PDA

View Full Version : Wah bevestigen



Nielsje
24 september 2007, 16:53
Hoe doen jullie dat? Heb wel de search gebruikt, maar kon niet veel zinnigs vinden, en om nu het hele pedalboard topic helemaal door te spitten..

Hoe maken jullie je wah vast aan je board? Bij m'n vorige plank had ik een stuk mdf genomen, daar 4 gaten in geboord, plankje op m'n board, wah op stukje mdf met klitteband, maar zijn er ook andere oplossingen, waar ik zo ff niet op kom?

mario88
24 september 2007, 16:56
is klitterband misschien iets?

thijst
24 september 2007, 17:00
Als er aan de onderkant schroefjes op de hoekpunten zitten kun je die eruit halen, dan een achtje van een fietsketting nemen, dan de schroeven terugplaatsen door een oogje van een achtje heen. Dan schroef je hem door het andere oogje op je plank.

Diefstal onmogelijk, tenzij ze je hele bord meenemen :)

pannekoek
24 september 2007, 17:28
stuk stevig tape :P

Nielsje
24 september 2007, 17:28
Neh, volgens mij niet helemaal, want dan zit ik met het probleem dat òf de schroefjes te lang zijn, òf ik moet die doppen er weer onder zetten..

Maar ik denk dat ik maar snel ff een plank ga klussen waar ie op kan komen zonder dat de doppen eraf moeten.

the sure thing
24 september 2007, 20:08
Dat met die fietsketting doe ik al jaren.... Je kan in plaats van de rubberen ringen stukjes rubber gebruiken om de te lange schroeven mee op te heffen... Daar kan je de schroeven gewoon doorheen prikken!

David1223
24 september 2007, 21:53
Maar als je dan af en toe wat wil schuiven heb je na een tijdje meer een gatenkaas dan een pedalboard.

tuonra
24 september 2007, 22:40
Hoe maken jullie je wah vast aan je board? Bij m'n vorige plank had ik een stuk mdf genomen, daar 4 gaten in geboord, plankje op m'n board, wah op stukje mdf met klitteband, maar zijn er ook andere oplossingen, waar ik zo ff niet op kom?

..heb al m'n pedalen (http://www.arnoutrubingh.nl/gitaarstuff/pedalboard-new.jpg) met klitteband vast maar alleen de wah zit nu met 2 lange tiewraps vast.. hoeft toch niet worden verplaatst.. (2 gaten aan weerszijden van de wah en de tiewraps door-en-door het board en over de body van het pedaal halen.. dus onder de "rocker" door..)

http://www.arnoutrubingh.nl/gitaarstuff/pedalboard-tiewrap-wah.jpg