PDA

View Full Version : Randall



mohawk
25 januari 2003, 18:09
Ik heb vanmiddag in een gitaarshop de Randall RH100 uitgeprobeerd,en hij klonk wel goed,aleen de clean vond ik niet lekker klinken.Wie heeft er ook al wel eens op gespeeld,en wat vind je dr van?

mohawk
26 januari 2003, 03:29
niemand????

Pee
26 januari 2003, 11:56
ik heb een randall rg 75. Ik vind hem heeel goed. de distortion is agressief en ruw. en het clean is goed vind ik. mss is het clean wel wat te luid. de reverb is ook zeer goed bij mij.

over het algemeen, vind ik, de beste versterker (solid state) in zijn prijsklasse.

BLOK182
26 januari 2003, 11:58
Ik ken wel een lokaal nu-metal bandje waar de gitaristen allebei een randall rh100 hebben, mja, de een speelt op een squier, de ander op een rg270, klonk niet echt lekker.

gerrekat
27 januari 2003, 11:39
Ik heb een Randall CYCLONE gehad zo'n 300 Watt ding , wel een stukje duurder dan die RH's.

Ik vind ze heel goed, heel apart geluid, heel anders dan en buizenamp, maar heeft ook veel voordelen.

betrouwbaarheid is super, geluid is strak en gedefinieerd op hoogt volume.

Ik snap ook niet waarom iedereen hier zo'n hekel heeft aan solid state amps, er zijn hele goede namelijk.

De top modellen van Randall klinken echt super!

mohawk
27 januari 2003, 12:18
Krijg je daar ook een punk-hardcore sound uit?Of toch aleen metal.

gerrekat
27 januari 2003, 13:50
Hmmm....is er zoveel verschil tussen hardcore en thrash metal dan???

Ik ben een gigantische thrash emtal fan, maar bands als DRI, SOD, Excel, Cryptic Slaughtr etc. zijn dat nu thrash metal of hardcore bands???

Ebige verschil is misschien dat thrash bands wel gitaar solo's gebruiken en hardcore/punk bands in veel mindere mate.

maakt niet zoveel uit , prima voor muziek waarbij je alleen een scheursound nodig hebt.

mohawk
27 januari 2003, 14:56
Hardcore zijn bands als Backfire-Sick of it all-agnostic front

gerrekat
27 januari 2003, 15:08
Nou ja, goed, dat vind jij, maar ook daarmee is het verschill niet zo groot, ik noemde maar een paar oude bands!

Als je een echte hardcore freak bent kun je die gerust eens uitchecken.

Ik was vroeger ook erg van de hokjesgeest ik hield alleen van metal en hardcore moets ik niets van hebben.
Als eenhoesje er te hardcore uitzag kocht ik een Cd bij voorbaat al niet.

maar op festivals zie je dan toch wel eens een hardcore band, en dan denk je ach.....zo groot is het verschil niet, vandaar de hele crossover gedoe met al die hardcore/metal bands, maar goed.

Maar qua geluid kun je dat overigens prima uit die versterker krijgen, ik bedoel een versterker die geschikt is voor metal is ook geschikt voor hardcore en andersom.

Je hebt gewoon een high gain versterker nodig daar un je alle mogelijke geuiden uitkrijgen binnen het extreme muziek genre, van nu metal tot black metal tot glam rock en alles wat er tussenin ligt

DaiKatana
17 februari 2003, 23:22
Ha Mohawk,

Vandaag voor het eerst op dit forum, en dus mijn eerste post... Ik heb zelf een Randall RH100 in mijn woonkamer staan, en dat klinkt fabeltastisch! Met snelle palmmuting over de Metalzone is hij verschrikkelijk strak, zeker als je hem opendraait, maar dat accepteren mijn buren niet...

Met groet,


Jacobus