PDA

View Full Version : ISP Decimator op voorraad?



Izegrim
25 september 2007, 08:45
Hee jongens, wie weet er in Nederland een muziekwinkel die mogelijk een ISP Decimator pedaal op voorraad heeft? Ik heb per direct een noisegate nodig en wil liever niet eerst een NS-2 kopen om later weer te verkopen omdat ik mijn zinnen toch al op dat pedaal heb gezet. Ik heb een OV-jaarkaart dus wil best een middagje treinen. Ik kan alleen niet op de Duitse groothandel wachten. Suggesties? :)

Thanks,
Ize

rhcp_schipper
25 september 2007, 09:09
Hallo Ize,

Ik weet verder geen gewone winkel, maar wel een online shop, en wel deze:
http://gtrgear.com.
En dit is de link naar het pedaal:http://gtrgear.com/ISP/DecimatorPedal-NL.htm.

Ik heb al verschillende pedalen hier gehaald, echt een super service :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten Tim

Izegrim
25 september 2007, 09:28
Bedankt! Ik heb een mailtje gestuurd. Hoe lang duurde het bij jou vanaf dat je geld hebt overgemaakt tot je je bestelling in huis hebt?

rhcp_schipper
25 september 2007, 09:32
Bedankt! Ik heb een mailtje gestuurd. Hoe lang duurde het bij jou vanaf dat je geld hebt overgemaakt tot je je bestelling in huis hebt?


Niet lang in ieder geval, een dag of 4 volgens mij. Ze zijn daar echt wel snel.

maestro_nl
26 september 2007, 22:41
http://www.youtube.com/watch?v=AL89pRGv0Zw

Izegrim
27 september 2007, 17:29
Hee Schipper! Ik wil je nog even bedanken voor je hulp. Hij is vandaag binnengekomen dus daar zijn welgeteld twee nachten overheen gegaan; lekker snel.

't Is trouwens een erg stoer apparaat. Bij gebrek aan grote rig hier heb ik even de Roland Cube snoeihard gezet en m'n gitaar met een onafgeschermde (he he) dinkytoy kabel aangesloten op de Decimator. Ruisen, gieren, piepen etc. maar klik aan, draaiknop omhoog en... YES! Alles weg! Nou even afwachten wat hij met m'n Fireball gaat doen.

BTW, het ziet eruit als een Boss pedaal maar als je die ernaast houdt dan valt het op dat ie een klein stukje groter is en zonder gekkigheid 2x zo zwaar. En dan de blingfactor! Nooit zo onder de indruk geweest van de estetische factor van een fucking doodsaaie noisegate. Gaaf dingetje. :D

rhcp_schipper
27 september 2007, 17:33
Hee Schipper! Ik wil je nog even bedanken voor je hulp. Hij is vandaag binnengekomen dus daar zijn welgeteld twee nachten overheen gegaan; lekker snel.

't Is trouwens een erg stoer apparaat. Bij gebrek aan grote rig hier heb ik even de Roland Cube snoeihard gezet en m'n gitaar met een onafgeschermde (he he) dinkytoy kabel aangesloten op de Decimator. Ruisen, gieren, piepen etc. maar klik aan, draaiknop omhoog en... YES! Alles weg! Nou even afwachten wat hij met m'n Fireball gaat doen.

BTW, het ziet eruit als een Boss pedaal maar als je die ernaast houdt dan valt het op dat ie een klein stukje groter is en zonder gekkigheid 2x zo zwaar. En dan de blingfactor! Nooit zo onder de indruk geweest van de estetische factor van een fucking doodsaaie noisegate. Gaaf dingetje. :D

Super gaaf en natuurlijk geen dank, bij gtrgear hebben ze zekers een goede service.

Ik ben misschien ook nog wel van plan om zo'n appparaat aan te schafffen, dit omdat ik alleen maar met single coil gitaren speel, en deze altijd lekker ruis gevoelig zijn.

Maar tot dusver bevalt jou de decimeter goed?

Nielsje
27 september 2007, 17:54
Wow, net de soundsamples even geluisterd, maar dat is het proberen waard! Wellicht de oplossing voor m'n ruisende p-90's:)

Speeddemon
27 september 2007, 18:18
Voorlopig voldoet de interne noise-gate van m'n Engl Invader 100 nog, en thuis heb ik op m'n pedalboard een MXR Smartgate zitten, die een stuk minder 'intrusive' is dan een Boss NS-2.

