PDA

View Full Version : Taylor via eBay uit zuid-FR laten komen



GunMetalBlue
25 september 2007, 20:33
Hai

Ik heb op eBay een gitaar gekocht, maar toen zag ik dit:
http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/Kim_002.jpg

Dus ik mailen naar die man en dit was het antwoord:


BONJOUR CETTE PETITE MARQUE CEST UN PETIT DEFAUT DE BOIS MAIS ELLE NEST PAS HABIME QUAND AU FRETBOARD SI CEST LE MANCHE IL NA RIEN DU TOUT IL NEST PAS ABIME .POUR LA LIVRAISON CA VOUS COUTERA 30 EUROS AVEC ASSURANCE .
AMICALEMENT MATTHIEU
N----- Original Message -----
From: wouter paardekooper (wouter.paardekooper@hotmail.com)
To: Matthieu FALGOUX
Sent: Monday, September 24, 2007 7:39 PM
Subject: RE: Avez-vous reçu mon mail?


bonjour

Je voulais savoir si il n'y avait pas de damage. J'ai vu quelque chose de bizar sur le photo: http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/Kim_002.jpg

Aussi j'ai vu que le fretboard n'est pas en état impeccable, c'est justement de saleté ou est-ce qu'il est damagé?

Dernièrement je voulais savoir comment est-ce que la guitare serait envoyée et qui paierait pour le transport? (j'habite en Bruxelles)

Amicalement,




Wouter

Zouden jullie in mijn plaats betalen en het laten leveren? Het komt uit Frankrijk


Bedankt.

Sjaak59
25 september 2007, 20:45
Wouter, die man schrijft dat hij in Brussel woont (j'habite etc. betekent ik woon etc.) Misschien een optie om naar Brussel te rijden als de gitaar daar tenminste ook woont... :cooler:

DeiDRagonas
25 september 2007, 20:46
Als je eerst nou eens die shit vertaald, want ik begrijp er echt helemaal niks van...

chris c
25 september 2007, 21:14
Ik zou een close-up vragen van het "verdachte" deel. Lijkt wel vrij groot voor een kleine onregelmatigheid in het hout.
Edit : je hebt ze al gekocht zie ik nu... nou ja dan kun je daar niet meer heel moeilijk over doen...

greencharlie
25 september 2007, 21:16
Sjaak, Wouter woont in Brussel.

Wouter, een akoestische gitaar moet je eerst horen voor je ze koopt.
Niet doen dus. Taylor of niet.
Wat voor 1 is het trouwens?

Pais
25 september 2007, 21:57
Wouter, een akoestische gitaar moet je eerst horen voor je ze koopt.
Niet doen dus. Taylor of niet.


Taylor wel anders niet. Niet iedereen koopt een akoestische gitaar voor zichzelf als gitaar voor het leven. Als het een goede deal is, kun je hem zo weer verpatsen, al helemaal als het een Taylor is.

greencharlie
25 september 2007, 22:19
o boy... :sneaky:

Als ze allemaal uit een machine komen en allemaal hetzelfde en karakterloos klinken, dan kan je dat model eerst id winkel uitproberen.
Probleem: Taylor modellen zijn in de loop der jaren wat veranderd van constructie: eenzelfde model van 1992 klinkt dus anders als 1 van 1999 of 2002 of 2007. Specifiekere info hieromtrend kan je vinden op :

http://www.acousticguitarforum.com/

mss kom je picker wel tegen.

GunMetalBlue
25 september 2007, 22:26
Hai greencharlie ea

ik heb een foto gevraagd van het verdachte deel. Ik begin na jullie uiteenlopende informatie nu wel héél erg te twijfelen! Ik hoop morgen die foto te krijgen en dan post ik ze ook even hier.

Ik merk wel dat ik 2 soorten reacties krijg, en dan niet alleen hier. Oftewel: JA oftewel NEE en echt niks d'r tussenin :nervous:

greencharlie
25 september 2007, 22:34
Ga een weekendje naar de provence! Cote dázur! Of waar ist tedoen?
:hippie:

greencharlie
25 september 2007, 22:35
Welk model?
Leeftijd?
Prijs?

Rouzy
25 september 2007, 22:36
is dit wat?:)
http://worldlingo.com/en/products_services/worldlingo_translator.html

GunMetalBlue
25 september 2007, 22:49
Welk model?
Leeftijd?
Prijs?

het is een 110 'neuve' dus normaal gezien uit 2007

hij zou me €565 kosten

greencharlie
25 september 2007, 23:15
Forget it.
Is een instap model, die prijs is te hoog 2de hands voor een 110.
Nieuwprijs 800€.
Trouwens een 110 :sneaky:

GunMetalBlue
25 september 2007, 23:20
Ik snap het al, ik lul me d'r wel uit dan...

q-elvis-p
25 september 2007, 23:24
hey je hebt je emailadres en dat van de koper openbaar gemaakt!!! pas maar op.

