PDA

View Full Version : Boss SG-1 / BYOC Lazy sprocket



Nocki
25 september 2007, 14:10
Hoi,

Gisteravond lekker de Lazy sprocket gebouwd van Build your own clone... Wat een geweldig leuk effect is dat.
Kent iemand dit effect? het is een clone van de Boss SG-1 Slow gear wat een erg gewild effectschijnt te zijn.

Wat doet het:

Stel je speelt een noot en draait daarna pas je volume pot open op ge gitaar in ongeveer 1 seconde. dat is wat het doet. bij elke noot een swell spelen. erg lek effect. op yourtube is er ook een clip te vinden samen met ene phaser en een delay. erg leuk!

M Kactus
25 september 2007, 15:45
Hoi,

Gisteravond lekker de Lazy sprocket gebouwd van Build your own clone... Wat een geweldig leuk effect is dat.
Kent iemand dit effect? het is een clone van de Boss SG-1 Slow gear wat een erg gewild effectschijnt te zijn.

Wat doet het:

Stel je speelt een noot en draait daarna pas je volume pot open op ge gitaar in ongeveer 1 seconde. dat is wat het doet. bij elke noot een swell spelen. erg lek effect. op yourtube is er ook een clip te vinden samen met ene phaser en een delay. erg leuk!

Ja, die heb ik ook gezien. Heb je hem gekocht om je verzameling compleet te maken, of zie je er ook praktische toepassingen van ? Ik vond het effect een beetje te gadgetterig...

Nocki
25 september 2007, 15:53
Tja... veel effecten ken ik nog niet natuurlijk en dit is ene leuke manier om ze te proberen. kost niet veel en kwaliteid is goed.
De slowgear klonk op de youtube demo erg leuk en dat soort dingen doe ik graag. Ik houdt er wel van om met dynamiek te spelen en vooral dit soort fx samen met delay is erg leuk! Als ik er niets mee kan gaat het weg en anders blijft het. Het is de bedoeling om ermee in de kerk te spelen over een Vox ac15 en heb al gemerkt dat het leuk is om rare combineties te maken met de byoc fx... de pedals reageren heel leuk en de plaats waarop ze staan is ook erg belangrijk...