..

ik ben er wel achter gekomen dat er niet zoiets bestaat als: een definitieve fuzz, of een definitieve overdrive of whatever.. elk voordeel heb zn nadeel zullen we maar zeggen

rhcp_schipper
26 september 2007, 11:48
Hoi Tim,

Ik heb helaas niet op één van die pedalen gespeeld, maar ik kan je wel van harte de HWA Fuzzwork Orange aanbevelen. Als je wilt kan ik je wel wat soundsampletjes sturen :)

In het kort over de Fuzzwork Orange:
Een heel veelzijdig fuzzpedaal door de handige biasknob, werkt zowel met singlecoils, p90s als humbuckers erg goed... en bovendien ook lekker stil. Van een dikke cleanboost naar een '70s rockgeluid en naar een dikke Fuzz! Ik zou niet weten waarom ik hem ooit weg zou moeten doen...

Trouwens... gebruikte Frusciante niet zowel een Big Muff als een Z.Vex Fuzz Factory? Al klinkt die laatste wel een stuk moderner als een 'echte' Fuzzface...


Natuurlijk, helemaal niet aan gedacht, HWA. ik heb ook de Hwa Fa-1 kloon, ben ik ook echt dolblij mee.

En het klopt dat frusciante en de muff en de FF gebruikte.

En bedankt voor de uitleg, ik zal Speeddemon even een mailtjes sturen.

Soundsamples zijn ook zeker welkom!

Groeten Tim

strat58
26 september 2007, 12:00
Beste mensen,

Ik ben dus al een tijdje opzoek naar een nieuwe fuzz, en kan er maar niet echt uitkomen.

Heb mijn big muff een tijdje geleden verkocht, omdat ik hem te lawaaierig vond, en hij had voor mij niet genoeg instelmogelijkheden.

Nu ben ik erg fan van de red hot chili peppers, en het geluid van gitarist john frusciante, dus bij een fuzz geluid denk ik ook aan zijn fuzz geluid zeg maar.

Dit zijn de fuzz pedalen die mij wel wat lijken:
Fulltone '69 Fuzz
Fulltone Soul -Bender
Mi Audio Neo Fuzz
Mi Audio G.I. Fuzz

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een of meerdere van deze pedalen, of zijn er andere fuzz pedalen die ik ook niet moet vergeten, laat het maar horen.

Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties.

Groeten Tim

Hoi misschien is een Austone Textone wat voor je een silicon Fuzz met bias.
Ga maar luisteren op de website klinkt erg goed.

Peace Strat58

te koop diverse tubedrivers en Fuzzen.

rhcp_schipper
26 september 2007, 12:48
Hoi misschien is een Austone Textone wat voor je een silicon Fuzz met bias.
Ga maar luisteren op de website klinkt erg goed.

Peace Strat58

te koop diverse tubedrivers en Fuzzen.

Zou je me een pm willen sturen emt de fuzzen die je te koop hebt?

En bedankt voor je inbreng, zal eens op de site gaan bezoeken.

Veekeren
26 september 2007, 12:59
Ik vond de Exar Superfuzz wel een leuk pedaal, wat veelzijdiger dan mn USA Big Muff iig.

strat58
26 september 2007, 13:06
Zou je me een pm willen sturen emt de fuzzen die je te koop hebt?

En bedankt voor je inbreng, zal eens op de site gaan bezoeken.

Hoi heb ik geprobeerd maar je mail box is vol.

Peace Strat58

rhcp_schipper
26 september 2007, 13:07
Hoi heb ik geprobeerd maar je mail box is vol.

Peace Strat58



Is leeg gemaakt!
bedankt!

drap
26 september 2007, 20:14
Ik kan je absoluut de Z-Vex Fuzz Factory aanraden. Wil je de Dani California scheur bijvoorbeeld, no problemo. De Readymade riff, Fuzz Factory al the way. In het begin erger je je kapot aan dat ding, omdat ie zowat niet lekker af te stellen is, maar heb je eenmaal je sweetspot, damn! Eén nadeel, de prijs...

Ik zou ook zeker een Pro Co Rat uitproberen als ik jou was. Het is eigenlijk een distortion, maar dan wel eentje met meer fuzz eigenschappen dan distortion. Dat vieze, korrelige, maar toch dikke geluid is er ook absoluut uit te halen.

BeeJee
26 september 2007, 21:11
Je kunt m.i. beter voor een '69 gaan als je RHCP fuzz wilt...