Als je gewonnen hebt met bieden moet je binnen 24 uur reageren om er gratis van af te kunnen komen.

Ik weet niet wat je hebt betaald maar lijkt mij niet zo erg dat plekje.

GunMetalBlue
25 september 2007, 23:28
hey je hebt je emailadres en dat van de koper openbaar gemaakt!!! pas maar op.

Als je gewonnen hebt met bieden moet je binnen 24 uur reageren om er gratis van af te kunnen komen.

Ik weet niet wat je hebt betaald maar lijkt mij niet zo erg dat plekje.

Ik heb nog niet betaald, maar ik weet wel dat er een andere bieder was die het bod zou willen overnemen in geval van. En dat van dat emailadres heb ik maar ff opgelost, bedankt! :nervous:

q-elvis-p
25 september 2007, 23:54
Ik heb nog niet betaald, maar ik weet wel dat er een andere bieder was die het bod zou willen overnemen in geval van. En dat van dat emailadres heb ik maar ff opgelost, bedankt! :nervous:

ok! niet luisteren naar wat andere van taylor vinden hoor!! was laatst een superlange discussie over die nergens over ging. Ik weet alleen dat het hele goede gitaren zijn, maar de prijs/kwaliteit ken ik niet en is in dit geval niet zo relevant.

Maar goed, als je deze gitaar graag wilt gewoon doen!!! Het gaat erom dat jij er gelukkig mee bent. succes

greencharlie
26 september 2007, 00:12
bwa, een 110 is dit risico van blindelings kopen toch niet waard?
gelamineerde zij en achterkant van sapele hout :sneaky:

q-elvis-p
26 september 2007, 00:37
bwa, een 110 is dit risico van blindelings kopen toch niet waard?
gelamineerde zij en achterkant van sapele hout :sneaky:

ligt er aan wat ze kost. Wat kost die gitaar eigenlijk?

Don Capo
26 september 2007, 12:38
Topic opgeschoond.


Gaarne on topic blijven. En ja dit geldt ook voor mijzelf.

GunMetalBlue
26 september 2007, 12:39
dit zijn de foto's die ik ontvangen heb, Don Capo bedankt! :)


http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/Photo001.jpg

http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/Photo002.jpg

http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/Photo003.jpg

chris c
26 september 2007, 14:33
Die streep in het bovenblad is inderdaad maar een kleine vervorming van het hout, een soort "bearclaw". Een bovenblad met veel bearclaw kan wel visueel aantrekkelijk zijn en komt ook op veel duurdere gitaren voor, maar niet eentje met zo hier en daar een streep. Voor de klank maakt het niet veel uit.
De nerven zijn wel vrij regelmatig en dicht opeen, goede kwaliteit zo te zien.

Dirk_Hendrik
26 september 2007, 15:51
Als je gewonnen hebt met bieden moet je binnen 24 uur reageren om er gratis van af te kunnen komen.


Misschien dat ik in de afgelopen jaren iets gemist heb maar kun je me vertellen waar in de ebay regelementen dit staat? Een winnend bod is bij mijn weten bindend en er is dus niet zo iets als een "24 uurs regel". Vragen stel je voor het bieden. Niet erna.

q-elvis-p
26 september 2007, 16:30
Misschien dat ik in de afgelopen jaren iets gemist heb maar kun je me vertellen waar in de ebay regelementen dit staat? Een winnend bod is bij mijn weten bindend en er is dus niet zo iets als een "24 uurs regel". Vragen stel je voor het bieden. Niet erna.

ok ik heb het namelijk een keer gehad dat ik winnende bieder was op iets wat ik eigenlijk niet kon betalen, heb toen contact opgenomen met ebay en kreeg iets terug van binnen 24 aan de verkoper laten weten en er is niks aan de hand. Misschien is dat veranderd.

GunMetalBlue
26 september 2007, 17:09
Die streep in het bovenblad is inderdaad maar een kleine vervorming van het hout, een soort "bearclaw". Een bovenblad met veel bearclaw kan wel visueel aantrekkelijk zijn en komt ook op veel duurdere gitaren voor, maar niet eentje met zo hier en daar een streep. Voor de klank maakt het niet veel uit.
De nerven zijn wel vrij regelmatig en dicht opeen, goede kwaliteit zo te zien.

Bedankt, met dit positief postje als steun durf ik het geld over te maken. :)

Iedereen hier bedankt voor de steun etc en Don Capo nogmaals bedankt voor het gezwind optreden!

