PDA

View Full Version : tegenfase...?



Lakin's Juice
25 januari 2003, 17:36
ik heb een gitaar gekocht: ibanez musician, maar dat is niet de reden waarom ik deze topic plaats.

ik heb er een vraagje erover:
er zitten 2 kleine schakelaartjes (3 standen) op naast de volume en tone, volgens de winkelier heeft de vorige eigenaar die erin gezet (is dus een 2e hands) en zorgt het voor tegenfase, maar wat betekent (of wat doet) tegenfase??

alvast bedankt!!

Chris Wolstenholme
25 januari 2003, 17:58
dat is tegen vasen :grin:

skabouter
26 januari 2003, 01:59
iets met humbucker iig. parallel, of serie ofzo. kweet het ook niet zo goed. maar ik zou er maar heeeeel blij mee zijn. zowieso meer geluidsdiversiteit, maar ikzelf vind extra toeters en bellen altijd heel stoer staan... vooral inderdaad die zilveren 3 way switchjes, ik heb er zelf 1 op mijn gitaar zitten, en ik vind het prachtig. !

Lakin's Juice
26 januari 2003, 12:35
ik ben er zeker heel blij mee, nu de versterker nog, whaha :grin:.

maar ze hebben bij spanjaard geen f*ck verstand van gitaren, want toen ik aan die (oude) vent vroeg waar die 3way switches voor waren, wist hij het niet en dacht dat het iets met tegenfase was en zei hij dat de vorige eigenaar ze erin had gezet.

maar zie de link http://www.ibanezvintage.com/musician.html
dan zie je ook dat de vorige eigenaar ze er dus NIET heeft ingezet (de switches zijn niet zilver) ik heb de MC300DS (middelste plaatje), hij si gemaakt in januari 1979

er zitten en paar beschadigingen op, die ik uiteraard thuis pas ontdekte :grin:, maar dat vind ik niet erg, je ziet ze bijna niet. er moet denk alleen een nieuw setje snaren op.

Mitch
26 januari 2003, 13:07
Gaaf ding !

BrianMay
26 januari 2003, 13:44
ik neem aan dat je 3 elementen hebt?
als je alle fase schakelaars omhoog of naar beneden hebt staan en je schakelt dan bijv bride en neckpickup in, en je zet dan de fase schakelaar van de neck oickup om dan hoor je verschiil, of andersom.
maar als je dan beide schakelaars om zet dan is het geluid weer normsaal.
fase schakelaars hebben dus alleen nut als je 2 elementen of meer tegelijk ingeschakeld hebt en als je dan de fase van het ene element ten opzichte van de andere veranderd

Lakin's Juice
26 januari 2003, 14:40
oke, bedankt voor de reacties!

koen_V
26 januari 2003, 14:49
Wat heb je er voor betaald? ze zijn inderaad wel de moeite om naar te kijken!

Lakin's Juice
26 januari 2003, 14:56
ik heb er E 395,- voor betaald, 2e hands...het is zeker de moeite om naar te kijken ja!!

skabouter
26 januari 2003, 15:00
jezus man, wat een super mooie dingen !!!
mazzel hoor ! ik vind ze echt mooi.

die doorlopende neck, en die 4 knoppen. en vooral die finish ! is die op olie of wax basis ? vet gaaf !!

heeft spanjaard nog meer van die beessies ? ik dat soort gitaren daar nog nooit gezien.

