PDA

View Full Version : Opknappen Squier?



rocker_71
25 september 2007, 11:28
Ik heb een dilemma. Heb een Squier Stratocaster uit Japan (Serienummer P+6 cijfers, dus uit 1993-1994), maar deze heeft wel een goede beurt nodig. De brug is erg versleten en wil ik vervangen door een goede brug. De input jack kraakt. Verder wil ik de topkam vervangen en moeten er misschien 1-2 frets vervangen worden en wil ik de originele pickup er weer op laten zetten. Deze beurt gaat dan wel zo’n 150-200 euro kosten.
Mijn vraag: is ie dat nog waard? Of kan ik beter op zoek naar een andere? Tweede hands mexje of een london city oid?

Mijn voorkeur gaat ernaar uit om hem op te knappen, maar 200 euri is wel veel geld. Het is ook mijn oefen/backup gitaar. Voor mijn band gebruik ik een Fender Highway 1 Stratocaster.


Hij is al in en ander topic voorbij gekomen, maar hier nog even een feauteau:

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/squier.jpg

Squier4ever
25 september 2007, 11:35
Ik heb een dilemma. Heb een Squier Stratocaster uit Japan (Serienummer P+6 cijfers, dus uit 1993-1994), maar deze heeft wel een goede beurt nodig. De brug is erg versleten en wil ik vervangen door een goede brug. De input jack kraakt. Verder wil ik de topkam vervangen en moeten er misschien 1-2 frets vervangen worden en wil ik de originele pickup er weer op laten zetten. Deze beurt gaat dan wel zo’n 150-200 euro kosten.
Mijn vraag: is ie dat nog waard? Of kan ik beter op zoek naar een andere? Tweede hands mexje of een london city oid?

Mijn voorkeur gaat ernaar uit om hem op te knappen, maar 200 euri is wel veel geld. Het is ook mijn oefen/backup gitaar. Voor mijn band gebruik ik een Fender Highway 1 Stratocaster.


Hij is al in en ander topic voorbij gekomen, maar hier nog even een feauteau:

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/squier.jpg

je kunt het grootste deel makkelijk zelf, alleen de frets en de kam blijf ik met mn poten van af. originele pups zou ik niet doen, zou er eerder een setje GFS in plempen, veel beter als de originele squier pups. verder een strat rewiring kit van GFS erbij en klaar.

rocker_71
25 september 2007, 11:52
Ik heb echt twee linkerhanden. :(

Maar de gitaar zou het nog wel waard zijn is je mening?
Over de pups: ik heb de andere twee er nog op zitten en vind ze niet slecht hoor.

Braindead
25 september 2007, 14:38
Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Het kan economisch gezien misschien geen enorm goede investering zijn maar als jou de gitaar bevalt , why not? Aan de andere kant denk ik ook dat de Japanse Squiers wellicht nog gaan stijgen net als de e-nummers en de JV's, dus nog meer reden om het te doen. Maar niemand kan dat voor jou beslissen. Wat jij wil...... emotionele waarde kan ook een grote rol spelen

Danny Drug
25 september 2007, 14:43
Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Het kan economisch gezien misschien geen enorm goede investering zijn maar als jou de gitaar bevalt , why not? Aan de andere kant denk ik ook dat de Japanse Squiers wellicht nog gaan stijgen net als de e-nummers en de JV's, dus nog meer reden om het te doen. Maar niemand kan dat voor jou beslissen. Wat jij wil...... emotionele waarde kan ook een grote rol spelen

inderdaad.. als je weet dat deze gitaar het waard is en je wil hem nog een tijdje houden (of voor altijd)

dan moet je het gewoon doen..

G.G.
25 september 2007, 15:29
Als de twee elementen goed zijn, zou ik bij GFS een los brugelement kopen. Bij een goeie bouwer die twee frets laten vervangen of voor €75 een all parts neck kopen. Topkam kan je redelijk gemakkelijk zelf instaleren.

Braindead
25 september 2007, 22:27
Ik zou iig dan de neck en de body wel origineel houden. Dus geen All parts neck zoals hier als optie voorgesteld wordt. Gewoon dan de frets inderdaad (2 stuks?) laten vervangen door een prof. gitaarbouwer. Verder kun je ook alleen het brugelement vervangen voorlopig. (tenminste als je die het meeste gebruikt) (zou ik wel doen)

Eko
25 september 2007, 23:21
Als investering niet doen. De gitaar ( ik verzamel zelf Squier) is uit een serie die niet echt gewaardeerd wordt onder verzamelaars. De reden is dat de eerste series ( JV.SQ en E) werden nog met Amerikaans materiaal gemaakt of met hoogstaand Japans replica. De series er na gingen snel bergaf. Dit heeft ook zijn gevolg voor de waarde. Waar de JV`s al heel leuke bedragen doen , mits origineel, blijven dit soort dingen steken op +/- 200-300 euries. Niet de moeite dus.
Mocht je echter verzot zijn op je instrument , wat goed kan , dan nooit verkopen en mee doen wat je wilt. Vervang wat nodig is en blijf er op spelen. Sommige gitaren krijg je gewoon spijt van om weg te doen. Een back-up waar je altijd weer op terug kan vallen/grijpen is onmisbaar. Ik denk dat als dit laatste zo is dat de gitaar meer voor je betekent dan je zelf door hebt.

Markmoos
25 september 2007, 23:51
Verkoop 'm en koop er een leuke tweedehands mexicaan voor. Je geeft zelf al aan dat er meerdere dingen zijn die niet zo goed zijn aan deze gitaar, en al die losse dingen opknappen kost uiteindelijk meer dan een andere (betere) gitaar kopen.

Luke-wannabe
26 september 2007, 00:22
Als jij het hem waard vind moet je het doen!

G.G.
26 september 2007, 09:00
Als investering niet doen. De gitaar ( ik verzamel zelf Squier) is uit een serie die niet echt gewaardeerd wordt onder verzamelaars. De reden is dat de eerste series ( JV.SQ en E) werden nog met Amerikaans materiaal gemaakt of met hoogstaand Japans replica. De series er na gingen snel bergaf. Dit heeft ook zijn gevolg voor de waarde. Waar de JV`s al heel leuke bedragen doen , mits origineel, blijven dit soort dingen steken op +/- 200-300 euries. Niet de moeite dus.
Mocht je echter verzot zijn op je instrument , wat goed kan , dan nooit verkopen en mee doen wat je wilt. Vervang wat nodig is en blijf er op spelen. Sommige gitaren krijg je gewoon spijt van om weg te doen. Een back-up waar je altijd weer op terug kan vallen/grijpen is onmisbaar. Ik denk dat als dit laatste zo is dat de gitaar meer voor je betekent dan je zelf door hebt.

Dat is ook de reden waarom ik zeg: een all parts neck.

Kakihara
26 september 2007, 10:04
Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Het kan economisch gezien misschien geen enorm goede investering zijn maar als jou de gitaar bevalt , why not? Aan de andere kant denk ik ook dat de Japanse Squiers wellicht nog gaan stijgen net als de e-nummers en de JV's, dus nog meer reden om het te doen. Maar niemand kan dat voor jou beslissen. Wat jij wil...... emotionele waarde kan ook een grote rol spelen

Ben DIT (http://www.2dehands.be/squier-jv-62-van-1982-28155592.html?afdeling=muziek&muz_instr=27&rubriek=muz_instr&start=15) tegengekomen op het net, lijkt me een beetje overdreven wel