GunMetalBlue
26 september 2007, 17:17
Haha, het zal ook niet zijn dat ik nog een vraagje had :p

Maar als ik hulp kan inroepen, waarom ook niet. In mails is afgesproken 30 euro voor verzekering, maar op de afrekening staat die niet, weet iemand wat de eBay-reglementering is?

http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/Katrien_001.jpg

Dirk_Hendrik
26 september 2007, 19:15
Verzendkosten zijn ook nog niet bekend. Als het goed is staat er onder je screendump ook nog iets van "totaalbedrag aanvragen bij de verkoper".

GunMetalBlue
26 september 2007, 19:27
Verzendkosten zijn ook nog niet bekend. Als het goed is staat er onder je screendump ook nog iets van "totaalbedrag aanvragen bij de verkoper".

Die zijn 30 euro, meteen ook een antwoord op mijn vraag waar die 30 euro dan ergens 'legaal' vastgelegd stond. Dank!

greencharlie
26 september 2007, 20:06
niet naast elkaar praten hoor : ''verzekering'' is iets anders dan "verzending''

GunMetalBlue
26 september 2007, 23:11
niet naast elkaar praten hoor : ''verzekering'' is iets anders dan "verzending''


Gelijk heb je. Heb het even gecontroleerd, 30 euro is verzending én verzekering. :p

GunMetalBlue
10 oktober 2007, 19:22
Ik heb vrijdag betaald, maar ik heb nu nog steeds niks gehoord.

Iemand geïnformeerd over de kopersbescherming van eBay? Ik kom er enkel achter dat als ik tss de 30-90 dagen het aangeef, ik 100 euro terugkrijg.

Is er verder geen enkel drukkingsmiddel dat ik kan gebruiken tov de verkoper? Ik krijg nu al een vijftal dagen geen antwoord op mijn mails!

hendrix2
10 oktober 2007, 19:29
Ja, de fransen zijn daar nogal raar in.
Heb vorig jaar een zooi tropische planten laten overkomen uit zuid-frankrijk (ook een aanzienlijk bedrag) was ook betaald en we dachten ook dat we in de zak gezet waren. 14 dagen later kregen we antwoord dat de betaling ontvangen was en alles is goed aangekomen.
Maak je voorlopig maar geen zorgen. Zuid-Frankrijk is nogal een relaxte mentaliteit...

GunMetalBlue
10 oktober 2007, 20:08
Hendrixje kerel, de hoeveelste kerel help jij me hier al? Doet me deugd te horen.

Nu maak ik me dan weer zorgen dat m'n mails mss niet zo koud moesten zijn...
Ik heb m'n laatste geëindigd met 'Cordialement' :P

GunMetalBlue
12 oktober 2007, 19:05
De gitaar is woensdag opgestuurd! :p


En nu maar geduldig wachten, HOEZO GEDULDIG!!!! :cheerup:

hendrix2
12 oktober 2007, 19:12
zie je wel, komt allemaal wel goed hoor :)

GunMetalBlue
17 oktober 2007, 13:58
Justement pour dire que ma puce est arrivée!

Don Capo
17 oktober 2007, 14:02
bon!


gefeliciteerd gozer!

liesje
17 oktober 2007, 14:07
Mooi is dat en nu geen tijd meer voor het forum zeker....
Veel plezier met je nieuwe speeltje.

GunMetalBlue
17 oktober 2007, 15:30
Dank jullie wel :)

Het enige is dat de gitaar gewoon op erg veel plaatsen beschadigd is, voor mij niet erg, maar zet dat dan ook in de beschrijving! (en niet 'neuve') Ik schrok ook ff toen ik zag dat er een hele gleuf rond de hals en de body zat, het is maar een instapmodelletje maar toch...

én ik heb nog een snaar gebroken ook =P

Nouja goed ik lap'm wel op, hij klinkt in ieder geval heerlijk fris!

Mr.Fingers
17 oktober 2007, 15:40
Dank jullie wel :)

Het enige is dat de gitaar gewoon op erg veel plaatsen beschadigd is, voor mij niet erg, maar zet dat dan ook in de beschrijving! (en niet 'neuve') Ik schrok ook ff toen ik zag dat er een hele gleuf rond de hals en de body zat, het is maar een instapmodelletje maar toch...

én ik heb nog een snaar gebroken ook =P

Nouja goed ik lap'm wel op, hij klinkt in ieder geval heerlijk fris!

Euh! WATTE! FOTO'S!!!


Als die verkoper je zo in de "zak" heeft gezet, met een misleidende advertentie, kan je je geld terugeisen en van die fratsen.

GunMetalBlue
17 oktober 2007, 22:38
Euh! WATTE! FOTO'S!!!


Als die verkoper je zo in de "zak" heeft gezet, met een misleidende advertentie, kan je je geld terugeisen en van die fratsen.

Via waar?

http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/DSC00280.jpg

http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/DSC00285.jpg

GunMetalBlue
17 oktober 2007, 23:15
Oh fokk, wat doe ik nu

Ik ben er vooral erg blij mee!



http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/DSC00278.jpg

http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/DSC00279.jpg