PDA

View Full Version : midi in audacity??



hans hiemstra
24 september 2007, 21:02
Hallo,

Ik gebruik het programma audacity om gitaarpartijen op te nemen via PC. nu heb ik een aantal midi files met loops erin die ik over de sporen wil laten lopen alleen mis ik het geluid hierbij. Als ik een midi file importeerd en afspeel krijg ik de volgende foutmelding "fout bij het openen van geluidsapparaat, controleerd de uitgangs-instelling van het apparaat en de sample frequentie van het project" snap niet wat ik fout doe. ik gebuik de volgende opstelling : Gitaat in Boss gt-5, output boss naar Line- in van pc, en line out PC naar speakers van pc. bij overige audio importeren krijg ik overigens wel gewoon geluid en ook afspelen van opgenomen stukken levert geen problemen op

bert k
24 september 2007, 21:40
Midi is ook geen audio. Midi partijen moeten een midi-apparaat aansturen, een synth, of de synth op je geluidskaart.

Azrael
24 september 2007, 21:42
:soul: +10 tekens
Via MIDI door de GT8 en dan als knallende metalgitaar eruit!

MjS
25 september 2007, 17:20
Een (omslachtige) methode:

Zorg dat audacity alleen een stereomix opneemt. Klik op opnemen, zorg dat er geen andere sporen meelopen en speel in mediaplayer of winamp de MIDI af. Voila.

pol
26 september 2007, 16:16
waarom zou je dit zo doen ? dan zit je met die domme standaard microsoft midigeluidjes, die wil je toch niet in een mix hebben ?

en wat bedoel je met midifiles met loops erin ?