Lakin's Juice
26 januari 2003, 15:05
voor zover ik weet was dit de enige, ik heb er iig niet meer zien hangen, daarom had ik hem ook (vrijwel) gelijk gekocht, ik was bang dat als ik zou wachten tot ik geld had voor een versterker dat hij weg zou zijn...
jammer dat ik er nog niet op kan spelen...
:sad:

skabouter
26 januari 2003, 15:07
eureka !!!! ik heb het gevonden !!

bij die fotojes op de link staat beschreven wat die knopjes zijn. dat zijn tri-sound switches. toen dacht ik: heej, dat ken ik ! dat heeft de ibanez AS200 ook !

een tri-sound switch is een 3way switch voor een humbucker, waarmee je hem op humbucker (1), parallel (2) en op single(3) kan zetten !

en daar heb jij er dus 2 van, die tri-sound switches ! dus je haalt echt het maximale uit je humbuckers, qua geluid !! mazzel man. ik zou ook graag die dingen hebben op mijn hums... maarja, inbouwen is iets lastiger...

als je dit niet snapt, kijk ff op die ibanez site, bij de AS200. daarstaat het schakelschema geloof ik. bedenk wel dat dat voor 1 humbucker is, jij hebt dus 2 switches. :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-01-26 15:09 ]</font>

Lakin's Juice
26 januari 2003, 15:08
olie of wax, geen idee! is er een manier om dat te weten te komen, (adhv beschadigingen ofzo :| ??) waar je je band aan vastmaakt is een klein stukje lak of wax af, en op sommige plaatsen is hij niet meer helemaal glad, een beetje stroef

Lakin's Juice
26 januari 2003, 15:11
ok, bedankt! ik zal ff op de ibanez site kijken ja... :smile:

skabouter
26 januari 2003, 15:21
eenlak gitaar glimt ! ik vind dat soms wel mooi, maar mooier vind ik zo`n gitaar als de jouwe, naturel hout, met mooie nerven enzo. maar dan dus met wax of olie, dat trekt gewoon in het hout, zonder dat het een glimmende laag OP de gitaar vormt, zoals lak.

mijn heeft net zulk hou als jouwe ongeveer, maar dan gelakt. is stukken minder mooi. zit er over te denken om de lak eraf te schuren. maar ik durf het niet goed. zo`n vette gitaar, vrij zeldzaam en rete duur...

Lakin's Juice
26 januari 2003, 20:12
watje :grin:

skabouter
26 januari 2003, 20:58
let op je woorden, jij belhamel !! :smile:

ga jij je mond maar even spoelen !

Iceman
26 januari 2003, 21:22
Juiceman, ik moet ff reageren!! Ben erg benieuwd welk type het precies is, MC150?? Heb zelf de MC500 gehad (heb er zat foto's van) en deze een keer verkocht toen ik een andere versterker wilde kopen. Spijt van die verkoop, die Musician is echt de beste gitaar die ik ooit heb gehad!! Succes ermee.

Lakin's Juice
26 januari 2003, 21:35
dank je!

haha, toch grappig dat mensen niet de hele topic lezen... maar dat geeft niet :wink:

ik heb en MC300DS (zie link, middelste plaatje, rechter gitaar), zonde dat je hem hebt weggedaan

ik ga lekker al me gitaren houden en ooit zijn alle muren van me kamer ermee versiert :smile:

Lakin's Juice
26 januari 2003, 21:36
dwing me, skabouter :razz:

t.b.d
26 januari 2003, 22:10
test, test

skabouter
26 januari 2003, 23:28
ICEMAN, misschien een beetje raar vraagje, maar zou je mij een paar foto`s kunnen sturen (naar funbox58@hotmail.com) van je MC500 ??? ik weet hoe ie eruit ziet, maar ik zou graag wat foto`s zien. de MC500 is toch die ene met actieve elextronica ??

ik ben zeer geinteresseerd in dat ding, en wil er binnenkort 1 kopen. maar je ziet ze zo weinig, juiceman heeft geluk.

wat is de waarde waar jij hem voor verkocht hebt ? en wat is de nieuwprijs. (van de MC500 dus)

en juiceman, geef me je adres en ik ben zo bij je om je te dwingen !! geen enkele moeite ! &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-01-26 23:29 ]</font>

