PDA

View Full Version : Guyatone Reverb Rock (Full Tube)



crazylay
25 september 2007, 08:49
Hallo

Ik heb hier een Guyatone Reverb Rock (Full Tube) cab + Top[70er jaren] staan.

Ik heb laatst een los elementje gekocht voor mijn acoustische gitaar maar wil deze dus ook kunnen versterken.
kan ik deze ook gewoon op mijn gitaar verterker aansluiten of moet ik hier een acoustische versterker voor kopen?

gr. Marco

Foto: http://www.marcoluten.com/GuyaTone%20(1).jpg

Jimwoud
25 september 2007, 10:47
Dat kan, weet alleen niet of het mooi gaat klinken. Maat van me speelt ook met z'n semi-akoestische over een AC30.

BLOK182
25 september 2007, 11:28
Het kan inderdaad geen kwaad, en vaak klinkt het ook prima, alleen zijn akoustische amps wat optimaler qua klankenspectrum. Maar probeer het eens, zou ik zeggen:-)

Kim Wilson
25 september 2007, 11:29
Zo'n los element, is dat niet gewoon een single-coil? Dan krijg je ook met een akoestische amp geen akoestisch geluid.

crazylay
25 september 2007, 11:33
ja klopt het is een Single Coil element.


Dus het kan verder geen kwaad dus? :)

Kim Wilson
25 september 2007, 11:48
Nee hoor. Ik heb zelf ook zo'n ding voor in de akoestische. Het geeft wel een apart geluid, lekker dik. :)

guitaraddict
25 september 2007, 16:33
Wat je kunt proberen is de 1 meg ingangs weerstand die naar massa loopt te verhogen naar 10 meg; dit verhoogt je ingangsimpedantie en zo heb je meer hoog voor een acoustische gitaar.

Voor een acceptabel acoustisch geluid is echter veel afhankelijk van je speakers.


Alf

crazylay
26 september 2007, 09:13
de watte?
kun je mij dit mischien ff uitleggen hoe dat moet en hoe ik dat kan veranderen?

guitaraddict
26 september 2007, 16:58
Sorry , ik was in de veronderstelling dat je iets van het inwendige leven van een versterker wist .

"Disclaimer "
Als je geen ervaring hebt met buizenversterkers blijf er dan van af want er bevinden zich levensgevaarlijke spanningen in.

Vraag aan iemand die wel ervaring heeft hiermee om de mijn aanbeveling uit te voeren, het werkt redelijk , heb het geprobeerd met een Fender twin met JBL speakers.

Alf