PDA

View Full Version : Ibanez LU-20 Tuner



Nocki
25 september 2007, 14:32
Hoi,

Ik wil voor op mn BYOC pedalboard een tuner hebben. kan m helaas zelf niet maken dusga ik iets zoeken. De planet waves tuner zei TB te zijn maar is het neit. de Ibanez TU-20 schijnt dat wel te zijn. Hard wired TB zeggen ze op de ibanez site. iemand ervaring hiermee? is het wat?

alvast erg bedankt!

Lexvandoef
25 september 2007, 14:40
De planet waves tuner is dus ook hard wired TB. Maar dat schijnt idd niet 'echt' TB te zijn.

Speeddemon
25 september 2007, 14:46
is hetzelfde type bypass als in oude MXR en DOD pedalen. Werken dus in bypass zonder stroom, maar er loopt nog steeds een verbinding naar de PCB, dus mogelijke tone-suck/niet ECHT true bypass.

Maar eh Nocki, is zo'n Korg DT-10 dan niks voor je? Schijnt een waanzinnige buffer te hebben.

DeiDRagonas
25 september 2007, 14:46
Net als die Behringer oldies pedalen... Ook "hard wire" Bypass. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat het verschil dan precies is met True Bypass. Moet je tuner perse TB zijn trouwens? Als die Planet Waves of Ibanez verder goed klinken is t oke toch?

Grt Roy!

Lexvandoef
25 september 2007, 14:53
Net als die Behringer oldies pedalen... Ook "hard wire" Bypass. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat het verschil dan precies is met True Bypass. Moet je tuner perse TB zijn trouwens? Als die Planet Waves of Ibanez verder goed klinken is t oke toch?

Grt Roy!

Ja, of je kan hem uit je signaalpad gooien.

Nielsje
25 september 2007, 15:26
Ik heb zo'n Korg DT-10. Waanzinnige looks! Of die buffer goed is, geen idee, geen idee hoe je zo iets eigenlijk test, bovendien heb ik denk ik te weinig pedalen ervoor om het te merken, en die ik heb, zijn TB.

De korg zat eerst altijd op de tuner out van m'n volume pedal, geen last gehad van tone-suck, terwijl die tuner out dacht ik altijd aan staat, typisch he?

Op m'n nieuwe bordje komt ie met een A/B schakelaar. Heb nog wel een dpdt over, en wat inputjacks dus tja.. waarom niet? Kan dat ding meteen in de uithoek van het bord:)

AutoStatic
25 september 2007, 16:24
Heb de LU20 hier liggen en hij geeft je signaal gewoon door als hij niet op een stroombron zit aangesloten. Druk je dan op de footswitch dan is je signaal weg. Of er nog signaal naar de PCB loopt in bypass mode, geen idee, zou ik 'm open moeten trekken. Ik zal 'm eens testen qua toonzuiggehalte. Maar zoals al gezegd, het is hard wired TB, dus niet echt TB.