Lakin's Juice
26 januari 2003, 23:50
mijn ouders zijn er niet, en ik mag niet open doen voor vreemden, dus aan me adres heb je nix.... :razz:

skabouter
27 januari 2003, 00:33
hoe maak je dat groene mannetje, met die bek vol tanden ?? ik kan die maar niet maken, ik weet niet hoe....:eek:

Lakin's Juice
27 januari 2003, 08:57
:grin: = :+D
:smile: = :+)
:razz: = :+P
:sad: = :+(

dat zijn de enige smilies die ik kan :smile:)

skabouter
27 januari 2003, 09:27
dankjewel man !! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Lakin's Juice
27 januari 2003, 10:14
asje man! :grin:

skabouter
27 januari 2003, 12:33
heb je msn ? kvind je wel een coole kerelvent ! dan kunnen we dit soort gezeik op msn doen, anders wordt de rest van het forum zo boos enzo...........

Lakin's Juice
27 januari 2003, 12:42
dankjewel! een kerelvent nog wel!! :grin:

ja, misschien wel een goed plan, ik vind msn niet zo heel veel aan maar hier is me mail: die stuur ik je trouwens wel ff prive...

skabouter
27 januari 2003, 15:06
hmmz, opzich niet nodig, want hij staat gewoon openbaar bij je gitaarprofiel :smile:

maar gezellig joh !

Chris Wolstenholme
27 januari 2003, 15:56
yeeh, gitaarorgies :grin:

schaap
27 januari 2003, 15:58
hoe werkt jouw brein zeg ??
Hoe ga je van email en msn naar gitaarorgies ??

Chris Wolstenholme
27 januari 2003, 16:07
brein? werken?

:S das een rare combi

schaap
27 januari 2003, 16:18
ok, ik merk het alweer, de zoveelste idioot op gitaarforum dus :razz:

Chris Wolstenholme
27 januari 2003, 16:21
:grin:

alleen van 9 tot 5 hoor :smile:

skabouter
27 januari 2003, 16:38
simpel sommetje lijkt me

msn+email=Gitaarorgie !

wie doet er mee ?

schaap
27 januari 2003, 16:46
Op 2003-01-27 16:21, schreef Chris Wolstenholme:
:grin:

alleen van 9 tot 5 hoor :smile:

sure en de rest van de tijd ben je kernfysicus :razz:

Iceman
27 januari 2003, 17:32
Skabouter, je hotmailaccount weigert de foto's.....? MC500ds gekocht voor 1125 gulden en verkocht voor 1500 gulden. Maar daar heb ik nog spijt van. Die 500 heeft een gibson-buikje en een 9-lagen necktru. 5,2 kilo zwaar, maar elke gram 100% kwaliteit. Heb 'em verkocht aan iemand uit het noorden in de buurt van Groningen, maar heb geen adres of iets dergelijks van hem.

skabouter
27 januari 2003, 17:43
heej wat raar ! je hebt ze gestuurd, maar het lukt niet ?? das kut.....

weet jij of ze ook nog nieuw in de winkel liggen ? of moet je ze echt net tweedehands vinden. tis een oud model, dus ligt waarschijnlijk niet meer in de winkel, he ?

skabouter
27 januari 2003, 17:47
ik vind het trouwens schandalig weinig geld voor een actieve gitaar, met vette humbuckers, tri-sound switches en neckthrough enzo. en zo`n mooie naturel geoliede body.

normaal zijn dat soort gitaren alleen custom te bouwen, of razend duur !!

ik moet echt een MC500, ik ben verliefd !

Lakin's Juice
27 januari 2003, 17:57
op je vriendin of op die gitaar...... :razz:

Lakin's Juice
27 januari 2003, 18:03
ik heb vanmiddag een nieuw setje snaren gekocht, als ik het goed begrepen heb, moet ik ze 1 voor 1 vervangen...

maar gezien ik geen tremelo heb en mijn hals en body uit 1 stuk zijn, moet ik ze dan ook 1 voor 1 vervangen, of maakt dat niet uit?

Chris Wolstenholme
27 januari 2003, 18:11
gewoon luisteren jij!


( jij was toch ziek vandaag? :eek:, stoute jongen )

Lakin's Juice
27 januari 2003, 18:34
nee, ik was voor 1!! keer "ziek"...

Lakin's Juice
27 januari 2003, 18:47
skabouter, kun je me misschien wat meer vertellen over dat skapunk festival in belgie?

dat lijkt me wel interessant!

Iceman
27 januari 2003, 20:30
Skabouter heeft post!!

skabouter
27 januari 2003, 20:55
jeej, bedankt iceman !! damn, wat een electronica ! en ik vond mijn S2120xav al ingewikkeld van binnen. dit spant de kroon :grin:

maar juiceman, als je de snaren niet 1 voor 1 wou doen, hoe wou je het dan doen ?? heb je 6 handen ??? :grin::D:D:D:D

tja....dat festival in belgië. ik weet nu 1 ding dat echt noemens waardig is ! HET BIER IS ER MAAR 1 EURO !!!!! die belgen zijn gek

http://www.showtime-punkfest.tk/ voor de bands. I Against I komt ook ! en de madcats, die zijne echt goed ! daar spelen we mee, en nog met wat anderen.

maar wij gaan met de band+gear+groupies in 5 auto`s ofzo. maar we moeten we met minstens 20 mensen aankomen, van de organisatie daar in belgie. ik zal eens vragen en rekenen, als je wilt kan je misschien wel mee in de auto met ons ! met de "JCS grand belgiË tour"! :smile:

Lakin's Juice
27 januari 2003, 21:35
haha, funny guy, 6 handen, nee...was het maar zo, zou ongetwijfeld tijd schelen :grin:

BIER.....BELGIE.....1 EURO.....SKA-FESTIVAL.....IK BEN ER!!!!!!!!!!!!!!!!

ik had het al geopperd aan mijn ska-vriend( de rest moet ik nog spreken), ik las het op jullie site, en me vriend was het er wel mee eens

hmm, dus wij kunnen met jullie meerijden...
als we dat doen, zijn we waarschijnlijk met z'n 3e...

man, ik was afgelopen jaar naar pinkpop geweest, ik vond het zo geweldig zo'n festival, beetje op je luie reet bier zitten drinken en mensen bekijken die voorbij lopen, af en toe ff naar een bandje kijken (Live, Morgan Heritage, Beef, Def P. &amp; the Beatbusters...) geweldig, wat heb ik genoten...

we zijn verder alleen nog naar Artquake geweest, dat was wat minder, het had bij wijze van spreke bij ons in de achtertuin gekunt, zo rustig was het...maar het was wel cool...

ja, ik heb de smaak van festivals helemaal te pakken!!

Lakin's Juice
27 januari 2003, 21:40
uhm, weet jij misschien ook hoeveel-daags festival het is....? er staat verder nix op de site, maar als ik van de site uit moet gaan, is er dus kans dat het festival niet doorgaat?!...

Chris Wolstenholme
27 januari 2003, 22:16
mag ik niet eens mee :@

skabouter
27 januari 2003, 23:00
volgens mij is het vrij zeker dat het doorgaat, hoor.

maar stel je niet teveel voor bij het woord "festival". in de skawereld is dat meerstal gewoon een ander woord voor "feestje". er komen 6-8 bands ofzo, en het duurt een middag en een avond dacht ik.
en het is gewoon binnen gloof ik.

vaker gehad, werden we geboekt voor een festival, blijkt het zoiets als hierboven te zijn...gheghe. maar is still fun :smile:

Lakin's Juice
28 januari 2003, 07:34
whaha, festival, nee, zo zou je het dan inderdaad niet kunnen noemen :smile:, maargoed, dat maakt mij niet zo heel veel uit...