PDA

View Full Version : london city



hesse
26 september 2007, 09:44
ik ga normaal een elektrische gitaar kopen: een london city, maar ik twijfel heel hard tussen een comet en een spitfire II en zou het echt niet weten welke te nemen, ook niet na proberen...
Een bijkomend probleem is dat ik in Belgie woon, welliswaar vlakbij tilburg, maar weet er iemand misschien ook of die gitaartjes aan nederlandse prijzen te vinden zijn in belgie?

Rormo
26 september 2007, 10:53
Dat laatste weet ik niet. Maar je moet soms wat over hebben voor die ene super mooie gitaar die je graag wilt. Dat geeft gelijk een band met het beestje :)

Wat betreft Comet of Spitfire kan ik alleen maar zeggen dat je met beiden geen miskoop zult doen. Neem als je niet kunt kiezen het type waar de meeste van je favorieten artiesten op spelen. Persoonlijk zou ik bij twijfel voor de Spitfire gaan omdat naar mijn mening stratocasters net iets veelzijdiger zijn dan telecasters.

almarvk
26 september 2007, 10:59
De Spitfire II (wel de II versie) staan erg goed bekend. Als je wilt weten of ze dichterbij verkrijgbaar zijn kan je altijd ff kijken op www.jic.nl of hun bellen/mailen voor dealeradressen.

AutoStatic
26 september 2007, 11:44
Dacht dat JIC failliet was maar ze hebben verdomd net gisteren hun site weer aangepast. Pfieuw :)

Nohead
26 september 2007, 12:11
Als je vlakbij Tilburg woont kan je kijken bij de muziekcentrum in Tilburg (Goirkestraat) daar verkopen ze London City's Laatst toen ik hun had gemailed hadden ze een Spitfire II Custom ( zwart/witte slagplaat/zwarte elementkappen/zwarte knoppen) voor 298. Standaard Spitfires kosten daar 269. Succes ermee!

Brent Ray Vaughan
26 september 2007, 13:09
Hoi ben zelf ook van Belgie (Hoogstraten). Heb wel eens wat zaken gekocht bij Klundertmuziek.nl :) in 'Oisterwijk'?! Ik geloof dat ze daar ook London City hebben. Heb bij mijn vorige aankoop ook wat van de prijs kunnen doen. Ook niet zo ver rijden.

hesse
26 september 2007, 17:19
Ey,
dank je voor zover.
Ik ga denk ik toch es in Belgie moeten zoeken precies, om de een of andere reden zijn hier precies die nederlandse lc's goedkoper dan in tilburg en oisterwijk :)
maar iedereen die goede adviezen heeft mag blijven posten want voor het moment kan ik even toch niet naar de winkel. Pak dat er volgende week een nieuwe gitaar bijkomt 8-)

Blend
26 september 2007, 20:02
Dacht dat JIC failliet was maar ze hebben verdomd net gisteren hun site weer aangepast. Pfieuw :)

JIC failliet? Damn, wat zijn dat nou weer voor sprookjes.... :sneaky:

bass blom
26 september 2007, 20:09
JIC failliet? Damn, wat zijn dat nou weer voor sprookjes.... :sneaky:

er was wel een drama met een dooie..

glasbier
27 september 2007, 14:50
er was wel een drama met een dooie..

En door die dooie moest ik 4,5 maand op mijn gitaar wachten...wat een dooie wel niet kan veroorzaken!

o1251
27 september 2007, 15:12
ik heb zelf een comet, bevalt me erg goed, en is volgend mij een beetje goekoper dan de spitfire. Telecasters maken de man!
Succes met kiezen.

ben vanhoof
27 september 2007, 15:55
rockplanet in mol heeft ook lc strat en tele gitaren. www.rockplanet.be

Blend
28 september 2007, 11:36
Ey,
dank je voor zover.
Ik ga denk ik toch es in Belgie moeten zoeken precies, om de een of andere reden zijn hier precies die nederlandse lc's goedkoper dan in tilburg en oisterwijk :)
maar iedereen die goede adviezen heeft mag blijven posten want voor het moment kan ik even toch niet naar de winkel. Pak dat er volgende week een nieuwe gitaar bijkomt 8-)

De mijne kocht ik 2ehands voor 185 euro. Nieuw kan je ze voor ongeveer 260 euro wel krijgen.

Ik heb het hier uiteraard over de Spitfire, en die zou ik als ik jouw was kopen. Heerlijke gitaar, mooi geluid, lekker veelzijdig, en ongelooflijk geil in de kleur rood met een maple toets. :satisfie:

hesse
28 september 2007, 17:31
Mmm, ik ga sowieso beide dingen toch meer uit proberen en ook laten bespelen door een beter iemand zodat ik het geluid ook meer ten volle ga kunnen horen. En ik denk ook dat ik gewoon voor eentje uit een winkel ga gaan, dat is op tien minuutjes stappen of in het geval van mol een half uurtje fietsen (weliswaar heel snel :) ), maar dan kan ze ook bijgesteld worden of voor probleempjes krijg ik ook nog service erbij.
Als ik voor een tweedehands zou gaan zou het die godin freeway floyd zijn, die mag ik nu uitproberen en laten testen, en daarna kan ik kiezen of ik hem betaal of niet.
Maar ik verwacht toch eerder dat het een lc wordt, is denk ik iets beter voor iemand die van klassiek komt en niet denderend veel kent van elektrische appartatuur erbij.
Nog es bedankt voor die winkel in mol, die is misschien even goed als die van leuven.

gnoeontheboard
28 september 2007, 18:35
Gewoon de Comet nemen. Aan de spitfire zit een trem. Die zit in de weg en zal toch alleen maar voor ellende zorgen in 't begin.

De Comet is gewoon de bom! :D ( zie mn sig )

hesse
28 september 2007, 18:43
lol, tremolo'ke is wel leuk hoor, maar idd, hang daar wel te hangen.
Maar, voor mensen die wel heel goed el kunnen spelen: wat voor klank krijg je uit beide gitaren? (warm, hol, scherp (poetischere dingen mogen ook altijd hoor :) )

Yannicks
28 september 2007, 19:14
Ik heb een comet en been heel erg tevreden er over. Ik vond 'em lekker de spelen als de veelste duren Fenders. Maar ik hou van dunne halsjes. Verder klinkt ie te gek, en als je het prijskaartje hoord gaat ie alleen maar beter klinken ;) . Eventueel kun je er wel nog andere elementen in stoppen. Ik merk dat ik me iets wat begin te irriteren aan het brug element na 1 jaar. Het hals element is overigens wel écht lekker goed en blousie.

G.G.
28 september 2007, 21:23
Ik heb een comet en been heel erg tevreden er over. Ik vond 'em lekker de spelen als de veelste duren Fenders. Maar ik hou van dunne halsjes. Verder klinkt ie te gek, en als je het prijskaartje hoord gaat ie alleen maar beter klinken ;) . Eventueel kun je er wel nog andere elementen in stoppen. Ik merk dat ik me iets wat begin te irriteren aan het brug element na 1 jaar. Het hals element is overigens wel écht lekker goed en blousie.

Tering. Is dit nederlands?

bass blom
28 september 2007, 21:33
ja dat prijskaartje aan mijn les paul klonk ook zo bruut lekker, jammer dat ik het in de loop der jaren kwijtgeraakt ben :seriousf:

Blend
28 september 2007, 22:04
Tering. Is dit nederlands?

Goeie vraag. Damn, let 'n beetje op je schrijfstijl Yannicks!