PDA

View Full Version : Single ended EL34 ampjes (mini Plexi), bestaan die??



guitarguru
24 september 2007, 20:33
Ben even benieuwd. Ik ben toch wel een Plexi fanaat en denk, al zal lang niet iedereen het met me eens zijn, dat een EL34 eindtrap daar een belangrijke rol in speelt.
Nou wil ik voor repetities een kleinere versterker meenemen i.p.v. mijn grote Vernet Plexi, dus vraag ik me af wie er single-ended EL34 ampjes bouwen.

De vintage Marshall sound is wellicht ook te verkrijgen met lagere wattage EL84 ampjes, dus brandt u maar los.
Hebben we het dan alleen maar over boutique versterkers of zijn er ook gewone produktie versterkers die aan mijn criterium voldoen?

morroow
24 september 2007, 20:37
Staat nu een 7 watt plexi achtig ding op marktplaats.
Cornell is het merk geloof ik.

(is niet van mij of bekenden)

guitarguru
24 september 2007, 20:40
Staat nu een 7 watt plexi achtig ding op marktplaats.
Cornell is het merk geloof ik.

(is niet van mij of bekenden)

Okay, even de zaak verder verduidelijken. Ik wil hem voor bandrepetities gebruiken, dus denk aan een vermogen van 15 tot 20 watt.
Het liefst, voor de draagbaarheid, een klein 1x12 combootje.

Eko
24 september 2007, 22:05
Een dr Z amp . Maz 18. Inderdaad 18 watt. ( EL 84) Staat bij Dr Z op de site. ( check de soundfiles!!!) Buddy Withington ( John Mayall and the bluesbreakers) speelt er op. De dichtstbijzijnde dealer zit zo ongeveer in in Nuerenberg , maar qua tone is hij hemels. uitvoeringen in standaard zwart , maar ook in rood en andere kleuren. Als head , maar ook in 1 x 10 , 1 x 12 , 2 x 10 en 2 x 12 te koop. Vanaf 2000,- in een klein combo. Is een Class A met een masterregeling.
Ik heb m`n Marble en een Bassman , maar de Maz 18 komt er binnen een jaar.

stratokai
24 september 2007, 22:11
Veel verder dan 20watt kom je denk ik ook niet met een single-ended amp.

Waar ik meteen aan moest denken is de THD Univalve.

Ash ketchum
25 september 2007, 12:32
De peavey windsor combo schijnt een single ended el34 te zijn.

guitarguru
25 september 2007, 16:27
De peavey windsor combo schijnt een single ended el34 te zijn.

Jahaaa, nou het is dus de Windsor Studio 1x12 combo. Lijkt mij een erg tof apparaat. Single ended EL34 (je kunt er van alles indrukken trouwens!). Voetschakelbare boost en FX-loop. Verengalm, XLR recording out, attenuator etc. etc. Waar zouden ze nou zoiets verkopen?? Kost zo'n 500 dollar in de States......... :hippie:

Micro-e
25 september 2007, 16:28
Jahaaa, nou het is dus de Windsor Studio 1x12 combo. Lijkt mij een erg tof apparaat. Single ended EL34 (je kunt er van alles indrukken trouwens!). Voetschakelbare boost en FX-loop. Verengalm, XLR recording out, attenuator etc. etc. Waar zouden ze nou zoiets verkopen?? Kost zo'n 500 dollar in de States......... :hippie:

299€ bij musicstore.de!
Ik heb hem nog niet gezien in NL

guitarguru
25 september 2007, 16:30
Heb hem al gezien voor 317 euro!!! Geef hier dat ding! :satisfie:

Micro-e
25 september 2007, 16:32
Heb hem al gezien voor 317 euro!!! Geef hier dat ding! :satisfie:

waaaaaar?! k wil hem testen :cooler:

guitarguru
25 september 2007, 16:35
waaaaaar?! k wil hem testen :cooler:

Kijk maar op musicstore.de
299 euri. Ga er meteen een blind bestellen. Helemaal top.

