PDA

View Full Version : Heb ik weer



Rick trodat
24 september 2007, 11:15
Een tijdje geleden was ik op zoek nar een goede buizenbak, en het lijkt erop dat ik eruit ben maar momenteel zit ik nog steeds met mijn mod versterker een vox valvetronix.

Nu wilde ik dit ding weggeven aan een goede kennis van mij (dit omdat het geluid in het verleden wel eens weg wilde vallen en het speakerdoek kapot is). En ik wil het liefst niet dat ik iemand op marktplaats oplicht en zeggen dat ie tip top in orde is terwijl hij elk moment hetzelfde probleem weer kan hebben.

Maar nu had ik met mijn band opgetreden en toen heb ik mijn vox 60 watt op 60% qua volume gezet. Hij viel gelukkig niet uit geen probleem, maar de volgende dag, kraakte die vreselijk. En nu weer een dag later klinkt ie nog maar op 10% van het volume van eerst, kraken valt mee.

Kortom ik weet niet of hij nu hetzelfde probleem als eerst vertoond.

Nu zul je denken waarom heb je de versterker niet meteen weggebracht toen ie wegviel, nou dat heb ik gedaan 4 keer zelfs, maar iedere keer als ik naar de winkel ging deed de versterker het weer prima. Ik heb toen de verkoper angesproken op het feit dat er echt iets mis mee is en uiteindelijk zou hij em nakijken. Hij vond toen niets. Daarna een jaar lang mee gespeeld, geen probleem totdat hij weer uitviel.

Mensen ik heb jullie hulp nodig waar kan het aan liggen?

Rick trodat
24 september 2007, 12:54
Niemand?123456

Jimwoud
24 september 2007, 14:14
Het enige wat ik kan bedenken is een rot voorbuisje, altijd het proberen waard.

Negative K3 fan
24 september 2007, 15:35
klinkt als een slecht soldeerpunt. redelijk arbeidsintensief om te fixen, maar niet ingewikkeld.

morroow
24 september 2007, 16:13
lijkt op een probleem dat ik had met een marshall valvestate. die hebben ook een buisje in de voorversterker en die was niet helemaal fijn maar kan ook zo een los contact zijn.

Geronimo
24 september 2007, 16:38
Je kan hem toch ook verkopen voor wat minder en er dan bij zeggen dat ie het een en ander mankeert? Dan wordt er niemand opgelicht en ben je er van af.

JorikDekkers
24 september 2007, 16:44
Er zit vuil in je jackingangen. Dit is een bekend probleem van de ad60vt en ad120vt.
kraken, geluid wegvallen en plotseling weer terugkomen zijn precies de gevolgen daarvan. Je moet alle jacks een keer goed schoonmaken, dan zijn je problemen waarschijnlijk voorbij.

Het is een klusje van niks, je zou het makkelijk zelf kunnen doen. Maar zelfs als je het vraagt in een muziekzaak kunnen ze het in een half uurtje voor je oplossen.

Rick trodat
25 september 2007, 08:49
Er zit vuil in je jackingangen. Dit is een bekend probleem van de ad60vt en ad120vt.
kraken, geluid wegvallen en plotseling weer terugkomen zijn precies de gevolgen daarvan. Je moet alle jacks een keer goed schoonmaken, dan zijn je problemen waarschijnlijk voorbij.

Het is een klusje van niks, je zou het makkelijk zelf kunnen doen. Maar zelfs als je het vraagt in een muziekzaak kunnen ze het in een half uurtje voor je oplossen.

Hoe heb je dit zelf opgelost, hoe en met wat heb je ze schoongemaakt, mocht het niet werken dan kan ik er alsnog een nieuwe voorbuis inzetten.

guitartub
25 september 2007, 09:43
Een schoonmaakbeurtje wil best helpen, heb dat ook met de mijne gehad, het schoonmaken is toen gedaan door een amp restaurateur, kostte me niets. Ook een nieuw buisje is wellicht niet nodig, alles wat ik heb gedaan is het buisje stevig in de buisvoet drukken. Daarmee was eenzelfde probleem (kennelijk een euvel van deze dingen) simpel opgelost.