E-J
26 september 2007, 21:14
Hey Schippertje,
Check je mail. :)

Nogmaals, slechts een kleine greep van wat de Fuzzwork Orange allemaal kan... ;)

groetjes,
Emiel

rhcp_schipper
26 september 2007, 21:40
Hey Schippertje,
Check je mail. :)

Nogmaals, slechts een kleine greep van wat de Fuzzwork Orange allemaal kan... ;)

groetjes,
Emiel


heb het gelezen, super bedankt voor de mail, heb je ook terug gemaild

bluesbrother
26 september 2007, 21:46
Hi, Ik heb zelf onlangs een roger mayer voodoo axe gekocht voor 95 euro bij
spanjaardmuziek handel.Ik vind hem persoonlijk veel beter dan een fulltone 69
die ik ook gehad heb.Ze hebben alle roger mayer pedaaltjes die op voorraad
zijn in de uitverkoop.
Bluesbrother.

drap
26 september 2007, 21:52
Je kunt m.i. beter voor een '69 gaan als je RHCP fuzz wilt...

Daar denkt Frusciante zelf toch anders over. Heb je ze ook beide getest?

drap
26 september 2007, 22:06
Hey Schippertje,
Check je mail. :)

Nogmaals, slechts een kleine greep van wat de Fuzzwork Orange allemaal kan... ;)

groetjes,
Emiel

Euj, ikke ook wil horen! :dontgeti: Ik ben altijd geinteresseerd in fuzzjes.

bluesbrother
26 september 2007, 22:15
Hi,
De roger mayer voodoo axe heb ik en de fulltone 69 heb ik gehad.
Ik heb wel aardig wat fulltone pedaaltjes gehad en de enige die ik
bijzonder vond is de OCD.De roger mayer ( modded de pedalen van wijlen
jimi hendrix!) heeft meer sustain en volgens roger heeft dit pedaaltje de
meeste output van alle pedalen die hij gemaakt heeft.Dit klopt wel want dit
pedaaltje heeft meer output dan alle pedalen die ik heb gehad.
Maar je moet dit altijd zelf testen want iedereen heeft gelukkig een andere
smaak want anders zouden we allemaal hetzelfde klinken....hahah
mazzel,
Bluesbrother.

BeeJee
27 september 2007, 01:50
Ik vind de fuzzfactory veel te extreem. Heb zelf nu een '69. Perfecte germanium fuzz-sound. Komt een aardig overtuigend Pepperssoundje uit.

rhcp_schipper
27 september 2007, 09:13
Hallo Mensen,

Ik heb erg veel interesse in een fuzzwork orange van Hwa, maar die worden pas volgend jaar weer gemaakt.

Dus voor nu heb ik een 2e handse MJM GUITAR FX London Fuzz, waar ik ook zeer benieuwd naar ben. Misschien bevalt mij deze fuzz wel zo goed dat ik niet meer wat anders wil. Ik ben in ieder geval meer dan benieuwd!

Super bedankt voor al jullie inbreng!

Groeten Tim

Spitfire
27 september 2007, 16:15
Ik kan je absoluut de Z-Vex Fuzz Factory aanraden. Wil je de Dani California scheur bijvoorbeeld, no problemo. De Readymade riff, Fuzz Factory al the way. In het begin erger je je kapot aan dat ding, omdat ie zowat niet lekker af te stellen is, maar heb je eenmaal je sweetspot, damn! Eén nadeel, de prijs...

Ik zou ook zeker een Pro Co Rat uitproberen als ik jou was. Het is eigenlijk een distortion, maar dan wel eentje met meer fuzz eigenschappen dan distortion. Dat vieze, korrelige, maar toch dikke geluid is er ook absoluut uit te halen.

Dus als ik het goed begrijp is die Fuzz Factory behoorlijk veelzijdig? Want ik zat er al aan te denken ooit een aan te schaffen, maar je hebt dus die compleet over-de-top fuzz + een fatsoenlijke über-scheur?

Heb jij eigenlijk een FF drap?

drap
27 september 2007, 18:17
Dus als ik het goed begrijp is die Fuzz Factory behoorlijk veelzijdig? Want ik zat er al aan te denken ooit een aan te schaffen, maar je hebt dus die compleet over-de-top fuzz + een fatsoenlijke über-scheur?

Heb jij eigenlijk een FF drap?

Yep, ik heb een Fuzz Factory. Veelzijdig wil ik 'm zeker niet noemen. Het is gewoon een fuzz in de overtreffende trap. Geschikt voor de meest ranzige fuzz geluiden, bijna letterlijk alsof je gitaar of versterker kapot is. Klinkt maf, maar als je het hoort klinkt het echt geweldig, vooral op het halselement wat mij betreft. Tuurlijk kun je 'm opzich wel wat terug draaien qua oversturing, maar zelfs als je de gainknop helemaal terugdraait gaat ie nog behoorlijk over z'n nek. Daarom is ie ook moeilijk in te stellen, omdat ie vrij extreem is en daarom ook erg gauw begint te janken als een gek. Maar éénmaal je spot gevonden klinkt ie echt super wat mij betreft. Het heeft ook wel ff geduurd hoor, voordat ik eindelijk het lekkere geluid eruit kreeg wat ik wilde en had in het begin echt m'n twijfels, maar die heb ik nu zeker niet meer.

Dweezman
27 september 2007, 19:21
+1. precies mijn ervaring.