Maar wie weet, komt er in de toekomst nog wel een Decimator; ik speel toch voornamelijk medium/high gain.

Izegrim
27 september 2007, 20:01
Ik vind het een supergaaf ding! Ik heb gemerkt dat hij supersnel reageert maar ik heb wel het idee dat het een beetje afhangt van hoe hoog je hem instelt. Wat ook wijs is is dat de gate niet erin 'hakt' maar bij een sustainede note er langzaam inrolt als je begrijpt. Whoah ik wil hem met m'n Fireball proberen... Nou kan ik hem nog harder zetten! :D

Izegrim
28 september 2007, 01:20
Het is blijkbaar geen noisegate maar een 'low level downward expander'. Voor wie nieuwsgierig is, moet hier even kijken:

Decimator Technology Primer (http://www.isptechnologies.com/DECIMATORTECHNOLOGYPRIMER.pdf)

jimihattricks
28 september 2007, 10:07
ik was ook erg geinteresseerd in de technologie erachter, maar realiseerde me toen dat ik er geen fuck van begreep haha..

anyway, ik scoorde vrij cheap een boss NS-2 op marktplaats en dat pedaal doet precies wat het beweert te doen: wanneer je niet speelt kapt het je geluid af,

(dit is geen wonderpedaal zoals sommigen willen geloven - "I still got the hum coming from my single-coils when I was playing. This box is worthless!" > ja, tuurlijk, als je aan het spelen bent verandert er helemaal niks aan je noise, pas wanneer je stopt met spelen begint de NS-2 te werken)

Toegegeven; het pedaal kleurt je sound, maar bij mij 'in a good way'; ik merk een soort van upper-mid, treble-boost als ik het pedaal inschakel, wat ik wel lekker vind..

als ik de reviews moet geloven is de decimator HET pedaal als je metal wil spelen en veel gain uit je amp haalt..

reviewers die hem gebruiken om de noise van hun pedaaltjes weg te halen zijn er wat minder over te spreken, en hebben het zelfs over enorme tonesuck e.d.

wat ik zo kan opmaken uit de reviews kun je hem het beste
- in de loop van de amp hangen, of;
- direct na je gitaar, of;
- met een simpele pedalen-setup, direct voor je amp

vraag me nog steeds af wat er nu precies met je signaal gebeurt, een soort intelligent low-pass filter of wat..?

Speeddemon
28 september 2007, 12:55
vraag me nog steeds af wat er nu precies met je signaal gebeurt, een soort intelligent low-pass filter of wat..?
Nee, hooguit een frequency-sensitive expander.
Een expander is het tegenovergestelde van een compressor en verGROOT je dynamisch bereik. Dat wil vooral zeggen: zachte geluiden worden verder 'afgevloeid', en dus nog zachter gemaakt.

En blijkbaar heeft ISP dus een techniek ontwikkeld, die het mogelijk maakt dat dat ding snel reageert op staccato-stops en rustig reageert op lang aangehouden noten. Vergeet niet dat als je de treshold (drempel waarop ie gaat werken) hoog hebt, dat je je zachte spel ook vaak kwijt bent.
Vandaar dat noisegates ook totaal niet welkom zijn voor (semi-)clean spelende gitaristen, die zelf veel dynamiek gebruiken.

dml
28 september 2007, 19:33
Morgen heb ik, als TNT meewerkt, ook een Decimator in huis, gaat 'ie morgenavond ook direct voor de leeuwen, want optreden!! :blast:

Izegrim
28 september 2007, 20:58
Ik ook! :rockon:

dml
28 september 2007, 21:57
Hmmm, jij op een Fireball en ik op een Triple Recto.........

interessander
28 september 2007, 22:08
Hier een tevreden decimator gebruiker op een mesa mark III, high gain, met de treshhold op 3 a 4, echt een ideaal ding. Ik heb hem nooit rechtstreeks naast de ns-2 gehad daar ik vn mezelf weet dat als ik eenmaal een noisegate had dat ik niet gauw weer een andere zou kopen. Dan maar direct iets goeds, en dat bleek een goede beslissing. Ik heb hem overigens via een webwinkel in engeland besteld, highly strung.