Micro-e
25 september 2007, 16:37
Kijk maar op musicstore.de
299 euri. Ga er meteen een blind bestellen. Helemaal top.

o, Ik dacht dat je hem in een winkel in Nederland had gezien.
Naja als jij hem besteld wacht ik wel ff een reviewtje af :satisfie:

guitarguru
25 september 2007, 16:38
Ahhhhggg, nee he. Is pas vanaf januari 2008 leverbaar. :sneaky:

Micro-e
25 september 2007, 16:45
ook bij musik produktive http://www.musik-produktiv.de/peavey-windsor-1x12.aspx

Jimwoud
25 september 2007, 16:48
Kijk maar op musicstore.de
299 euri. Ga er meteen een blind bestellen. Helemaal top.
Das niet duur, maar bestel je hem nou alleen maar omdat hij single ended EL34 is, of vanwege de prijs? Want omdat er een EL34 in zit is het nog geen Marshall sound. Hij ziet er wel mooi uit en coole features

Als je interesse hebt in een Laney LC15, 15 watt 1x10, moet je maar even PM'en, ik wil hem misschien weg doen.

guitarguru
25 september 2007, 16:53
Das niet duur, maar bestel je hem nou alleen maar omdat hij single ended EL34 is, of vanwege de prijs? Want omdat er een EL34 in zit is het nog geen Marshall sound. Hij ziet er wel mooi uit en coole features

Als je interesse hebt in een Laney LC15, 15 watt 1x10, moet je maar even PM'en, ik wil hem misschien weg doen.

Vanwege de prijs en alle features, zoals het experimenteren met diverse typen eindbuizen. Plus draagbaarheid, gewicht, alles in één pakketje. Of ie ook lekker klinkt is een tweede. Hou wel van een gokje. Het is eigenlijk te mooi om waar te zijn, maar je weet maar nooit. Ik heb wel vertrouwen in die Peavey.
Het is ook gewoon weer een typisch gevalletje van GAS........... :mad:

Mitch
25 september 2007, 17:41
De vraag is een beetje onduidelijk inderdaad. Een single ended EL4 ontwerp hoeft totaal niets te maken te hebben met een plexi-achtige sound. Er bestaat ook nog zoiets als de pre amp :D
De Windsor is natuurlijk typische een bakkie dat een hoop aandacht trekt door een hoop features en een lage prijs. Eerlijk gezegde schrikt mij dat eerder af dan dat het me aantrekt; ik heb té vaak gemerkt dat een enorme berg features ten koste kan gaan van de sound en een lage prijs en dan nog steeds winst maken... dan moet er flink beknibbeld worden. Parts, assemblage, speaker... het moet uit de lengte of uit de breedte komen.
Juist als je dan zo'n heerlijk directe bak gewend bent vrees ik een enorme tegenvaller met zo'n Windsor.

guitarguru
25 september 2007, 19:05
Mitch, mmm ja, bedankt voor de back to earth reactie :satisfie:
Ik zal hem maar eerst eens aan de tand gaan voelen, als ie al ergens gewoon in de winkel staat.

Hebben anderen dan toch nog eventueel adviezen voor kleine combootjes die een vintage Marshall-achtige klank kunnen voortbrengen. En dan svp geen hele dure boutique ampjes.
Single ended EL34 is natuurlijk geen voorwaarde, maar zou wel exact in mijn range komen te liggen van 15-20 watt zeg maar.

Tristan
25 september 2007, 19:13
Ik ben nog geen goed klinkende Single Ended amp tegengekomen, die hebben over het algemeen toch veel minder ballen, minder laag en klinken minder direct dan een gewone amp heb ik het idee...
Ceriatone heeft nu ook een remake van de 2061 in hun assortiment, die kan je ook als 1x12 combo krijgen, misschien is dat wat voor je, Plexi in a small box...

guitarguru
25 september 2007, 19:35
Ik ben nog geen goed klinkende Single Ended amp tegengekomen, die hebben over het algemeen toch veel minder ballen, minder laag en klinken minder direct dan een gewone amp heb ik het idee...
Ceriatone heeft nu ook een remake van de 2061 in hun assortiment, die kan je ook als 1x12 combo krijgen, misschien is dat wat voor je, Plexi in a small box...

Okay, Tristan, hier zal ik eens achteraan gaan. Wellicht een betere (duurdere!) optie dan een featureladen ampje zonder tone.

Zijn er meer Plexi's in een small box aan te bevelen?

zjanke
25 september 2007, 22:22
Ceriatone heeft nu ook een remake van de 2061 in hun assortiment, die kan je ook als 1x12 combo krijgen, misschien is dat wat voor je, Plexi in a small box...

