PDA

View Full Version : Out Of Inspiration



Br@mbo
25 januari 2003, 15:40
Hallowzzzz mensen !!
Ik speel nog steeds akkoestisch heb gewoon geen geld om een deftige elektrische aan te schaffen! maar ik weet zo nie echt meer wat gespeeld :wink:
Alvast bedankt

Bram



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Br@mbo op 2003-01-25 15:41 ]</font>

bónneke
25 januari 2003, 16:10
Zeg Bram: als je echt niet meer weet wat te spelen, kijk dan eens bij de workshops van gitaarnet . Mischien is acoustic fingerstyling van Gert d M wel iets om je niet te vervelen, of van iemand anders. Je kan het zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wil.

dirkw83
25 januari 2003, 17:54
Bram, als jij nu ff aangeeft waar je grenzen liggen en wat je precies kunt, dan zal ik ff een lijstje maken van nummers (albums misschien ook) die je eventueel kunt gaan spelen.

Br@mbo
25 januari 2003, 18:24
Nou mijn grens ligt bij Nirvana en basisakkoordjes , behoorlijk laag dus

Br@mbo
25 januari 2003, 18:27
dus ook dingen als Het is een nacht van Guus Meeuwis enzo en dan paar intros ( oa Island in the sun intro van Weezer , Smoke on the water intro , etc ...)

gertdm
25 januari 2003, 20:02
als je basisakkoorden kan, dan kun je voor de afwisseling proberen om wat tokkels met je vingers te spelen.
Als je slag kunt afwisselen met bepaalde rechterhand tokkels, dan kun je veel dynamiek in je spel brengen.
Ik zou inderdaad even bij mijn lessen op gitaarnet kijken.
vanuit de wisselslag techniek (beginners les 1) die meestal in vierkwartsmaat is, kun je veel popliedjes ook spelen en een melodie onder de stem leggen.

succes:)

Br@mbo
25 januari 2003, 20:34
"speel met de duim van de linkerhand afwisselend de 4e en 3e snaar."

nou ben ik helemaal n00b aan het doen , maareuh

met de linkerhand ???????

gertdm
25 januari 2003, 21:35
rechter moet dat zijn,tenzij je links gitaar speelt.
De duim wisselt dus tussen de bassen die je kiest of passen in het akkoord, terwijl je met de wijsvinger en later ook de middelvinger of nog meer, de hoge snaren plukt.
Met de linkerhand pak je de akkoorden

Sorry voor die fout....ugh...



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-01-25 21:36 ]</font>

Br@mbo
25 januari 2003, 21:37
aah , ik dacht al , zou beetje weird worden anders :smile:
mooie workshop Gert !!!
Thnx !!!

Leen Kap
26 januari 2003, 10:28
Ik zou les nemen als ik jou was!
Ik heb ook tijdenlang zitten knoeien zonder echt vooruit te komen. Ik ben nog niet bepaald een virtuoos maar in een half jaar les ben ik wel hard vooruitgegaan. Bovendien moest ik foute dingen afleren......... zonder van de tijd want het kost meer tijd iets af te leren dan het meteen goed aan te leren.

Br@mbo
26 januari 2003, 14:34
Leen , ik volg les :razz:
maar al die stukjes zijn me te gemakkelijk:(

gertdm
26 januari 2003, 15:16
brombo....probeer tabledit te pakken te krijgen dan kan ik je wat tabs mailen waar je verder mee kan.
Of Tefview, dat is gratis en daarmee kun je tabledit files (.tef) openen en bekijken, maar niet zelf tabs maken.
Op http://www.guitare33.com/tabledit/ zijn erg veel tabs te krijgen in verschillende muziekstijlen
en van beginner tot gevorderde
succes:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-01-26 15:23 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-01-26 15:29 ]</font>

Br@mbo
26 januari 2003, 15:48
Hej Gert ,
ik heb een tijdje geleden TablEdit gedownload omdat jij het aanbevool , top programma , maar er zijn weinig kant en klare tabs beschikbaar :sad:
als je tijd hebt mag je gerust tabs doorgeven !

met vriendelijke groet ,

Bram

gertdm
27 januari 2003, 17:28
wat voor soort muziek? Blues? Fingerstyle?
of gewoon wat oefeningen in tabledit?

overigens kun je asci importeren in Tabledit

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-01-27 17:29 ]</font>

Br@mbo
27 januari 2003, 19:14
Oefeningen zouden geen kwaadkunnen denk (vrees :razz: ) ik ...
Is handig die ASCII invoer funtie !!!

gertdm
27 januari 2003, 20:46
kijk effe in je mailbox..:smile:
succes

Thought Alive
27 januari 2003, 20:54
Ik zou een beetje blues basis leren, zijn vast wel ergens op internet (waarschijnlijk wel op deze site zelfs) oefeningetjes te vinden, en dan kan je daarmee lekker jammen, kan je zelf je eigen niveau bepalen en is nog leuker ook :smile:

Je kan natuurlijk ook zelf accordjes "bedenken".

Anders hier een lijstje met niet al te moeilijke dingen:

Pink floyd (wish you were here, pigs on the wing en veel meer)
Led Zeppelin (stairway to heaven, baby im gonna leave you)
Metallica (nothing else matters, en heel veel vrij makkelijke intros)
Oasis (wonderwall)
The animals (house of the rising sun)
Bob Dylan (meeste)
The Beatles
Rolling stones
John Lennon (imagine)
Radiohead (street carp)
Kansas (dust in the wind volgens mij heet het nummer zo)
Goo Goo Dolls
Smashing Pumpkins (Disarmed)
Red hot chilli peppers (paar nummers van californication, vooral road trippin)
Green Day (time of your life)
New Model Army (ballad)
Incubus (sommige nummers klonken wel of ik ze misschien aan zou kunnen, ben ook nog niet heel goed, maar nog niet echt tijd gehad om t echt te proberen)

Hoop dat je er wat aan hebt.

Br@mbo
27 januari 2003, 21:10
Nog steeds niets , naar welk adres heb je gemailt , Gert ?

gertdm
27 januari 2003, 23:38
ik heb geen email adres van je. Ik heb 6 tef.files voor je, dus graag je emailadres.

Br@mbo
28 januari 2003, 18:55
******thnx******

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Br@mbo op 2003-01-28 19:15 ]</font>

gertdm
28 januari 2003, 19:14
verzonden...:smile: