PDA

View Full Version : Nieuwe PU's voor hollowbody



Funkblaster
25 september 2007, 16:20
Hallo allemaal,

Ik heb enige tijd geleden een nieuwe Duesenberg Starplayer tv gekocht. Deze gitaar voorziet in bijna al mijn wensen, met een klein beetje overdrive klinkt ie echt helemaal geweldig. Het enige waar ik wat verandering in zou willen brengen is de brug pu. Ik ga als het goed is binnenkort in een nieuw bandje beginnen en wil hiervoor een beter hi-gain geluid. De klank van de huidige pu is me iets te vintage en leent zich beter voor andere klanken. De sound waar ik naar toe wil is een warme, veelzijdige humbucker met een goede attack. Hierbij is veelzijdigheid een van de belangrijkste aspecten. Ik wil graag geluiden kunnen benaderen van onder andere: Foo Fighters, LostProphets, Porcupine Tree, Boysetsfire en nog wat andere dingen. Kortom: een wat moderner heftig hi-gain geluid. Nu ben ik compleet niet thuis in pickups en weet dus niet wat ik van verschillende types kan verwachten. Iemand die me wat aan kan raden? Ik hoor goede dingen over Bare Knuckle? of toch gewoon SD's? bij voorbaat dank:)

Oja, ik speel trouwens met een Jekyll & Hyde over het overdrive kanaal van een Marshall dsl 100.

Kim Wilson
25 september 2007, 16:34
Oei, hi-gain met een semi-hollow? Dat kan nog wel eens heel erg gaan feedbacken...

Micro-e
25 september 2007, 16:36
Oei, hi-gain met een semi-hollow? Dat kan nog wel eens heel erg gaan feedbacken...
Mwoa hij noemt oa Foo Fighters en die doen ook veel op Gibson Es-en

Duff
25 september 2007, 16:38
Mwoa hij noemt oa Foo Fighters en die doen ook veel op Gibson Es-en

Neemt niet weg dat het evengoed kan gaan feedbacken

Funkblaster
25 september 2007, 16:45
van het feedbacken ben ik me bewust, wat me bij mijn gitaar overigens 100% meevalt tot nu toe

Luke-wannabe
25 september 2007, 20:33
Semi hollows feedbacken niet zo snel als helemaal holle geetars hoor!

Luigi
25 september 2007, 22:08
Als je je Duesenberg pickup weg wil doen heb ik mss wel belangstelling...:satisfie:

Funkblaster
25 september 2007, 22:46
Als je je Duesenberg pickup weg wil doen heb ik mss wel belangstelling...:satisfie:

ah, ik hou het in gedachten.

niemand tips voor pickups?

Luigi
26 september 2007, 18:49
mss moet je eens kijken wat Gibson voor pups gebruikt op z'n holows?

Mr.Fingers
26 september 2007, 18:51
Tgoooh... P-90's, Gibson PAF's? zal wel wat aan de gitaar gefoefeld moeten worden waarschijnlijk om ze erin gepast te krijgen

Funkblaster
27 september 2007, 23:35
volgens mij past er gewoon een normale humbucker in, mag geen probleem zijn:) nog meer suggesties?

Kakihara
28 september 2007, 08:30
Bill Lawrence L500's. Heel veelzijdig pickups

Einzeln
28 september 2007, 08:58
Een andere pickup die wat attack heeft is de pearly gates van Seymour Duncan. Foo Fighters gebruiken van alles en nog wat. Inclusief jazzers. Als ik met mijn Ibanez as200 over een mesa boogie speel dan klinkt dat als een mesa boogie. Dat wil wel rocken. Zorg kortom voor distortion.