GAS :sneaky:.........





















en bedankt he :hippie:

Eko
25 september 2007, 23:33
De reden dat er geen warm laag uit zo`n bakje komt ligt mede in het feit dat je voor lage tonen meer speaker oppervlak nodig hebt. Om dit in beweging te zeggen heb je iets meer power nodig dan voor hoge tonen.

Negative K3 fan
26 september 2007, 01:43
De eindtrap is heel erg bepalend voor de sound (helemaal bij oude/non-master amps als plexi's), zoals al in het topic is gezegd krijg je daar niet de ballen mee die een vette p/p eindtrap wel heeft. Voor een plexi sound, heb je gewoon een plexi nodig en kun je niet zomaar de preamp aan een willekeurige eindtrap hangen. Maar voor een goede sound (waar jij naar op zoek lijkt te zijn) zijn bijvoorbeeld die 18 watters niet verkeerd. Dr. Z is ook aangeraden en ik denk dat die amps jou ook wel bevallen, zijn misschien een beetje aan de dure kant.



Ik wil hem voor bandrepetities gebruiken, dus denk aan een vermogen van 15 tot 20 watt.

voor 15 a 20 watt kun je ook al met een push pull eindtrap gaan werken, daarnaast is 10 watt uiteindelijk maar een klein beetje zachter.


Want omdat er een EL34 in zit is het nog geen Marshall sound.


Een single ended EL34 ontwerp hoeft totaal niets te maken te hebben met een plexi-achtige sound.


Hebben anderen dan toch nog eventueel adviezen voor kleine combootjes die een vintage Marshall-achtige klank kunnen voortbrengen. En dan svp geen hele dure boutique ampjes.
Marshall 18 watt (2061/1974 geloof ik), via ceriotone niet zo duur, maar het is geen kleine plexi, wel marshallsound


1.Ik ben nog geen goed klinkende Single Ended amp tegengekomen,
2.die hebben over het algemeen toch veel minder ballen,
3.minder laag
4.en klinken minder direct dan een gewone amp heb ik het idee...

1. niet mee eens :)
2. klopt
3. niet minder, maar zeker anders, minder strak
4. niet mee eens


De reden dat er geen warm laag uit zo`n bakje komt ligt mede in het feit dat je voor lage tonen meer speaker oppervlak nodig hebt. Om dit in beweging te zeggen heb je iets meer power nodig dan voor hoge tonen.
dat zie je verkeerd

Tristan
26 september 2007, 11:20
Nou ja, ik ben nog geen geen goede Single Ended amp tegengekomen, daar kan je het niet mee oneens zijn, dat is in mijn geval gewoon zo (de jouwe heb ik overigens nooit echt gehoord)...

Dr Z MAZ serie zou ik niet aanraden, dat gaat eerder richting Vox en dan naar mijn idee minder van klank zeg maar...
Die route 66 schijnt wel een soort Marshall achtig ding te zijn, maar ja, het zijn ook behoorlijk dure amps, de Dr Z's die ik getest heb was ik totaal niet van onder de indruk...

Einzeln
26 september 2007, 11:34
http://www.musicdeals.nl/index.php?productID=17249&PHPSESSID=f731ee47d470b20911b82a83eca18468

bass blom
26 september 2007, 14:14
http://www.musicdeals.nl/index.php?productID=17249&PHPSESSID=f731ee47d470b20911b82a83eca18468

dat ziet er cool uit :p

Mitch
26 september 2007, 14:48
Wauw, ze hebben nu inderdaad een 2061 kloon bij Ceriatone, noemen 'm de 20W Lead and Bass. Als dat ding ook maar enigszins in de buurt komt van de Marshall HW... poeh !
Dat kreng van Tristan is absoluut één van de best klinkende amps die ik gehoord heb.

guitarguru
26 september 2007, 15:11
Wauw, ze hebben nu inderdaad een 2061 kloon bij Ceriatone, noemen 'm de 20W Lead and Bass. Als dat ding ook maar enigszins in de buurt komt van de Marshall HW... poeh !
Dat kreng van Tristan is absoluut één van de best klinkende amps die ik gehoord heb.


Mmmmm, zal Franc weer eens even benaderen.... :hippie:

In hoeverre verschilt ie van de reeks 18 watters?

