PDA

View Full Version : soundcheck...tips?



foekje
25 september 2007, 11:15
Zoals jullie misschien hebben gelezen onder m'n laatste post, heb ik zaterdag aanstaande m'n eerste optreden. Mijn bandleden hebben al jaaaaaren bandervaring. Zij zullen me ook wel helpen met het één en ander, maar zijn er dingen waar je als zangeres goed op moet letten als je gaat soundchecken? :jam:

Verder nog tips over hoe je je zenuwen onder controle kunt krijgen voor een optreden? Angsten overwinnen ect....

Alvast super bedankt! :cooler:

Tho
25 september 2007, 11:25
Hoe je moet soundchecken? Zoek gewoon een centraal punt dat je alles kan horen en speel even een stukje. Draai het een en 't ander bij als dat nodig is, en klaar. Zorg dat alles en ieder te horen is en dat niets elkaar wegdrukt.

En de zenuwen? Ga daar staan met een attitude van schijt aan alles. Straal zekerheid uit

foekje
25 september 2007, 11:33
Hoe je moet soundchecken? Zoek gewoon een centraal punt dat je alles kan horen en speel even een stukje. Draai het een en 't ander bij als dat nodig is, en klaar. Zorg dat alles en ieder te horen is en dat niets elkaar wegdrukt.

En de zenuwen? Ga daar staan met een attitude van schijt aan alles. Straal zekerheid uit

Dankjewel. Ik ben benieuwd hoe het aankomende zaterdag zal gaan. Moet ook zeggen dat ik normaliter vrij spontaan / extravert overkom op mensen. Alleen heb ik nog nooit op een podium gestaan terwijl alle ogen op je gericht staan. Ik weet dat ik er schijt aan moet hebben (Vind het ook leuk als ik naar andere bands kijk) maar het word toch anders zodra je er zelf staat. :hippie:

Och ja, we zullen wel zien. In iedergeval super bedankt voor je antwoord!

Tho
25 september 2007, 11:38
geen probleem!

Laat je trouwens niet uit het veld slaan als je het eerste optreden verneukt, dat gebeurd bij zovelen. Dat is ook helemaal geen man over boord want je leert er alleen maar van. En zorg dat je niet te veel aandacht aan sound en settings besteedt. Gewoon knallen en gaan!

foekje
25 september 2007, 12:23
geen probleem!

Laat je trouwens niet uit het veld slaan als je het eerste optreden verneukt, dat gebeurd bij zovelen. Dat is ook helemaal geen man over boord want je leert er alleen maar van. En zorg dat je niet te veel aandacht aan sound en settings besteedt. Gewoon knallen en gaan!

Haha, je hebt helemaal gelijk. Zal volgende week wel laten weten hoe het is gegaan!

Tho
25 september 2007, 13:09
Haha, je hebt helemaal gelijk. Zal volgende week wel laten weten hoe het is gegaan!

Ja doe dat! Ik ben beniewd :)