PDA

View Full Version : een versterker die over zn nek gaat.



demetalenman
26 september 2007, 09:23
beste mensen.

enig idee wat er aan de hand is.
Ik heb een peavey bandit 112r. een transitor versterkertje.
Als ik overschakel op het scheur kanaal krijg ik ineens heel veel ruis, wil ik het volume harder zetten krijg ik een enorme hoge piep!!!!. Het clean kanaal is niks mee aan de hand. Voorheen gaf hij niet zoveel ruis en overstuurde hij ook niet zo als een gek, wellicht komt het omdat ik hem een keer keihard heb gezet, maar daar zou die tegen moeten kunnen. Ik gebruik hem normaal op slaapkamer niveau, maar toen ik hem echter een keer meenam naar de oefenruimte is het gebeurd denk ik.
Heeft 1 van jullie een zelfde soort ervaring met een transitor versterker, of enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.

bij voorbaat dank

Debaser
26 september 2007, 09:30
waarschijnlijk moet hij in de oefenruimte een VEEL harder dan thuis.
het is de combinatie van hoog volume / gain en mindere elementen die zorgt voor feedback ( piep ).

ik vermoed dat het toch aan je gitaar / elementen ligt.


als je in het forum zoekt op shielding of afscherming zal je wel een hoop topics vinden.

wat voor gitaar gebruik je ?


of gebeurt het nu ook op laag volume ?

demetalenman
26 september 2007, 09:47
nou ja mischien reageert ie toch niet goed op single coils. Ik heb een strat en in positie 2 en 4 is ie inderdaad wel een stuk stiller. Maar het is wel zo dat hij sindsdien meer bromt. ook op laag volume. eerst was hij ook stiller, met dezelfde gitaar. Met me les paul was ie inderdaad een stuk stiller, maar daar kan ik hem helaas niet meer mee testen, want die heb ik verkocht (en een spijt dat ik achteraf heb).
ik vraag me dus af wat er van binnen kan zijn gebeurd in die versterker, om het feit dat ie nu meer bromt, ik heb al getest op verschillende stopcontacten, ik dacht misschien ligt het aan het feit dat er meerder apparatuur aangesloten zat op hetzelfde contact.

Geronimo
26 september 2007, 13:16
Misschien wordt het tijd voor een echte zware metalen versterker!