Mitch
26 september 2007, 15:21
Twee afzonderlijke kanalen, één wat helderder (Lead) en de ander wat donkerder (Bass), die vooral doorgelust om te smullen zijn. Solid state rectifier in p[laats van een gelijkrichtbuis dus dat scheel tweer glaswerk :D Nee, klinkt iets directer daardoor. Blijft redelijk lang clean, maar wel met ballen.

guitarguru
26 september 2007, 15:28
Twee afzonderlijke kanalen, één wat helderder (Lead) en de ander wat donkerder (Bass), die vooral doorgelust om te smullen zijn. Solid state rectifier in p[laats van een gelijkrichtbuis dus dat scheel tweer glaswerk :D Nee, klinkt iets directer daardoor. Blijft redelijk lang clean, maar wel met ballen.

Klinkt zeer goed Mitch, tenminste zo zwart op wit dan :D
Weet niet of Franc deze in zijn assortiment heeft, dacht nog van niet, maar lijkt me geen probleem.
Als ik hem nou meteen laat inbouwen in een klein combootje.......

Franc
26 september 2007, 17:12
Wauw, ze hebben nu inderdaad een 2061 kloon bij Ceriatone, noemen 'm de 20W Lead and Bass.

Koel he :D

Ik heb er een tijdje bij hem om gezeurd dus ik mag graag denken dat hij hem mede daardoor nu maakt :)
Ik ben ook erg benieuwd!

guitarguru
26 september 2007, 17:21
Koel he :D

Ik heb er een tijdje bij hem om gezeurd dus ik mag graag denken dat hij hem mede daardoor nu maakt :)
Ik ben ook erg benieuwd!

Heb je net gemaild.............. 8-)

Eko
26 september 2007, 23:21
Tristan,
waar heb je de Dr. Z amps geprobeerd? Ik ben serieus geinteresseerd in een Maz 18. Ik weet niet beter dan de dichtsbijzijnde dealer zit in Nuerenberg en die heeft niet veel op voorraad.

Tristan
26 september 2007, 23:28
In Neurenberg, bij Pro Guitar...
Op zich een leuke winkel, ze nemen lekker de tijd voor alles, alleen jammer dat die vent denkt dat 'ie alles van tone weet terwijl hij zelf voor geen meter kan spelen, ik vond zijn geleuter op een gegeven moment wel een beetje irritant worden en sommige spullen die hij had staan, waaronder Dr Z amps en Suhr gitaren, vond ik eerlijk gezegd ook maar ruk...
De Maz 38 ofzo heb ik ook nog een keer gehoord, een gitarist die ik een beetje kende had er zo een, tsja, die vond ik ook niet echt geweldig...
Matchless, Bad Cat e.d. staan wat mij betreft dan echt wel een flink stapje hoger wat betreft kwaliteit en tone...

Franc
28 september 2007, 12:35
Toevallig iemand hier met een Marshall 2061x ??

Ik ben op zoek naar de afmetingen van de behuizing :D

bass blom
28 september 2007, 12:38
is dat die blauwe?

Einzeln
28 september 2007, 12:41
Volgens: http://www.muziekhandeljoosten.nl/index1.html
zijn de afmetingen:
(BxDxH): 510x206x208mm

Franc
28 september 2007, 14:36
Ja lekker bijdehand van me :)
Staat natuurlijk gewoon op de Marshall site ook.
Alleen rekenen ze altijd de voetje mee...

Thanks. :D

Einzeln
28 september 2007, 15:01
Ben je al bezig met die Lead en bass?

Franc
28 september 2007, 15:30
Bijna, ben bezig met het ontwerp van de behuizing :)

Even wat bestellingen 'wegwerken' en dan komt er de eerste Lead & Bass :cooler:

Franc
28 september 2007, 15:37
Bij Joosten hebben ze alleen niet echt een idee wat ze verkopen:

http://www.vernetamps.com/pics/joosten.jpg

2 x EL34 en 3 x ECC83? :stop:

guitarguru
28 september 2007, 16:07
Ja hoooooooor!! Heb net de (Vernet) Lead and Bass 20 watter besteld. Ben zeer benieuwd!

De Plexi 50 Lead voldoet in ieder geval aan mijn stoutste dromen........ :satisfie:

Franc
28 september 2007, 17:16
Bedankt voor het vertrouwen! :)